Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 4.09.2018 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 13/2018
Następna wypowiedź producenta o sytuacji mikro, małych i średnich producentów działających w obszarze motoryzacji spowodowanej chaosem w przepisach i ich interpretacji.
Wypowiedź producenta
witam i dziękuje z zaproszenie
niemniej jednak w temacie potwierdzenia nie mam nic do „powiedzenia” ponieważ nie dotyczy to mojej profesji i nie zetknąłem się z czymś takimnatomiast nadal twierdze ze należy naciskać na rząd o prace u podstaw a nie o płodzenie rozszerzeń do rozporządzeń.
Bolączki przeciętnego Kowalskiego:
1. chaos interpretacyjny w wydziałach komunikacji, co wydział komunikacji, co powiat to inne wymagane dokumenty do rejestracji ( np. sprawa tłumaczeń dokumentów tzw.: pierwotnych z UE, czyli dowodów rejestracyjnych, zmian parametrów np DMC czy masy własnej, przebudowy pojazdów i zmiana ich przeznaczenia)
2. podatek drogowy od pojazdów pow. 3,5t: urząd ma 30 dni na wydanie dowodu rejestracyjnego tzn/: twardego. Posiadacz pojazdu z dow. rej miękkim, czyli tzw. próbnym nie może pojazdu sprzedać. Jeżeli zarejestrował pojazd np. 14.08. to na dowód poczeka do maksymalnie 14.09. i ok.
Ale miesiące “przeskoczyły” i urząd miejski ma prawo naliczyć podatek od śr. transportu. Czyli wszystkie firmy handlujące np.: ciągnikami nie mogą zarejestrować pojazdu na siebie choć przepisy wymagają tego w ciągu 1 miesiąca od nabycia pojazdu.
Składka pojazdu o DMC 5t (w Poznaniu ) to 1200 zł rocznie, 100zł miesięcznie, ok. Ale to komis i ma 100 pojazdów. Jak prowadzić działalność gospodarczą z kolejnym podatkiem za towar leżący na tzw. półce?
odpowiedz: złamać któryś z przepisów.
3. Brak rozeznaniu wydziałów komunikacji w funkcjonowaniu różnych rodzajów tablic, np Tablice czasowe badawcze. Kto o nich wie?
Dlaczego to tajemnica dla przedsiębiorców, że są takie tablice (umożliwiają przejazd nowych pojazdów na kołach (np. o wysokości z zabudową 4m i nie ma lawety, która by taki pojazd przewiozła, jeszcze przed dopuszczeniem do ruchu) ale ale ale… a co z ubezpieczeniem. Tego nie wie nawet Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ponieważ ustawa mówi, że każdy pojazd musi być ubezpieczony z ciągłością od momentu rejestracji. Nie rozgranicza, czy to rejestracja stała czy czasowa. Wiec przedsiębiorstwa zabudowujące po rejestracji na tablice czasowe muszą cały czas opłacać ubezpieczenie aż do momentu zbycia pojazdu.
A co jeżeli tylko zabudowują i nie są właścicielami ale skorzystali z tablic czasowych badawczych?
Kolejny klops prawny.
Dziesiątki takich dziur.
Dlaczego nikt nie scala i porządkuje przepisów wykonawczych, interpretacji etc?!!!!!!!!!!!!
Obecny rząd potrafi tylko dokładać nowe, bez zwracania uwagi na WSZYSTKIE konsekwencje aktu prawnego. Dlaczego, bo o tych konsekwencjach nie mają pojęcia. Bo są dyletantami. Bo nie mają praktyki, bo znają tylko słowo ustawa nie realia.
pozdrawiam= TJ
Dalej prowadzimy działania mające na celu likwidację „potwierdzenia”. Proszę firmy, które za nie płacą o zgłaszanie się i podanie jego kosztu w 2016 r i 2017 r.
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia, które umożliwia społeczne zaangażowanie się w obronę wspólnych interesów producentów. Dzięki SPCMiP możecie poszerzać krąg znajomych, tworzyć nieformalne grupy współpracy i razem działać dla rozwoju waszych firm.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 6 2018
INFO SPCMiP Nr 13/2018
Zarejestrowane od 1999 r.
00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 23A
Tel. 607 097 892
E-mail: [email protected] www.spcm.pl
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 4.09.2018 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 13/2018
Następna wypowiedź producenta o sytuacji mikro, małych i średnich producentów działających w obszarze motoryzacji spowodowanej chaosem w przepisach i ich interpretacji.
Wypowiedź producenta
witam i dziękuje z zaproszenie
niemniej jednak w temacie potwierdzenia nie mam nic do „powiedzenia” ponieważ nie dotyczy to mojej profesji i nie zetknąłem się z czymś takim natomiast nadal twierdze ze należy naciskać na rząd o prace u podstaw a nie o płodzenie rozszerzeń do rozporządzeń.
Bolączki przeciętnego Kowalskiego:
1. chaos interpretacyjny w wydziałach komunikacji, co wydział komunikacji, co powiat to inne wymagane dokumenty do rejestracji ( np. sprawa tłumaczeń dokumentów tzw.: pierwotnych z UE, czyli dowodów rejestracyjnych, zmian parametrów np DMC czy masy własnej, przebudowy pojazdów i zmiana ich przeznaczenia)
2. podatek drogowy od pojazdów pow. 3,5t: urząd ma 30 dni na wydanie dowodu rejestracyjnego tzn/: twardego. Posiadacz pojazdu z dow. rej miękkim, czyli tzw. próbnym nie może pojazdu sprzedać. Jeżeli zarejestrował pojazd np. 14.08. to na dowód poczeka do maksymalnie 14.09. i ok.
Ale miesiące “przeskoczyły” i urząd miejski ma prawo naliczyć podatek od śr. transportu. Czyli wszystkie firmy handlujące np.: ciągnikami nie mogą zarejestrować pojazdu na siebie choć przepisy wymagają tego w ciągu 1 miesiąca od nabycia pojazdu.
Składka pojazdu o DMC 5t (w Poznaniu ) to 1200 zł rocznie, 100zł miesięcznie, ok. Ale to komis i ma 100 pojazdów. Jak prowadzić działalność gospodarczą z kolejnym podatkiem za towar leżący na tzw. półce?
odpowiedz: złamać któryś z przepisów.
3. Brak rozeznaniu wydziałów komunikacji w funkcjonowaniu różnych rodzajów tablic, np Tablice czasowe badawcze. Kto o nich wie?
Dlaczego to tajemnica dla przedsiębiorców, że są takie tablice (umożliwiają przejazd nowych pojazdów na kołach (np. o wysokości z zabudową 4m i nie ma lawety, która by taki pojazd przewiozła, jeszcze przed dopuszczeniem do ruchu) ale ale ale… a co z ubezpieczeniem. Tego nie wie nawet Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ponieważ ustawa mówi, że każdy pojazd musi być ubezpieczony z ciągłością od momentu rejestracji. Nie rozgranicza, czy to rejestracja stała czy czasowa. Wiec przedsiębiorstwa zabudowujące po rejestracji na tablice czasowe muszą cały czas opłacać ubezpieczenie aż do momentu zbycia pojazdu.
A co jeżeli tylko zabudowują i nie są właścicielami ale skorzystali z tablic czasowych badawczych?
Kolejny klops prawny.
Dziesiątki takich dziur.
Dlaczego nikt nie scala i porządkuje przepisów wykonawczych, interpretacji etc?!!!!!!!!!!!!
Obecny rząd potrafi tylko dokładać nowe, bez zwracania uwagi na WSZYSTKIE konsekwencje aktu prawnego. Dlaczego, bo o tych konsekwencjach nie mają pojęcia. Bo są dyletantami. Bo nie mają praktyki, bo znają tylko słowo ustawa nie realia.
pozdrawiam= TJ
Dalej prowadzimy działania mające na celu likwidację „potwierdzenia”. Proszę firmy, które za nie płacą o zgłaszanie się i podanie jego kosztu w 2016 r i 2017 r.
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia, które umożliwia społeczne zaangażowanie się w obronę wspólnych interesów producentów. Dzięki SPCMiP możecie poszerzać krąg znajomych, tworzyć nieformalne grupy współpracy i razem działać dla rozwoju waszych firm.
Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, DTD, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, rola starostwa, SPCMiP