Przesyłam Info Biura z informacją o homologacji w USA.
Wszystkich producentów zainteresowanych tym rynkiem lub już tam eksportujących i mających wiedzę o nim zapraszam do kontaktu z nami. Chcemy utworzyć grupę wspólnie działających firm, które chcą sprzedawać swoje produkty w USA. Historia naszej ewolucji jako gatunku Homo Sapiens dowodzi że nasz rozwój cywilizacyjny osiągnęliśmy tylko dzięki temu, że ze sobą współpracowaliśmy. Zacznijmy współpracować ze sobą.
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 23.10.2018 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 15/2018
Informacja o przepisach homologacji w USA od Dyr. IDIADY na Polskę p.
Kamila Przewoskiego
Dotyczy producentów pojazdów i komponentów
Zapraszam wszystkich, którzy by chcieli wejść na rynek USA do kontaktu z nami. Z chętnych stworzymy grupę i wspólnie będziemy szukać sposobów wejścia na ten rynek. Może uda się uzyskać jakieś dofinansowanie na wyjazd na targi. Są takie programy. Parę lat temu zrealizowaliśmy program, który dofinansował wyjazd producentów na targi w Algierii.
Zasady „homologacji” w USA bardzo się różnią od tych w Europie. O typowej „homologacji” w Stanach Zjednoczonych możemy mówić tylko w przypadku emisji spalin. W pozostałych obszarach obowiązuje „samo-certyfikacja” – producent pojazdu/ komponentu musi sam potwierdzić instytucji NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), że jego produkt spełnia wszystkie obowiązujące przepisy oraz (co jest kolejną istotną różnicą między amerykańskim i europejskim systemem dopuszczania do ruchu) – że jego produkt jest dobrej jakości i że jest zaprojektowany/ wytwarzany z poszanowaniem aktualnych zdobyczy nauki i techniki (jest to kwestia odpowiedzialności cywilnej za produkt; samo spełnienie minimalnych wymagań „homologacyjnych” w Stanach Zjednoczonych nie musi być wcale wystarczające).
Z uwagi na (pokazane wyżej) duże różnice w podejściu do homologacji/ dopuszczania do ruchu między Europą a Stanami Zjednoczonymi, producenci z Europy często są lekko zagubieni, szczególnie na początku swojej przygody z rynkiem amerykańskim. Tu z pomocą przychodzą takie firmy jak IDIADA, która oferuje:
– wsparcie na etapie projektowania pojazdów (tak aby pojazd spełniał wymagania amerykańskie);
– konsultacje prawno-techniczne (interpretacja wymagań, przełożenie ich na technikę);
– przeprowadzanie badań walidacyjnych pojazdów i komponentów, potwierdzających spełnienie m.in. wymagań FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards);
– audyty dokumentacji przygotowanej dla procesu certyfikacji w USA;
– przygotowanie i składanie w NHTSA wymaganej dokumentacji;
– pomoc przy kontrolach zgodności produkcji (na potrzeby certyfikacji w USA). Np. w ramach audytu produktu i dokumentacji IDIADA sprawdza dokumentację przygotowaną przez producenta (też: raporty ze stosownych badań) oraz przeprowadza inspekcję pojazdu (pod kątem zgodności z wymaganiami amerykańskimi). Przy okazji takich audytów producenci zyskują nową wiedzę, która pozwala im pewniej się czuć na gruncie amerykańskim.
Proszę o kontakt, jeśli chcieliby uzyskać Państwo więcej informacji.
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia, które umożliwia społeczne zaangażowanie się w obronę wspólnych interesów producentów. Dzięki SPCMiP możecie poszerzać krąg znajomych, tworzyć nieformalne grupy współpracy i razem działać dla rozwoju waszych firm.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 24 2018
HOMOLOGACJA W USA – INFO SPCMiP nr 15/2018
Witam Państwa.
Przesyłam Info Biura z informacją o homologacji w USA.
Wszystkich producentów zainteresowanych tym rynkiem lub już tam eksportujących i mających wiedzę o nim zapraszam do kontaktu z nami. Chcemy utworzyć grupę wspólnie działających firm, które chcą sprzedawać swoje produkty w USA. Historia naszej ewolucji jako gatunku Homo Sapiens dowodzi że nasz rozwój cywilizacyjny osiągnęliśmy tylko dzięki temu, że ze sobą współpracowaliśmy. Zacznijmy współpracować ze sobą.
Pozdrawiam
Antoni T. Dąbrowski
SPCMiP
Z
arejestrowane od 1999 r.
00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 23A
Tel. 607 097 892
E-mail: [email protected] www.spcm.pl
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 23.10.2018 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 15/2018
Informacja o przepisach homologacji w USA od Dyr. IDIADY na Polskę p.
Kamila Przewoskiego
Dotyczy producentów pojazdów i komponentów
Zapraszam wszystkich, którzy by chcieli wejść na rynek USA do kontaktu z nami. Z chętnych stworzymy grupę i wspólnie będziemy szukać sposobów wejścia na ten rynek. Może uda się uzyskać jakieś dofinansowanie na wyjazd na targi. Są takie programy. Parę lat temu zrealizowaliśmy program, który dofinansował wyjazd producentów na targi w Algierii.
Zasady „homologacji” w USA bardzo się różnią od tych w Europie. O typowej „homologacji” w Stanach Zjednoczonych możemy mówić tylko w przypadku emisji spalin. W pozostałych obszarach obowiązuje „samo-certyfikacja” – producent pojazdu/ komponentu musi sam potwierdzić instytucji NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), że jego produkt spełnia wszystkie obowiązujące przepisy oraz (co jest kolejną istotną różnicą między amerykańskim i europejskim systemem dopuszczania do ruchu) – że jego produkt jest dobrej jakości i że jest zaprojektowany/ wytwarzany z poszanowaniem aktualnych zdobyczy nauki i techniki (jest to kwestia odpowiedzialności cywilnej za produkt; samo spełnienie minimalnych wymagań „homologacyjnych” w Stanach Zjednoczonych nie musi być wcale wystarczające).
Z uwagi na (pokazane wyżej) duże różnice w podejściu do homologacji/ dopuszczania do ruchu między Europą a Stanami Zjednoczonymi, producenci z Europy często są lekko zagubieni, szczególnie na początku swojej przygody z rynkiem amerykańskim. Tu z pomocą przychodzą takie firmy jak IDIADA, która oferuje:
– wsparcie na etapie projektowania pojazdów (tak aby pojazd spełniał wymagania amerykańskie);
– konsultacje prawno-techniczne (interpretacja wymagań, przełożenie ich na technikę);
– przeprowadzanie badań walidacyjnych pojazdów i komponentów, potwierdzających spełnienie m.in. wymagań FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards);
– audyty dokumentacji przygotowanej dla procesu certyfikacji w USA;
– przygotowanie i składanie w NHTSA wymaganej dokumentacji;
– pomoc przy kontrolach zgodności produkcji (na potrzeby certyfikacji w USA). Np. w ramach audytu produktu i dokumentacji IDIADA sprawdza dokumentację przygotowaną przez producenta (też: raporty ze stosownych badań) oraz przeprowadza inspekcję pojazdu (pod kątem zgodności z wymaganiami amerykańskimi). Przy okazji takich audytów producenci zyskują nową wiedzę, która pozwala im pewniej się czuć na gruncie amerykańskim.
Proszę o kontakt, jeśli chcieliby uzyskać Państwo więcej informacji.
Pozdrawiam,
Kamil Przewoski
Area Manager, Poland
Homologation Manager, East Europe
T: +48 61 6226 905 M: +48 691 222 747 E: [email protected] www.idiada.com
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia, które umożliwia społeczne zaangażowanie się w obronę wspólnych interesów producentów. Dzięki SPCMiP możecie poszerzać krąg znajomych, tworzyć nieformalne grupy współpracy i razem działać dla rozwoju waszych firm.
Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, Homologacje, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), SPCMiP