Piotr Złoty z Gazeo zwrócił uwagę, że w § 1 ust. 3 projektu, który definiuje paliwa alternatywne została usunięta część zdania, którą zawiera dyrektywa „które potencjalnie mogą przyczynić się do dekarbonizacji transportu i poprawy ekologiczności sektora transportu„.
Dyrektywa jest aktem, którego nie stosuje się bezpośrednio, tylko wymaga implementacji . Wobec czego zasadniczo nie można przywołać przepisów dyrektywy w aktach wdrażających. Zasadne jest odchodzenie od dosłownego powtarzania przepisów dyrektywy.
Projekt w § 1 pkt 1 wprowadza definicję paliw alternatywnych na potrzeby konkretnego aktu prawnego, w którym dana definicja jest stosowana.
Potwierdzeniem np. poprawy ekologiczności jest objęcie tych pojazdów procedurą homologacji typu pojazdu WE.
MIB informuje także, że w Ministerstwie Energii są obecnie prowadzone prace legislacyjne nad projektem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Podstawowym celem projektowanej regulacji jest określenie warunków rozwoju i zasad rozmieszczenia infrastruktury paliw alternatywnych w transporcie, zasad świadczenia usług w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych oraz zasad tankowania pojazdów napędzanych gazem ziemnym.
Projektowana ustawa będzie transponować do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.
– – – – – – – – – – –
„Redakcyjny specjalista od kwestii technicznych. Inżynier – praktyk z kilkunastoletnim dorobkiem dziennikarskim w najbardziej opioniotwórczych, branżowych magazynach motoryzacyjnych. Ukończył technikum samochodowe i kierunek Samochody i ciągniki na Politechnice Łódzkiej. Do bólu zasadniczy i rzeczowy, a przez to piekielnie skuteczny. Jego bogatą wiedzę techniczną uzupełniają niespotykane wśród redaktorów – uprawnienia montażysty i serwisanta instalacji LPG.” –
– Piotr Złoty, Redaktor http://gazeo.pl/
– – – – – – – –
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 24 2018
GAZEO I DTD
Piotr Złoty z Gazeo zwrócił uwagę, że w § 1 ust. 3 projektu, który definiuje paliwa alternatywne została usunięta część zdania, którą zawiera dyrektywa „które potencjalnie mogą przyczynić się do dekarbonizacji transportu i poprawy ekologiczności sektora transportu„.
Dyrektywa jest aktem, którego nie stosuje się bezpośrednio, tylko wymaga implementacji . Wobec czego zasadniczo nie można przywołać przepisów dyrektywy w aktach wdrażających. Zasadne jest odchodzenie od dosłownego powtarzania przepisów dyrektywy.
Projekt w § 1 pkt 1 wprowadza definicję paliw alternatywnych na potrzeby konkretnego aktu prawnego, w którym dana definicja jest stosowana.
Potwierdzeniem np. poprawy ekologiczności jest objęcie tych pojazdów procedurą homologacji typu pojazdu WE.
MIB informuje także, że w Ministerstwie Energii są obecnie prowadzone prace legislacyjne nad projektem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Podstawowym celem projektowanej regulacji jest określenie warunków rozwoju i zasad rozmieszczenia infrastruktury paliw alternatywnych w transporcie, zasad świadczenia usług w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych oraz zasad tankowania pojazdów napędzanych gazem ziemnym.
Projektowana ustawa będzie transponować do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.
– – – – – – – – – – –
„Redakcyjny specjalista od kwestii technicznych. Inżynier – praktyk z kilkunastoletnim dorobkiem dziennikarskim w najbardziej opioniotwórczych, branżowych magazynach motoryzacyjnych. Ukończył technikum samochodowe i kierunek Samochody i ciągniki na Politechnice Łódzkiej. Do bólu zasadniczy i rzeczowy, a przez to piekielnie skuteczny. Jego bogatą wiedzę techniczną uzupełniają niespotykane wśród redaktorów – uprawnienia montażysty i serwisanta instalacji LPG.” –
– Piotr Złoty, Redaktor http://gazeo.pl/
– – – – – – – –
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe wydawnictwa, decyzje urzędnicze, DTD, GAZEO, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu