SITK o projekcie zmiany ustawy PoRD autorstwa naszego (?) resortu transportu.
Myślę, że przyszedł czas, aby zaprezentować Wam stanowisko naszego SITK w sprawie propozycji zmiany ustawy PoRD, czyli np. „wymóg posiadania naszych uprawnień insp. UDS-a dla wykładowców na kursach i szkoleniach.„
Czynię to ze zrozumiałych względów, będąc członkiem jednego z wielu Oddziałów.
A więc zobaczmy, co nasz SITK proponuje w tym zakresie:
1/ Powołanie Komitetu Sterującego.
Jego uzasadnieniem jest wymóg korekty tego projektu w kilku ważnych kwestiach z uwagi na np. brak precyzji i dokładności. W jego skład powinien wejść reprezentant przedsiębiorców prowadzących SKP (PISKP!) oraz przedstawiciele organizacji mających wiedzę i doświadczenie w obszarze BT pojazdów (OSDS!). Inicjatywa ta biegnie w sukurs podobnym postulatom OSDS-u i PISKP-u.
2/ Budowa SKP przez TDT jest zagrożeniem dla przedsiębiorców.
To zagrożenie widoczne jest w propozycji odebrania możliwości wykonywania niektórych BT na obecnie istniejących SKP oraz w zagwarantowanej wyłączności dla niektórych rodzajów BT.
Ponadto TFT stając się stroną postępowania w zakresie nadzoru nad SKP i jednocześnie konkurentem na Rynku stacji kontroli pojazdów. Jest tu widoczny ewidentny konflikt interesów, który który kłóci się z zasadą koniecznego zachowania bezstronności nie przysłuży się rozwojowi Rynku.
3/ Projekt przysłuży się wyłącznie TDT.
Dowodem tego jest przygotowana tabela opłat i dwukrotnie wyższa stawka dla spóźnialskich.
Interesująca jest tu propozycja wprowadzenia odrębnej opłaty za czynności administracyjne, np. za wydanie zaświadczenia, czy wypisu z rejestru BT.
4/ Krytyka resortowej inicjatywy, aby rolnicze wykonywać u chłopa za stodołą (aby nikt nie podglądał!).
Nie chodzi tylko o brak przepisów wykonawczych, ale także o brak informacji co do kosztów takich podróży, warunków BT w przypadku złej pogody lub okresu zimy (zamarznięte i śliskie podłoże lub zalegający bardzo grubą warstwą śnieg) oraz kwestie bezpieczeństwa insp. UDS-a wśród rozsierdzonych rolników z widłami, gdy pozbędą się DR za stan techniczny ich pojazdów.
5/ Wymóg posiadania naszych uprawnień insp. UDS-a dla wykładowców na kursach i szkoleniach – super!!!
Jest oczywistą prawdą, że nadzór ITS nad szkoleniem sam w sobie cyt.: „nie poprawi wiedzy diagnostów samochodowych”.
6/ Ten projekt i ten system, to kolejny krok w kierunku likwidacji dotychczasowych miejsc pracy.
Od przyczep lekkich i pojazdów marki SAM, poprzez dopuszczenia jednostkowe, do zmian konstrukcyjnych odbiera się miejsca pracy i przychody przedsiębiorcom prowadzącym SKP.
7/ Zdaniem SITK, to wojewoda powinien sprawować nadzór nad SKP, jako rozwiązanie tańsze i mniej uciążliwe dla obywateli.
8/ Brak definicji wypadku i kolizji drogowej na gruncie PoRD i propozycja zastąpienia tych pojęć słowami „zdarzenie drogowe”.
9/ art. 85 projektu wprowadza możliwość kontroli SKP przez samego właściciela, co trzeba przyznać jest pewnym (?) ewenementem (sic!).
Chodzi oczywiście o te SKP, które będą należały do TDT.
10/ Ponurym żartem określono inicjatywę naszego (?) resortu transportu zawartą w art. 86j, czyli rzekomy obiektywizm kontrolujących konkurencyjną SKP (!!!).
11/ Ponury żart związany jest z brzmieniem art. 86 ust. 9, gdy analiz dokonuje TDT i wykorzystuje je przy kontrolach doraźnych, ale z wyłączeniem własnych SKP.
12/ Błąd związany z likwidacją miejsc parkingowych przy SKP.
No cóż . . . .
Jest tego trochę, choć – nie ukrywam wcale – miałem apetyt na więcej. Mam nadzieję, że następnym razem nasza centrala zwróci się do Oddziałów o wsparcie w tym zakresie.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 7 2016
SITK O PROJEKCIE
SITK o projekcie zmiany ustawy PoRD autorstwa naszego (?) resortu transportu.
Myślę, że przyszedł czas, aby zaprezentować Wam stanowisko naszego SITK w sprawie propozycji zmiany ustawy PoRD, czyli np. „wymóg posiadania naszych uprawnień insp. UDS-a dla wykładowców na kursach i szkoleniach.„
Czynię to ze zrozumiałych względów, będąc członkiem jednego z wielu Oddziałów.
A więc zobaczmy, co nasz SITK proponuje w tym zakresie:
1/ Powołanie Komitetu Sterującego.
Jego uzasadnieniem jest wymóg korekty tego projektu w kilku ważnych kwestiach z uwagi na np. brak precyzji i dokładności. W jego skład powinien wejść reprezentant przedsiębiorców prowadzących SKP (PISKP!) oraz przedstawiciele organizacji mających wiedzę i doświadczenie w obszarze BT pojazdów (OSDS!). Inicjatywa ta biegnie w sukurs podobnym postulatom OSDS-u i PISKP-u.
2/ Budowa SKP przez TDT jest zagrożeniem dla przedsiębiorców.
To zagrożenie widoczne jest w propozycji odebrania możliwości wykonywania niektórych BT na obecnie istniejących SKP oraz w zagwarantowanej wyłączności dla niektórych rodzajów BT.
Ponadto TFT stając się stroną postępowania w zakresie nadzoru nad SKP i jednocześnie konkurentem na Rynku stacji kontroli pojazdów. Jest tu widoczny ewidentny konflikt interesów, który który kłóci się z zasadą koniecznego zachowania bezstronności nie przysłuży się rozwojowi Rynku.
3/ Projekt przysłuży się wyłącznie TDT.
Dowodem tego jest przygotowana tabela opłat i dwukrotnie wyższa stawka dla spóźnialskich.
Interesująca jest tu propozycja wprowadzenia odrębnej opłaty za czynności administracyjne, np. za wydanie zaświadczenia, czy wypisu z rejestru BT.
4/ Krytyka resortowej inicjatywy, aby rolnicze wykonywać u chłopa za stodołą (aby nikt nie podglądał!).
Nie chodzi tylko o brak przepisów wykonawczych, ale także o brak informacji co do kosztów takich podróży, warunków BT w przypadku złej pogody lub okresu zimy (zamarznięte i śliskie podłoże lub zalegający bardzo grubą warstwą śnieg) oraz kwestie bezpieczeństwa insp. UDS-a wśród rozsierdzonych rolników z widłami, gdy pozbędą się DR za stan techniczny ich pojazdów.
5/ Wymóg posiadania naszych uprawnień insp. UDS-a dla wykładowców na kursach i szkoleniach – super!!!
Jest oczywistą prawdą, że nadzór ITS nad szkoleniem sam w sobie cyt.: „nie poprawi wiedzy diagnostów samochodowych”.
6/ Ten projekt i ten system, to kolejny krok w kierunku likwidacji dotychczasowych miejsc pracy.
Od przyczep lekkich i pojazdów marki SAM, poprzez dopuszczenia jednostkowe, do zmian konstrukcyjnych odbiera się miejsca pracy i przychody przedsiębiorcom prowadzącym SKP.
7/ Zdaniem SITK, to wojewoda powinien sprawować nadzór nad SKP, jako rozwiązanie tańsze i mniej uciążliwe dla obywateli.
8/ Brak definicji wypadku i kolizji drogowej na gruncie PoRD i propozycja zastąpienia tych pojęć słowami „zdarzenie drogowe”.
9/ art. 85 projektu wprowadza możliwość kontroli SKP przez samego właściciela, co trzeba przyznać jest pewnym (?) ewenementem (sic!).
Chodzi oczywiście o te SKP, które będą należały do TDT.
10/ Ponurym żartem określono inicjatywę naszego (?) resortu transportu zawartą w art. 86j, czyli rzekomy obiektywizm kontrolujących konkurencyjną SKP (!!!).
11/ Ponury żart związany jest z brzmieniem art. 86 ust. 9, gdy analiz dokonuje TDT i wykorzystuje je przy kontrolach doraźnych, ale z wyłączeniem własnych SKP.
12/ Błąd związany z likwidacją miejsc parkingowych przy SKP.
No cóż . . . .
Jest tego trochę, choć – nie ukrywam wcale – miałem apetyt na więcej. Mam nadzieję, że następnym razem nasza centrala zwróci się do Oddziałów o wsparcie w tym zakresie.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – –
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu, SITK