Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego (OZPTD) uważa, że dodanie ust. 19 do § 2 rozporządzenia nie wiąże się z żadną normą o charakterze przepisów przejściowych i końcowych dotyczącą stanów faktycznych funkcjonujących w technice samochodowej jako wyposażenie nie regulowane dotychczas w prawie polskim.
OZPTD uważa także, że rozporządzenie powinno zawierać zwolnienie z wymogu homologacji urządzeń aerodynamicznych, o których mowa w § 1 pkt 2 projektu rozporządzenia, stosowanych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Uwaga nie została uwzględniona, ponieważ procedura ta ma dotyczyć nowych rozwiązań, które zostaną wprowadzone do procedury homologacji typu pojazdu dlatego nie jest zasadne wprowadzenie przepisu przejściowego.
W przepisach przejściowych reguluje się wpływ nowego albo znowelizowanego rozporządzenia na stosunki powstałe pod działaniem rozporządzenia albo rozporządzeń dotychczasowych bez względu na to, czy do tych stosunków zamierza się stosować przepisy dotychczasowe, przepisy nowe czy przepisy regulujące ten wpływ w sposób odmienny od przepisów dotychczasowych i przepisów nowych.
OZPTD zgłosił wniosek w sprawie uregulowania kwestii przyczep samosterujących oraz innych specjalistycznych pojazdów do przewozu drewna.
Uwaga dotycząca dopuszczenia do ruchu zespołu pojazdów, w których elementem łączącym pojazd z przyczepą jest ładunek (drewno dłużycowe) nie została uwzględniona w ramach niniejszej nowelizacji.
MIB wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizacji zrzeszających przewoźników drogowych rozpoczął procedurę legislacyjną rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie sposobu przewozu ładunku.
W toku prac zostanie podjęta decyzja w jakich aktach prawnych wymagane są jeszcze zmiany, w tym w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 20 2018
OZPTD, DŁUŻYCE I DTD
Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego (OZPTD) uważa, że dodanie ust. 19 do § 2 rozporządzenia nie wiąże się z żadną normą o charakterze przepisów przejściowych i końcowych dotyczącą stanów faktycznych funkcjonujących w technice samochodowej jako wyposażenie nie regulowane dotychczas w prawie polskim.
OZPTD uważa także, że rozporządzenie powinno zawierać zwolnienie z wymogu homologacji urządzeń aerodynamicznych, o których mowa w § 1 pkt 2 projektu rozporządzenia, stosowanych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Uwaga nie została uwzględniona, ponieważ procedura ta ma dotyczyć nowych rozwiązań, które zostaną wprowadzone do procedury homologacji typu pojazdu dlatego nie jest zasadne wprowadzenie przepisu przejściowego.
W przepisach przejściowych reguluje się wpływ nowego albo znowelizowanego rozporządzenia na stosunki powstałe pod działaniem rozporządzenia albo rozporządzeń dotychczasowych bez względu na to, czy do tych stosunków zamierza się stosować przepisy dotychczasowe, przepisy nowe czy przepisy regulujące ten wpływ w sposób odmienny od przepisów dotychczasowych i przepisów nowych.
OZPTD zgłosił wniosek w sprawie uregulowania kwestii przyczep samosterujących oraz innych specjalistycznych pojazdów do przewozu drewna.
Uwaga dotycząca dopuszczenia do ruchu zespołu pojazdów, w których elementem łączącym pojazd z przyczepą jest ładunek (drewno dłużycowe) nie została uwzględniona w ramach niniejszej nowelizacji.
MIB wychodząc naprzeciw oczekiwaniom organizacji zrzeszających przewoźników drogowych rozpoczął procedurę legislacyjną rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie sposobu przewozu ładunku.
W toku prac zostanie podjęta decyzja w jakich aktach prawnych wymagane są jeszcze zmiany, w tym w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
– – – – – – – – – – – –
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, dłużyce, konsultacje Ministerstwa Transportu, OZPTD, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu