NW i SKP, czyli Nowoczesny Warsztat o systemie kontroli naszych SKP, który rzekomo jest poza jakąkolwiek kontrolą. No, sam nie wiem, bo od mówienia/pisania o tym już mnie ręce bolą.
Chodzi o to, że w grudniowym miesięczniku Nowoczesny Warsztat nr 12 (197) ukazał się na całej szpalcie artykuł pt. „SKP – kontrole poza kontrolą” w sprawie postulatów koalicji R2RC. Już sam tytuł dość rewolucyjnie sugeruje, że starostwa i WK nic nie robią, że żadnego nadzoru nad naszymi kontrolami nie sprawuje także własciciel naszych SKP i nie robi także tego TDT. Więc przyszedł wreszcie czas na nadzór naszego własnego środowiska, czyli na nasz UDS-owy obowiązkowy samorząd zawodowy, o czym pisał dawno temu dr W. Czerwiński!
Ta Koalicja branżowych podmiotów ponownie zabrała głos w mediach przedkładając swoje stanowisko na temat funkcjonowania naszej branży.
Trochę mi przeszkadza sposób prezentacji ich stanowiska:
wiara, że posiadane środki finansowe „załatwią” problem po ich myśli,
skecz w wykonaniu aktorów (my się z nich nie naśmiewamy),
brak w tym wystąpieniu autentyczności, czyli jawności i transparentności co do przyjętych wniosków,
brak merytorycznej dyskusji w gronie wszystkich, Wszystkich podmiotów zainteresowanych tym zagadnieniem.
Podoba mi się postulat wprowadzenia cyt.: „gruntownych zmian w działalności stacji kontroli pojazdów„. Ale mam nieodparte wrażenie, że jeżeli wszyscy już chcemy tych „gruntownych zmian„, to nie wszyscy mamy te same gruntowne zmiany na myśli.
Dla mnie pojęcie „gruntownych zmian” wiąże się ze zwiększeniem podmiotowości insp. UDS-a, co jest kluczem do osiągnięcia gruntownego sukcesu. A temat ten jest tak szeroki, że wymaga dysertacji doktorskiej, a nie paru zdań w naszym Informatorze (np. część opracowania dr Wiesława Czerwińskiego). Ponadto nie mamy w tych postulatach Koalicji R2RC nic na temat stanowiska RPO i HFPC w odniesieniu do funkcjonującej niekonstytucyjnej praktyki administracyjnej i proponowanych przez resort transportu rozwiązań prawnych.
Ciekawy jest też prezentowany przez sygnatariuszy tej Koalicji schemat pt. „Faktyczny układ” – poniżej. Tyle, że wyciągnięte i „wyrysowane” wnioski nie odzwierciedlają całej złożoności tego zagadnienia. Nie uwzględniono przecież tego znanego powszechnie faktu, że wiele pojazdów wjeżdża na nasze SKP w celu sprawdzenia pojazdu przed OBT. Przecież mówimy o tym oficjalnie na naszych branżowych spotkaniach. Pojazdy z wypisaną listą usterek jadą na warsztat, gdzie są naprawiane. A dowodem tej tezy o naszej rzetelności jest systematyczny spadek liczby wypadków i kolizji w Polsce. I tej prawdy nie zagłuszy żaden skecz.
Ja wiem, że to pewien kłopot dla warsztatowców, bo Klienci mają do nas większe zaufanie, niż do ewentualnych usterek wskazywanych przez takie warsztaty, które potrafią „wykrywać” nieistniejące/wirtualne usterki, co jest niestety ciemną stroną i plagą wielu warsztatów. I Kooalicja R2RC nieco (?) o tym zapomniała . . . .
Więc wnioski, że „cierpi cała branża” są przedwczesne nieco (?) na wyrost.
I przyznam sie Wam, że jestem już nieco znudzony. Bo stan naszej branży opisywany jest tak samo od bardzo wielu lat. I nic się nie zmienia od bardzo wielu lat. Życie biegnie dalej, a powoływanie sie na postulaty przedłożone przed wielu laty traci rację bytu. Bo te postulaty w świetle dnia dzisiejszego są już w znacznej części nieaktualne, co jest przecież całkiem normalne.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 10 2016
NW I SKP
NW i SKP, czyli Nowoczesny Warsztat o systemie kontroli naszych SKP, który rzekomo jest poza jakąkolwiek kontrolą. No, sam nie wiem, bo od mówienia/pisania o tym już mnie ręce bolą.
Chodzi o to, że w grudniowym miesięczniku Nowoczesny Warsztat nr 12 (197) ukazał się na całej szpalcie artykuł pt. „SKP – kontrole poza kontrolą” w sprawie postulatów koalicji R2RC. Już sam tytuł dość rewolucyjnie sugeruje, że starostwa i WK nic nie robią, że żadnego nadzoru nad naszymi kontrolami nie sprawuje także własciciel naszych SKP i nie robi także tego TDT. Więc przyszedł wreszcie czas na nadzór naszego własnego środowiska, czyli na nasz UDS-owy obowiązkowy samorząd zawodowy, o czym pisał dawno temu dr W. Czerwiński!
Ta Koalicja branżowych podmiotów ponownie zabrała głos w mediach przedkładając swoje stanowisko na temat funkcjonowania naszej branży.
Trochę mi przeszkadza sposób prezentacji ich stanowiska:
Podoba mi się postulat wprowadzenia cyt.: „gruntownych zmian w działalności stacji kontroli pojazdów„. Ale mam nieodparte wrażenie, że jeżeli wszyscy już chcemy tych „gruntownych zmian„, to nie wszyscy mamy te same gruntowne zmiany na myśli.
Ja wiem, że to pewien kłopot dla warsztatowców, bo Klienci mają do nas większe zaufanie, niż do ewentualnych usterek wskazywanych przez takie warsztaty, które potrafią „wykrywać” nieistniejące/wirtualne usterki, co jest niestety ciemną stroną i plagą wielu warsztatów. I Kooalicja R2RC nieco (?) o tym zapomniała . . . .
Więc wnioski, że „cierpi cała branża” są przedwczesne nieco (?) na wyrost.
dP
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe wydawnictwa, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, MOVEO, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, rola TDT, SDCM, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), STM