Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
diagn
6 lipca 2018 @ 10:23
karna opłata dla nas to na nas skupi się agresja
simtek
7 lipca 2018 @ 20:17
Ta opłata za tak zwany „przeterminowany przegląd” miała chyba dotyczyć pojazdów sprowadzonych do polski. Bez aktualnych badań technicznych lub upłynął termin badania technicznego między zakupem a rejestracją u nas.. O ile się nie mylę chodziło o dokładne sprawdzenie pojazdów po wypadkach drogowych, które u nas były naprawiane w sposób niezgodny z technologią jaką wymaga producent danego pojazdu. Szczególnie nadwozi.
Proszę o zamieszczenie linku do projektu ustawy na podstawie pracowała komisja.
dP
8 lipca 2018 @ 09:48
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12290511
Ja myślę że tak będzie:
6 lipca 2018 @ 11:43
I z jednej i z drugiej strony agresja się na nas skupi, a my będziemy chłopcami do bicia. W tym kraju nic się nie robi żeby Polak godziwie zarabiał i było go stać na wszystko. Nie sądzę żeby te zmiany wprowadziły coś mądrego i żeby stan pojazdów się przez to poprawił. Kto nie chciał by jeździć nowym autem. Ja też bym sobie nowe kupił tylko w obecnych warunkach mnie po prostu nie stać. I nie mówię tutaj o totalnych złomach, ale z takim wykazem usterek to chyba z 90% powinno z N stację opuścić. Bo jak nie żaróweczka spalona, której na poczekaniu nie da się wymienić bo pół auta trzeba rozkręcić to brak tabliczki na haku bo się odkleiła itp. itd. Także jak TDT będzie chciał to każdego diagnostę uwali, a jak diagnosta będzie sumienny i skrupulatny to klientów nie będzie miał, a co za tym idzie wypłaty również. Także ta robota była chora, ale będzie jeszcze bardziej. Czas myśleć nad zmianą zawodu. Czy nie myślicie że to jest robione po to żeby państwo przejęło stacje za jakiś czas naszym kosztem? Bo jak nie będzie diagnostów to stacje się same pozamykają, a wtedy TDT będzie mógł swoje otworzyć pod pretekstem braku stacji na rynku. Bo jak teraz chcieli budować swoje to był wielki lament. Także jak nie drzwiami to przez okno.
pepe
6 lipca 2018 @ 11:46
Już widzę egzekwowanie tej opłaty – nie chodzi o diagnostów, ale o właścicieli stacji.
No chyba, że cenę za badanie będzie narzucał CEP.
dP
7 lipca 2018 @ 10:22
A ja chciałbym zwrócić Waszą uwagę na to, że:
1/
po tak długim czasie DTD + TDT nadal nie są przygotowani „prawnie” do sprawowania tej nowej funkcji, jaką jest kontrola naszej branży. Świadczy o tym duża ilość merytorycznych uwag, jakie ma Komisja Prawnicza.
Innymi słowy, TDT i DTD nie mają zaplecza prawnego, aby sprawować tak ważną funkcję.
2/
W tych projektach celowo zamiennie używa się słów „nadzór” i „kontrola”, aby nie precyzować rzeczywistej funkcji TDT. Będzie to tylko kontrola, a nie nadzór.
W ten sposób przygotowuje się grunt dla TDT, aby mógł on pobierać pieniądze, ale nie odpowiadać za stan nadzorowanego przez siebie zagadnienia/branży.
Brak koniecznego zapisu o odpowiedzialności za stan „nadzorowanej branży” spowoduje, że niewiele się dla nas zmieni.
A szczytne deklaracje o konieczności zmiany argumentowane bzdurami NIK-u, pozostaną tylko pustosłowiem.
3/
Jedno co będzie i stanie się na pewno, to rozrost administracji i wzrost kosztów, które na barki naszego społeczeństwa nałoży nasz (?) resort transportu i obecny ustawodawca.
Pozdrawiam
dP
Szkolenia diagnostów SKP Łukasz Ciepiela
8 lipca 2018 @ 21:17
Szkolenia diagnostów SKP
Jeśli chcesz zdobyć uprawnienia diagnosty samochodowego to zapraszam Cię na moją stronę
http://www.diagnostaszkolenia.pl
Łukasz Ciepiela