Na stronie PISKP w Internecie ukazał się materiał z ostatniej zakopiańskiej konferencji pt. „PIERWSZA RELACJA Z XII KONFERENCJI „STACJE KONTROLI POJAZDÓW – 2016” Dyrektywa „45” – znamy stan przygotowań do unifikacji.”.
Z ciekawością przeczytałem, bo wydaje się, że plany naszych (?) resortowych urzędników nabierają rozpędu. Na wcześniejszej konferencji szkoleniowej w Krakowie była już mowa o pierwszej „wzorcowej?” SKP budowanej we Wrocławiu przez TDT, które podobno ma jeszcze nadwyżki finansowe na takie dziwne inwestycje (nie lepiej je przeznaczyć na Program 500+?).
Dowiedzieliśmy się ze strony PISKP, że w tej konferencji nie wzięli udziału zaproszeni Minister Jerzy Szmit oraz Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Bogdan Oleksiak, gdyż nie uzgodniono wcześniej terminu tak ważnej konferencji z kalendarzem resortu transportu. Na otarcie łez nasi (?) „wielcy nieobecni” przysłali do zgromadzonych jakieś słowa pociechy.
Był za to Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego Jan Urbanowicz (na otarcie łez?), któremu i ja bym zadał kilka pytań stricte prawnych oraz z zakresu etyki wykonywania zawodu pracowników TDT (zróżnicowane interpretacja w różnych delegaturach – nauczyli się mącić od niektórych starostw?).
Jak wynika z tego sprawozdania, to obecny był także Naczelnik Jerzy Król, który przedstawił „tajny/pufny” projekt nowelizacji ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., czyli PoRD.
Do najważniejszych kwestii podniesionych przez Naczelnika J. Króla zaliczyć możemy następującą problematykę:
obowiązkowego, odbywania co dwa lata dwudniowych warsztatów doskonalenia zawodowego,
dodatkowych kar dla naszego środowiska zawodowego, ale tym razem postopniowanych (?),
wyznaczanie terminu następnego badania,
nowego rodzaju badań dodatkowych,
badania technicznym ciągnika rolniczego, bo poza SKP,1
nowego podziału SKP na podstawowe SKP, okręgowe SKP oraz SKP oddziału terenowego TDT,
prowadzenia rejestr przedsiębiorców i właścicieli SKP przez nowy podmiot, czyli dyrektora TDT,
prowadzenia rejestru insp. UDS-ów przez dyrektora TDT,
sprawowania nadzoru nad SKP przez dyrektora TDT,
nowych wymagań w zakresie wykształcenia i praktyki dla kandydatów na insp. UDS-a,2
nowego rodzaju działalności gospodarczej w zakresie ośrodków szkolenia diagnostów, gdzie ich rejestr i nadzór nad nimi ma prowadzić i sprawować dyrektor ITS,
założeń do nowelizacji rozporządzenia w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, które wejdą w życie 1 lipca 2016 r. z wyjątkiem nowego brzmienia Działu II, które obowiązuje od 1 stycznia 2017 r.
I zobaczcie, jakie to znamienne, że także na stronie PISKP nie ma choć jednym zdaniem wyjaśnia istoty wielu z tych proponowanych i jakże kontrowersyjnych zmian. Nasz branżowy infantylizm jest jakiś zaraźliwy, bo PISKP (podobnie, jak wcześniej OSDS) postępuje tu niczym dziecko informując nas właśnie „wiem, ale nie powiem”.
Na stronie PISKP brakuje też bieżącej ich oceny wielu tak ważnych, bo bardzo kontrowersyjnych punktów tego projektu. Nie ma co teraz uciekać (ze strachu, niczym dziecko?), bo potem będzie już tylko gorzej.
Osobiście uważam te projekty za szkodliwe z bardzo wielu powodów, o których już wcześniej zdarzało mi się pisać. Jedynie postulat obowiązkowych szkoleń możemy uznać za zasadny, choć dziwić musi, że od tylu lat nie jest realizowany (skuteczność!!!).
Zaś naszą satysfakcję mogła wzbudzić ta część wystąpienie dr. inż. Leszka Turka Prezesa Zarządu PISKP, który cyt.: „zdiagnozował przyczyny wszystkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu SKP i podkreślił konieczność kompleksowego spojrzenia na kwestię naprawy systemu badań technicznych.”
Ale musimy mieć tu na uwadze, że te słowa padały już wcześniej, i to od wielu, wielu miesięcy. Więc może już dość gadania i „kompleksowego oglądania”? Czy nie czas przejść od słów do czynów?
Może czas wziąć się wreszcie do realizacji tych postulatów, które położą kres naszym patologiom?
Więc już tylko czekając na:
skuteczną realizację – przez Zarząd PISKP! – ich własnych postulatów,
program walki z patologiami na zbliżającej się konferencji OSDS-u, który zostanie skutecznie zrealizowany
pozdrawiam serdecznie rekomendując Wam dwa słowa „proszę skutecznie!”.
2 cyt.: „zgodnie z którymi wymagane będzie wykształcenie średnie i kwalifikacje M.12. i M.18. lub wykształcenie wyższe w zakresie nauk technicznych uzyskane na kierunku studiów, którego program kształcenia obejmuje następujące obszary związane z pojazdami w zakresie: mechaniki, dynamiki, dynamiki pojazdu, silników spalinowych, materiałów i technologii materiałów, elektroniki, elektryki, układów elektronicznych pojazdów, systemów informatycznych, ponadto 3 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów, stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.”
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 25 2016
NA STRONIE PISKP
Na stronie PISKP w Internecie ukazał się materiał z ostatniej zakopiańskiej konferencji pt. „PIERWSZA RELACJA Z XII KONFERENCJI „STACJE KONTROLI POJAZDÓW – 2016” Dyrektywa „45” – znamy stan przygotowań do unifikacji.”.
Z ciekawością przeczytałem, bo wydaje się, że plany naszych (?) resortowych urzędników nabierają rozpędu. Na wcześniejszej konferencji szkoleniowej w Krakowie była już mowa o pierwszej „wzorcowej?” SKP budowanej we Wrocławiu przez TDT, które podobno ma jeszcze nadwyżki finansowe na takie dziwne inwestycje (nie lepiej je przeznaczyć na Program 500+?).
Dowiedzieliśmy się ze strony PISKP, że w tej konferencji nie wzięli udziału zaproszeni Minister Jerzy Szmit oraz Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego Bogdan Oleksiak, gdyż nie uzgodniono wcześniej terminu tak ważnej konferencji z kalendarzem resortu transportu. Na otarcie łez nasi (?) „wielcy nieobecni” przysłali do zgromadzonych jakieś słowa pociechy.
Był za to Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego Jan Urbanowicz (na otarcie łez?), któremu i ja bym zadał kilka pytań stricte prawnych oraz z zakresu etyki wykonywania zawodu pracowników TDT (zróżnicowane interpretacja w różnych delegaturach – nauczyli się mącić od niektórych starostw?).
Jak wynika z tego sprawozdania, to obecny był także Naczelnik Jerzy Król, który przedstawił „tajny/pufny” projekt nowelizacji ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r., czyli PoRD.
Do najważniejszych kwestii podniesionych przez Naczelnika J. Króla zaliczyć możemy następującą problematykę:
I zobaczcie, jakie to znamienne, że także na stronie PISKP nie ma choć jednym zdaniem wyjaśnia istoty wielu z tych proponowanych i jakże kontrowersyjnych zmian. Nasz branżowy infantylizm jest jakiś zaraźliwy, bo PISKP (podobnie, jak wcześniej OSDS) postępuje tu niczym dziecko informując nas właśnie „wiem, ale nie powiem”.
Na stronie PISKP brakuje też bieżącej ich oceny wielu tak ważnych, bo bardzo kontrowersyjnych punktów tego projektu. Nie ma co teraz uciekać (ze strachu, niczym dziecko?), bo potem będzie już tylko gorzej.
Osobiście uważam te projekty za szkodliwe z bardzo wielu powodów, o których już wcześniej zdarzało mi się pisać. Jedynie postulat obowiązkowych szkoleń możemy uznać za zasadny, choć dziwić musi, że od tylu lat nie jest realizowany (skuteczność!!!).
Zaś naszą satysfakcję mogła wzbudzić ta część wystąpienie dr. inż. Leszka Turka Prezesa Zarządu PISKP, który cyt.: „zdiagnozował przyczyny wszystkich nieprawidłowości w funkcjonowaniu SKP i podkreślił konieczność kompleksowego spojrzenia na kwestię naprawy systemu badań technicznych.”
Ale musimy mieć tu na uwadze, że te słowa padały już wcześniej, i to od wielu, wielu miesięcy. Więc może już dość gadania i „kompleksowego oglądania”? Czy nie czas przejść od słów do czynów?
Może czas wziąć się wreszcie do realizacji tych postulatów, które położą kres naszym patologiom?
Więc już tylko czekając na:
pozdrawiam serdecznie rekomendując Wam dwa słowa „proszę skutecznie!”.
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
1 Zapraszam do:
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/dlugie-rece/
lub
https://www.diagnostasamochodowy.pl/2010/dlugie-rece-krotka-smycz-i-handel-za-stowke/
2 cyt.: „zgodnie z którymi wymagane będzie wykształcenie średnie i kwalifikacje M.12. i M.18. lub wykształcenie wyższe w zakresie nauk technicznych uzyskane na kierunku studiów, którego program kształcenia obejmuje następujące obszary związane z pojazdami w zakresie: mechaniki, dynamiki, dynamiki pojazdu, silników spalinowych, materiałów i technologii materiałów, elektroniki, elektryki, układów elektronicznych pojazdów, systemów informatycznych, ponadto 3 lata praktyki w stacji obsługi pojazdów, stacji kontroli pojazdów lub w zakładzie (warsztacie) naprawy pojazdów na stanowisku kontroli lub naprawy pojazdów.”
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, branżowe organizacje, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, patologie branżowe, PISKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, rola ITS, rola TDT, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), TDT