lis 4 2016
PIĄTKOWO TO I OWO
Piątkowo „to i owo” i zawsze branżowo.
Czyli o tym co napisał do mnie/do nas Kolega i co mu dolega, co pisze prasa o naszym Konkursie na Najlepszego Młodego Diagnostę, czyli o różnych branżowych inicjatywach, oraz dlaczego naczelnik J. Król musiał studzić cudze emocje (bo sam ich nie posiada?).
I. Napisał do mnie nasz Kolega w sprawie traktowania nas przez właścicieli SKP i naszych pracodawców.
Raz po raz od jakiegoś czasu wymieniamy się uwagami z naszymi Kolegami. Dyskutujemy też o tym, jak traktują nas właściciele niektórych SKP. I w tym duchu nasz Kolega napisał:
„Jest takie powiedzenie „jak nie możesz z kimś wygrać, przyłącz się do niego”. Nieraz się zastanawiam czy nie byłoby sensu otworzyć własnej stacji i pracowania na siebie.
Mam wrażenie, że nie uprawiałbym takiej patologii…
Bo jak zauważyłem, jeżeli właściciel sam jest diagnostą nie ma tam nacisków i UDSom pracuje się dobrze…
Najgorzej jak ktoś wchodzi w tą branżę i nie ma zielonego pojęcia na temat przepisów, a badanie pojazdu sprowadza się do „klepnij to”. Tacy właściciele kierują się powiedzeniem
„masz frajera to go duś jak się zesra to go puść”
Właściciele UDSi nie uprawiają patologii… oni zdają sobie sprawę ile mają do stracenia... „
No cóż, no sam nie wiem co powiedzieć, bo czyż można to cokolwiek sensownego dodać . . .?
II. Prasa pisze, czyli czytaj najbliższy Nowoczesny Warsztat o konferencji ITS-u w Chorzowie.
Bo było bardzo, Bradzo, BARDZO ciekawie, czego namiastkę zamieścił NW na swoich internetowych stronach:
„Trwa III Sesja – najciekawsza bodaj, bo forum dyskusyjne. Po krótkiej prezentacji z działalności Patronatu, padły konkretne wątpliwości wobec procedowanych zmian.
Najmocniej zabrzmiało pytanie:
- kto będzie kontrolował diagnostów działających w ramach SKP będących w gestii TDT?
- Kto odbierze owe budynki i sprzęt?
- Może jednak dotychczas działające SKP będą odpowiedzialne za owych spóźnialskich kierowców?”
Jak ćwierkają wróble, było tak bardzo gorąco, że w pewnym momencie Naczelnik J. Król musiał studzić emocje mówiąc cyt.:
„Mamy czas konsultacji społecznych. Po tu jesteśmy, by dyskutować. Pomysł, by „przeterminowani” trafiali jak dotąd do SKP podstawowych i okręgowych ma poparcie ITS.
Zwróćcie uwagę, że dotychczas otrzymałem tylko 3 merytoryczne komentarze do projektowanych zmian, a wysłaliśmy projekt do 76 podmiotów – studził emocje Jerzy Król, Naczelnik wydziału w Departamencie Transportu Drogowego.”
– http://www.warsztat.pl/artykuly/o-przyszlosci-badan-technicznych-slow-kilka,50409
A to, czy p. J. Królowi udało się rozwiać wszelkie nasze wątpliwości, to okaże się już niebawem. Bo skandalu, jaki towarzyszył tej konferencji długo nie uda się utrzymać w tajemnicy.
III. Regionalny tygodnik „Konkrety” o naszym Konkursie na najlepszego Młodego Diagnostę.
Nasz piątkowy Konkurs zaszczycili także przedstawiciele niektórych dolnośląskich mediów. Więc poniżej prezentujemy wszystkim naszym Kolegom to, co już napisano i pokazano na ten temat w naszym regionalnym tygodniku „Konkrety”.
Czyli ciąg dalszy: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/turniej-mlodych-diagnostow/
Zapraszam.
dP
– – – – – – – – – – –

Z prawej strony Prezes SITK w Legnicy – Tadeusz Chodorowski.
Z lewej strony Przedstawiciel ZS Samochodowych w legnicy mgr inż. Piotr Małyniak


4 listopada 2016 @ 15:28
Konkursy diagnostów jak i na młodego diagnostę nie będą już potrzebne.
Przygotowywany jest „Nowy Projekt Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym”.
Projekt zakłada, że TDT wybuduje do 2018 roku, nowe samoobsługowe i automatyczne
Stacje Kontroli Pojazdów po jednej w każdym powiecie.
Dowód Rejestracyjny będzie w formie KARTY PŁATNICZEJ i przed rozpoczęciem badania pojazdu dokument ten zostanie umieszczony w automacie.
W drugim automacie przed rozpoczęciem badania technicznego, będzie trzeba dokonać opłaty na wskazane konto Dyrektora TDT, po czym automat dokona zwyczajowo podziękowania
„DZIĘKUJĘ ZA DOKONANIE WPŁATY – RESZTY NIE WYDAJEMY”.
Poszczególne urządzenia będą przekazywały wyniki badań, które będzie rejestrował komputer umieszczony w automacie. Pozytywny wynik badania,
pozwoli wyjąć KARTĘ – Dowód Rejestracyjny w którym zostaną zakodowane wyniki badań.
Przy wyniku badania negatywnego KARTA – Dowód Rejestracyjny zostanie ZNISZCZONY
a pojazd przeznaczony w drodze przetargu na wsparcie akcji
„500+ od każdego samochodu„
Usługa przeglądu wraz z jego ubezpieczeniem, może przekroczyć wartość pojazdu i będzie to nowy kierunek w celu usunięcia niesprawnych pojazdów z dróg publicznych i zapewnieniu bezpieczeństwa naszym Obywatelom przez jedynie słuszny i monopolistyczny organ TDT, który w tym zakresie będzie wykonywał usługi kompleksowe.
Na stacji będą legalizowane butle do gazu i wszelkie inne urządzenia podlegające dozorowi technicznemu. Zbiorniki do gromadzenia paliw płynnych będą musiały posiadać certyfikat dozoru nadawany na 2,8 lat.
Po tym terminie będzie podlegał ponownej certyfikacji.
Rozważana jest też konieczność napełniania opon powietrzem certyfikowanym kolorowym, które będzie sprawdzane i uzupełniane w corocznej kontroli. Nie może tak być, żeby użytkownik pojazdu nie płacił za nasze państwowe powietrze?
Pojazd na linii diagnostycznej będzie kierowany przez osobę która nim przyjechała i będzie musiała wykonywać polecenia wydawane przez automat. Nie ponosi się odpowiedzialności w przypadku wydania polecania „rozebrać się „ które będzie związane z wykonywaniem zdjęć.
Linie diagnostyczne całkowicie zautomatyzowane będą wykonywać jednocześnie zdjęcia,
z tyłu z boku a nawet z dołu i z góry i to nie tylko pojazdu.
W linii zostanie zamontowany rentgen, który prześwietli pojazd dokumentnie i wszechstronnie wraz z pasażerem.
Za skutki „niepłodności„ kontrola państwowa nie ponosi odpowiedzialności ale będzie oferowany odpowiedni ubiór za dodatkową odpłatnością.
W drodze konkursu zostanie wybrany jeden podmiot ale tylko z centralnej Polski, który już w najbliższym czasie, wspólnie z klubem diagnosty z Krosna zajmie się przygotowaniem naszego społeczeństwa do wdrożenia najnowszych osiągnięć techniki i opatentowanej głupoty.
Wyłoniony podmiot przeprowadzi seminaria w całym kraju, przy udziale grupy rozrywkowej magistra inżyniera z Krosna którego wizytówki zostały rozesłane na stacje kontroli pojazdów przez znanego lobbystę.
Stację Kontroli Pojazdów nie będą obsługiwali diagności a jedynie z nadania mundurowi INSPEKTORZY, którzy nie muszą posiadać wiedzy przekazywanej na seminariach bo będą jedynie nadzorowali automaty i urządzenia obsługujące linie diagnostyczne. Jak w przyzwoitych instytucjach jest wymagane, zostaną oni umundurowani na różowo, podobnie zostaną oznakowane wymienione stacje kontroli pojazdów.
Koszt przeglądu będzie oscylował w granicach wynegocjowanych ze społeczeństwem,
jednak nie mniejszy niż 50 ejro.
Konsultacje ze społeczeństwem w tej sprawie będą przebiegały tak jak do tej pory. Każdy będzie się mógł wypowiedzieć, co nie zmieni przyjętych jedynie słusznych ustaleń władz, które w tej sprawie są najlepiej poinformowane i nieomylne.
Niechże ten komentarz będzie jedynym zdroworozsądkowym podejściem do zagadnienia badań technicznych pojazdów nie tylko w Polsce ale z możliwością zastosowania ich w całej EUROPIE a być może i na świecie.
Zaprzyjaźniony.
ANONIM.
7 listopada 2016 @ 20:34
To super, Super, SUPER tekst.
Dzięki!
I pozdrawiam
dP
– – – – – –
P.S.
Na drugi raz proszę mi taki lub podobny tekst przysłać w elektronicznej formie, a ja go umieszczę jako podstawowy artykuł danego dnia.