Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów skierowało pismo do Szefa Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów Pana Marka Suskiego w sprawie przesłanych do Komitetu Stałego Rady Ministrów przez Ministerstwo Infrastruktury dwóch kolejnych projektów nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, oznaczonych symbolem – UC65. Z treścią pisma można zapoznać się poniżej oraz oczywiście na stronie internetowej WSSKP w zakładce DZIAŁANIA – http://wsskp.pl/
Kopię pisma skierowano również do Ministra Infrastruktury, Ministra Finansów, Szefa Komitetu Stałego Rady Ministrów oraz Prezesa Prawa i Sprawiedliwości Pana Jarosława Kaczyńskiego. Treść pisma trafiła także do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, który podjął już wcześniej działania w sprawie projektu tej ustawy zajmując negatywne stanowisko wobec propozycji zmiany nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów. Jeszcze wówczas (projekt z 19 maja br.) koszt planowanych zmian wynosił około 680 mln. złotych. Koszt zmiany nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów według projektu z 30 lipca br. to już niebagatelna kwota 1 miliarda 885,48 PLN, a więc wyższa o ponad miliard złotych.
Ten wzrastający koszt ma w głównej mierze obciążyć konto przedsiębiorców. A jeśli już o finansach mowa to planuje się iluzoryczną podwyżkę opłat za badania techniczne od 2020 roku o wskaźnik inflacji na poziomie około 2,5%. A gdzie jest rekompensata za ostatnie 14 lat, gdzie łączna inflacja za ten okres osiąga wartość bliską 20%?.
Nie są to jednak jedyne zmiany.
Bez jakiejkolwiek konsultacji ze środowiskiem SKP planuje się zmiany w wyposażeniu stacji kontroli pojazdów, których nie wymaga Dyrektywa 2014/45/UE ani zmiany konstrukcyjne pojazdów podyktowane postępem technicznym. To kolejne obciążenie po ostatnich zmianach związanych z wdrożeniem CEPiK. W takiej sytuacji projektodawcy ciągle posługują się twierdzeniem, że projekt był konsultowany z listą podmiotów wymienionych w uzasadnieniu do projektu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 12 2018
WSSKP DO SZEFA GABINETU POLITYCZNEGO PREZESA RADY MINISTRÓW
Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów skierowało pismo do Szefa Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów Pana Marka Suskiego w sprawie przesłanych do Komitetu Stałego Rady Ministrów przez Ministerstwo Infrastruktury dwóch kolejnych projektów nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, oznaczonych symbolem – UC65. Z treścią pisma można zapoznać się poniżej oraz oczywiście na stronie internetowej WSSKP w zakładce DZIAŁANIA – http://wsskp.pl/
Kopię pisma skierowano również do Ministra Infrastruktury, Ministra Finansów, Szefa Komitetu Stałego Rady Ministrów oraz Prezesa Prawa i Sprawiedliwości Pana Jarosława Kaczyńskiego. Treść pisma trafiła także do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, który podjął już wcześniej działania w sprawie projektu tej ustawy zajmując negatywne stanowisko wobec propozycji zmiany nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów. Jeszcze wówczas (projekt z 19 maja br.) koszt planowanych zmian wynosił około 680 mln. złotych. Koszt zmiany nadzoru nad systemem badań technicznych pojazdów według projektu z 30 lipca br. to już niebagatelna kwota 1 miliarda 885,48 PLN, a więc wyższa o ponad miliard złotych.
Ten wzrastający koszt ma w głównej mierze obciążyć konto przedsiębiorców. A jeśli już o finansach mowa to planuje się iluzoryczną podwyżkę opłat za badania techniczne od 2020 roku o wskaźnik inflacji na poziomie około 2,5%. A gdzie jest rekompensata za ostatnie 14 lat, gdzie łączna inflacja za ten okres osiąga wartość bliską 20%?.
Nie są to jednak jedyne zmiany.
Bez jakiejkolwiek konsultacji ze środowiskiem SKP planuje się zmiany w wyposażeniu stacji kontroli pojazdów, których nie wymaga Dyrektywa 2014/45/UE ani zmiany konstrukcyjne pojazdów podyktowane postępem technicznym. To kolejne obciążenie po ostatnich zmianach związanych z wdrożeniem CEPiK. W takiej sytuacji projektodawcy ciągle posługują się twierdzeniem, że projekt był konsultowany z listą podmiotów wymienionych w uzasadnieniu do projektu.
A zainteresowani jakoś dziwnie milczą!
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: diagnosta, DTD, konsultacje Ministerstwa Transportu, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu, TDT, WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów