Od grudnia 2016 roku trwają warsztaty legislacyjne z wybranymi grupami Interesariuszy m.in. Starostwami, ZPP, MIiB, Policją, GITD, MS, SKP, ITS, UFG, PIU/ZU. Ich głównym celem jest opracowanie przepisów, które usankcjonują etapowe wdrożenie systemu informatycznego CEPiK 2.0.
Prace nad nowymi regulacjami prawnymi zostały podzielone na trzy etapy:
I etap: nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym w zakresie uruchomienia e-usługi „Punkty Karne” – zakładany termin wejścia w życie 1 kwietnia 2017 r.
II etap: nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym w zakresie uruchomienia centralnej ewidencji pojazdów od dnia 27 października 2017 r.
III etap: nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym w zakresie uruchomienia centralnej ewidencji kierowców od dnia 23 marca 2018 r., obejmująca również przepisy dotyczące niezgodności i centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych.
W zakres prac wchodzą:
Przygotowanie nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz aktów wykonawczych w zakresie wprowadzenia poprawek i uzupełnień do przepisów dotyczących CEPiK oraz weryfikacja i wskazanie potrzeb zmian w rozporządzeniach „dziedzinowych”
Weryfikacja procesów biznesowych pod kątem zgodności z rozwiązaniami CEPiK 2.0 – opracowanie rekomendacji zmian, jeśli są niezbędne do prawidłowej realizacji procesów.
Obecnie najbardziej zaawansowane są prace nad projektem ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych – obejmującej przepisy umożliwiające uruchomienie e-usługi „Punkty karne”. Projekt jest obecnie na etapie prac parlamentarnych (nr druku sejmowego 1305).
Równolegle w ramach II etapu prac prowadzone były warsztaty legislacyjne i procesów biznesowych z Interesariuszami CEPiK2.0 Rozpoczęły się one 6 grudnia 2016 r. i trwały do 23 lutego 2017 r. W ich efekcie opracowano projekt ustawy, który jest roboczo konsultowany z Interesariuszami. Spotkanie podsumowujące ten etap odbyło się 23 lutego 2017 r.
Od 27 lutego do 26 maja 2017 r. odbywać się będą warsztaty w ramach III etapu.
ZDALNA CERTYFIKACJA I RECERTYFIKACJA KART
Szanowni Państwo, uprzejmie przypominamy o konieczności uzyskania certyfikatów niezbędnych do bezpiecznego połączenia z nowa bazą CEPiK 2.0. Termin uruchomienia systemu CEPiK 2.0 to październik 2017 r., ale szkolenia planowane są w sierpniu 2017 r., dlatego prosimy o składanie wniosków jak najszybciej. To pozwoli uniknąć problemów z dostępem do bazy danych i wziąć udział w sierpniowym szkoleniu.
Poniżej przedstawiamy instrukcję składania wniosków:
Sposób wnioskowania o certyfikat ssl w systemie CEPiK 2.0 dla SKP
SKP wchodzi na stronę www.cepik.gov.pl i wybiera z menu ‘System Informatyczny CEPiK 2.0”, a następnie „Informacje szczegółowe o certyfikatach dla stacji kontroli pojazdów”.
SKP zapoznaje się z informacjami dostępnymi na stronie i przechodzi do linku „WYPEŁNIJ WNIOSEK”.
SKP wybiera z listy rozwijanej „typ podmiotu” pozycję „Stacja Kontroli Pojazdów”.
SKP wybiera z listy dostępnych formularzy „WNIOSEK O WYDANIE CERTYFIKATU DLA OPERATORA (W PLIKU)”.
SKP wypełnia formularz wniosku o certyfikat SSL oraz zaznacza we wniosku opcję:
<!– –>„odnowienie certyfikatu / recertyfikacja” w przypadku przedłużenia ważności dotychczasowego certyfikatu
lub:
<!– –>„wydanie certyfikatu dla nowego użytkownika” jeśli Subskrybent wnioskuje o jakikolwiek certyfikat do systemu CEPiK po raz pierwszy.
SKP drukuje, podpisuje wypełniony wniosek i przystawia pieczęć subskrybenta.
SKP wysyła na adres e-mail: [email protected] plik zgłoszenia certyfikacyjnego w formacie PKCS#10 (tzw. CSR) wygenerowanego zgodnie z instrukcją obsługi danej karty kryptograficznej.
UWAGA: W pierwszej kolejności realizowane będą sprawy kompletne, czyli zawierające papierowy wniosek oraz plik ze zgłoszeniem certyfikacyjnym.
SKP które mają certyfikaty produkcyjne dla CEPiK obecnego i których ważność nie wygaśnie do października 2017 r., nie będą musiały występować o nowe certyfikaty. O nowy certyfikat musi wystąpić tylko nowy użytkownik albo ten, któremu wygasa certyfikat na dzień uruchomienia CEP tj. 27.10.2017 r.
Zdalna certyfikacja i recertyfikacja kart (informacja dla pozostałych Interesariuszy)
Użytkownicy posiadający określone karty kryptograficzne mają możliwość zdalnej certyfikacji i recertyfikacji – bez konieczności wysyłania do Ministerstwa Cyfryzacji zgłoszeń certyfikacyjnych na nośnikach. W trakcie procesu wydawania certyfikatów użytkownik otrzyma na adres e-mail podany we wniosku certyfikacyjnym wiadomość z instrukcją postępowania, w celu wygenerowania kluczy i certyfikatów na karcie kryptograficznej za pomocą aplikacji dostępnej w internecie.
Aplikacja do obsługi wniosków o certyfikaty obsługuje aktualnie zdalną certyfikację i recertyfikację następujących kart kryptograficznych:
Enigma Encard
Gemalto
CryptoTech
Certum
Użytkownicy posiadający inne karty kryptograficzne spełniające wymagania techniczne, wnioskują o wydanie certyfikatów w plikach. Do wniosków należy wygenerować zgłoszenie certyfikacyjne (plik CSR w formacie PKCS #10) i wysłać takie zgłoszenie na adres e-mail [email protected] wskazując dane podmiotu, którego to zgłoszenie dotyczy. E-mail musi być wysłany z adresu mailowego, który został wskazany we wniosku.
Certyfikaty VPN (informacja ogólna)
Jednocześnie przypominamy, że użytkownicy, którzy będą łączyć się z systemem CEPiK 2.0 za pośrednictwem sieci internet, zobowiązani są także wystąpić do Ministerstwa Cyfryzacji z wnioskiem o wydanie certyfikatu klucza publicznego dla urządzeń (VPN). Certyfikat ten służy do zestawienia bezpiecznego połączenia VPN IPSec z systemem CEPiK 2.0.
WAŻNE! Pamiętaj, aby do momentu zakończenia procesu certyfikacji zachować 3 stronę wniosku z kodem weryfikacyjnym, który jest NIEZBĘDNY do uzyskania certyfikatu.
Więcej informacji o certyfikatach można znaleźć w serwisie www.cepik.gov.pl
KONFERENCJE DLA WYDZIAŁÓW KOMUNIKACJI STAROSTW POWIATOWYCH – PODSUMOWANIE
W lutym odbył się cykl pięciu konferencji dla pracowników Wydziałów Komunikacji Starostw Powiatowych, których celem było przedstawienie aktualnego stanu prac nad systemem informatycznym CEPiK 2.0 oraz zapoznanie się z opiniami głównych użytkowników.
Wszystkie spotkania miały podobny przebieg: w pierwszej części swoje wystąpienie miała Pani Dorota Cabańska, Zastępca Dyrektora Departamentu Utrzymania i Rozwoju Systemów w Ministerstwie Cyfryzacji, która wraz z Adamem Gryzlem, Kierownikiem Technicznym Programu CEPiK 2.0 oraz Panem Miłoszem Galińskim Głównym Analitykiem Biznesowym w Centralnym Ośrodku Informatyki przedstawiła obecny status prac nad CEPiK 2.0. Wśród poruszanych zagadnień wymienić należy:
organizacja Programu CEPiK 2.0 wraz ze szczegółowym harmonogramem, strukturą organizacyjną i kluczowymi interesariuszami;
podejście techniczne do Programu CEPiK 2.0 w tym architektura i systemy dziedzinowe oraz analiza porównawcza CEPiK 1.0 i CEPiK 2.0;
prace w ramach strumienia legislacji i procesów biznesowych;
działania komunikacyjne i promocyjne CEPiK 2.0. w tym e-usługa „sprawdź punkty karne”.
W załączeniu przekazujemy prezentację przedstawianą przez MC i COI.
W drugiej części wystąpienie mieli przedstawiciele Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. oraz Hewlett Packard Enterprises, którzy zaprezentowali nowe funkcjonalności systemu CEPiK 2.0 w zakresie CEP i CEK w aplikacjach dla użytkowników (Pojazd, Kierowca, Portal Starosty). Na prezentowanych makietach goście mogli zobaczyć także jak będzie wyglądał nowy system, a po przełączeniu na środowisko testowe mieli okazję zapoznać się m.in. z procesami rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień.
Szczególnie cenna była część dyskusyjna, która pozwoliła wymienić opinie i poglądy dotyczące zaproponowanych zmian. Uczestnicy zadali bardzo dużo pytań, które najczęściej dotyczyły:
obsługi niezgodności;
automatycznego unieważniania dokumentu w przypadku wydania wtórnika;
informacji nt. zagranicznych pojazdów, czy będzie istniała możliwość wprowadzania zagranicznego numeru DR;
osób zmarłych, których danych nie ma już w ewidencji i obecnie są zarchiwizowane na serwerach lokalnych;
ewidencji osób, które nie mają numeru PESEL (np. obcokrajowcy);
pojazdów wycofanych z użytkowania;
backupu (archiwizacji) centralnego, czy pozostanie też na poziomie lokalnym;
możliwości korekty błędów np. SKP;
migracji danych z CEPiK 1.0 do CEPiK 2.0;
możliwości podłączenia dealerów samochodowych do CEPiK 2.0 jako podmiotów wprowadzających informacje ze świadectw homologacji.
W spotkaniach wzięło udział łącznie 330 osób, co jest dowodem na to, że spotkania o takim charakterze są potrzebne i oczekiwane przez interesariuszy. Kolejne konferencje są planowane już wiosną, m.in. dla komorników sądowych oraz straży miejskich/straży gminnych. Szczegóły podamy w kolejnych wydaniach newsletterów. Już dziś zapraszamy!
V POSIEDZENIE KOMITETU STERUJĄCEGO PROGRAM CEPiK 2.0
Wraz z nowym otwarciem Programu CEPiK 2.0 zawiązał się Komitet Sterujący, którego rolą jest przede wszystkim nadzór nad całością Programu, w tym zatwierdzanie kamieni milowych oraz podejmowanie decyzji o charakterze strategicznym. W jego skład wchodzą przedstawiciele kluczowych interesariuszy CEPiK 2.0, główni użytkownicy systemu, główni wykonawcy i przedstawiciele wybranych ministerstw w tym: Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Finansów. Przewodniczącym Komitetu Sterującego (KS) jest przedstawiciel Ministerstwa Cyfryzacji.
W dniu 8 lutego 2017 r. odbyło się już V posiedzenie KS. Podczas spotkania omówiono najważniejsze kwestie w poszczególnych strumieniach programu.
W zakresie strumienia legislacji i procesów biznesowych zakończyły się warsztaty w ramach II etapu w zakresie CEP, które trwały od grudnia 2016 r. Przed nami jeszcze cykl warsztatów w III etapie dotyczący CEK, który rozpoczął się pod koniec lutego 2017 r.
Planowane są także dodatkowe warsztaty poświęcone wyłącznie niezgodnościom.
Na spotkaniu poinformowano także, że w ostatnim czasie odbyły się warsztaty weryfikacji procesów biznesowych, organizowane przez PWPW i przedstawiono zakres realizowanych prac w ramach warsztatów:
23-25.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie Pojazd;
26-27.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie Kierowca i PKK;
30.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie Portal Starosty;
31.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie WORD i PKK;
01.02.2017 r. – Prezentacja integracji systemów w zakresie Pojazd, Kierowca oraz PKK.
Trwają także przygotowania do uruchomienia e-usługi „punkty karne”. Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych, wprowadzający e-usługę „punkty karne” w chwili obecnej jest na etapie prac parlamentarnych.
Na spotkaniu zostały przedstawione plany działań na najbliższe tygodnie:
<!– –>27.02.17-10.03.17 r. – testy wydajnościowe;
<!– –>10.03.17-20.03.17 r. – testy bezpieczeństwa;
<!– –>24.03.17-31.03.17 r. – przygotowanie do wdrożenia.
Omówione zostały także pozostałe elementy w ramach prac w II etapie Programu CEPiK 2.0.
KOMUNIKAT DLA STACJI KONTROLI POJAZDÓW DOTYCZĄCY STACJI ROBOCZYCH Szanowni Państwo, w ostatnim czasie docierają do nas sygnały, jakoby wdrożenie systemu CEPiK 2.0 wymagało od stacji kontroli pojazdów zakupu nowego sprzętu komputerowego o szacunkowej wartości nawet kilku tysięcy złotych. Pragniemy poinformować, że nie ma żadnych dodatkowych wymagań sprzętowych po stronie twórców systemu CEPiK 2.0.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
mar 4 2017
WARSZTATY LEGISLACYJNE CEPiK 2.0
I etap: nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym w zakresie uruchomienia e-usługi „Punkty Karne” – zakładany termin wejścia w życie 1 kwietnia 2017 r.
II etap: nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym w zakresie uruchomienia centralnej ewidencji pojazdów od dnia 27 października 2017 r.
III etap: nowelizacja ustawy – Prawo o ruchu drogowym w zakresie uruchomienia centralnej ewidencji kierowców od dnia 23 marca 2018 r., obejmująca również przepisy dotyczące niezgodności i centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych.
W zakres prac wchodzą:
Przygotowanie nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz aktów wykonawczych w zakresie wprowadzenia poprawek i uzupełnień do przepisów dotyczących CEPiK oraz weryfikacja i wskazanie potrzeb zmian w rozporządzeniach „dziedzinowych”
Weryfikacja procesów biznesowych pod kątem zgodności z rozwiązaniami CEPiK 2.0 – opracowanie rekomendacji zmian, jeśli są niezbędne do prawidłowej realizacji procesów.
Obecnie najbardziej zaawansowane są prace nad projektem ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych – obejmującej przepisy umożliwiające uruchomienie e-usługi „Punkty karne”. Projekt jest obecnie na etapie prac parlamentarnych (nr druku sejmowego 1305).
Równolegle w ramach II etapu prac prowadzone były warsztaty legislacyjne i procesów biznesowych z Interesariuszami CEPiK2.0 Rozpoczęły się one 6 grudnia 2016 r. i trwały do 23 lutego 2017 r. W ich efekcie opracowano projekt ustawy, który jest roboczo konsultowany z Interesariuszami. Spotkanie podsumowujące ten etap odbyło się 23 lutego 2017 r.
Od 27 lutego do 26 maja 2017 r. odbywać się będą warsztaty w ramach III etapu.
Szanowni Państwo, uprzejmie przypominamy o konieczności uzyskania certyfikatów niezbędnych do bezpiecznego połączenia z nowa bazą CEPiK 2.0. Termin uruchomienia systemu CEPiK 2.0 to październik 2017 r., ale szkolenia planowane są w sierpniu 2017 r., dlatego prosimy o składanie wniosków jak najszybciej. To pozwoli uniknąć problemów z dostępem do bazy danych i wziąć udział w sierpniowym szkoleniu.
Poniżej przedstawiamy instrukcję składania wniosków:
Sposób wnioskowania o certyfikat ssl w systemie CEPiK 2.0 dla SKP
SKP wchodzi na stronę www.cepik.gov.pl i wybiera z menu ‘System Informatyczny CEPiK 2.0”, a następnie „Informacje szczegółowe o certyfikatach dla stacji kontroli pojazdów”.
SKP zapoznaje się z informacjami dostępnymi na stronie i przechodzi do linku „WYPEŁNIJ WNIOSEK”.
SKP wybiera z listy rozwijanej „typ podmiotu” pozycję „Stacja Kontroli Pojazdów”.
SKP wybiera z listy dostępnych formularzy „WNIOSEK O WYDANIE CERTYFIKATU DLA OPERATORA (W PLIKU)”.
SKP wypełnia formularz wniosku o certyfikat SSL oraz zaznacza we wniosku opcję:
<!– –>„odnowienie certyfikatu / recertyfikacja” w przypadku przedłużenia ważności dotychczasowego certyfikatu
lub:
<!– –>„wydanie certyfikatu dla nowego użytkownika” jeśli Subskrybent wnioskuje o jakikolwiek certyfikat do systemu CEPiK po raz pierwszy.
SKP drukuje, podpisuje wypełniony wniosek i przystawia pieczęć subskrybenta.
SKP wysyła na adres e-mail: [email protected] plik zgłoszenia certyfikacyjnego w formacie PKCS#10 (tzw. CSR) wygenerowanego zgodnie z instrukcją obsługi danej karty kryptograficznej.
UWAGA: W pierwszej kolejności realizowane będą sprawy kompletne, czyli zawierające papierowy wniosek oraz plik ze zgłoszeniem certyfikacyjnym.
SKP które mają certyfikaty produkcyjne dla CEPiK obecnego i których ważność nie wygaśnie do października 2017 r., nie będą musiały występować o nowe certyfikaty. O nowy certyfikat musi wystąpić tylko nowy użytkownik albo ten, któremu wygasa certyfikat na dzień uruchomienia CEP tj. 27.10.2017 r.
Zdalna certyfikacja i recertyfikacja kart (informacja dla pozostałych Interesariuszy)
Użytkownicy posiadający określone karty kryptograficzne mają możliwość zdalnej certyfikacji i recertyfikacji – bez konieczności wysyłania do Ministerstwa Cyfryzacji zgłoszeń certyfikacyjnych na nośnikach. W trakcie procesu wydawania certyfikatów użytkownik otrzyma na adres e-mail podany we wniosku certyfikacyjnym wiadomość z instrukcją postępowania, w celu wygenerowania kluczy i certyfikatów na karcie kryptograficznej za pomocą aplikacji dostępnej w internecie.
Aplikacja do obsługi wniosków o certyfikaty obsługuje aktualnie zdalną certyfikację i recertyfikację następujących kart kryptograficznych:
Enigma Encard
Gemalto
CryptoTech
Certum
Użytkownicy posiadający inne karty kryptograficzne spełniające wymagania techniczne, wnioskują o wydanie certyfikatów w plikach. Do wniosków należy wygenerować zgłoszenie certyfikacyjne (plik CSR w formacie PKCS #10) i wysłać takie zgłoszenie na adres e-mail [email protected] wskazując dane podmiotu, którego to zgłoszenie dotyczy. E-mail musi być wysłany z adresu mailowego, który został wskazany we wniosku.
Certyfikaty VPN (informacja ogólna)
Jednocześnie przypominamy, że użytkownicy, którzy będą łączyć się z systemem CEPiK 2.0 za pośrednictwem sieci internet, zobowiązani są także wystąpić do Ministerstwa Cyfryzacji z wnioskiem o wydanie certyfikatu klucza publicznego dla urządzeń (VPN). Certyfikat ten służy do zestawienia bezpiecznego połączenia VPN IPSec z systemem CEPiK 2.0.
WAŻNE! Pamiętaj, aby do momentu zakończenia procesu certyfikacji zachować 3 stronę wniosku z kodem weryfikacyjnym, który jest NIEZBĘDNY do uzyskania certyfikatu.
Więcej informacji o certyfikatach można znaleźć w serwisie www.cepik.gov.pl
W lutym odbył się cykl pięciu konferencji dla pracowników Wydziałów Komunikacji Starostw Powiatowych, których celem było przedstawienie aktualnego stanu prac nad systemem informatycznym CEPiK 2.0 oraz zapoznanie się z opiniami głównych użytkowników.
Wszystkie spotkania miały podobny przebieg: w pierwszej części swoje wystąpienie miała Pani Dorota Cabańska, Zastępca Dyrektora Departamentu Utrzymania i Rozwoju Systemów w Ministerstwie Cyfryzacji, która wraz z Adamem Gryzlem, Kierownikiem Technicznym Programu CEPiK 2.0 oraz Panem Miłoszem Galińskim Głównym Analitykiem Biznesowym w Centralnym Ośrodku Informatyki przedstawiła obecny status prac nad CEPiK 2.0. Wśród poruszanych zagadnień wymienić należy:
organizacja Programu CEPiK 2.0 wraz ze szczegółowym harmonogramem, strukturą organizacyjną i kluczowymi interesariuszami;
podejście techniczne do Programu CEPiK 2.0 w tym architektura i systemy dziedzinowe oraz analiza porównawcza CEPiK 1.0 i CEPiK 2.0;
prace w ramach strumienia legislacji i procesów biznesowych;
działania komunikacyjne i promocyjne CEPiK 2.0. w tym e-usługa „sprawdź punkty karne”.
W załączeniu przekazujemy prezentację przedstawianą przez MC i COI.
W drugiej części wystąpienie mieli przedstawiciele Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. oraz Hewlett Packard Enterprises, którzy zaprezentowali nowe funkcjonalności systemu CEPiK 2.0 w zakresie CEP i CEK w aplikacjach dla użytkowników (Pojazd, Kierowca, Portal Starosty). Na prezentowanych makietach goście mogli zobaczyć także jak będzie wyglądał nowy system, a po przełączeniu na środowisko testowe mieli okazję zapoznać się m.in. z procesami rejestracji pojazdów i wydawania uprawnień.
Szczególnie cenna była część dyskusyjna, która pozwoliła wymienić opinie i poglądy dotyczące zaproponowanych zmian. Uczestnicy zadali bardzo dużo pytań, które najczęściej dotyczyły:
obsługi niezgodności;
automatycznego unieważniania dokumentu w przypadku wydania wtórnika;
informacji nt. zagranicznych pojazdów, czy będzie istniała możliwość wprowadzania zagranicznego numeru DR;
osób zmarłych, których danych nie ma już w ewidencji i obecnie są zarchiwizowane na serwerach lokalnych;
ewidencji osób, które nie mają numeru PESEL (np. obcokrajowcy);
pojazdów wycofanych z użytkowania;
backupu (archiwizacji) centralnego, czy pozostanie też na poziomie lokalnym;
możliwości korekty błędów np. SKP;
migracji danych z CEPiK 1.0 do CEPiK 2.0;
możliwości podłączenia dealerów samochodowych do CEPiK 2.0 jako podmiotów wprowadzających informacje ze świadectw homologacji.
W spotkaniach wzięło udział łącznie 330 osób, co jest dowodem na to, że spotkania o takim charakterze są potrzebne i oczekiwane przez interesariuszy. Kolejne konferencje są planowane już wiosną, m.in. dla komorników sądowych oraz straży miejskich/straży gminnych. Szczegóły podamy w kolejnych wydaniach newsletterów. Już dziś zapraszamy!
Wraz z nowym otwarciem Programu CEPiK 2.0 zawiązał się Komitet Sterujący, którego rolą jest przede wszystkim nadzór nad całością Programu, w tym zatwierdzanie kamieni milowych oraz podejmowanie decyzji o charakterze strategicznym. W jego skład wchodzą przedstawiciele kluczowych interesariuszy CEPiK 2.0, główni użytkownicy systemu, główni wykonawcy i przedstawiciele wybranych ministerstw w tym: Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Finansów. Przewodniczącym Komitetu Sterującego (KS) jest przedstawiciel Ministerstwa Cyfryzacji.
W dniu 8 lutego 2017 r. odbyło się już V posiedzenie KS. Podczas spotkania omówiono najważniejsze kwestie w poszczególnych strumieniach programu.
W zakresie strumienia legislacji i procesów biznesowych zakończyły się warsztaty w ramach II etapu w zakresie CEP, które trwały od grudnia 2016 r. Przed nami jeszcze cykl warsztatów w III etapie dotyczący CEK, który rozpoczął się pod koniec lutego 2017 r.
Planowane są także dodatkowe warsztaty poświęcone wyłącznie niezgodnościom.
Na spotkaniu poinformowano także, że w ostatnim czasie odbyły się warsztaty weryfikacji procesów biznesowych, organizowane przez PWPW i przedstawiono zakres realizowanych prac w ramach warsztatów:
23-25.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie Pojazd;
26-27.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie Kierowca i PKK;
30.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie Portal Starosty;
31.01.2017 r. – Integracja systemów w zakresie WORD i PKK;
01.02.2017 r. – Prezentacja integracji systemów w zakresie Pojazd, Kierowca oraz PKK.
Trwają także przygotowania do uruchomienia e-usługi „punkty karne”. Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku z zadaniami organów administracji publicznej w zakresie niektórych rejestrów publicznych, wprowadzający e-usługę „punkty karne” w chwili obecnej jest na etapie prac parlamentarnych.
Na spotkaniu zostały przedstawione plany działań na najbliższe tygodnie:
<!– –>27.02.17-10.03.17 r. – testy wydajnościowe;
<!– –>10.03.17-20.03.17 r. – testy bezpieczeństwa;
<!– –>24.03.17-31.03.17 r. – przygotowanie do wdrożenia.
Omówione zostały także pozostałe elementy w ramach prac w II etapie Programu CEPiK 2.0.
Szanowni Państwo, w ostatnim czasie docierają do nas sygnały, jakoby wdrożenie systemu CEPiK 2.0 wymagało od stacji kontroli pojazdów zakupu nowego sprzętu komputerowego o szacunkowej wartości nawet kilku tysięcy złotych. Pragniemy poinformować, że nie ma żadnych dodatkowych wymagań sprzętowych po stronie twórców systemu CEPiK 2.0.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: Cepik, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja