CEPiK po 8 grudnia 2017 r. – ma rzekomo już działać bez żadnych błędów. No, pożyjemy, poczekamy, no zobaczymy i ocenimy.
Do 8 grudnia usunięte mają zostać wszystkie błędy w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, które do tej pory utrudniały funkcjonowanie systemu CEPiK – wynika z ustaleń http://PortalSamorzadowy.pl w Ministerstwie Cyfryzacji.
Więc, tylko gwoli przypomnienia informuję uprzejmie, że system CEPiK – i to bez żadnych błędów! – miał działać już w październiku 2017.
Potem przedłużono czas jego wdrożenia do 13 listopada, wykorzystując do tego jakieś kłamliwe argumenty o tym, że rzekomo Policja prosiła o odroczenie tego wdrożenia, bo początek listopada to dla nich, jak co roku, za trudny okres i słabo sobie z tym radzą (akcja Znicz, zmiany pogodowe i wypadki drogowe, marsze narodowców, miesięcznice, itp., itd., et’cetera.).
„Ale kłopoty z CEPIK-iem, to nie tylko utrudnienia z rejestracją samochodów.
Kłopoty z działaniem CEPiK-u trwają od 13 listopada, gdy uruchomiono Centralną Ewidencję Pojazdów. Szybko okazało się, że część stacji kontroli pojazdów nie potrafi nawiązać połączenia z bazą CEPiK (Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców). Problemy z wprowadzeniem danych do systemu pojawiły się także w urzędach samorządowych, czego efektem były utrudnienia, czy wręcz brak możliwości zarejestrowania pojazdu, czy jego zbycia.
Od zdenerwowanych petentów dostało się urzędnikom w lokalnych ratuszach, z kolei samorządowe korporacje nie pozostawiły suchej nitki na urzędnikach z Ministerstwa Cyfryzacji.”
Nie wiem, jak rozumieć resort cyfryzacji odpowiedzialny za wdrożenie systemu „CEPiK”, który informuje, że „Teraz sytuacja wygląda już dużo lepiej.” (?). Bo ja pracuję na SKP i wiem, jak to funkcjonuje. A śledząc nasze branżowe strony internetowe wiem też, jak CEPiK funkcjonuje też w innych regionach naszego Kraju. A do tego jeszcze, dziś w „Kawie na ławę” na TVN mówił o tym poseł Kukiz’15 informując o swoich kłopotach z rejestracją zakupionego pojazdu.
W raporcie z 29 listopada 2017 r. Ministerstwo Cyfryzacji donosi, że siedemnastego dnia „stabilizacji powdrożeniowej” systemu CEPiK 2.0 nie wystąpiła żadna awaria (?), że jego obciążenie jest monitorowane w trybie ciągłym i rzekomo „nie odnotowano żadnych problemów z jego wydajnością”.
Takie próby dalszego urzędniczego mataczenia są skazane na niepowodzenie w konfrontacji z naszą codzienną branżową rzeczywistością. Bo nas mało, albo wcale nie obchodzi wydajność tego systemu, ale jego codzienne i prawidłowe funkcjonowanie.
Zamydlanie nam oczu jakąś „wydajnością”, to zwyczajne odwracanie uwagi od funkcjonalności tego systemu. Nam wcale nie zależy na jego wysokiej wydajności. Nam zależy na tym, aby przy mniejszej wydajności spełniał nasze oczekiwania!
Podobno pracownicy Ministerstwa cyfryzacji aktualnie przebywają w terenie, gdzie wspólnie z pracownikami urzędów samorządowych mają zdiagnozować i usunąć wszystkie pozostałe jeszcze problemy. Podobno 30.11 byli w Krakowie, a 29.11. w Łodzi. I w tym kontekście pozwolę sobie zapytać, a kiedy byli na jakiejś naszej SKP?!?
Urzędnicy resortu cyfryzacji liczą, że do 8 grudnia poprawione zostaną już ostatnie błędy w systemie. Tak więc zostało im jeszcze 5 dni . . . . .
A Wy, jak sądzicie?
Nie zastanawia Was, dlaczego nasz (?) resort transportu milczy w tej sprawie?
Poczytajcie przykładowe komentarze do w/w artykułu:
1/
„Bzdura – za dwa lata może naprawią błędy, które dzięki niekompetencji Anny Streżyńskiej i jej zatrudnionych w COI pożal się informatyków – nawarstwiły się tygodniami w systemie. Ten system przyjmował nie wiadomo co, przetwarzał po swojemu. Wyprostowanie tych błędów (o ile dadzą pracować diagnostom) będzie trwało 2 lata – tyle ile ściągnięcie na nowo nowych samochodów z 2 badaniem. Ogólnie za ten burdel wszyscy w Ministerstwie Cyfryzacji i COI powinni wylecieć na zbitą mordę z zakazem pełnienia funkcji publicznych przez 10 lat, ale przecież w tym kraju partyjno-nepotyczna sitwa robi swoje.”
właściciel SKP, 2017-12-03 00:53:34
2/
„Ten cepik ma tyle błędów, jedne poprawią, następne powstają, nie można wyrejestrować pojazdu, przy przyczepach wyskakuje gaz, obcokrajowcowi nie można zarejestrować bo woła pesel, pesel ma jeszcze stare adresy, regon był pusty, teraz dopiero poprawili, jest to jedna wielka ruska ruletka, albo się uda albo nie, nie można żadnych danych technicznych poprawić, dopisać hak, gaz . „
BAZYLI, 2017-12-02 21:33:59
3/
„Ciekawe jak rozwiążą problem z zarejestrowaniem pojazdu zabytkowego, który nie ma dowodu rejestracyjnego , a system wymaga wprowadzenia serii i numeru starego dowodu z przed ponad pięćdziesięciu laty, kiedy to nawet w dokumentach takowego numeru się nie wpisywało , a teraz nie pomaga nawet nowelizacja ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. Dz,U. z 2005 r. Nr 108, art.72 ust. 2b i interpelacja z kwietnia 2014 r.( Informujemy, że w wyniku tych prac zostały wydane nowelizacje ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, w tym między innymi ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 223, poz. 1462), która wprowadziła przepis art. 72 ust. 2b, stanowiący, iż w przypadku pojazdu zabytkowego zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego. W związku z tym przepisem zdaniem ministerstwa przy rejestracji pojazdu zabytkowego nie powstaje wymóg przedkładania pośrednich dowodów własności, o których mowa w przepisach o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.) Tak więc skoro ustawa mówi że można zarejestrować bez dowodu rejestracyjnego a więc także bez jego numeru to dlaczego w systemie wymagane jest jego wprowadzenie, co skutkuje brakiem możliwości zarejestrowania takiego pojazdu.”
ZABYTEK, 2017-12-01 12:12:44
4/
„A to dziwne, bo 30- ty listopada nie udało się zarejestrować pojazdu i to już czwarte podejście”
Niezadowolony, 2017-12-01 03:02:28
5/
„Do Niezadowolony: to tak jak ja mam już dość polskich nieuków którzy siedzą we wszystkich polskich urzędach.”1
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 3 2017
CEP 2,0 PO 8 GRUDNIA
CEPiK po 8 grudnia 2017 r. – ma rzekomo już działać bez żadnych błędów. No, pożyjemy, poczekamy, no zobaczymy i ocenimy.
Do 8 grudnia usunięte mają zostać wszystkie błędy w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, które do tej pory utrudniały funkcjonowanie systemu CEPiK – wynika z ustaleń http://PortalSamorzadowy.pl w Ministerstwie Cyfryzacji.
Więc, tylko gwoli przypomnienia informuję uprzejmie, że system CEPiK – i to bez żadnych błędów! – miał działać już w październiku 2017.
Potem przedłużono czas jego wdrożenia do 13 listopada, wykorzystując do tego jakieś kłamliwe argumenty o tym, że rzekomo Policja prosiła o odroczenie tego wdrożenia, bo początek listopada to dla nich, jak co roku, za trudny okres i słabo sobie z tym radzą (akcja Znicz, zmiany pogodowe i wypadki drogowe, marsze narodowców, miesięcznice, itp., itd., et’cetera.).
„Ale kłopoty z CEPIK-iem, to nie tylko utrudnienia z rejestracją samochodów.
Kłopoty z działaniem CEPiK-u trwają od 13 listopada, gdy uruchomiono Centralną Ewidencję Pojazdów. Szybko okazało się, że część stacji kontroli pojazdów nie potrafi nawiązać połączenia z bazą CEPiK (Centralną Ewidencją Pojazdów i Kierowców). Problemy z wprowadzeniem danych do systemu pojawiły się także w urzędach samorządowych, czego efektem były utrudnienia, czy wręcz brak możliwości zarejestrowania pojazdu, czy jego zbycia.
Od zdenerwowanych petentów dostało się urzędnikom w lokalnych ratuszach, z kolei samorządowe korporacje nie pozostawiły suchej nitki na urzędnikach z Ministerstwa Cyfryzacji.”
Nie wiem, jak rozumieć resort cyfryzacji odpowiedzialny za wdrożenie systemu „CEPiK”, który informuje, że „Teraz sytuacja wygląda już dużo lepiej.” (?). Bo ja pracuję na SKP i wiem, jak to funkcjonuje. A śledząc nasze branżowe strony internetowe wiem też, jak CEPiK funkcjonuje też w innych regionach naszego Kraju. A do tego jeszcze, dziś w „Kawie na ławę” na TVN mówił o tym poseł Kukiz’15 informując o swoich kłopotach z rejestracją zakupionego pojazdu.
W raporcie z 29 listopada 2017 r. Ministerstwo Cyfryzacji donosi, że siedemnastego dnia „stabilizacji powdrożeniowej” systemu CEPiK 2.0 nie wystąpiła żadna awaria (?), że jego obciążenie jest monitorowane w trybie ciągłym i rzekomo „nie odnotowano żadnych problemów z jego wydajnością”.
Takie próby dalszego urzędniczego mataczenia są skazane na niepowodzenie w konfrontacji z naszą codzienną branżową rzeczywistością. Bo nas mało, albo wcale nie obchodzi wydajność tego systemu, ale jego codzienne i prawidłowe funkcjonowanie.
Zamydlanie nam oczu jakąś „wydajnością”, to zwyczajne odwracanie uwagi od funkcjonalności tego systemu. Nam wcale nie zależy na jego wysokiej wydajności. Nam zależy na tym, aby przy mniejszej wydajności spełniał nasze oczekiwania!
Podobno pracownicy Ministerstwa cyfryzacji aktualnie przebywają w terenie, gdzie wspólnie z pracownikami urzędów samorządowych mają zdiagnozować i usunąć wszystkie pozostałe jeszcze problemy. Podobno 30.11 byli w Krakowie, a 29.11. w Łodzi. I w tym kontekście pozwolę sobie zapytać, a kiedy byli na jakiejś naszej SKP?!?
Urzędnicy resortu cyfryzacji liczą, że do 8 grudnia poprawione zostaną już ostatnie błędy w systemie. Tak więc zostało im jeszcze 5 dni . . . . .
A Wy, jak sądzicie?
Nie zastanawia Was, dlaczego nasz (?) resort transportu milczy w tej sprawie?
Pyta i pozdrawia
dP
– – – – – – –
P.S.
Być może, że w odpowiedzi na moje pytanie pomogą Wam komentarze umieszczone do źródłowego artykułu http://www.portalsamorzadowy.pl/spoleczenstwo-informacyjne/system-cepik-bez-bledow-po-8-grudnia,101005.html
Poczytajcie przykładowe komentarze do w/w artykułu:
1/
„Bzdura – za dwa lata może naprawią błędy, które dzięki niekompetencji Anny Streżyńskiej i jej zatrudnionych w COI pożal się informatyków – nawarstwiły się tygodniami w systemie. Ten system przyjmował nie wiadomo co, przetwarzał po swojemu. Wyprostowanie tych błędów (o ile dadzą pracować diagnostom) będzie trwało 2 lata – tyle ile ściągnięcie na nowo nowych samochodów z 2 badaniem. Ogólnie za ten burdel wszyscy w Ministerstwie Cyfryzacji i COI powinni wylecieć na zbitą mordę z zakazem pełnienia funkcji publicznych przez 10 lat, ale przecież w tym kraju partyjno-nepotyczna sitwa robi swoje.”
właściciel SKP, 2017-12-03 00:53:34
2/
„Ten cepik ma tyle błędów, jedne poprawią, następne powstają, nie można wyrejestrować pojazdu, przy przyczepach wyskakuje gaz, obcokrajowcowi nie można zarejestrować bo woła pesel, pesel ma jeszcze stare adresy, regon był pusty, teraz dopiero poprawili, jest to jedna wielka ruska ruletka, albo się uda albo nie, nie można żadnych danych technicznych poprawić, dopisać hak, gaz . „
BAZYLI, 2017-12-02 21:33:59
3/
„Ciekawe jak rozwiążą problem z zarejestrowaniem pojazdu zabytkowego, który nie ma dowodu rejestracyjnego , a system wymaga wprowadzenia serii i numeru starego dowodu z przed ponad pięćdziesięciu laty, kiedy to nawet w dokumentach takowego numeru się nie wpisywało , a teraz nie pomaga nawet nowelizacja ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. Dz,U. z 2005 r. Nr 108, art.72 ust. 2b i interpelacja z kwietnia 2014 r.( Informujemy, że w wyniku tych prac zostały wydane nowelizacje ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, w tym między innymi ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 223, poz. 1462), która wprowadziła przepis art. 72 ust. 2b, stanowiący, iż w przypadku pojazdu zabytkowego zamiast dowodu rejestracyjnego dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego. W związku z tym przepisem zdaniem ministerstwa przy rejestracji pojazdu zabytkowego nie powstaje wymóg przedkładania pośrednich dowodów własności, o których mowa w przepisach o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.) Tak więc skoro ustawa mówi że można zarejestrować bez dowodu rejestracyjnego a więc także bez jego numeru to dlaczego w systemie wymagane jest jego wprowadzenie, co skutkuje brakiem możliwości zarejestrowania takiego pojazdu.”
ZABYTEK, 2017-12-01 12:12:44
4/
„A to dziwne, bo 30- ty listopada nie udało się zarejestrować pojazdu i to już czwarte podejście”
Niezadowolony, 2017-12-01 03:02:28
5/
„Do Niezadowolony: to tak jak ja mam już dość polskich nieuków którzy siedzą we wszystkich polskich urzędach.”1
Zibi, 2017-12-01 09:49:27
– – – – – – – – – –
1Na podstawie: http://www.portalsamorzadowy.pl/spoleczenstwo-informacyjne/system-cepik-bez-bledow-po-8-grudnia,101005.html
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe wydawnictwa, Cepik, decyzje urzędnicze, diagnosta, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, resort transportu