kwi 16 2018
SPEED CAR ZWYCIĘZCĄ
Speed Car Zwycięzcą naszych poznańskich zmagań o tytuł najlepszej drużyny w trakcie OTDS (Ogólnopolski Turniej Diagnostów Samochodowych) w dniu 8 kwietnia 2018 r., ale . . . – nie tylko.
Opadł kurz bitewny, więc czas napisać dwa zdania w charakterze małego podsumowania. Postanowiłem zacząć do bardzo ciekawej branżowej firmy Speed Car1, której pozycja z roku na rok systematycznie rośnie – NIE TYLKO! – w naszym ogólnopolskim rankingu SKP po wszystkich naszych branżowych Konkursach/Turniejach i w chwili obecnej zajmuje już III Miejsce – http://www.diagnostasamochodowy.pl/ranking-skp/
Ten wzrost w klasyfikacji drużynowej zbudowany jest w oparciu o zajęcie Pierwszego Miejsca przez Kol. Arkadiusza Małka i Trzeciego Miejsca przez Kol. Karola Domańskiego w klasyfikacji indywidualnej oraz w oparciu o Pierwsze Miejsce w klasyfikacji drużynowej w dniu 8 kwietnia 2018 r. na TTM w Poznaniu – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/wyniki-iv-otds-w-poznaniu/
Warto podkreślić, że reprezentacja firmy Speed Car po raz kolejny:
- przyjechała do nas (Poznań i Dolny Śląsk) aż z Zamościa, dowodnie wskazując, że w XXI wieku w Polsce odległość nie stanowi istotnej przeszkody dla uczestnictwa w branżowych przedsięwzięciach,
- ustanowiła pewien standard/wzór występując w naszych Konkursach/Turniejach w eleganckich firmowych uniformach,
- jest także sponsorem nagród w tej naszej pożytecznej środowiskowej i zawodowej zabawie, za co serdecznie dziękujemy w imieniu uczestników i organizatorów.
I pozwólcie na nieco bardziej osobisty wątek w tej ocenie. Otóż rozwijająca się systematycznie od 18 lat firma Speed Car stanowi zaprzeczenie obiegowej opinii o tym, że w Polsce B nic sensownego nie może się udać, że tamtejsi mieszkańcy pozbawieni są inicjatywy i innowacyjności. Bo nawet pobieżne przejrzenie internetowych stron tej firmy ilustruje ogromny potencjał innowacyjności, który drzemie w jej Kierownictwie i Pracownikach lub współpracujących z tą firmą Kolegach.
Wystarczy, że przytoczę niektóre dane:
- są od Lublina do Lubina, bo są już w Gdańsku, w Poznaniu i na Dolnym Śląsku,
- dysponują siecią 67 SKP (w tym 19 własnych i 28 w systemie partnerskim),
- ponad 200 SKP zrzeszonych jest w programie Speed Car Flota,
- wykonała już ponad milion BT,
- kupują, dzierżawią, przebudowują istniejące obiekty, przejmują gotowe lub rozpoczęte projekty,
- proponuje wieloletnie umowy najmu, na minimum 10 lat,
- gwarantuje zwrot inwestycji w okresie 3,5 roku,2
- ustandaryzowano procedury BT oraz organizację pracy na SKP!
- gwarantowana wyłączność terytorialna dla SKP,
- i wiele innych interesujących rozwiązań biznesowych.
Na uwagę zasługują także plany rozwojowe tej firmy, których rewelacyjna innowacyjność zawiera się w możliwościach budowy/nabycia takiej specyficznej, bo kompaktowej SKP, która nie musi być trwale związana z gruntem (sic!).
Jestem przekonany, że wiele innych sieci naszych SKP powinno bacznie przyglądać się rozwojowi tej energicznej firmy, bo jest z czego i z kogo czerpać wzorce.
Mam nadzieję, że w następnych naszych Konkursach/Turniejach firma Speed Car będzie miała już liczebniejszą reprezentację oraz konkurencję w postaci innych sieci naszych SKP.
I z tą nadzieją pozdrawiam
wszystkich Kolegów i Pracowników
zrzeszonych i współpracujących z firmą Speed Car,
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
P.S. Umieszczone tu zdjęcia zawdzięczamy Pani Katarzynie Kawka, która należy do ekipy firmy „KAWKA” Stacja Kontroli Pojazdów z Chojnowa, będącej istotnym sponsorem i wsparciem naszego przedsięwzięcia.
2 gwarancja odkupienia SKP w przypadku nie uzyskania zwrotu z inwestycji w okresie 3,5 lat!
16 kwietnia 2018 @ 22:19
Cytuję:
„ustandaryzowano procedury BT oraz organizację pracy na SKP!”
Myślałem, że aktualne przepisy aż nadto określają sposób i zakres wykonywania badań. Co tu jeszcze trzeba „standaryzować? Proszę o opis z przykładami.
Cytuję dalej:
„gwarantowana wyłączność terytorialna dla SKP”
Tu nawet nie ośmielę się komentować. Zwyczajnie poproszę o pisanie „jak chłop krowie na rowie” o co chodzi?
Pozdrawiam
Błażej K.
17 kwietnia 2018 @ 13:15
W imieniu „wywołanej do tablicy” Grupy Speed Car, chętnie odpowiem na Pana pytania. Przede wszystkim chcę podziękować za zainteresowanie naszymi inicjatywami i zauważenie naszych poczynań przez autora artykułu.
Odpowiadając na Pana pytania: autor zapewne miał na myśli nie tylko procedury przeprowadzania badania technicznego, ponieważ te faktycznie normuje wiele regulacji prawnych, lecz optymalizację i ergonomię pracy Diagnostów wykonujących badania. Drugim zdecydowanie ciekawszym elementem jest organizacja pracy, o której autor wspomina. Dokładamy wszelkich starań ubierając je w odpowiednie procedury wewnętrzne, by jakość obsługi klienta była na jak najwyższym poziomie. Obserwujemy na przestrzeni ostatnich lat stale zmieniający się trend w oczekiwaniach klientów dotyczących wizyty w naszych SKP. Dziś coraz więcej użytkowników pojazdów odwiedza stacje z nadzieją uzyskania rzetelnej, fachowej opinii o stanie swojego pojazdu, a nie tylko przysłowiowej pieczątki w dowodzie. Stąd ogromny nacisk na należyte przedstawienie kierowcom wiedzy o ich aucie, zagrożeniach jakie mogą się pojawić podczas jego użytkowania, konsekwencji niewykonywania bieżących napraw, konserwacji i sprawdzeń poszczególnych elementów ich pojazdów. Szkolenia, procedury, regulaminy stosowane w sieci Speed Car regulują wszystkie te aspekty pracy diagnosty i zapewne nie umknęło to uwadze autora artykułu. Podejście do klienta, pomijając aspekt czysto techniczny wykonania badania, który w świetle przepisów powinien być na podobnym poziomie na wszystkich SKP, ale również szeroka działalność edukacyjna prowadzona przez Grupę Speed Car jest elementem wyróżniającym i znajduje odzwierciedlenie w opiniach klientów.
Odpowiadając na pytanie drugie dotyczące wyłączności terytorialnej dotyczy to SKP przystępujących do sieci Speed Car. Polityka firmy zakłada funkcjonowanie punków zrzeszonych w sieci na całym obszarze kraju. W związku z tym, że dążymy do wyróżniania się spośród innych przedsiębiorców działających na rynkach lokalnych, a także mając na uwadze znaczne ilości pojazdów obsługiwanych w programie flotowym, chcemy zapewnić naszym partnerom komfort pracy bez wewnętrznej konkurencji w ramach tworzonej sieci, zapewniając w ten sposób maksymalizację przychodów. Zarówno pierwszy jak i drugi temat poruszony przez autora artykułu jest niezmiernie obszerny i wymaga zdecydowanie szerszego komentarza. W związku z tym, gdyby był Pan zainteresowany poznaniem naszej działalności od kulis zapraszam do siedziby firmy lub proszę o kontakt telefoniczny pod nr. 81 4433377
17 kwietnia 2018 @ 22:07
Bardzo dziękuję za szeroki komentarz.
Chyba w pełni wyczerpuje on moje wątpliwości 🙂
Cieszę się, że Pan je rozwiał i wyjaśnił.
Problem „milczących” diagnostów poruszałem nie raz na forach, ale niestety nie znalazł się ze zrozumieniem i należytym zainteresowaniem.
W pełni popieram stanowisko, że Diagnosta powinien prowadzić aktywny dialog z klientem i informować go o stanie pojazdu. Osobiście chciałbym wiedzieć, czy „przeszedłem” badanie na granicy dopuszczalności, czy też moje hamulce, amortyzatory mają jeszcze takie a nie inny „zapas”. Cieszę się, że są SKP w kraju, które przekazywanie tego typu informacji postrzegają jako standard. Niestety nie jest tak jeszcze wszędzie, a wielu nawet „światłych” kolegów niestety broni tezy, że nie leży to w obowiązku diagnosty i skoro pojazd spełnia warunki to „stempel” wystarczy.
Pozdrawiam serdecznie
Błażej K.
18 kwietnia 2018 @ 09:15
ja też informuję a nie należe do Speed Car
17 kwietnia 2018 @ 08:46
Widać, że rodzina super fachowców powiększa się. Po raz kolejny bardzo pozytywnie oceniam wiadomości zamieszczane na tej stroncie. Bardzo mnie też cieszy zaangażowanie organizacji SITK za pomoc organizacyjną i nie tyko diagnostom samochodowym. Miło jest czytać o takich inicjatywach.
Mam ogromną nadzieję, że już raz na zawsze zrezygnował z idiotycznych tekstów i informacji, anonim z centralnej Polski z powoływaniem się na poważną organizację z Krosna. Coraz częściej z różnych publikatorów można się dowiedzieć, że z dnia na dzień traci klientów. Być może mają i na to wpływ diagności, którzy potrafią przekonać swoich właścicieli do dobrych programów. Po prostu nikt już nie chce korzystać z propagandy i być jeszcze w dodatku obrażany przez nieuka, który nie potrafi się wylegitymować uprawnieniami diagnosty, który podejmuje idiotyczne próby szkoleń, wobec grupy zawodowej, której do pięt nie dorasta a tematy to kompletna kompromitacja, stąd próby zafałszowania rzeczywistości.
Wnoszę, aby była utrzymana dobra jakość tej stronki i nieudzielania odpowiedzi na bzdurne zaczepki ze strony osobnika, który gdzieś pragnie za wszelką cenę zaistnieć. Spowodował tylko to, że fora branżowe nie nadawały się do czytania i diagności masowo zaprzestali korzystać z dyskusji na tych stronach.Na całe szczęście w samą porę zareagował prezes OSDS, ale pytam się gdzie są pozostali członkowie zarządu.
https://forum.osds.org.pl/warnings.php?mode=detail&userid=110
Jest tyle ciekawych spraw do obgadania i na pewno jedną z nich jest zapytanie , na jakiej podstawie przeprowadzacie badania techniczne pojazdów skoro nie znacie odchylenia ławy pomiarowe??
Co Wam na ten temat napisał w „PROTOKOLE ODBIORU „ Dyrektor TDT.?
„Odchylenie ławy pomiarowej „ spełnia wymagania ????,
a ile wynosi?, 2mm/m, 1,5 mm/m a może 5mm/m.
Panie i Panowie diagności przez te wszystkie lata dopuściliście do ruchu miliony pojazdów
samochodowych nie znając podstawowego parametru odchylenia ławy pomiarowej.
To wszystko kwalifikuję się do złożenia zapytania do „PROKURATURY„ na jakiej podstawie bez znajomości tego parametru dopuściliście pojazdy samochodowe do ruchu. Przebiegli przedsiębiorcy załatwili sobie pomiary przez uprawnionych geodetów i dlatego diagności wiedza ile wynosi średnie odchylenie ławy pomiarowej.
Jaki to ma wpływ na ewentualną korektę badań technicznych i dopuszczenie pojazdu do ruchu. Jak bez znajomości tego parametru sprawdzaliście ustawienie światłości świateł w pojeździe?
Proszę to sobie wszystko przemyśleć i zawczasu skierować zapytanie do Dyrektora TDT, bo być może już niebawem dowiecie się nieco więcej na ten temat.
Pozdrawiam
Praktyk
17 kwietnia 2018 @ 12:59
pan nie jesteś Praktyk tylko Niepoprawny
17 kwietnia 2018 @ 13:39
Jakie macie, średnie odchylenie ławy pomiarowej?
Czy pomiar ten wynika z wyliczeń z protokołu TDT?
Popraw mnie jeżeli się mylę, po co był cały cyrk z „NIWELATOREM” i
pomiarami w wykonaniu inspektorów TDT, jeżeli nie znasz wyników tych pomiarów? Pytanie w tej samej sprawie dotyczy także Pana Piotra Mazura.
Pozdrawiam
Praktyk
17 kwietnia 2018 @ 15:19
Witam Panie Patryku,
Nie do końca rozumiem czego dotyczy Pana pytanie? czy chodzi o wymogi formalne jakim ława ma podlegać? czy jakie są faktyczne odchylenia na nadzorowanych przez nas obiektach?
Wszystkie adaptacje obiektów dla naszej grupy wykonuje jeden przedsiębiorca i zaręczam, że niwelator nie jest mu obcy. Zdarzało nam się poprawiać nawierzchnie ławy przed odbiorami okresowymi z użyciem „szybkich” technologi, wykonując prace w nocy tak, by nie powodować przerw w pracy stacji. Nie zanotowaliśmy nigdy przy odbiorach problemów, ale też nie nie potrafię odpowiedzieć z jaką wnikliwością i precyzją inspektorzy TDT, pomiary wykonywali. Niezależnie od tego w związku z dość dużą ilością adaptacji lokali pod stacje na terenie kraju wykonawca prac pilnuje takich drobiazgów, by nie musiał jechać na poprawki na drugi koniec kraju.Co do wymogów formalnych jeśli się nie mylę:
Nawierzchnia ław pomiarowych:
1. powinna być pozioma, przy czym dopuszczalne odchylenie od poziomu nie powinno przekraczać:
o 3 mm/m – w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami,
o 4 mm/m – w odniesieniu do stacji kontroli pojazdów przeprowadzających badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami; ale proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie, o ile pamiętam kiedyś było trochę bardziej rygorystycznie:
1) dopuszczalna nierówność (falistość) nie powinna przekraczać:
a)2mm- dla pojazdu odopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t,
b) 3 mm – dla pozostałych pojazdów,
2) dopuszczalna odchyłka od poziomu nie powinna przekraczać:
a) 2 mm/mb. – dla pojazdu o dopuszczalnej masie
całkowitej do 3,5 t,
b) 3 mm/mb. – dla pozostałych pojazdów,
W sprawach szczegółowych, chętnie podam Panu namiar do naszego technologa, lub bezpośrednio wykonawcy SKP.
pozdrawiam
Piotr Mazur
Ps. z ciekawostek nadmienię, że opracowaliśmy projekt modułowej, kontenerowej SKP nie związanej trwale z gruntem, gdzie problem odchyłek ławy pomiarowej został rozwiązany poprzez system punktów regulacyjnych platformowej posadzki wraz z powierzchnią roboczą i pomocniczą. Więc jeśli ustawodawca wpadnie na pomysł, że odchyłka nie może być większa niż np 1 mm, będzie to kwestią dokręcenia, lub odkręcenia o ten milimetr odpowiednich węzłów regulacyjnych.
18 kwietnia 2018 @ 22:45
Pozwolę sobie wyrazić już tylko nadzieję, że za dwa lata, na kolejnym OTDS w Poznaniu w trakcie Targów Techniki Motoryzacyjnej zaszczyci nas Pan swoją obecnością na scenie w Szacownym Gronie Gratulujących Wygranym.
Pozdrawiam
dP
17 kwietnia 2018 @ 19:31
Praktyku zamieszczasz informacje wyssane z palca. Podmiotowi z centralnej polski przybywa użytkowników ma ich już ponad 1000, a wielu właścicieli i diagnostów ceni sobie otrzymaną z jego strony pomoc. Prezentowane w tym roku materiały podczas seminariów szkoleniowych organizowanych przez SITK RP O/Krosno z udziałem podmiotu z centralnej polski nie potwierdzają twoich sugestii. Jak zawsze jest konkretna wiedza.
Nie tylko temat wymieniony przez dp ma nie wiele wspólnego z założonym artykułem.
19 kwietnia 2018 @ 20:10
Jesteś kłamcą i nieustannie kłamiesz.
http://www.stacja.com.pl/
Dolnośląskie 15 Kujawsko-pomorskie 16 Lubelskie 20 Lubuskie 13 Łódzkie 99 Małopolskie 30 Mazowieckie 64 Opolskie 9 Podkarpackie 60 Podlaskie10 Pomorskie 16 Śląskie 53 Świętokrzyskie 11 Warmińsko-mazurskie 6
Wielkopolskie 28 Zachodniopomorskie 21 RAZEM około 470
24 kwietnia 2018 @ 23:58
Przed dokonaniem obliczeń należało wysłać do administratora strony zapytanie kiedy ostatni raz aktualizował adresy stacji użytkujących program z centralnej polski, aby kolejny raz się nie ośmieszyć.
Spróbuj tu policzyć http://www.dlid.pl/nasi-klienci.html będzie kilka setek więcej. Formularz zgłoszeniowy jest dobrowolny, więc wszystkich i tak nie ma.
25 kwietnia 2018 @ 21:05
Nie jesteś wiarygodny a w kłamstwa i tak nikt nie uwierzy !!
26 kwietnia 2018 @ 19:08
Ale lipa w wykonaniu Praktyka i anonima!
Wiarygodność G.K i SITK RP O/Krosno ma tendencje wzrostowe.
http://www.dlid.pl/galeria/2-uncategorised/609-galeria-seminaria-marzec-kwiecien-2018-r.html
29 kwietnia 2018 @ 09:07
zdjęcia stare jak
świat, te same z
różnego ujęcia
29 kwietnia 2018 @ 18:38
Tylko (… – słowo usunięte przez admin-a) mogło umieścić ten oszukańczy wpis, że zdjęcia są stare.
17 kwietnia 2018 @ 16:51
Proszę nie wypisywać jakie powinny być odchylenia ławy pomiarowej bo doskonale o nich wiemy. (rozporządzenie nr 40).
Musieliście mieć „poświadczenie” wystawione przez Dyrektora TDT na podstawie „protokółu” sporządzonego i zatwierdzonego przez Dyrektora TDT.
Proszę o prostą odpowiedź czy mieliście podany wynik odchylenia ławy pomiarowej.
Jeżeli tak to bardzo proszę o zamieszczenie wyniku tych pomiarów!
Jeżeli ich nie macie to na jakiej podstawie prowadzicie badania techniczne pojazdów i dopuszczacie je do ruchu drogowego.
Pozdrawiam.
Mój pseudonim to,
Praktyk
17 kwietnia 2018 @ 17:02
Szanowny Praktyku i Kolego.
Mam takie niejasne wrażenie (za delikatne słowa?), że z głównym tematem artykułu (drużynowe zwycięstwo Speed Car w Konkursie/OTDS Poznań) ten poruszony temat z ławami i TDT nie ma nic wspólnego.
Przecież wiesz, że w każdej chwili możemy tej sprawie (ławy, rola TDT) poświęcić osobny artykuł, gdy tylko zechcesz wypowiedzieć się w formacie A4.
Tak niewiele trzeba, aby zachować umiar w traktowaniu naszych Gości.
I pozdrawiam
dP
17 kwietnia 2018 @ 22:02
Drogi imienniku 🙂
Poruszony temat nie ma nic wspólnego ani z ławami pomiarowymi, ani nic wspólnego z podmiotami z centralnej polski… Czy zamierza Pan coś zrobić ze schizofrenią Swojego kolegi, zanim wprowadzi to Pana w kolejne kłopoty? Czy znów musi się skończyć jak z Koziołem?
Błażeju!! Przecież tego się nie da już czytać…
Pozdrawiam
Błażej K.
18 kwietnia 2018 @ 11:09
SPEED CAR ZWYCIĘZCĄ
Zainspirował mnie ten temat, dlatego zapytałem o wielkość odchylenie „ławy pomiarowej” na ich stacjach kontroli pojazdów. Mnie się tak wydaje, ale mogę się mylić, że ma to ścisły związek z dopuszczeniem pojazdu do ruchu. Jest to podstawowy parametr, który jest wymagany dla stacji kontroli pojazdów w wyniku rozporządzenia http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20060400275.
Nie sądziłem, że firmy zrzeszone w tej grupie a jest ich około 50 będą miały problem z udzieleniem odpowiedzi na tak proste pytanie:
={Jaki jest faktyczny parametr odchylenia „ŁAWY POMIAROWEJ” potwierdzony urzędowo na ich stacjach kontroli pojazdów.}=
No chyba, że takim parametrem nie dysponują a dopuszczają pojazdy do ruchu drogowego.
Bardzo przepraszam za tak kłopotliwe pytanie, ale sądziłem, że wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za bezpieczeństwo dopuszczonych pojazdów do ruchu drogowego i w omawianej tematyce, poruszenie tego tematu jest bardzo istotne. Ale przecież mogłem się pomylić?
Pozdrawiam
Praktyk
19 kwietnia 2018 @ 21:28
Praktyk jeśli masz problem z „ławą pomiarową” to albo zacznij płacić ludziom od płytek albo wybuduj nową stację, nie widzę związku na tym forum „zwycięstwo a ława pomiarowa”.
Są odbiory TDT potwierdzające dopuszczenie stacji do przeprowadzania badań i TYLE.
20 kwietnia 2018 @ 13:21
Nie mam zamiaru ciągnąć tutaj tego temat, ale na pewno do niego wrócimy!!!
„Są odbiory TDT potwierdzające dopuszczenie stacji do przeprowadzania badań i TYLE.”
Były też wydawane decyzje przez ten organ i jak się okazuje niezgodnie z prawem, które. uchylił NSA w Warszawie. Decyzja ma dotyczyć przedmiotu a nie podmiotu??
Pozdrawiam
Praktyk
20 marca 2019 @ 08:40
W tym roku będzie jakis konkurs na diagnostę roku?
20 marca 2019 @ 12:00
Tak, 25 maja w Radomiu na tradycyjnym i corocznym Kongresie Ekspertów Samochodowych, patrz: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2019/iv-kongres-ekspertow-samochodowych-w-radomiu/
oraz jesienią na Dolnym Śląsku.
Czekamy na Wasze zgłoszenia na radomski Turniej do Biura Konkursu, mieszczącego się w siedzibie Naczelnej Organizacji Technicznej „DOM TECHNIKA” w Legnicy, ul. Złotoryjska 87 lub tel. 76/852 30 17, e-mail: [email protected]
I pozdrawiam
dP