Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 23.03.2018 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 3/2018
HOMOLOGACJA CZĘŚCI I POJAZDÓW
Skierowane do nas ostatnio pytania ws homologacji wskazują że wiedza w tym zakresie u producentów nie jest aktualna.
Niektórzy do oznaczania wyrobów stosują jeszcze znak B, który przestał istnieć w 2004 r. Niektórzy produkują bez homologacji wyroby wymagające homologacji wg reg. EKG ONZ narażając się na poważne konsekwencje w przypadku jak coś się stanie.
Jak wynika z przesłanych przez producentów informacji potrzebnej wiedzy nie mają również urzędnicy w Wydz. Komunikacji, którzy nie wymagają przy rejestracji odpowiednich dokumentów. Ale w przypadku jakiegoś nieszczęścia całą winę i odpowiedzialność ponosi producent.
Wykaz wszystkich wyrobów dla których są i obowiązują reg. EKG ONZ jest na naszej stronie w zakładce Homologacja. Warto je przejrzeć żeby sprawdzić czy produkowany wyrób nie podlega homologacji. Z informacji jakie mamy wynika że homologacja w Polsce jest droższa niż zagranicą. Jest to przykre i szkodzi naszej gospodarce.
Konsekwencje w homologacji wyjścia Wielkiej Brytanii z UE
Informacja od Pana Kamila Przewoskiego z IDIADY Area Manager, Poland Homologation Manager,
W załączam dokument opublikowany przez Komisję Europejską ,wskazujący na konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Oto najważniejsze tezy z tego dokumentu:
1) producenci z Wielkiej Brytanii – aby móc ubiegać się o cało pojazdowe homologacje europejskie (2007/46) [oraz aby móc posługiwać się wcześniej dla nich wydanymi takimi homologacjami!] – powinni do dnia 30.03.2019 (moment oficjalnego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej) ustanowić swoich przedstawicieli w Unii Europejskiej (dokładnie tak samo, jak obecnie muszą to robić producenci z takich na przykład krajów spoza UE, jak Rosja, Chiny, USA…).
2) europejskie homologacje cało pojazdowe wg 2007/46, 167/2013, 168/2013, wydane w Wielkiej Brytanii, po 30.03.2019 tracą ważność.
Jeżeli posiadają Państwo jakieś homologacje cało pojazdowe wydane w Wielkiej Brytanii, proszę mieć na uwadze punkt 2) (w takiej sytuacji IDIADA rekomenduje podjęcie działań zmierzających do uzyskania nowych homologacji w jednym z krajów, które są i planują pozostać w UE, np. – poprzez IDIADĘ – w Hiszpanii; dodam że konieczność uzyskania nowej homologacji nie musi oznaczać konieczności powtórzenia wszystkich badań).
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Potrzebny jest wasz udział i społeczne zaangażowanie się w obronę interesów producentów. Wasze działania jako członków zwiększają prestiż SPCMiP a składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty utrzymania siedziby i naszych działań.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 24 2018
INFO SPCMIP NR 3
Z
arejestrowane od 1999 r.
00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 23A
Tel. 607 097 892
E-mail: [email protected] www.spcm.pl
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 23.03.2018 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 3/2018
HOMOLOGACJA CZĘŚCI I POJAZDÓW
Skierowane do nas ostatnio pytania ws homologacji wskazują że wiedza w tym zakresie u producentów nie jest aktualna.
Niektórzy do oznaczania wyrobów stosują jeszcze znak B, który przestał istnieć w 2004 r. Niektórzy produkują bez homologacji wyroby wymagające homologacji wg reg. EKG ONZ narażając się na poważne konsekwencje w przypadku jak coś się stanie.
Jak wynika z przesłanych przez producentów informacji potrzebnej wiedzy nie mają również urzędnicy w Wydz. Komunikacji, którzy nie wymagają przy rejestracji odpowiednich dokumentów. Ale w przypadku jakiegoś nieszczęścia całą winę i odpowiedzialność ponosi producent.
Wykaz wszystkich wyrobów dla których są i obowiązują reg. EKG ONZ jest na naszej stronie w zakładce Homologacja. Warto je przejrzeć żeby sprawdzić czy produkowany wyrób nie podlega homologacji. Z informacji jakie mamy wynika że homologacja w Polsce jest droższa niż zagranicą. Jest to przykre i szkodzi naszej gospodarce.
Konsekwencje w homologacji wyjścia Wielkiej Brytanii z UE
Informacja od Pana Kamila Przewoskiego z IDIADY Area Manager, Poland Homologation Manager,
W załączam dokument opublikowany przez Komisję Europejską ,wskazujący na konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z UE. Oto najważniejsze tezy z tego dokumentu:
1) producenci z Wielkiej Brytanii – aby móc ubiegać się o cało pojazdowe homologacje europejskie (2007/46) [oraz aby móc posługiwać się wcześniej dla nich wydanymi takimi homologacjami!] – powinni do dnia 30.03.2019 (moment oficjalnego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej) ustanowić swoich przedstawicieli w Unii Europejskiej (dokładnie tak samo, jak obecnie muszą to robić producenci z takich na przykład krajów spoza UE, jak Rosja, Chiny, USA…).
2) europejskie homologacje cało pojazdowe wg 2007/46, 167/2013, 168/2013, wydane w Wielkiej Brytanii, po 30.03.2019 tracą ważność.
Jeżeli posiadają Państwo jakieś homologacje cało pojazdowe wydane w Wielkiej Brytanii, proszę mieć na uwadze punkt 2) (w takiej sytuacji IDIADA rekomenduje podjęcie działań zmierzających do uzyskania nowych homologacji w jednym z krajów, które są i planują pozostać w UE, np. – poprzez IDIADĘ – w Hiszpanii; dodam że konieczność uzyskania nowej homologacji nie musi oznaczać konieczności powtórzenia wszystkich badań).
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowania do Stowarzyszenia. Potrzebny jest wasz udział i społeczne zaangażowanie się w obronę interesów producentów. Wasze działania jako członków zwiększają prestiż SPCMiP a składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty utrzymania siedziby i naszych działań.
Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, Homologacje, konsultacje Ministerstwa Transportu, Ministerstwo Transportu, rola starostwa, SPCMiP