mar 20 2018
DTD I ROLNICZE BT
Projektowane brzmienie art. 81 ust. 16 zakłada, iż „badanie techniczne ciągnika rolniczego i przyczepy rolniczej może być przeprowadzane poza stacją kontroli pojazdów”.
Szczegółowego wyjaśnienia wymaga, czy przedmiotowa propozycja wpisuje się w „część szerszego systemu mającego zapewnić, aby pojazdy były utrzymywane na bezpiecznym i akceptowalnym poziomie z punktu widzenia ich użytkowania”.
Jako uzasadnienie dopuszczenia możliwości przeprowadzania badań technicznych poza budynkami stacji kontroli pojazdów wskazuje się m.in. „apele środowiska branżowego, użytkowników tych urządzeń mechanicznych” oraz „realizację postulatów użytkowników tych maszyn rolniczych oraz grup reprezentujących to środowisko”.
Wyjaśnienia wymaga także, czy w przypadku podobnych wniosków np. przez środowisko firm transportowych – dopuszczone zostanie badanie techniczne pojazdów ciężarowych w siedzibach przedsiębiorców.
Stanowisko MIB:
Rozwiązanie to wpisuje się w „część szerszego systemu mającego zapewnić, aby pojazdy były utrzymywane na bezpiecznym i akceptowalnym poziomie z punktu widzenia ich użytkowania”.
Zagwarantować mają to wymogi dotyczące wyposażenia podczas przeprowadzania badania technicznego poza stacją kontroli pojazdów w zmienianym rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczególnych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów.
Przeprowadzanie badania poza budynkiem stacji kontroli pojazdów dokonywane będzie w sposób i za pomocą urządzeń gwarantujących dokonanie pomiarów w sposób właściwy.
Nie zakłada się możliwości rozszerzenia katalogu pojazdów, których badania mogą być przeprowadzane poza stacją kontroli pojazdów. Przyjęte założenie możliwości przeprowadzenia badań technicznych poza stacją kontroli pojazdów ma na uwadze nadal jeszcze słabą dostępność takich usług na obszarach wiejskich.
Ułatwienia przewidziane przez projektodawcę uwzględniają także większą uciążliwość przemieszczania się ciągników rolniczych i przyczep rolniczych na duże odległości, a także utrudnienia związane z ich uczestnictwem w ruchu drogowym.
Zaznaczyć należy, iż organizacje reprezentujące środowisko podmiotów trudniących się przewozem towarów niebezpiecznych nie zgłosiło wniosku odnośnie badania pojazdów poza stacją kontroli pojazdów. Pojazdy te ze swej natury przeznaczone są do przewozu, w konsekwencji ich konstrukcja dostosowana jest do częstego uczestniczenia w ruchu drogowym.
20 marca 2018 @ 07:20
Należy się wielkie podziękowanie Szanownemu Koledze za zamieszczoną informację.
http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=297062#297062
Właściciele wszystkich stacji kontroli pojazdów będą musieli odprowadzić o d każdego badania
3,5 zł Dyrektorowi TDT, nawet od tego za 20zł.To dopiero są gratisy
https://piskp.pl/wp-content/uploads/2018/03/Pismo-do-Premiera-Morawieckiego_03_2018_KANCELARIA.pdf
Pozdrawiam
Praktyk
20 marca 2018 @ 08:34
myślałem że te chore pomysły umarły już śmiercią naturalną
20 marca 2018 @ 16:07
No fakt, bo ja po raz pierwszy pisałem o tym problemie w 2010 r.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2010/dlugie-rece-krotka-smycz-i-handel-za-stowke/
To jest ciekawostka, która zawsze warta podkreślenia. Chodzi o to, że to jest stary plan PO i PSL-u, który teraz, po wielu latach chce przeforsować PiS. Wygląda na to, że zabrakło im własnych pomysłów i sięgają po cudze (złodziejstwo intelektualne!).
Zobaczymy z jakim skutkiem.
Pozdrawiam
dP
21 marca 2018 @ 14:56
Prowadze PSKP od 1992roku na terenie wiejskim.STacja byla upowazniona do badan tak ciagnikow jak i przyczep
Nie mam zamiaru doposazac stacji -/dotyczczas wyposazenie wystarzalo /-by zrobic BT za płotem.Jak widac wrocimy do tego ze bedzie diagnosta jechacl zpieczotka do Sołtysa i takie to bede BT>IDZIE NOWE!!