lip 26 2018
RELACJA
Zwykła codzienna relacja, a Wy oceńcie, gdzie jest racja. Czyli efekty braku szkolenia na SKP, które obciążają nasz (?) DTD.
To zdarzyło się nie pierwszy raz i nie tylko w jednym z naszych polskich miast.
Na jedną z naszych SKP przyjechał klient z amerykańskim pojazdem na tzw. pierwsze BT, był bez Tablic Rejestracyjnych (TR). Z amerykańskiego dokumentu (briefu?) wynikało, że ten pojazd uczestniczył w wypadku drogowym. Nasz Kolega odmówił wykonania tego I-BT informując klienta, że ma udać się do WK po PC (Pozwolenie Czasowe), gdyż dla wykonania:
- dodatkowego BT (powypadkowe) potrzebne są TR + PC,
- dla pojazdów spoza UE wymagane PC + TR.1
Klient był zdziwiony (to mało powiedziane!), bo nikt mu o tym wcześniej nie powiedział. Nie pisała o tym prasa, a Ministerstwo Infrastruktury ma na głowie większe problemy (z DTD i TDT?), aby prowadzić akcje uświadamiające dla swoich własnych Obywateli RP.
Ale, co miał ten biedny klient zrobić . . . . . – pojechał do swojego WK po czasowe TR i PC.
Tam odczekał cały dzień w kolejce, więc miał prawo (?) nabrać dodatkowego bodźca do . . . – (agresji?).
Przyjęty został do okienka dopiero na drugi dzień i zaraz stawił się ponownie na SKP, trafiając na tę samą obsadę. I powiedział to, czego dowiedział się w okienku WK. Być może słowo „powiedział” nie oddaje tutaj istoty tego przekazu, który był gwałtowny, głośny i wyraźny oraz nacechowany odrobiną (?) złośliwości i (…!!!).
Mniejsza z odczuciami naszego Kolegi (jest już przyzwyczajony?).
Chodzi o to, że urzędnicy w WK zapytali tego klienta, kto takie bzdury wygaduje o tym rzekomym (?) PC i TR. A, gdy już się dowiedzieli, to powiedzieli, że ma wrócić na tę SKP, a nasz Kolega ma zrobić „normalne” pierwsze BT i nie wydziwiać.
Sami rozumiecie, że nasz Kolega miał prawo się nieco (?) zdziwić, choć zrozumiałe jest też tu zdziwienie klienta, który miał prawo (?) czuć się zdezorientowany, czy też oszukany lub też cały czas oszukiwany.
Ale przez kogo oszukany?
Wszystkim dość gwałtownie podskoczyło ciśnienie, bo klient już nie przebierał w słowach, gdy dowiedział się, że nasz Kolega jednak nie zrobi mu tego I-BT bez PC i czasowych TR. Klnąc w żywe kamienie opuścił SKP informując głośno wszem i wobec, że za godzinę będzie z powrotem z wykonanym na innej już SKP tzw. „pierwszym BT” tego amerykańca po wypadku.
Podobno nie jest całkiem wiadomo, czy ten klient jest czasem jakimś prorokiem, bo faktycznie nie minęła godzina, gdy wpadł z impetem na SKP do naszego Kolegi i zaczął mu przed nosem machać papierami z SKP wykonanymi na terenie sąsiedniego miasta (25 km w jedną stronę, więc musiał bardzo szybko jechać z tą lawetą….?).
A nasz Kolega wyglądać musiał na tak bardzo zaskoczonego tym faktem (mało nie zgubił oczu, które wyszły mu z orbit?), że klient przestał machać mu po nosie tymi papierami (DIP) i zaświadczeniami, tylko podsunął mu je pod nos do poczytania.
No i stało tam jak byk, że wykonano amerykańcowi:
- powypadkowe BT bez określania wyniku (skreślono „pozytywny” i skreślono „negatywny”) oraz bez TR,
- tzw. pierwsze bez TR.
Zapewne i Wy wyobrażacie sobie tryumfalną minę tego klienta, który gromko pokrzykiwał, że jednak jeszcze w Polsce coś się da załatwić, że gdzieś tam są jeszcze normalni ludzie . . . .
Na usprawiedliwienie trzeba zaznaczyć, że miejscowość, gdzie zrobiono te BT (pierwsze i powypadkowe) jest nieduża, więc być może nie ma tam tradycji podnoszenia swoich umiejętności zawodowych. Być może . . . . .
Ale na naszą uwagę zasługuje też i ten fakt, że ta miejscowość jest także siedzibą tegoż WK, gdzie poinformowano go o rzekomo właściwym (?) sposobie wykonania takiego „amerykańskiego?” technicznego badania. Więc musi nas zaciekawić odpowiedź na pytanie, kiedy ostatnio pracownicy tegoż WK byli na szkoleniu?
Ale, żeby nikt już nie błądził z oceną tego stanu rzeczy to pragnę mocno podkreślić, że głównym i jedynym winowajcą tego i takiego zamieszania w innych jeszcze częściach Naszego Kraju jest wyłącznie DTD (Departament Transportu Drogowego), czyli nasz (?) resort transportu, który od 10 lat nie potrafi wstawić do naszej ustawy PoRD obligatoryjnego obowiązku przeprowadzenia szkoleń dla naszego zawodowego środowiska oraz dla pracowników WK . . . . – PO KAŻDEJ ZMIANIE OBOWIĄZUJĄCEGO NAS PRAWA!
I pozdrawiam oraz
do ostrożności namawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 TR + PC wymagane jest także dla tych pojazdów z UE, którym z jakiegoś powodu nie wydano DR (dowodu rejestracyjnego), np. quady, przyczepki, motorowery, itp., itd., et’cetera.
OBT przed I rejestracją
26 lipca 2018 @ 12:03
Już dawno temu były obowiązkowe szkolenia, gdzie w RP wiodącym ośrodkiem był SITK RP o/Krosno i PZM Łódź. W Łodzi PZM zrezygnował z usług niektórych wykładowców i efekt prowadzonych szkoleń jest mierny. Teraz w Łodzi Łoskid prowadzony przez R. K. ma większą skuteczność. Wkazywanie, że wprowadzenie obowiązkowych szkoleń rozwiąże problem z wiedzą to tak jakby wskazywać źe umarłemu pomoże kadzidło. Jakby w/w diagnosta uczestniczył w szkoleniach SITK RP O/Krosno to by miał wiedzę w tym temacie, a jak naczytał się bzdur na forum OSDS I NOECOMU to postąpił jak w przedstawionym artykule.
Dowód w sprawie
27 lipca 2018 @ 08:43
„…jak naczytał się bzdur na forum OSDS I NOECOMU to postąpił jak w przedstawionym artykule” i nie opowiadaj więcej SUNGK więcej o NEGATYWNEJ NARRACJI.
Panie Błażeju ma Pan doskonały dowód w Pańskiej sprawie kto jaki poziom dyskusji prowadzi, kto jest pieniaczem i inne podmioty aby zareklamować produkt, który sprzedaje i organizację, z którą podobno współpracuje pozostałe LEGALNIE DZIAŁAJĄCE PODMIOTY przedstawia w sposób negatywny i wylewa pomyje.
OBT przed I rejestracją
27 lipca 2018 @ 13:50
DP tez należy do Sitk.
Anonimie masz problemy z czytaniem komentarzy ?
dP
27 lipca 2018 @ 10:54
cyt.: „obowiązkowe szkolenie i kadzidło dla umarłego”
– większej bzdury dawno nie czytałem, więc nie wiem nawet, jak to skomentować. Może tak trafię do przekonania: czyżby n/n autor tego komentarza uważał, że także obowiązek szkolny pomoże Naszym Dzieciom, jak umarłemu kadzidło?
dP
– – – – – –
P.S.
Procedury związane ze zniesławieniami mamy już opanowane, głównie dzięki G.K.
Przypomnę więc tylko, że zwracamy się pisemnie o IP, a potem do organów ścigania o ustalenie autora.
To nie jest skomplikowane.
OBT przed I rejestracją
27 lipca 2018 @ 13:15
DP z jednej skrajności wpadasz w kolejną. Narzekasz i wskazujesz wraz z innymi na ich błędne stanowiska i oczekujesz, aby dali receptę, gdy wielokrotnie dawali błędne przekazy. Źaden obowiązek nie poprawi wiedzy, gdy ustawa jest ukierunkowana na zabieranie uprawnień za byle co.
————————-
P.S. Procedury dotyczące zniesławiania są opanowane. Natomiast kwalifikowanie co nim może być są na miernym poziomie.
Anonim
28 lipca 2018 @ 09:53
TAK NAPISAŁ I DIAGNOSTA RP.
który nie potrafił zdać egzaminu na diagnostę z braku kwalifikacji i wymaganego wykształcenia.
Do SĄDU GRZESIU to masz opanowane. http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/9AE9601B63
Zniesławienie - kryteria.
29 lipca 2018 @ 10:12
Anonimie dysponujesz dokumentem potwierdzającym, że ten wyrok dotyczy SITK RP O/Krosno I G.K. ? Zastanów się kim jest osobą, która od wielu nie tylko w komentarzach, także w artykułach zamieszcza fałsz informacyjny związany z tym wyrokiem. Czy wydawca tylko usunie kłopotliwe dla niego wpisy, a może napisze, że ten kto je zamieścił jest „oszustem”, albo będzie dążył tylko do zamieszczenia sprostowania w miejscu kipsko widocznym na tej stronie?
Anonim
27 lipca 2018 @ 13:54
Czytanie, a czytanie ze zrozumieniem stanowi wielką różnicę, której ty nie dostrzegasz.
OBT przed I rejestracją
28 lipca 2018 @ 14:08
DP trafił jak kulą w płot. Jeśli rodzic chce, aby dziecko uzupełniło sobie wiedzę to wykupuje prywatnie korepetycje u kogo chce.
Anonim
28 lipca 2018 @ 18:59
Ty jesteś jednak tępa dzida…
dP
29 lipca 2018 @ 21:21
cyt.: „kula i płot”
– to pozornie ma sens, ale tylko pozornie.
Bo to rozumowanie nie uwzględnia tego oto faktu, że nasze Prawo zmieniane jest średnio co kwartał. A zakres zmian jest zawsze skutkujący możliwością pozbawienia nas uprawnień, więc bardzo ważny!
Dzieciom w szkole nie zmienia się w ciągu roku szkolnego zakresu żadnego przedmiotu! One biorą korepetycję, bo nie potrafią nauczyć się – cały czas! – tego samego!
My, po zmianie naszego Prawa przez urzędników naszego (?) resortu transportu musimy uczyć się co kwartał (średnio) na nowo – nowego prawa.
Ale muszę się tu zgodzić z n/n autorem tego komentarza i wcześniejszego, że cel urzędników naszego (?) resortu transportu jest jasny i uderzający w nasze środowisko zawodowe, gdyż cyt.:
„(…) ustawa jest ukierunkowana na zabieranie uprawnień za byle co.”
I pozdrawiam
dP
– – – – – –
P.S.
Przyłączam się do głosów, aby podpisywać się choćby wymyślonym nickiem. To niweluje chaos informacyjny i wprowadza większą dozę kultury do dyskusji, na czym nam wszystkim przecież zależy.
Wiodący ośrodek
28 lipca 2018 @ 09:32
„Już dawno temu były obowiązkowe szkolenia, gdzie w RP wiodącym ośrodkiem był SITK RP o/Krosno i PZM Łódź.”
To ewidentne bzdury, wiodącym ośrodkiem był i jest „Perfekt” w Bydgoszczy i wiele innych wspaniałych ośrodków.Ten ośrodek w Bydgoszczy powinien doskonale pamiętać Grzegorz Krzemieniecki, gdyż mimo zapłaty zrezygnowano z jego obecności.
Być może na skutek nadzwyczajnej wiedzy lub znanego awanturnictwa.
Waldemar Witek
26 lipca 2018 @ 12:55
Proszę o wskazanie bzdur na forum OSDS!
Bo niewątpliwie ten przytyk jest do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Diagnostów Samochodowych.
Proszę także podpisanie się autora pod swoim postem.
Waldemar Witek
Prezes OSDS
OBT przed I rejestracją
26 lipca 2018 @ 14:46
Kto i gdzie wskazywał, że I rejestracja bez tablic nie ma OBT lub DBT?
OBT przed I rejestracją
26 lipca 2018 @ 14:52
Prezes weź sobie na wstrzymanie, forum jest tylko administrowane przez OSDS.
Waldemar Witek
26 lipca 2018 @ 15:25
„Tylko administrowane”, czy „aż” to nie wiem – w obliczy tematów tu np: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/kolejne-wezwanie-pismo/
Ja tylko proszę o sprostowanie wpisu lub też poparcie swojej tezy.
Dochodzi do tego brak odwagi żeby podpisać się pod swoimi – czyli bezkarna anonimowość.
Promowanie jakiegoś Krosna przez negację OSDS jest nie w porządku.
Dla poparcia moich słów – jest temat dotyczący jednej sprawy:
Pismo OSDS – https://osds.org.pl/?p=1498
Pismo napisane w imieniu Krosna (bo podpis i pieczątki są wklejone): http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/sitk-do-skp
Jak różne są to działania?
No chyba, że to Błażej Kowalski to napisał.
Jeżeli nie macie odwagi podpisać się pod swoimi wypowiedziami, szkoda mojego czasu.
OBT przed I rejestracją
27 lipca 2018 @ 13:36
Kto np. w kwietniu 2014 na forum OSDS podważał znaczenie dla branży wyroku z 1 kwietnia 2014 r. ?
Podobnie było z DBT po zmianie przepisów.
Negowanie działalności innych przez OSDS lub jego członków jest w porządku ?
Prezesie nie zamieszczaj czegoś co nie ma związku z artykułem
Anonim
27 lipca 2018 @ 14:00
Najbardziej nie w porządku zachowuje się teraz Dp tolerując twoje wpisy na tym portalu. Z branżowych for zostałeś usunięty z niektórych wielokrotnie gdzie podszywałeś się pod maniek80, także jesteś ostatnią osoba, która może wskazywać innym brak prawidłowych zachowań ponieważ sam nie przestrzegasz ani Netykiety ani zasad ogólnie przyjętych w cywilizowanym świecie. Portal Dp został twoim ostatnim bastionem bo na tych pseudo twoich to tylko wiatr hula.
Potwiedzam powyższe
28 lipca 2018 @ 09:43
i wnoszę aby „Dp” usuwał wszystkie anonimowe wpisy. których dokonuje Grzegorz Krzemieniecki, bo z Krosna i w imieniu SITK by się podpisali.
Praktyk
OBT przed I rejestracją
28 lipca 2018 @ 13:38
W pierwszej kolejności powinien usunąć wpisy tych, którzy sami swoje komentarze komentują