gru 13 2018
BEZSTRONNOŚĆ BT, E-SZKOLENIA I TAJNE EGZAMINY TDT
O rzekomej bezstronności wykonywania BT w świetle Dyrektywy 45/2014, o e-szkoleniach i o tajnych egzaminach w TDT.
Dyrektor Warchoł – Departament Prawny naszego (?) resortu transportu.
Odnośnie art. 86r, z punktu widzenia nałożonych na diagnostę obowiązków rzetelnego i bezstronnego wykonywania BT, (…) z punktu widzenia transpozycji Dyrektywy 45/2014 i przepisu mówiącego o bezstronności diagnosty, to my oczywiście wprowadziliśmy szereg gwarancji, które mają to zapewnić.1 I ma to zapewnić uniknięcie konfliktu interesów.2 Natomiast przyznam, że taki przepis byłby dla nas przydatny, w kontekście późniejszego wykazywania przed Komisją Europejską, że system ten jest kompletny i wprowadzamy od „a” do „zet”, czyli obowiązek rzetelności i bezstronności, jak i samą gwarancję. Dlatego proponujemy zachować ten przepis w tym kształcie.3
Myślę, że do do punktu 2 możemy skreślić ten przepis, który mówi o tym, że diagnosta zgodnie z posiadaną wiedzą ma odstąpić od BT, jeżeli stwierdzi, że naruszono rzetelność i bezstronność.(…)
Prezes Kazimierz Zbylut – WSSKP.
Ja mam uwagę natury ogólnej. Takie sformułowanie obowiązku, oczywiście wynikającego z Dyrektywy, dotyczące szkoleń przypominających jest jakby trochę cofaniem się w historii. Dlatego, że nie ma zapisu ustawy, które by uwzględniały na przykład taką formę przypominania tych wszystkich informacji, które wykorzystuje diagnosta w swojej pracy, jak e-szkolenia, jak e-szkolenia – proszę państwa.
Proszę też mieć na uwadze, że każde oderwanie diagnosty od pracy powoduje określone konsekwencje dla jego zakładu pracy. Jego nie ma w pracy, więc, albo firma musi być zamknięta, albo te obowiązku musi przejąć inna osoba.
Więc, czy nie należy posunąć się trochę do przodu i wykorzystać to, co już jest na rynku.
Na początku jest garść e-informacji, a potem jest e-test. Tam można się zalogować. Na pewno było by to bardzo pomocne. A nie tylko i wyłącznie odrywanie od pracy i wykonywanie tego obowiązku jedynie w formie szkoleń stacjonarnych.4
Prezes W. Witek – OSDS.
Ja chciałbym tylko, żeby pan minister ten jeden punkt doprecyzował: rzetelnie i bezstronnie wykonywać swoje obowiązki. Jeżeli ten punkt wprowadza dyrektywę, to ja gratuluję.5
Poseł Mirosław Suchoń.
Odnośnie art. 86tm jeśli chodzi o przeprowadzanie egzaminu, to mam pytanie, czy osoba, która podchodzi do egzaminu, to po zakończonym egzaminie będzie mogła poznać pytanie i udzielone odpowiedzi. Tak, aby ta osoba mogła zapoznać się z wynikiem egzaminu i po egzaminie mogła sprawdzić swoje odpowiedzi.
Minister Chodkiewicz.
Oczywiście taka osoba będzie mogła zobaczyć swoje wyniki. A ponadto będzie mogła się odwołać, jeśli uzna, że została źle oceniona.
Poseł Mirosław Suchoń.
Oczywiście, ale mam pytanie panie ministrze, bo wyniki, to nie to samo co pytania i odpowiedzi. Czy dana osoba – po zakończeniu egzaminu – będzie się mogła zapoznać
z treścią pytań i treścią udzielonych odpowiedzi?
Minister Chodkiewicz.
Panie Pośle. Chodzi o to, że dana osoba będzie mogła przybyć do TDT i zobaczyć swoją pracę, a do tego ewentualnie dokonać jej oceny i odwołać się.
Prezes Kazimierz Zbylut – WSSKP.
Szanowni Państwo. Pan minister jasno odpowiedział, że dana osoba będzie mogła przybyć do TDT, aby zapoznać się ze swoją pracą. Proszę sobie wyobrazić, że będzie ktoś jechał z Wrocławia, czy ze Szczecina, czy z Przemyśla po to, żeby zobaczyć swój arkusz odpowiedzi. No chyba powinno być jakieś większe ułatwienie.
Kwestia następna: czy pytania egzaminacyjne, to tajemnica? Przecież na prawo jazdy zdaje się z otwartym pakietem pytań! Jeśli chce się wszystkich nauczyć na pamięć, to nie ma problemu. Ale tutaj robi się niepotrzebną tajemnicę. No, nie o takie podejście chodzi. Środowisko oczekuje innego podejścia.6
Minister Chodkiewicz.
Pytania są tajne i na tym polega sprawdzanie umiejętności i sprawdzanie wiedzy. Nie ma innej formy, niestety.7
– – – – – – – – – – – – – – –
cd. nastąpi.
Co ciekawsze wyjątki z wysłuchania spisał
dP
– – – – – – – – – – – – –
Najlepiej sam posłuchaj:
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/transmisje.xsp?unid=E4103B83FE15AFFEC125834D002D9588#
1To ciekawe, gdzie są te gwarancje?
2Chyba mało uważnie śledziłem, bo nic takiego nie znalazłem . . . . .
3To nie przepis, tylko pobożne życzenia i zwyczajna fikcja legislacyjna. To tak, jakby zapisać, że wszyscy ludzie mają być dobrzy, a mężowie czuli dla swoich żon i dzieci.
4Nic, tylko przyklasnąć tej słusznej inicjatywie. Przecież tę cenną inicjatywę można rozszerzyć także na egzaminy w TDT. I mamy na to branżowy przykład, bo Inspekcja Transportu Drogowego w ten sposób rekrutuje swoich inspektorów.
5Oczywiście, że z zapisów, które miały gwarantować naszą niezależność i obiektywność nic nie wyszło w tym projekcie TDT. Myślę, że to będzie argument do wystosowania skargi na nasz rząd do Komisji Europejskiej, o czym mówili przedstawiciele Biura Legislacyjnego. Mam nadzieję, że tym razem znajdzie się organizacja, która taką skargę potrafi napisać.
6Nic dodać, nic ująć.
7To intelektualny zaścianek.
13 grudnia 2018 @ 07:43
Szanowni Państwo
Trwają nasze działania medialne w sprawie projektu ustawy PoRD – druk 2985, który ma być procedowany jeszcze dziś około godz. 21.45, jeśli nic się nie zmieni. Dziękuję także Państwu Przedsiębiorcom, którzy ostatnio skontaktowali się z naszym Stowarzyszeniem. Bardzo dziękuję za zainteresowanie i zapraszam do wspólnego działania w Stowarzyszeniu.
Dziś odbyło się w Sejmie spotkanie przedsiębiorców branży transportowej, którzy także prowadzą stacje kontroli pojazdów. Inicjatorem spotkania był Pan Poseł Andrzej Kobylarz, ale w spotkaniu uczestniczyli także inni posłowie z klubu Kukiz 15. Jest jeszcze kilka możliwości w sprawie naszej ustawy. Generalnie Posłowie apelowali do zebranych o wspólne działania całego środowiska w tej sprawie. To jest to o czym nieraz mówiłem. Branża SKP musi się zjednoczyć w walce o własny byt, bo inaczej zostanie ograna, zniszczona i upaństwowiona. Wszystko do tego prowadzi. To jest bardzo pilna sprawa. Z uwagi na potrzebę szybkiego działania w mediach zaczęliśmy od tych mediów, które zadziałały najszybciej. Linki do najnowszych publikacji poniżej:
http://www.radiomaryja.pl/multimedia/sytuacja-branzy-transportu-drogowego-w-polsce/
http://www.radiomaryja.pl/multimedia/serwis-informacyjny-godz-14-00-1627/
http://pitu-pitu.pl/2018/12/12/stacje-diagnostyczne-od-14-lat-bez-podwyzek-za-to-rzad-ma-pakiet-6-nowych-oplat-i-zaciera-rece-nad-haraczami/
https://prawy.pl/100295-szesc-nowych-ukrytych-podatkow-i-nowe-kary-dla-transportowcow-dobra-zmiana-szuka-pieniedzy/
http://warszawskiwieczor.pl/stop-dla-takiej-dobrej-zmiany-w-sejmie-nowe-podatki-dla-transportowcow/
https://twitter.com/RadioMaryja/status/1072857536544550912
https://twitter.com/EwaZajaczkowska/status/1072853377153974272
https://naszdziennik.pl/ekonomia-gospodarka/203937,kolejny-cios-w-polskich-transportowcow.html
http://www.radiomaryja.pl/informacje/transportowcy-chca-wycofania-projektu-przewidujacego-wprowadzenie-dodatkowych-obciazen-finansowych-dla-prowadzacych-stacje-kontroli/
https://twitter.com/marianszolucha/status/1072851876318728192
Proszę wszystkich o aktywność na wszystkich frontach, mediach i forach internetowych. Przesłanie jest jasne: ta władza boi się tylko protestów i siły ludzi. Pamiętajmy o tym i działajmy razem. Im nas więcej tym lepiej. Nie bójmy się walczyć o nasze sprawy, o naszą przyszłość i naszych dzieci. Na jutro (czwartek) planowana jest około 10.00 konferencja prasowa Klubu Kukiz 15, w której wezmę udział.
Pozdrawiam serdecznie
Kazimierz Zbylut
Prezes Zarządu
Warszawskie Stowarzyszenie SKP
ul. Świętokrzyska 30/63, 00-116 Warszawa
M: +48 517 676 848 http://www.wsskp.pl
13 grudnia 2018 @ 18:04
Czy to nie wpisuje się w przekazanie kompetencji ze starostw do TDT?
https://echodnia.eu/swietokrzyskie/starostwa-powiatowe-do-likwidacji-nowy-pomysl-posla-michala-cieslaka/ar/11491661
14 grudnia 2018 @ 11:39
Transportowcy kwiczą bo będą musieli pokazywać się ciężarówkami na stacjach kontroli. Wielkie obawy że zaoczne przeglądy się skończą. Naprawy będą musiały być wykonywane przed przeglądem a nie jak do tej pory. Bo kierowca może jeszcze obleci kółko albo dwa zanim tarcze hamulcowe się rozpadną.
14 grudnia 2018 @ 11:44
Ciągniki siodłowe jako pomoce drogowe też się skończą. Bo zmiany konstrukcyjne TDT będzie robiło.