Dla Waszej wiedzy, piszą i dzwonią – nie tylko Koledzy.
I. Napisał Kolega „Może się to komuś przyda”.
„Witam. Niedawno odwiedziłem kolejną OSKP. (szukam pracy), tym razem z Podkarpacia wybrałem się do Wielkopolski… ponad 600km w jedną stronę 🙂
Dlaczego tak? Bo „przyszły” pracodawca przez telefon obiecał bardzo interesujące warunki… (…). Na miejscu zaproponowali mi: okres próbny 3 miesiące później 6 i docelowo umowa na czas nieokreślony. Zarobki na start 3100zł brutto + prowizja od badań i legalizacji tachografów (około 5%). System 2 zmianowy po 8 godzin dziennie i co 2 sobota (płatna dodatkowo podwójnie)
MOŻE SIĘ TO KOMUŚ PRZYDA? Ogólnie rozmowa przebiegała sympatycznie fajny zgrany zespół, sama OSKP pachnie PRLem.
(…), zrezygnowałem, podobnie jak 4 innych UDS-ów…
w rozmowę telefonicznej wyglądało to troszkę ciekawiej (miała być większa podstawa) no i przeszkadzało mi to, że nie ma nadgodzin i umowa tylko na 3 miesiące i system 8 godzinny… co uniemożliwiłoby mi dorabianie na innej SKP.
Szczerze to myślałem, że inaczej będzie wyglądać ta praca i zarobki. Rozważam ponowny powrót za kierownicę TIR (C+E).
Pomijam to, że pracując na ostatniej OSKP właściciel zalega mi do dnia dzisiejszego z wypłatą i sprawę musiałem oddać do sądu.”
Przyda się, przyda, więc dziękujemy i o podbne info od innych Kolegów także prosimy.
II. Napisał także do nas pracodawca, i to już nie tylko ten jeden . . .
„Witam, Na prowadzonej przez Państwa stronie, tj. http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/zuromin-praca-stacji-kontroli-pojazdow/ znalazły się wpisy nieprawdziwe oraz oczerniające naszą firmę z prowadzoną działalnością. Opisy te są częściowo niezgodne z prawdą, szkalujące dobre imię naszej firmy co może narazić nas na szkody moralne oraz finansowe. Związku z tym zwracamy się o usunięcie n/w wpisów z Państwa serwisu. Ewentulany kontakt znajduje się w/w wpisie.
Z poważaniem (…)”
Są tu dwie/trzy sprawy warte podkreślenia (mój Kolego ciekawy).
1/ Po pierwsze,
to oszustwa, jakich dopuszczają się właściciele naszych SKP (lub ich przedstawiciele) w ofertach pracy. Cuda/niewidy na temat wynagrodzenia, a gdy przychodzi do podpisania umowy to . . . . – (ręce opadają i czują „zimna ziemia?”).
2/ Po drugie,
to te „okresy próby” lub umowy na czas określony.
Rozumiem jeszcze okres próby w umowie o pracę lub umowę na czas określony, gdy jest wymagany przez włąściciela posiadającego nasze uprawnienia. W okresie próby (na czas określony) może on wówczas zweryfikować, czy TDT zasadnie dał uprawnienia naszemu Koledze.
Ale kogo i co chcą próbować, gdy sami uprawnień nie posiadają? Pozostaje tylko jedno domniemanie: nasza spolegliwość w zakresie bezprawnych nacisków na omijanie BRD. Bo my mamy za sobą Egzaminy Państwowe, a oni co mają (!!!) oprócz stanowiska kierownika lub (garstki?) pieniędzy na postawienie własnej SKP?
Czas określony lub okres próby w umowie o pracę jest istotnym podważeniem/zakwestionowaniem nie tylko naszej zawodowej wiarygodności, ale także wiarygodności TDT, jako tego podmiotu, który nam te uprawnienie nadał!
3/ Po trzecie,
te systemy prowizyjne.
Te systemy – co do zasady! – kłócą się z ideą działania SKP! Bo to nie przerób, ale gwarancja BRD jest najważniejsza w tym przypadku.
Systemy prowizyjne mają za zadanie zmotywować pracownika do większego przerobu. Czy to ma być celem działania SKP? Czy po to zdajemy egzaminy w TDT, aby ścigać się z czasem w trakcie BT?
Zastanawiające jest milczenie sądownictwa w tej sprawie, gdy dochdzi do wyroków . . . – (kolejny parasol ochronny?).
4/ wpisy na stronce Informatora,
to informacje najczęściej takie, które znajdują się już w Internecie (strony o poszukiwaniu pracowników), a które sami pracodawcy tam umieszczają szukając kolejnych Kolegów na swoje SKP. Sami piszą o umowach zlecenie, o umowach o dzieło, o umowie na czas próby, a potem mają do mnie pretensję o treść tych wpisów (nie widziały gały co podawały!). I straszą mnie sprawami sądowymi i konsekwencjami prawnymi + finansowe odszkodowanie za ich własne zaniedbanie/zaniechanie.
Inną sprawą jest stosunkowo duża częstotliwość umieszczanych info o poszukiwanych pracownikach, która może sugerować patologie na takiej SKP (stąd duża rotacja).
Więc już tylko apeluję do właścicieli SKP i ich przedstawicieli: jak umieszczace info w Internecie, to nie kłamcie o wysokości ewentualnych zarobków, piszcie prawdę o rodzaju umwy o pracę, zaniechajcie nacisków na naszych Kolegów stosując prowizje od przerobu i skupcie się na tym, do czego powołano SKP. Czyli o/do dbałości o BRD!
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 5 2016
DLA WASZEJ WIEDZY
Dla Waszej wiedzy, piszą i dzwonią – nie tylko Koledzy.
I. Napisał Kolega „Może się to komuś przyda”.
„Witam. Niedawno odwiedziłem kolejną OSKP. (szukam pracy), tym razem z Podkarpacia wybrałem się do Wielkopolski… ponad 600km w jedną stronę 🙂
Dlaczego tak? Bo „przyszły” pracodawca przez telefon obiecał bardzo interesujące warunki… (…). Na miejscu zaproponowali mi: okres próbny 3 miesiące później 6 i docelowo umowa na czas nieokreślony. Zarobki na start 3100zł brutto + prowizja od badań i legalizacji tachografów (około 5%). System 2 zmianowy po 8 godzin dziennie i co 2 sobota (płatna dodatkowo podwójnie)
MOŻE SIĘ TO KOMUŚ PRZYDA? Ogólnie rozmowa przebiegała sympatycznie fajny zgrany zespół, sama OSKP pachnie PRLem.
(…), zrezygnowałem, podobnie jak 4 innych UDS-ów…
w rozmowę telefonicznej wyglądało to troszkę ciekawiej (miała być większa podstawa) no i przeszkadzało mi to, że nie ma nadgodzin i umowa tylko na 3 miesiące i system 8 godzinny… co uniemożliwiłoby mi dorabianie na innej SKP.
Szczerze to myślałem, że inaczej będzie wyglądać ta praca i zarobki. Rozważam ponowny powrót za kierownicę TIR (C+E).
Pomijam to, że pracując na ostatniej OSKP właściciel zalega mi do dnia dzisiejszego z wypłatą i sprawę musiałem oddać do sądu.”
Przyda się, przyda, więc dziękujemy i o podbne info od innych Kolegów także prosimy.
II. Napisał także do nas pracodawca, i to już nie tylko ten jeden . . .
„Witam, Na prowadzonej przez Państwa stronie, tj. http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/zuromin-praca-stacji-kontroli-pojazdow/ znalazły się wpisy nieprawdziwe oraz oczerniające naszą firmę z prowadzoną działalnością. Opisy te są częściowo niezgodne z prawdą, szkalujące dobre imię naszej firmy co może narazić nas na szkody moralne oraz finansowe. Związku z tym zwracamy się o usunięcie n/w wpisów z Państwa serwisu. Ewentulany kontakt znajduje się w/w wpisie.
Z poważaniem (…)”
Są tu dwie/trzy sprawy warte podkreślenia (mój Kolego ciekawy).
1/ Po pierwsze,
to oszustwa, jakich dopuszczają się właściciele naszych SKP (lub ich przedstawiciele) w ofertach pracy. Cuda/niewidy na temat wynagrodzenia, a gdy przychodzi do podpisania umowy to . . . . – (ręce opadają i czują „zimna ziemia?”).
2/ Po drugie,
to te „okresy próby” lub umowy na czas określony.
Rozumiem jeszcze okres próby w umowie o pracę lub umowę na czas określony, gdy jest wymagany przez włąściciela posiadającego nasze uprawnienia. W okresie próby (na czas określony) może on wówczas zweryfikować, czy TDT zasadnie dał uprawnienia naszemu Koledze.
Ale kogo i co chcą próbować, gdy sami uprawnień nie posiadają? Pozostaje tylko jedno domniemanie: nasza spolegliwość w zakresie bezprawnych nacisków na omijanie BRD. Bo my mamy za sobą Egzaminy Państwowe, a oni co mają (!!!) oprócz stanowiska kierownika lub (garstki?) pieniędzy na postawienie własnej SKP?
Czas określony lub okres próby w umowie o pracę jest istotnym podważeniem/zakwestionowaniem nie tylko naszej zawodowej wiarygodności, ale także wiarygodności TDT, jako tego podmiotu, który nam te uprawnienie nadał!
3/ Po trzecie,
te systemy prowizyjne.
Te systemy – co do zasady! – kłócą się z ideą działania SKP! Bo to nie przerób, ale gwarancja BRD jest najważniejsza w tym przypadku.
Systemy prowizyjne mają za zadanie zmotywować pracownika do większego przerobu. Czy to ma być celem działania SKP? Czy po to zdajemy egzaminy w TDT, aby ścigać się z czasem w trakcie BT?
Zastanawiające jest milczenie sądownictwa w tej sprawie, gdy dochdzi do wyroków . . . – (kolejny parasol ochronny?).
4/ wpisy na stronce Informatora,
to informacje najczęściej takie, które znajdują się już w Internecie (strony o poszukiwaniu pracowników), a które sami pracodawcy tam umieszczają szukając kolejnych Kolegów na swoje SKP. Sami piszą o umowach zlecenie, o umowach o dzieło, o umowie na czas próby, a potem mają do mnie pretensję o treść tych wpisów (nie widziały gały co podawały!). I straszą mnie sprawami sądowymi i konsekwencjami prawnymi + finansowe odszkodowanie za ich własne zaniedbanie/zaniechanie.
Inną sprawą jest stosunkowo duża częstotliwość umieszczanych info o poszukiwanych pracownikach, która może sugerować patologie na takiej SKP (stąd duża rotacja).
Więc już tylko apeluję do właścicieli SKP i ich przedstawicieli: jak umieszczace info w Internecie, to nie kłamcie o wysokości ewentualnych zarobków, piszcie prawdę o rodzaju umwy o pracę, zaniechajcie nacisków na naszych Kolegów stosując prowizje od przerobu i skupcie się na tym, do czego powołano SKP. Czyli o/do dbałości o BRD!
I pozdrawiam
dziadek Piotra
By dP • PRACA i PŁACA UDS-a, czyli Uprawnionego Diagnosty Samochodowego 0 • Tags: BRD, diagnosta, diagnosta samochodowy, pensja, praca diagnosty, praca i płaca UDS-a, praca na SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), wynagrodzenie diagnosty