Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 10.07.2017 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 16 /2017
RELACJA
Z Posiedzenia Podkomisji Infrastruktury
( rejestracja czasowa i wydawanie tablic)
W dniu 5.07 odbyło sie posiedzenie Podkomisji Infrastruktury, na którym był dalszy ciąg dyskusji nad projektem zmiany ustawy PoRD (druk nr 1543) dotyczący rejestracji czasowej i wydawania tablic.
Niżej link do projektu. Sprawa dla producentów jest ważna. Nie trzeba czytać całego http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/D1684A5EC8073C1CC125811D00465135/%24File/1543.pdf
Żeby zwrócić uwagę na skutki gospodarcze projektu zaprezentowałem nasze stanowisko (załączam) na początku posiedzenia. W odpowiedzi organizacje zawsze popierające urzędników dep. TD MIiB zgłosiły swoje poparcie i zachwyt, mimo że nowe przepisy zwiększą biurokrację i koszty po stronie producenta ale również i po stronie administracji.
Tylko przedstawiciel jednego stowarzyszenia stwierdził że przepisy są nie życiowe w określonym fragmencie i jego członkowie nie będą ich przestrzegać.
Pan podsekretarz J. Szmit z MIiB poprosił żebym mu przekazał opracowanie producenta z 2013 r. ws naprawy istniejącego systemu.
Posłowie w swoich wypowiedziach skupili się na braku aktualnych konsultacji społecznych projektu i problemach proceduralnych. Zupełnie nie zajmowano się skutkami gospodarczymi i zachowaniami rynkowymi firm, których te przepisy będą dotyczyć. Nie było żadnego głosu producenta a powinien być.
Następne posiedzenie Podkomisji obędzie się 18.07 o godz. 12 w Sejmie. Bardzo proszę producentów, których przepisy dotyczą o zapoznanie się z nimi i przysłanie swoich uwag jak to rozwiązanie wpłynie na wasze interesy.
Zapraszam również do udziału w naszej delegacji. Udział w posiedzeniu jest ważny i odbierany jako zainteresowanie zorganizowanego i dobrze współpracującego środowiska producentów pilnującego spraw, które jego dotyczą.
Po posiedzeniu rozmawiałem z Podsekretarzem p. J. Szmitem. Uzgodniłem, że spotka się z naszą delegacją. Zgłosimy do omówienia likwidację „potwierdzenia” i poprawę przepisów dotyczących homologacji dla dopuszczeń jednostkowych.
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowanie do Stowarzyszenia. Wasz udział jest potrzebny i niezbędny, bo zwiększa nasz prestiż a członkowskie składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty naszych działań w interesie producentów.
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 5.06.2017 r.
Sejmowa Komisja Infrastruktury
Posiedzenie w dniu 8.06.2017 r,
UWAGI
do projektu ustawy o zmianie ustawy (UD86) – PoRD (druk nr 1543)
1. Obecny system wydawania tablic rejestracyjnych dla rejestracji czasowej oraz tymczasowej wielokrotnej badawczej jest mniej biurokratyczny i kosztowny dla przedsiębiorców niż proponowany w projekcie. W każdym powiecie działa inaczej bo został przez urzędników dep. TD opisany nie ściśle i nie jednoznacznie. Jego naprawa wymaga tylko wprowadzenia kilku uściśleń żeby urzędnicy Wydz. Komunikacji w całym kraju rozumieli go jednakowo.
W 2013 r nasz kolega producent opracował propozycję uregulowania i wprowadzenia ujednoliconych warunków krajowych wydawania tablic rejestracyjnych dla rejestracji czasowej oraz tymczasowej wielokrotnej badawczej. Zawierała 3 punkty – uściślenia dzięki którym system działałby dobrze w całej Polsce od 2013 r. i nie trzeba by było wymyślać nowego. Propozycję przesłaliśmy do dep. TD.
Nie trzeba wprowadzać nowego systemu o poziomie biurokracji nie spotykanym w UE jeżeli można łatwo naprawić system istniejący podobny do innych w UE. To 1 -szy powód dla którego projekt ustawy należy odrzucić bo niepotrzebnie zwiększa biurokrację, pracochłonność i koszty u przedsiębiorców.
2. W 2015 r. odbyły się społeczne konsultacje tego projektu. Przekazano nam jego opis na 150 str. A4. Teraz jest na 23 str. W czasie konsultacji producent ( członek naszej delegacji) pokazał urzędnikom z dep. TD przepisy niemieckie dotyczące tej sprawy. Były zapisane na 1 1/2 strony A4. Urzędnicy nie zainteresowali tymi przepisami. Rząd RP nakazuje tworzyć przepisy zgodnie z zasadą UE+0 a więc bez zbędnej biurokracji. Ten projekt ustawy jest z tym nakazem UE +0. niezgodny. Niemieckie i inne wymienione w uzasadnieniu przepisy to pokazują.
Duże niepotrzebne zwiększenie biurokraci i skomplikowania dla administracji i przedsiębiorców w proponowanym rozwiązaniu to 2-gi powód dla którego projekt ustawy należy odrzucić żeby nie musiała go likwidować Specjalna Sejmowa Komisja d/s Deregulacji. Takie przepisy szkodzą przedsiębiorcom, gospodarce i PiS -owi, który teraz odpowiada za ich wprowadzenie.
3. Projekt znów jest napisany w sposób zawierający tylko uzupełnienia a nie pełny tekst i językiem dla ogółu mało zrozumiałym. To dowodzi braku szacunku urzędników dla tych co muszą go czytać i oceniać ( posłów) i przedsiębiorców. Znów liczy się wygoda urzędników a nie Obywateli. Zwracamy na to uwagę urzędnikom z dep. TD od lat bez skutku. To jest 3 powód dla którego też projekt należy odrzucić.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 13 2017
SPCMiP WALCZY
Zarejestrowane od 1999 r.
00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 205
Tel. 607 097 892
E-mail: [email protected] www.spcm.pl
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 10.07.2017 r.
Informacja Biura SPCMiP Nr 16 /2017
RELACJA
Z Posiedzenia Podkomisji Infrastruktury
( rejestracja czasowa i wydawanie tablic)
W dniu 5.07 odbyło sie posiedzenie Podkomisji Infrastruktury, na którym był dalszy ciąg dyskusji nad projektem zmiany ustawy PoRD (druk nr 1543) dotyczący rejestracji czasowej i wydawania tablic.
Niżej link do projektu. Sprawa dla producentów jest ważna. Nie trzeba czytać całego http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/D1684A5EC8073C1CC125811D00465135/%24File/1543.pdf
Żeby zwrócić uwagę na skutki gospodarcze projektu zaprezentowałem nasze stanowisko (załączam) na początku posiedzenia. W odpowiedzi organizacje zawsze popierające urzędników dep. TD MIiB zgłosiły swoje poparcie i zachwyt, mimo że nowe przepisy zwiększą biurokrację i koszty po stronie producenta ale również i po stronie administracji.
Tylko przedstawiciel jednego stowarzyszenia stwierdził że przepisy są nie życiowe w określonym fragmencie i jego członkowie nie będą ich przestrzegać.
Pan podsekretarz J. Szmit z MIiB poprosił żebym mu przekazał opracowanie producenta z 2013 r. ws naprawy istniejącego systemu.
Posłowie w swoich wypowiedziach skupili się na braku aktualnych konsultacji społecznych projektu i problemach proceduralnych. Zupełnie nie zajmowano się skutkami gospodarczymi i zachowaniami rynkowymi firm, których te przepisy będą dotyczyć. Nie było żadnego głosu producenta a powinien być.
Następne posiedzenie Podkomisji obędzie się 18.07 o godz. 12 w Sejmie. Bardzo proszę producentów, których przepisy dotyczą o zapoznanie się z nimi i przysłanie swoich uwag jak to rozwiązanie wpłynie na wasze interesy.
Zapraszam również do udziału w naszej delegacji. Udział w posiedzeniu jest ważny i odbierany jako zainteresowanie zorganizowanego i dobrze współpracującego środowiska producentów pilnującego spraw, które jego dotyczą.
Po posiedzeniu rozmawiałem z Podsekretarzem p. J. Szmitem. Uzgodniłem, że spotka się z naszą delegacją. Zgłosimy do omówienia likwidację „potwierdzenia” i poprawę przepisów dotyczących homologacji dla dopuszczeń jednostkowych.
Szanowne Producentki i Producenci
Zapraszam do wstępowanie do Stowarzyszenia. Wasz udział jest potrzebny i niezbędny, bo zwiększa nasz prestiż a członkowskie składki stworzą fundusz statutowy z którego pokrywamy koszty naszych działań w interesie producentów.
Warunki członkowstwa w SPCMiP http://spcm.pl/pl/warunki-czonkowstwa.html
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
Zarejestrowane od 1999 r.
00-992 Warszawa, ul. Jagiellońska 88 p. 205
Tel. 607 097 892
E-mail: [email protected] www.spcm.pl
Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych i Pojazdów
Warszawa 5.06.2017 r.
Sejmowa Komisja Infrastruktury
Posiedzenie w dniu 8.06.2017 r,
UWAGI
do projektu ustawy o zmianie ustawy (UD86) – PoRD (druk nr 1543)
1. Obecny system wydawania tablic rejestracyjnych dla rejestracji czasowej oraz tymczasowej wielokrotnej badawczej jest mniej biurokratyczny i kosztowny dla przedsiębiorców niż proponowany w projekcie. W każdym powiecie działa inaczej bo został przez urzędników dep. TD opisany nie ściśle i nie jednoznacznie. Jego naprawa wymaga tylko wprowadzenia kilku uściśleń żeby urzędnicy Wydz. Komunikacji w całym kraju rozumieli go jednakowo.
W 2013 r nasz kolega producent opracował propozycję uregulowania i wprowadzenia ujednoliconych warunków krajowych wydawania tablic rejestracyjnych dla rejestracji czasowej oraz tymczasowej wielokrotnej badawczej. Zawierała 3 punkty – uściślenia dzięki którym system działałby dobrze w całej Polsce od 2013 r. i nie trzeba by było wymyślać nowego. Propozycję przesłaliśmy do dep. TD.
Nie trzeba wprowadzać nowego systemu o poziomie biurokracji nie spotykanym w UE jeżeli można łatwo naprawić system istniejący podobny do innych w UE. To 1 -szy powód dla którego projekt ustawy należy odrzucić bo niepotrzebnie zwiększa biurokrację, pracochłonność i koszty u przedsiębiorców.
2. W 2015 r. odbyły się społeczne konsultacje tego projektu. Przekazano nam jego opis na 150 str. A4. Teraz jest na 23 str. W czasie konsultacji producent ( członek naszej delegacji) pokazał urzędnikom z dep. TD przepisy niemieckie dotyczące tej sprawy. Były zapisane na 1 1/2 strony A4. Urzędnicy nie zainteresowali tymi przepisami. Rząd RP nakazuje tworzyć przepisy zgodnie z zasadą UE+0 a więc bez zbędnej biurokracji. Ten projekt ustawy jest z tym nakazem UE +0. niezgodny. Niemieckie i inne wymienione w uzasadnieniu przepisy to pokazują.
Duże niepotrzebne zwiększenie biurokraci i skomplikowania dla administracji i przedsiębiorców w proponowanym rozwiązaniu to 2-gi powód dla którego projekt ustawy należy odrzucić żeby nie musiała go likwidować Specjalna Sejmowa Komisja d/s Deregulacji. Takie przepisy szkodzą przedsiębiorcom, gospodarce i PiS -owi, który teraz odpowiada za ich wprowadzenie.
3. Projekt znów jest napisany w sposób zawierający tylko uzupełnienia a nie pełny tekst i językiem dla ogółu mało zrozumiałym. To dowodzi braku szacunku urzędników dla tych co muszą go czytać i oceniać ( posłów) i przedsiębiorców. Znów liczy się wygoda urzędników a nie Obywateli. Zwracamy na to uwagę urzędnikom z dep. TD od lat bez skutku. To jest 3 powód dla którego też projekt należy odrzucić.
Z poważaniem
Antoni T. Dąbrowski
Prezes Zarządu SPCMiP
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, diagnosta, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu, SPCMiP