GITD, czyli Główny Inspektor Transportu Drogowego zwrócił uwagę, że w projektowanych przepisach § 3 ust. 1 pkt 8a, 10a oraz 12a zmienianego rozporządzenia wprowadzone zostało nieostre sformułowanie dotyczące podwyższenia dopuszczalnej masy całkowitej o treści: „może zostać powiększona” – podczas, gdy w innych jednostkach redakcyjnych § 3 funkcjonuje bardziej jedno znaczne sformułowanie o treści: „dopuszcza się”.
Jeżeli zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej nie będzie jednoznaczne i nie będzie wskazywało konkretnej wartości uprawniony diagnosta samochodowy przeprowadzający badanie techniczne takiego pojazdu przed pierwszą rejestracją w Polsce nie będzie w stanie ustalić dokładnej wartości masy instalacji zasilania pojazdu paliwem alternatywnym, o którą może zwiększyć dopuszczalną masę całkowitą badanego pojazdu.
Zdaniem GITD nie zostało wskazane jakie przesłanki – poza ogólną – tj. „zastosowaniem technologii paliw alternatywnych” – będą decydowały o ustaleniu wartości podwyższenia dopuszczalnej masy całkowitej w dopuszczalnym przedziale 1 – 1000 kg., tj. maksymalnie do 1 tony.
W przypadku zastosowania do zasilania pojazdu technologii paliw alternatywnych, powinna zostać wskazana jednoznacznie konkretna wartość jego dopuszczalnej masy całkowitej – np. powiększona konkretnie o 1 tonę (a nie maksymalnie o 1 tonę), w stosunku do pojazdów z konwencjonalnym układem zasilania.
Rozwiązanie takie wydaje się o tyle zasadne, że w innych przepisach przedmiotowego rozporządzenia dopuszcza się podwyższenie dopuszczalnej masy całkowitej (maksymalnie) o 1 tonę.
WITD wskazał, że nie zostało wyjaśnione, jakie przesłanki spośród wszystkich pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym będą wyróżniały węższą grupę pojazdów, które będą mogły mieć podwyższoną dopuszczalną masę całkowitą.
GITD zaproponował ukształtowanie § 1 pkt 3 w sposób jednoznaczny, to znaczy poprzez wskazanie konkretnej wartości dopuszczalnej masy całkowitej dla całej grupy pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym, jednakowych co do konstrukcji (np. pojazdy samochodowe inne niż autobus, autobusy, itp.) oraz liczby osi.
Ministerstwo pragnie wyjaśnić, że dopuszczalna masa całkowita będzie różna dla każdego rodzaju pojazdu (maksymalnie do 1 tony), która będzie określana w procedurze homologacji typu pojazdu a świadectwo zgodności zawierające tę informację będzie podstawą do wystawienia dowodu rejestracyjnego.
W ocenie resortu transportu wystarczający będzie zapis przedmiotowej masy w dowodzie rejestracyjnym w pozycji F2.
Resort transportu nie widzi potrzeby wprowadzania adnotacji w dowodzie rejestracyjnym dotyczącej wartości masy instalacji zasilania pojazdu paliwem alternatywnym.
Projektodawca uzupełnił definicję pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym poprzez zmianę brzmienia z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na sformułowanie: „zarejestrowany na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy”.
GITD wskazał na konieczność zmiany treści obowiązującego obecnie § 3 ust. 1 pkt 5 i 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022).
Uwaga nie została uwzględniona, ponieważ nie wchodzi w zakres przedmiotowy omawianego projektu
– – – – – – – –
Z internetowej strony:
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 13 2018
GITD I DTD
– – – – – – – – – –
GITD, czyli Główny Inspektor Transportu Drogowego zwrócił uwagę, że w projektowanych przepisach § 3 ust. 1 pkt 8a, 10a oraz 12a zmienianego rozporządzenia wprowadzone zostało nieostre sformułowanie dotyczące podwyższenia dopuszczalnej masy całkowitej o treści: „może zostać powiększona” – podczas, gdy w innych jednostkach redakcyjnych § 3 funkcjonuje bardziej jedno znaczne sformułowanie o treści: „dopuszcza się”.
Jeżeli zwiększenie dopuszczalnej masy całkowitej nie będzie jednoznaczne i nie będzie wskazywało konkretnej wartości uprawniony diagnosta samochodowy przeprowadzający badanie techniczne takiego pojazdu przed pierwszą rejestracją w Polsce nie będzie w stanie ustalić dokładnej wartości masy instalacji zasilania pojazdu paliwem alternatywnym, o którą może zwiększyć dopuszczalną masę całkowitą badanego pojazdu.
Zdaniem GITD nie zostało wskazane jakie przesłanki – poza ogólną – tj. „zastosowaniem technologii paliw alternatywnych” – będą decydowały o ustaleniu wartości podwyższenia dopuszczalnej masy całkowitej w dopuszczalnym przedziale 1 – 1000 kg., tj. maksymalnie do 1 tony.
W przypadku zastosowania do zasilania pojazdu technologii paliw alternatywnych, powinna zostać wskazana jednoznacznie konkretna wartość jego dopuszczalnej masy całkowitej – np. powiększona konkretnie o 1 tonę (a nie maksymalnie o 1 tonę), w stosunku do pojazdów z konwencjonalnym układem zasilania.
Rozwiązanie takie wydaje się o tyle zasadne, że w innych przepisach przedmiotowego rozporządzenia dopuszcza się podwyższenie dopuszczalnej masy całkowitej (maksymalnie) o 1 tonę.
WITD wskazał, że nie zostało wyjaśnione, jakie przesłanki spośród wszystkich pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym będą wyróżniały węższą grupę pojazdów, które będą mogły mieć podwyższoną dopuszczalną masę całkowitą.
GITD zaproponował ukształtowanie § 1 pkt 3 w sposób jednoznaczny, to znaczy poprzez wskazanie konkretnej wartości dopuszczalnej masy całkowitej dla całej grupy pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym, jednakowych co do konstrukcji (np. pojazdy samochodowe inne niż autobus, autobusy, itp.) oraz liczby osi.
Ministerstwo pragnie wyjaśnić, że dopuszczalna masa całkowita będzie różna dla każdego rodzaju pojazdu (maksymalnie do 1 tony), która będzie określana w procedurze homologacji typu pojazdu a świadectwo zgodności zawierające tę informację będzie podstawą do wystawienia dowodu rejestracyjnego.
W ocenie resortu transportu wystarczający będzie zapis przedmiotowej masy w dowodzie rejestracyjnym w pozycji F2.
Resort transportu nie widzi potrzeby wprowadzania adnotacji w dowodzie rejestracyjnym dotyczącej wartości masy instalacji zasilania pojazdu paliwem alternatywnym.
Projektodawca uzupełnił definicję pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym poprzez zmianę brzmienia z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na sformułowanie: „zarejestrowany na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy”.
GITD wskazał na konieczność zmiany treści obowiązującego obecnie § 3 ust. 1 pkt 5 i 7 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022).
Uwaga nie została uwzględniona, ponieważ nie wchodzi w zakres przedmiotowy omawianego projektu
– – – – – – – –
Z internetowej strony:
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, DTD, GITD, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu