Interwencja RPO, czyli Rzecznika Praw Obywatelskich.
Na stronach internetowych PISKP zamieszczono pismo RPO, w którym informuje on o wsparciu naszego środowiska zawodowego w zakresie walki o naszą cywilizowaną odpowiedzialność.
Polega to na tym, że RPO zgłosił swój udział do toczącego się przed Trybunałem Konstytucyjnym postępowania o sygn. akt P 16/16, które ma ocenić, czy sankcja dla insp. UDS-a określona w art. 84 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy PoRD jest zgodna z Konstytucją RP.
I, cytując za wyjaśnieniem umieszczonym na stronie PISKP:
„W załączonym piśmie procesowym, skierowanym do Trybunału Konstytucyjnego, Rzecznik Praw Obywatelskich stoi na stanowisku, że przepisy ustawy – Prawo o ruchu drogowym, które nakładają na starostę obowiązek cofnięcia uprawnień diagnoście bez uwzględnienia okoliczności podmiotowych i przedmiotowych (takich jak okoliczności sprawy, stopień winy, znaczenie naruszenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i inne) są niezgodne z przepisami Konstytucji RP.
Zdaniem RPO regulacja – Prawa o ruchu drogowym stanowi nieproporcjonalne ograniczenie prawa do wykonywania zawodu tj. art. 65 ust. 1 Konstytucji w zw. z art. 31 ust. 3 oraz narusza zasadę sprawiedliwości społecznej określoną w art. 2 Konstytucji.
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wielokrotnie interweniowała u Rzecznika Praw Obywatelskich w kwestii zasad odpowiedzialności zawodowej diagnostów i tylko jednej sankcji przewidzianej w prawie administracyjnym, cofającej diagnoście uprawnienia na 5 lat niezależnie od stopnia jego winy i okoliczności sprawy. Cieszymy się z podjętej interwencji i chęci rozwiązania tej sprawy w aspekcie generalnym. Oczekujemy teraz na rozstrzygnięcie Trybunału Konstytucyjnego w tej sprawie.”
To nasz kolejny branżowy sukces, którym musimy się wszędzie chwalić, i to dobrze.
Nie mam nic przeciwko temu, aby tym sukcesem chwalił się PISKP pisząc, że „wielokrotnie interweniowali”.
Nie mam nic przeciwko temu, aby tym sukcesem chwalił się też OSDS, następca naszego SDS-u.
Ale na uwagę zasługują trzy/czery fakty, które chciałbym mocno podkreślić.
Uważni PT Czytelnicy zauważyli zapewne czytając pismo RPO na internetowych stronach PISKP, że przywołuje on w pewnym momencie (na stronie 6) dr Wiesława Czerwińskiego cytując jego opracowanie „Sankcje dla diagnosty – wątpliwości konstytucyjne” – Paragraf na drodze nr 1/2012. Tym samym RPO nie postąpił małostkowo przypisując sobie tylko stosowną wiedzę w tym zakresie. Taki elegancki i kulturalny gest wart jest podkreślenia, gdy nasi branżowi liderzy często o tym zapominają.
Przypomnę, że to nasz Kolega Kuba, jako pierwszy zwrócił naszą uwagę na ten artykuł w 2012 r. A nasz SDS był pierwszy, bo jeszcze w czerwcu 2012 r. zwrócił się ze stosownym pismem do RPO, zaczynając branżowa walkę o szanowanie Konstytucji. Pismo to skierowaliśmy po telefonicznej sugestii dr Wiesława Czerwińskiego. A, jeśli inna organizacja mogła się wcześniej pochwalić takim dokumentem, taką inicjatywą, to proszę o info.
Skandaliczna postawa urzędników naszego (?) resortu transportu, SKO, WSA, które ignorują te oczywiste fakty niekonstytucyjności obowiązujących nas przepisów.
Przykra i żenująca małostkowość naszych liderów przejawia się także w tym, że do dziś nie zaprosili dr Wiesława Czerwińskiego na żadne z naszych branżowych spotkań, choćby po to, aby podziękować, wręczyć kwiatek, upominek, uhonorować. To dr Wiesław Czerwiński jest inicjatorem tego długiego procesu naprawy naszego PoRD. A to my będziemy beneficjentami, czyli skorzystamy tylko my. I może to nie będzie ani jutro, ani pojutrze. Ale procesów cywilizacyjnych jeszcze nikomu nie udało się zatrzymać. Więc nie uda się także w tym naszym przypadku, w tej naszej branży.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
P.S.
Dla rozweselenia humory z mojej ulubionej Angory nr 1 i nr 3 z 2017 r.:
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 17 2017
INTERWENCJA RPO
Interwencja RPO, czyli Rzecznika Praw Obywatelskich.
Na stronach internetowych PISKP zamieszczono pismo RPO, w którym informuje on o wsparciu naszego środowiska zawodowego w zakresie walki o naszą cywilizowaną odpowiedzialność.
Polega to na tym, że RPO zgłosił swój udział do toczącego się przed Trybunałem Konstytucyjnym postępowania o sygn. akt P 16/16, które ma ocenić, czy sankcja dla insp. UDS-a określona w art. 84 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy PoRD jest zgodna z Konstytucją RP.
I, cytując za wyjaśnieniem umieszczonym na stronie PISKP:
„W załączonym piśmie procesowym, skierowanym do Trybunału Konstytucyjnego, Rzecznik Praw Obywatelskich stoi na stanowisku, że przepisy ustawy – Prawo o ruchu drogowym, które nakładają na starostę obowiązek cofnięcia uprawnień diagnoście bez uwzględnienia okoliczności podmiotowych i przedmiotowych (takich jak okoliczności sprawy, stopień winy, znaczenie naruszenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego i inne) są niezgodne z przepisami Konstytucji RP.
Zdaniem RPO regulacja – Prawa o ruchu drogowym stanowi nieproporcjonalne ograniczenie prawa do wykonywania zawodu tj. art. 65 ust. 1 Konstytucji w zw. z art. 31 ust. 3 oraz narusza zasadę sprawiedliwości społecznej określoną w art. 2 Konstytucji.
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów wielokrotnie interweniowała u Rzecznika Praw Obywatelskich w kwestii zasad odpowiedzialności zawodowej diagnostów i tylko jednej sankcji przewidzianej w prawie administracyjnym, cofającej diagnoście uprawnienia na 5 lat niezależnie od stopnia jego winy i okoliczności sprawy. Cieszymy się z podjętej interwencji i chęci rozwiązania tej sprawy w aspekcie generalnym. Oczekujemy teraz na rozstrzygnięcie Trybunału Konstytucyjnego w tej sprawie.”
To nasz kolejny branżowy sukces, którym musimy się wszędzie chwalić, i to dobrze.
Nie mam nic przeciwko temu, aby tym sukcesem chwalił się PISKP pisząc, że „wielokrotnie interweniowali”.
Nie mam nic przeciwko temu, aby tym sukcesem chwalił się też OSDS, następca naszego SDS-u.
Ale na uwagę zasługują trzy/czery fakty, które chciałbym mocno podkreślić.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
P.S.
Dla rozweselenia humory z mojej ulubionej Angory nr 1 i nr 3 z 2017 r.:
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, branżowe organizacje, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, Konstytucja, konsultacje Ministerstwa Transportu, NSA, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola Zarządu OSDS, Samorządowe Kolegium Odwoławcze (SKO), WSA