Wstrzymano decyzję SKO (Samorządowego Kolegium Odwoławczego). To kolejny już, choć drobny sukces praworządności w morzu prawnych nieprawości.
Chodzi tu o wstrzymanie wykonania aktu Samorządowego Kolegium Odwoławczego (wstrzymano wykonanie decyzji) w przedmiocie cofnięcia naszemu koledze uprawnienia do wykonywania BT.1
Nasz kolega o inicjałach G.S. (skarżący) wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) skargę na decyzję SKO z lipca 2017 r., którą utrzymano w mocy wcześniejszą decyzję (z listopada 2016 r.) kolejnego już Prezydenta Miasta, który nie rozumie naszej Konstytucji (podobnie zresztą, jak większość składów SKO w Polsce!). Tym razem ta urzędnicza decyzja dotyczyła cofnięcia uprawnienia do wykonywania BT pojazdów.
Nasz kolega G.S. wraz ze skargą przedłożył wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji. Uzasadniając wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji wskazał, że decyzja ta pozbawia jedynego źródła utrzymania nie tylko jego, ale też jego Rodzinę, tj. Żonę i dwójkę Małoletnich Dzieci.
Jego Żona w chwili obecnej, ze względu na sprawowanie opieki nad Dziećmi, przebywa na urlopie wychowawczym, nie uzyskując żadnych dochodów. Z tytułu świadczenia z programu 500+ małżonkowie otrzymują świadczenie w wysokości 500 zł na jedno dziecko. Nasz kolega G.S. nie posiada żadnego majątku, który mógłby spieniężyć na bieżące utrzymanie. Jednocześnie w swoim wniosku wykazał, że koszty utrzymania domu oraz wydatki na dzieci, a także kwota przeznaczona na jego leczenie i rehabilitację nie jest wystarczająca na zapewnienie mu egzystencji na dwie dorosłe osoby i dwoje dzieci. Argumentował, że wykonanie zaskarżonej decyzji doprowadzi do pozbawienia go podstawowego i jedynego źródła utrzymania siebie i Rodziny.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu podkreślił, że może wydać postanowienie o wstrzymaniu w całości bądź części aktu lub czynności, jeśli zachodzi niebezpieczeństwo wyrządzenia znacznej szkody lub spowodowania trudnych do odwrócenia skutków. Przez pojęcie szkody użyte w powołanym przepisie należy rozumieć taką szkodę, która nie będzie mogła być wynagrodzona przez późniejszy zwrot spełnionego świadczenia lub jego wyegzekwowanie, ani też nie będzie możliwe przywrócenie rzeczy do stanu pierwotnego. Natomiast trudne do odwrócenia skutki to takie skutki prawne lub faktyczne, które raz zaistniałe powodują istotną lub trwałą zmianę rzeczywistości, przy czym powrót do stanu poprzedniego może nastąpić tylko po dłuższym czasie lub przy stosunkowo dużym nakładzie sił i środków.2
Zdaniem tego Sądu, w tym stanie faktycznym sprawy, której przedmiotem jest cofnięcie naszemu koledze G.S. uprawnień insp. UDS-a – w kontekście podniesionych przez niego okoliczności – wniosek o wstrzymanie wykonania decyzji SKO zasługuje na uwzględnienie. Albowiem wykonanie zaskarżonej decyzji i w konsekwencji cofnięcie naszemu koledze G.S. uprawnień doprowadzi do utraty przez niego głównego źródła utrzymania, co jest wystarczającą przesłanką do stwierdzenia, że zachodzi niebezpieczeństwo wyrządzenia wnioskodawcy znacznej szkody lub wyrządzenia trudnych do odwrócenia skutków, w szczególności w sytuacji, gdy na naszym koledze G.S. ciąży obowiązek utrzymania Rodziny (podobnie: NSA w postanowieniu z 30 października 2014 r., sygn. akt II GSK 2487/14).
Jednocześnie ten Sąd miał na względzie zawieszenie postępowania sądowego do czasu rozpoznania przez Trybunał Konstytucyjny pytania prawnego w sprawie o sygn. akt P 16/16 i związany z tym, brak możliwości przewidzenia terminu zakończenia sprawy naszego kolegi G.S. (skarżącego). Zważyć przy tym trzeba, że zawieszenie postępowania nie wyklucza podjęcia czynności dotyczących wstrzymania zaskarżonej decyzji (art. 127 § 3 P.p.s.a.).3
Mając powyższe na względzie, na podstawie art. 61 § 3 i § 5 P.p.s.a., orzeczono jak w sentencji postanowienia.4
———————————–
skrótów z uzasadnienia dokonał
dP
– – – – –
1Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu po rozpoznaniu 20 września 2017 r., na posiedzeniu niejawnym, sprawy ze skargi G. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z lipca 2017 r. w przedmiocie cofnięcia diagnoście uprawnienia do wykonywania badań technicznych, postanawia: wstrzymać wykonanie zaskarżonej decyzji.
2W orzecznictwie sądowoadministracyjnym przyjmuje się również, że wykonanie zaskarżonej decyzji skutkujące zakończeniem prowadzonej działalności gospodarczej, a w konsekwencji utratą przez stronę jedynego źródła utrzymania, stanowi spełnienie przesłanek z art. 61 § 3 P.p.s.a. (por. postanowienie NSA z 10 września 2013 r., sygn. akt I GSK 1148/13).
3Postanowieniem z 20 września 2017 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu zawiesił postępowanie sądowe z uwagi na sprawę zawisłą przed Trybunałem Konstytucyjnym (sygn. akt P 16/16).
4III SA/Po 694/17 – Postanowienie WSA w Poznaniu. Data orzeczenia 2017-09-20. Data wpływu 2017-09-13. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 26 2017
WSTRZYMANO DECYZJĘ SKO
Wstrzymano decyzję SKO (Samorządowego Kolegium Odwoławczego). To kolejny już, choć drobny sukces praworządności w morzu prawnych nieprawości.
Chodzi tu o wstrzymanie wykonania aktu Samorządowego Kolegium Odwoławczego (wstrzymano wykonanie decyzji) w przedmiocie cofnięcia naszemu koledze uprawnienia do wykonywania BT.1
Nasz kolega o inicjałach G.S. (skarżący) wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) skargę na decyzję SKO z lipca 2017 r., którą utrzymano w mocy wcześniejszą decyzję (z listopada 2016 r.) kolejnego już Prezydenta Miasta, który nie rozumie naszej Konstytucji (podobnie zresztą, jak większość składów SKO w Polsce!). Tym razem ta urzędnicza decyzja dotyczyła cofnięcia uprawnienia do wykonywania BT pojazdów.
Nasz kolega G.S. wraz ze skargą przedłożył wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji. Uzasadniając wniosek o wstrzymanie wykonania zaskarżonej decyzji wskazał, że decyzja ta pozbawia jedynego źródła utrzymania nie tylko jego, ale też jego Rodzinę, tj. Żonę i dwójkę Małoletnich Dzieci.
Jego Żona w chwili obecnej, ze względu na sprawowanie opieki nad Dziećmi, przebywa na urlopie wychowawczym, nie uzyskując żadnych dochodów. Z tytułu świadczenia z programu 500+ małżonkowie otrzymują świadczenie w wysokości 500 zł na jedno dziecko. Nasz kolega G.S. nie posiada żadnego majątku, który mógłby spieniężyć na bieżące utrzymanie. Jednocześnie w swoim wniosku wykazał, że koszty utrzymania domu oraz wydatki na dzieci, a także kwota przeznaczona na jego leczenie i rehabilitację nie jest wystarczająca na zapewnienie mu egzystencji na dwie dorosłe osoby i dwoje dzieci. Argumentował, że wykonanie zaskarżonej decyzji doprowadzi do pozbawienia go podstawowego i jedynego źródła utrzymania siebie i Rodziny.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu podkreślił, że może wydać postanowienie o wstrzymaniu w całości bądź części aktu lub czynności, jeśli zachodzi niebezpieczeństwo wyrządzenia znacznej szkody lub spowodowania trudnych do odwrócenia skutków. Przez pojęcie szkody użyte w powołanym przepisie należy rozumieć taką szkodę, która nie będzie mogła być wynagrodzona przez późniejszy zwrot spełnionego świadczenia lub jego wyegzekwowanie, ani też nie będzie możliwe przywrócenie rzeczy do stanu pierwotnego. Natomiast trudne do odwrócenia skutki to takie skutki prawne lub faktyczne, które raz zaistniałe powodują istotną lub trwałą zmianę rzeczywistości, przy czym powrót do stanu poprzedniego może nastąpić tylko po dłuższym czasie lub przy stosunkowo dużym nakładzie sił i środków.2
Zdaniem tego Sądu, w tym stanie faktycznym sprawy, której przedmiotem jest cofnięcie naszemu koledze G.S. uprawnień insp. UDS-a – w kontekście podniesionych przez niego okoliczności – wniosek o wstrzymanie wykonania decyzji SKO zasługuje na uwzględnienie. Albowiem wykonanie zaskarżonej decyzji i w konsekwencji cofnięcie naszemu koledze G.S. uprawnień doprowadzi do utraty przez niego głównego źródła utrzymania, co jest wystarczającą przesłanką do stwierdzenia, że zachodzi niebezpieczeństwo wyrządzenia wnioskodawcy znacznej szkody lub wyrządzenia trudnych do odwrócenia skutków, w szczególności w sytuacji, gdy na naszym koledze G.S. ciąży obowiązek utrzymania Rodziny (podobnie: NSA w postanowieniu z 30 października 2014 r., sygn. akt II GSK 2487/14).
Jednocześnie ten Sąd miał na względzie zawieszenie postępowania sądowego do czasu rozpoznania przez Trybunał Konstytucyjny pytania prawnego w sprawie o sygn. akt P 16/16 i związany z tym, brak możliwości przewidzenia terminu zakończenia sprawy naszego kolegi G.S. (skarżącego). Zważyć przy tym trzeba, że zawieszenie postępowania nie wyklucza podjęcia czynności dotyczących wstrzymania zaskarżonej decyzji (art. 127 § 3 P.p.s.a.).3
Mając powyższe na względzie, na podstawie art. 61 § 3 i § 5 P.p.s.a., orzeczono jak w sentencji postanowienia.4
———————————–
skrótów z uzasadnienia dokonał
dP
– – – – –
1 Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu po rozpoznaniu 20 września 2017 r., na posiedzeniu niejawnym, sprawy ze skargi G. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z lipca 2017 r. w przedmiocie cofnięcia diagnoście uprawnienia do wykonywania badań technicznych, postanawia: wstrzymać wykonanie zaskarżonej decyzji.
2 W orzecznictwie sądowoadministracyjnym przyjmuje się również, że wykonanie zaskarżonej decyzji skutkujące zakończeniem prowadzonej działalności gospodarczej, a w konsekwencji utratą przez stronę jedynego źródła utrzymania, stanowi spełnienie przesłanek z art. 61 § 3 P.p.s.a. (por. postanowienie NSA z 10 września 2013 r., sygn. akt I GSK 1148/13).
3 Postanowieniem z 20 września 2017 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu zawiesił postępowanie sądowe z uwagi na sprawę zawisłą przed Trybunałem Konstytucyjnym (sygn. akt P 16/16).
4 III SA/Po 694/17 – Postanowienie WSA w Poznaniu. Data orzeczenia 2017-09-20. Data wpływu 2017-09-13. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu.
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), WSA, wyrok sądu