Uzasadnienie
Skarżący wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego […] z dnia 28 lipca 2017 r., którą utrzymano w mocy decyzję Starosty […] z dnia 31 marca 2017 r. o cofnięciu skarżącemu – na podstawie art. 84 ust. 3 punkt 2 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 128 ze zm.) – uprawnienia do wykonywania badań technicznych pojazdów.
W odpowiedzi na skargę Samorządowe Kolegium Odwoławcze […] wniosło o jej oddalenie.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku zważył, co następuje:
Zgodnie z art. 125 § 1 punkt 1 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 ze zm.; dalej w skrócie jako „p.p.s.a.”), sąd może zawiesić postępowanie z urzędu jeżeli rozstrzygnięcie sprawy zależy od wyniku innego toczącego się postępowania administracyjnego, sądowoadministracyjnego, sądowego, przed Trybunałem Konstytucyjnym lub Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
W tym miejscu wskazać należy, że postanowieniem z 19 maja 2016 r., sygn. akt III SA/Po 1167/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wystąpił do Trybunału Konstytucyjnego z następującym pytaniem prawnym: „Czy przepis art. 84 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, w zakresie w jakim nakłada na starostę obowiązek cofnięcia diagnoście uprawnienia do wykonywania badań technicznych bez uwzględnienia okoliczności podmiotowych i przedmiotowych – jest zgodny z art. 65 ust. 1 w zw. z art. 31 ust. 3 oraz art. 2 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483 ze zm.)”.
Sprawa powyższa została zarejestrowana w Trybunale Konstytucyjnym pod sygn. akt P 16/16.
Podstawą materialnoprawną decyzji zaskarżonej w niniejszej sprawie był art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. W świetle powyższego uznać należy, że skoro przedmiotem pytania skierowanego do Trybunału Konstytucyjnego jest kwestia zgodności z Konstytucją RP przepisu stanowiącego podstawę materialnoprawną zaskarżonej decyzji to rozstrzygnięcie zawisłej przed tut. Sądem sprawy zależne jest od wyniku postępowania zainicjowanego powyżej wskazanym pytaniem do Trybunału Konstytucyjnego.
Wobec powyższego, na podstawie art. 125 § 1 punkt 1 p.p.s.a., postanowiono jak w sentencji |
lis 16 2017
KOLEJNE ZAWIESZENIE
Kolejne zawieszenie, tym razem w Gdańsku!
Sprawiedliwość bardzo powoli przebija się do urzędniczej świadomości.
Centralna Baza Orzeczeń Sądów Administracyjnych
III SA/Gd 829/17 – Postanowienie WSA w Gdańsku
Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Paweł Mierzejewski po rozpoznaniu w dniu 30 października 2017 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Ł. U. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego […] z dnia 28 lipca 2017 r. nr […] w przedmiocie cofnięcia uprawnienia do wykonywania badań technicznych pojazdów postanawia: zawiesić postępowanie w sprawie.
Skarżący wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego […] z dnia 28 lipca 2017 r., którą utrzymano w mocy decyzję Starosty […] z dnia 31 marca 2017 r. o cofnięciu skarżącemu – na podstawie art. 84 ust. 3 punkt 2 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2017 r., poz. 128 ze zm.) – uprawnienia do wykonywania badań technicznych pojazdów.
W odpowiedzi na skargę Samorządowe Kolegium Odwoławcze […] wniosło o jej oddalenie.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku zważył, co następuje:
Zgodnie z art. 125 § 1 punkt 1 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. – Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 1369 ze zm.; dalej w skrócie jako „p.p.s.a.”), sąd może zawiesić postępowanie z urzędu jeżeli rozstrzygnięcie sprawy zależy od wyniku innego toczącego się postępowania administracyjnego, sądowoadministracyjnego, sądowego, przed Trybunałem Konstytucyjnym lub Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
W tym miejscu wskazać należy, że postanowieniem z 19 maja 2016 r., sygn. akt III SA/Po 1167/15, Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu wystąpił do Trybunału Konstytucyjnego z następującym pytaniem prawnym: „Czy przepis art. 84 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, w zakresie w jakim nakłada na starostę obowiązek cofnięcia diagnoście uprawnienia do wykonywania badań technicznych bez uwzględnienia okoliczności podmiotowych i przedmiotowych – jest zgodny z art. 65 ust. 1 w zw. z art. 31 ust. 3 oraz art. 2 Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. Nr 78, poz. 483 ze zm.)”.
Sprawa powyższa została zarejestrowana w Trybunale Konstytucyjnym pod sygn. akt P 16/16.
Podstawą materialnoprawną decyzji zaskarżonej w niniejszej sprawie był art. 84 ust. 3 pkt 2 ustawy z 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. W świetle powyższego uznać należy, że skoro przedmiotem pytania skierowanego do Trybunału Konstytucyjnego jest kwestia zgodności z Konstytucją RP przepisu stanowiącego podstawę materialnoprawną zaskarżonej decyzji to rozstrzygnięcie zawisłej przed tut. Sądem sprawy zależne jest od wyniku postępowania zainicjowanego powyżej wskazanym pytaniem do Trybunału Konstytucyjnego.
Wobec powyższego, na podstawie art. 125 § 1 punkt 1 p.p.s.a., postanowiono jak w sentencji
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, rola starostwa, Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), wyrok sądu