Serwis Motoryzacyjny 9/2016, który wpadł mi w ręce, jest ważnym, bo jubileuszowym setnym numerem.
Gratulujemy Redakcji tych 10-ciu lat na rynku branżowych wydawnictw, gdyż SM stanowi istotny element naszej branżowej wiedzy.
Już sam wstępniak Redaktora K. Trzeciaka wprowadza nas w interesujący nas świat i dostarcza np. odpowiedzi na pytania o tym (?):
gdzie 20-letni „maluch” kosztuje 5.000 USD (dolarów)?
gdzie (oprócz Polski) mechanicy budują pojazdu od podstaw i bardzo często z samodzielnie wykonanych części?
Gdzie diagnosta dolicza do urzędowej ceny za OBT tzw. mandat za zły stan techniczny?
W numerze tym mamy szereg bardzo przydatnych nam informacji, jak np.:
Omówienie przepisów wykonawczych wprowadzających blokadę alkoholową, którego autorem jest dr Marcin Barankiewicz. Jest ciekawy wstęp zawierający podstawy prawne i krótką retrospekcje z przebiegu wprowadzania tego przepisu, wskazano procedurę tych BT z wysokością opłaty oraz wymagania funkcjonalne i techniczne blokady alkoholowej (str. 14).
Wskazanie, gdzie możemy znaleźć aktualną interpretację znowelizowanych przepisów dotyczących zmian konstrukcyjnych pojazdów (poniżej).
Przypomnienie, że od 1 września br. opłaty ewidencyjne wnosimy już do Min. Cyfryzacji.
Oznaczenia na obręczach i bezpieczeństwo pompowania kół, którego autorem jest Karol Rytel – starszy specjalista ds. technicznych w PISKP (str. 18).
Czym jest marketing na SKP pt. „Jak sobie pościelesz, czyli edukacja klienta”, którego autorem jest Maciej Matczak. W ten sposób wreszcie mamy powiew nowoczesności, o którą od wielu lat proszę. Bo brak podstawowej wiedzy o marketingu jest przyczyną wielu naszych spektakularnych – w tym mniej i bardziej ważnych – porażek. Mamy tu małe co-nieco o braku dialogu na SKP, mamy wskazanie celu marketingowego i mamy o szeroko pojętej edukacji kontrolowanego klienta – super.
Rzut okiem na historię wielocypedów (cyklów), które były początkiem motoryzacji z ciekawym polskim wątkiem – dla wszystkich Cyklistów i pasjonatów historii motoryzacji.
A moją szczególną uwagę zwrócił artykuł mecenasa dr Rafała Szczerbickiego pt. „Odpowiedzialność diagnosty przed Trybunałem Konstytucyjnym” (str. 16 – 17). Z uwagi na wagę tego zagadnienia dla całego naszego środowiska zawodowego postanowiłem odnieść się do treści tego artykułu w osobnej i odrębnej formie. Tak więc proszę jeszcze o parę dni cierpliwości, abym mógł przetrawić dla Was to ważne zagadnienie.
Oczywiście, że tradycyjnie także i ten numer SM zawiera wiele ciekawych informacji dla naszych warsztatowców, którym polecam „Xsara Picasso I.6i (1999-2010) w serwisie” (str. 51-58), a także procedury naprawy czujnika systemu ESP (str. 28) oraz „Trzy drogi diagnozowania usterek” Mikołaja Słupskiego (str. 26) i szereg innych branżowych wiadomości.
A lektura artykułu Katarzyny Niepokulczyckiej-Bień o systemie BT na Kubie to czysta przyjemność i cała seria przemiłych niespodzianek (str. 10-13). Bo tam, w tych tropikach i wśród samych zabytkowych pojazdów badane są spaliny (poniżej) – a gdzie im do Europy?!?!.
Jest nad czym myśleć . . . .
Więc zapraszam do SM, jako kopalni ważnych i branżowych wiadomości.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 5 2016
SERWIS MOTORYZACYJNY
Serwis Motoryzacyjny 9/2016, który wpadł mi w ręce, jest ważnym, bo jubileuszowym setnym numerem.
Gratulujemy Redakcji tych 10-ciu lat na rynku branżowych wydawnictw, gdyż SM stanowi istotny element naszej branżowej wiedzy.
Już sam wstępniak Redaktora K. Trzeciaka wprowadza nas w interesujący nas świat i dostarcza np. odpowiedzi na pytania o tym (?):
W numerze tym mamy szereg bardzo przydatnych nam informacji, jak np.:
A moją szczególną uwagę zwrócił artykuł mecenasa dr Rafała Szczerbickiego pt. „Odpowiedzialność diagnosty przed Trybunałem Konstytucyjnym” (str. 16 – 17). Z uwagi na wagę tego zagadnienia dla całego naszego środowiska zawodowego postanowiłem odnieść się do treści tego artykułu w osobnej i odrębnej formie. Tak więc proszę jeszcze o parę dni cierpliwości, abym mógł przetrawić dla Was to ważne zagadnienie.
Oczywiście, że tradycyjnie także i ten numer SM zawiera wiele ciekawych informacji dla naszych warsztatowców, którym polecam „Xsara Picasso I.6i (1999-2010) w serwisie” (str. 51-58), a także procedury naprawy czujnika systemu ESP (str. 28) oraz „Trzy drogi diagnozowania usterek” Mikołaja Słupskiego (str. 26) i szereg innych branżowych wiadomości.
A lektura artykułu Katarzyny Niepokulczyckiej-Bień o systemie BT na Kubie to czysta przyjemność i cała seria przemiłych niespodzianek (str. 10-13). Bo tam, w tych tropikach i wśród samych zabytkowych pojazdów badane są spaliny (poniżej) – a gdzie im do Europy?!?!.
Jest nad czym myśleć . . . .
Więc zapraszam do SM, jako kopalni ważnych i branżowych wiadomości.
I pozdrawiam Redakcję SM
dP
– – – – – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, branżowe wydawnictwa, motoryzacja, PISKP, prasa branżowa, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Serwis Motoryzacyjny