Dozorowe sprawy na poznańskiej Konferencji, to nie są zabawy.
Czyli 100 wielkopolskich przypadków, które mogą zakończyć się pozbawieniem uprawnień dla tamtejszych Kolegów (i nie tylko?). Czy w pozostałych regionach Kraju będzie podobnie, czy już jest podobnie?
Wróćmy więc jeszcze do dozorowych zagadnień, o których była mowa na Konferencji, którą na TTM zorganizowała Politechnika Poznańska we współpracy z STM.
Dla prawdy historycznej trzeba przypomnieć o jeszcze jednym aspekcie poruszanych spraw. Były to nie całkiem nowe, bo wiecznie dyskutowane sprawy dozorowe.
Omawiał je p. Jacek Kurasz, przedstawiciel UDT oraz p. Michał Zastrożny z TDT.
Warto przypomnieć, że:
od 1 stycznia 2017 r. ma wejść obowiązek opisania na TZ (tabliczka znamionowa) pojazdu numeru homologacji instalacji gazowej,
w chwili obecnej brak jest obowiązku posiadania dokumentów dozorowych w czasie poruszania się po drogach publicznych, co utrudnia własciwy nadzór nad tym zagadnieniem,
w przypadku braku możliwości dokonania identyfikacji zbiornika na gaz, zawsze wynik BT musi być „N”,
o przypadkach uszkodzonego zbiornika należy powiadomić TDT (art. 19 ustawy dozorowej),
gdy w obowiązujących nas ustawach mowa jest o jakiejkolwiek wymianie instalacji, to dotyczy to wyłącznie zbiorników,
żadna cysterna do materiałów sypkich nie posiada ciśnienia mniejszego niż 2,0 i 3,0 bara,
cysterny asenizacyjne producentów nie posiadają ciśnienia mniejszego niż 2,0 bara,
w przypadku, gdy zbiornik ma możliwość rozładunku grawitacyjnego i ciśnieniowego, to musi mieć dozór TDT.
W przypadku pierwszego OBT pojazdu z zagranicy z instalacją „gaz” (zbiorniki do 10 lat), to wymagany jest duplikat, gdy był to polski producent zbiornika. W przypadku zbiorników obcych producentów wymagane jest badanie doraźne lub nowy zbiornik.
Ilustracją wagi poruszanego na tej konferencji zagadnienia jest wynik dotychczasowych 10 kontroli drogowych (ITD, TDT, Policja) na terenie Wielkopolski, gdzie od początku 2016 r. podjęto jedną decyzję o zakazie eksploatacji, zaś w 6 przypadkach stwierdzono bezprawne dopuszczenie do ruchu przez naszych tamtejszych kolegów. Stwierdzono przy tym korozję i pęknięcia ramy, na których zamontowano zbiorniki.
Zaś w 2015 r. w Poznaniu stwierdzono 26 przypadków łamania prawa w zakresie ustaw dozorowych (14 przypadków bez „N” z tytułu braku decyzji TDT, w niektórych przypadkach 3 – 4 razy), a tylko w 3 przypadkach powiadomiono o tym TDT.
Efektem kontroli naszych SKP w 2015 r. jest stwierdzenie 57 przypadków dopuszczenia pojazdów do ruchu, pomimo braku decyzji TDT. Wynika z tego, że toczą się już postępowania administracyjne przeciwko naszym tamtejszym Kolegom.
Podobne postępowania czekają kolejną grupę naszych Kolegów, albowiem już w tym roku stwierdzono 32 podobne naruszenia obowiązujących przepisów.
Jak poinformowano na tej Konferencji, TDT wszczął wszelkie dozwolone prawem kroki (z powiadomieniem organów ścigania włącznie!), aby w przyszłości zapobiec podobnym przypadkom – chociaż nie stwierdzono żadnego zagrożenia dla BRD. Inaczej mówiąc nie było przypadku narażenia życia lub zdrowia (sic!).
Warto jeszcze wiedzieć, że na prawie 50 tys. urządzeń dozorowych zarejestrowanych w Polsce, aż 8 tysięcy nie zgłoszono do eksploatacji.
Wypada więc przypomnieć, że kontroli UDT podlega m.inn.: żuraw przenośny niezależnie od udźwigu; dźwigniki (z wyłączeniem ręcznych-kanałowych), jak hakowce, bramowce i autolawety; pojazdy z podnoszoną podłogą do przewozu zwierząt; podesty ruchome, w tym na drabinie strażackiej; podesty ruchome na przyczepie, załadowcze i dla niepełnosprawnych.
I to chyba tyle, co z tej Konferencji zdołałem zapamiętać.
I współczuję tamtejszym Kolegom, czekającym na wezwania do różnych urzędów, aby złożyć stosowne wyjaśnienia/zeznania. Może już warto zapewnić sobie wsparcie Kancelarii Prawnej SKP-Lex?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 13 2016
DOZOROWE SPRAWY
Dozorowe sprawy na poznańskiej Konferencji, to nie są zabawy.![boring](https://www.diagnostasamochodowy.pl/wp-content/plugins/tinymce-emoticons/images/emoticons-set-1/boring.png)
Czyli 100 wielkopolskich przypadków, które mogą zakończyć się pozbawieniem uprawnień dla tamtejszych Kolegów (i nie tylko?). Czy w pozostałych regionach Kraju będzie podobnie, czy już jest podobnie?![tease](https://www.diagnostasamochodowy.pl/wp-content/plugins/tinymce-emoticons/images/emoticons-set-1/tease.png)
Wróćmy więc jeszcze do dozorowych zagadnień, o których była mowa na Konferencji, którą na TTM zorganizowała Politechnika Poznańska we współpracy z STM.
Dla prawdy historycznej trzeba przypomnieć o jeszcze jednym aspekcie poruszanych spraw. Były to nie całkiem nowe, bo wiecznie dyskutowane sprawy dozorowe.
Omawiał je p. Jacek Kurasz, przedstawiciel UDT oraz p. Michał Zastrożny z TDT.
Warto przypomnieć, że:
W przypadku pierwszego OBT pojazdu z zagranicy z instalacją „gaz” (zbiorniki do 10 lat), to wymagany jest duplikat, gdy był to polski producent zbiornika. W przypadku zbiorników obcych producentów wymagane jest badanie doraźne lub nowy zbiornik.
Ilustracją wagi poruszanego na tej konferencji zagadnienia jest wynik dotychczasowych 10 kontroli drogowych (ITD, TDT, Policja) na terenie Wielkopolski, gdzie od początku 2016 r. podjęto jedną decyzję o zakazie eksploatacji, zaś w 6 przypadkach stwierdzono bezprawne dopuszczenie do ruchu przez naszych tamtejszych kolegów. Stwierdzono przy tym korozję i pęknięcia ramy, na których zamontowano zbiorniki.
Zaś w 2015 r. w Poznaniu stwierdzono 26 przypadków łamania prawa w zakresie ustaw dozorowych (14 przypadków bez „N” z tytułu braku decyzji TDT, w niektórych przypadkach 3 – 4 razy), a tylko w 3 przypadkach powiadomiono o tym TDT.
Efektem kontroli naszych SKP w 2015 r. jest stwierdzenie 57 przypadków dopuszczenia pojazdów do ruchu, pomimo braku decyzji TDT. Wynika z tego, że toczą się już postępowania administracyjne przeciwko naszym tamtejszym Kolegom.
Podobne postępowania czekają kolejną grupę naszych Kolegów, albowiem już w tym roku stwierdzono 32 podobne naruszenia obowiązujących przepisów.
Jak poinformowano na tej Konferencji, TDT wszczął wszelkie dozwolone prawem kroki (z powiadomieniem organów ścigania włącznie!), aby w przyszłości zapobiec podobnym przypadkom – chociaż nie stwierdzono żadnego zagrożenia dla BRD. Inaczej mówiąc nie było przypadku narażenia życia lub zdrowia (sic!).
Warto jeszcze wiedzieć, że na prawie 50 tys. urządzeń dozorowych zarejestrowanych w Polsce, aż 8 tysięcy nie zgłoszono do eksploatacji.
Wypada więc przypomnieć, że kontroli UDT podlega m.inn.: żuraw przenośny niezależnie od udźwigu; dźwigniki (z wyłączeniem ręcznych-kanałowych), jak hakowce, bramowce i autolawety; pojazdy z podnoszoną podłogą do przewozu zwierząt; podesty ruchome, w tym na drabinie strażackiej; podesty ruchome na przyczepie, załadowcze i dla niepełnosprawnych.
I to chyba tyle, co z tej Konferencji zdołałem zapamiętać.
I współczuję tamtejszym Kolegom, czekającym na wezwania do różnych urzędów, aby złożyć stosowne wyjaśnienia/zeznania. Może już warto zapewnić sobie wsparcie Kancelarii Prawnej SKP-Lex?
Dziadek Piotra
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta, diagnosta samochodowy, kodeks karny, konferencje branżowe, praca na SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola TDT, TDT, wyrok sądu