maj 19 2018
JAKIE ZMIANY CZEKAJĄ SKP
„Jakie zmiany czekają SKP” to artykuł, który zamieszony jest w ostatnim numerze Serwisu Motoryzacyjnego (5-2018). Kopia tego artykułu krąży w branży rozsyłana w (mało czytelnej) formie mms-ów. My, tu na Dolnym Śląsku otrzymaliśmy ją aż z Wielkopolski. Dlatego wystąpiłem z inicjatywą upublicznienia go na stronie naszego Informatora w formie bardziej czytelnej.
Poniższy artykuł został zamieszczony dzięki pomyślnej interwencji Dyrektora Marcina Barankiewicza oraz za zgodą wydawcy, którym jest Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów.
Diag
19 maja 2018 @ 08:36
I nikt nigdzie nie pisze o kontrolach jakie mają być przeprowadzane. Inspektor jako tajemniczy klient z ukrytą kamerą i mikrofonem. 2tyś, kary dla diagnosty. O tym się nie mówi. Liczy się tylko biedny przedsiębiorca. Ja jestem za tym jak karać to wszystkich. Może w końcu przedsiębiorcy zainteresują się tym co dzieje się na ich stacjach, a nie tylko ile było w tym miesiącu i ile jest na koncie. A wiem co mówię bo kilka stacji już przerobiłem. I prawda jest taka że ludzi nie stać na nowe auta, a wykaz możliwych usterek jest przeogromny i prawdę mówiąc to 99% nie powinno przejść badania bo w każdym jakąś duperelę się znajdzie (nie mówię o poważnych usterkach). Pozdrawiam.
Diag
19 maja 2018 @ 08:56
A i jeszcze może w końcu diagnosta będzie diagnostą, a nie mechanikiem, sprzątaczką, pracownikiem biurowym, kasjerem, informatykiem itp. a na końcu diagnostą.
dP
19 maja 2018 @ 10:34
A dla mnie bardzo interesujący jest ten fakt, że na Konferencji Szkoleniowej PISKP w Ustce zabrakło już (?) wolnych miejsc.
To wskazuje, że wreszcie branża się mobilizuje. Tylko jest pytanie, czy nie za późno?
I pozdrawiam
dP
Odpowiedź Ministra Infrastruktury na List Otwarty
19 maja 2018 @ 11:43
Pierwszy raz PISKP organizuje konferencje nad morzem, więc atrakcyjność tego miejsca może być jedną z przyczyn braku wolnych miejsc. Drugą ciekawość ze strony SKP z tamtej części Polski. Trzecią to to, że uczestnikami w większości mogą być członkowie PISKP.
Frekwencja według mojej oceny nie ma wiele wspólnego z mobilizacją tej branży.
Podobno w Jastrzębiej Górze podana była informacja, że termin wdrożenia projektu UC65 tj nowelizacji PORD został przesunięty na 1 stycznia 2019 r.
Anonim
20 maja 2018 @ 07:21
persona non grata
https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5227-spostrze%C5%BCenia-po-szkoleniu-siitkrp-krosno-w-%C5%82odzi-1906/&page=4
Tak czy owak – proszę skierować swoje kroki na inne fora, gdzie do woli wypowie się Pan o wspaniałościach tego czy innego Pana przedsięwzięcia. Tu – na własne życzenie – pozostaje Pan persona non grata.
Anonim
20 maja 2018 @ 08:30
No tak właśnie z tą frekwencją bywa – trudno na jej podstawie cokolwiek oceniać. Najlepiej widać to na przykładzie szkoleń SITK/SUNRISE 🙂
Ja mam inne pytanie – nie jakie zmiany czekają SKP, tylko kiedy one nadejdą – bo to jest chyba teraz bardziej istotne i bardziej niewiadome 🙂
Frekwencja
20 maja 2018 @ 16:59
Masz rację anonimie.
http://www.dlid.pl/galeria/2-uncategorised/609-galeria-seminaria-marzec-kwiecien-2018-r.html W poniedziałek ukaże się sprawozdanie z odbytych spotkań.
——————————————–
Teraz to będą wybory i obecna władza tak samo ja poprzednia nie będzie drażnić wyborców zmianami, które mogą ich bardziej zdyscyplinować. 🙂
Zestaw pytań do PISKP
20 maja 2018 @ 18:49
Dp to może ty lub PISKP udzieli odpowiedzi na poniższe pytania – dotyczą poprzednich lat:
Kto wskazywał diagnostom sprawdzać amortyzatory i pobierać za to opłatę przy każdym dodatkowym po zatrzymaniu dowodu przez policję?
Kto wskazywał diagnostom i pracownikom nadzorującym stacje, aby nie wykonywać dodatkowego badania technicznego i nie pobierać opłat za ustalenie danych w przypadku przeprowadzenia badania technicznego, o którym mowa w art. 81 ust. 3, jeśli brak wymaganych danych do wypełnienia dip?
Kto wskazywał diagnostom i pracownikom nadzorującym stacje, że dodatkowego badania technicznego nie wykonuje się dla taxi, nauki jazdy itd, tylko wszystkie czynności w ramach okresowego?
Kto wskazywał po stwierdzeniu usterek przy okresowym badaniu technicznym, że termin kolejnego badania technicznego należy liczyć od uzyskania pozytywnego badania technicznego?
Kto wskazywał i miał opcje w swoim programie, być może jeszcze ma, że dodatkowe badanie techniczne (ADR) jest załącznikiem do okresowego badania technicznego?
Z takim się nie dyskutuje.
22 maja 2018 @ 06:24
Na temat poprzednich lat diagności tutaj udzielili odpowiedzi.
https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5227-spostrze%C5%BCenia-po-szkoleniu-siitkrp-krosno-w-%C5%82odzi-1906/&page=4
Tylko osoba nienormalna zechciała by udzielić odpowiedzi na tak głupie i niepoważne pytania. Ten który je zadaje to kompletny nieuk!!
Anonim
23 maja 2018 @ 17:00
1
DOBRA ZMIANA
23 maja 2018 @ 17:17
Dopóki diagności nie będą podlegli i opłacani przez TDT nic się nie zmieni. Nadal będą zależni od właściciela skp i będą naciski,aby podbijać wszystko co się rusza, a po Polsce nadal będą jeździć wraki.