Bezpieczny Kierowca Ciężarówki, czyli poręczna broszura podręczna.
Temat BRD (bezpieczeństwa ruchu drogowego) nikomu z nas nie jest obcy. Tym branżowym problemem zajmuje się także nasz Kolega Witold Kapustyński z SEPERD (Stowarzyszenie Emerytowanych Policjantów Ruchu Drogowego).
A teraz, po tym wstępie mogę już Wam zaprezentować kolejną publikację pt. „Bezpieczny kierowca ciężarówki”, którą nasz Kolega Witold Kapustyński napisał wraz ze swoją żoną Eweliną Kapustyńską.
Pozycja ta, w formie 60 stronicowej broszury, jest przydatna nie tylko dla każdego OSK (Ośrodek Szkolenia Kierowców), ale także dla każdego kierowcy ciężarówki. W skondensowanej formie zawiera niezbędne minimum informacji, które przydadzą się każdemu kierowcy ciężarówki w trasie. Na XXI rozdziały składają się następujące zagadnienia:
I. Szkolenie kierowców.
II. Dokumenty w podróży.
III. Kontrola drogowa i dokumenty z kontroli.
IV. Prędkość, odległość między pojazdami.
V. Alkohol. Inne Środki.
VI. Wymiary pojazdów ciężarowych.
VII. Ograniczenia w ruchu pojazdów.
VIII. Opłaty za przejazd po drogach.
IX. Czas pracy kierowcy, czas prowadzenia pojazdu. Przerwy i odpoczynki. Tachograf cyfrowy i analogowy.
X. Kabotaż.
XI. Płaca minimalna. Dokumenty kierowcy.
XII. Zabezpieczenie ładunku.
XIII. Oznakowanie pojazdu (dodatkowe nalepki).
XIV. Przewóz ADR.
XV. Przewóz zwierząt.
XVI. Przewóz artykułów spożywczych szybko psujących.
XVII. Przewóz odpadów.
XVIII. Monitorowanie towarów przewożonych po drogach.
XIX. Przemyt ludzi.
XX. Kary w transporcie nakładane na kierowcę i osobę biorącą udział w procesie transportowym (pracownik administracji).
XXI. Podręczny tłumacz dla kierowcy.
W ten sposób, po zapoznaniu się z treścią poszczególnych rozdziałów mamy już pogląd na merytoryczna zawartość tej pracy, do której mam nadzieję jeszcze niejednokrotnie wracać. Na marginesie warto wspomnieć, że jest to już piąte i uzupełnione wydanie tej ważnej branżowej publikacji.
A gratulując Autorowi pomysłu i wytrwałości w jego realizacji warto pamiętać, że praca ta jest także dostępna w wersji rosyjsko języcznej, czyli dla kierowców z za wschodniej granicy. A poniżej prezentujemy dane kontaktowe Autora.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 10 2019
BEZPIECZNY KIEROWCA CIĘŻARÓWKI
Bezpieczny Kierowca Ciężarówki, czyli poręczna broszura podręczna.
Temat BRD (bezpieczeństwa ruchu drogowego) nikomu z nas nie jest obcy. Tym branżowym problemem zajmuje się także nasz Kolega Witold Kapustyński z SEPERD (Stowarzyszenie Emerytowanych Policjantów Ruchu Drogowego).
Starsi stażem Koledzy być może pamiętają jeszcze, że w 2012 r. był Gościem kolejnego Zjazdu naszego SDS-u w Leszczynku – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2012/momentami-atmosfera-byla-goraca/
Mieliśmy plany zacieśnienia tej współpracy dla dobra obu naszych Stowarzyszeń, ale – niestety! – nowy zarząd OSDS miał inne plany w tym zakresie.
Od tegoż 2012 r. datuje się nasza miła i wzajemnie owocna znajomość. Nie zaprzestaliśmy też współpracy, czego dowodem było moje uczestnictwo w konferencji zorganizowanej przez SEPERD w Pile w 2014 r. – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/stan-techniczny-pojazdu-brd-cz/
Witold Kapustyński wraz z Janem Gradem jest także współautorem cennej branżowej publikacji pt. „Kultura jazdy a PoRD i BRD” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/kultura-jazdy-a-pord-i-brd/
A teraz, po tym wstępie mogę już Wam zaprezentować kolejną publikację pt. „Bezpieczny kierowca ciężarówki”, którą nasz Kolega Witold Kapustyński napisał wraz ze swoją żoną Eweliną Kapustyńską.
Pozycja ta, w formie 60 stronicowej broszury, jest przydatna nie tylko dla każdego OSK (Ośrodek Szkolenia Kierowców), ale także dla każdego kierowcy ciężarówki. W skondensowanej formie zawiera niezbędne minimum informacji, które przydadzą się każdemu kierowcy ciężarówki w trasie. Na XXI rozdziały składają się następujące zagadnienia:
I. Szkolenie kierowców.
II. Dokumenty w podróży.
III. Kontrola drogowa i dokumenty z kontroli.
IV. Prędkość, odległość między pojazdami.
V. Alkohol. Inne Środki.
VI. Wymiary pojazdów ciężarowych.
VII. Ograniczenia w ruchu pojazdów.
VIII. Opłaty za przejazd po drogach.
IX. Czas pracy kierowcy, czas prowadzenia pojazdu. Przerwy i odpoczynki. Tachograf cyfrowy i analogowy.
X. Kabotaż.
XI. Płaca minimalna. Dokumenty kierowcy.
XII. Zabezpieczenie ładunku.
XIII. Oznakowanie pojazdu (dodatkowe nalepki).
XIV. Przewóz ADR.
XV. Przewóz zwierząt.
XVI. Przewóz artykułów spożywczych szybko psujących.
XVII. Przewóz odpadów.
XVIII. Monitorowanie towarów przewożonych po drogach.
XIX. Przemyt ludzi.
XX. Kary w transporcie nakładane na kierowcę i osobę biorącą udział w procesie transportowym (pracownik administracji).
XXI. Podręczny tłumacz dla kierowcy.
W ten sposób, po zapoznaniu się z treścią poszczególnych rozdziałów mamy już pogląd na merytoryczna zawartość tej pracy, do której mam nadzieję jeszcze niejednokrotnie wracać. Na marginesie warto wspomnieć, że jest to już piąte i uzupełnione wydanie tej ważnej branżowej publikacji.
A gratulując Autorowi pomysłu i wytrwałości w jego realizacji warto pamiętać, że praca ta jest także dostępna w wersji rosyjsko języcznej, czyli dla kierowców z za wschodniej granicy. A poniżej prezentujemy dane kontaktowe Autora.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, branżowe wydawnictwa, BRD, GITD, OSK (Ośrodek Szkolenia Kierowców), Policja, PoRD - ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, SEPERD, stan techniczny ciężarówek, stan techniczny pojazdów