Luksusowa „pomoc drogowa” i pierwsze oskarżenia, także dla UDS-a.
A ja dziękuję za taką „luksusową pomoc?”!
Niedawno o tym pisałem w kontekście Zgorzelca, gdzie prokuratorskie zarzuty usłyszało 26 osób, które trudniły się procederem polegającym na rejestrowaniu aut przykładowych marek, jak Ferrari, Porsche czy Jaguary, jako „pomocy drogowej”: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/zgorzelec-luksusowe-limuzyny/
A wszystko dlatego, że tamtejszy UDS też uznawał luksusowe limuzyny Porsche Panamera i BMW 730D za…(?) – samochody pomocy drogowej. Dzięki temu osoby sprowadzające auta zza granicy do Polski, nie musiały płacić podatku akcyzowego od importu luksusowych samochodów, za co teraz UDS-owi Andrzjowi G. grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.
Ta sprawa oraz ta opisana poniżej, to jeden z wątków śledztwa prowadzonego przez Centralne Biuro Antykorupcyjne i Prok. Apelacyjną we Wrocławiu, która wyspecjalizowała się w podobnych sprawach. W wyniku takich przestępczych działań branżowych szkodników, nasz Skarb Państwa traci rocznie setki tysięcy złotych.
I zauważcie, że co kwartał dotyka naszą branżę podobna afera, której biernie przyglądają się liderzy naszego środowiska. Sami nie mając własnego pomysłu na przeciwstawienie się takim i podobnym sytuacjom, nie chcą wysłuchać mądrzejszych od siebie – szkoda (branżowe szkodniki?).
Więc szkoda już stawiać pytania, co zrobił i co robił w tej sprawie:
tamtejszy WK (starostwo) w ramach ustawowego nadzoru,
właściciel tej SKP w ramach nadzoru właścicielskiego
wydaje się już nie na miejscu……?
A poniżej kolejne aferowe i hiobowe wieści – w oczekiwaniu na kolejny kwartał . . . .
I pozdrawiam
dP
– – – – – – – – – –
Poniedziałek, 2 lutego (14:27)
Siedem osób z powiatu inowrocławskiego odpowie za oszustwa przy sprowadzaniu z zagranicy aut wysokiej klasy – poinformował rzecznik prasowy CBA Jacek Dobrzyński. Sprawę prowadziło CBA pod nadzorem Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu.
Jako pomoc drogową do Polski sprowadzono m.in. Bentleya Continental GT, czyli luksusowa pomoc drogowa bez akcyzy.
Polak potrafi, każdy to wie. Nowe zjawisko tylko potwierdza obiegową opinię o sprycie rodaków. Po kratach, bankowozach, przyszła kolej na pomoc drogową.
Zamiast płacić normalną stawkę podatku akcyzowego rejestrowali pojazdy jako samochody specjalne – pomocy drogowej, na które podatek nie obowiązuje. Fikcyjne zaświadczenia wystawiane przez diagnostów potwierdzały, że sprowadzane samochody spełniają w Polsce wymagania samochodu specjalnego – pomocy drogowej.
Dobrzyński wyjaśnił, że sprowadzane samochody – wyższej klasy lub luksusowe modele Audi, BMW czy Mercedesa – w rzeczywistości nie pełniły takiej funkcji. Jeździły jako zwykłe samochody osobowe, a za takie auta – o pojemności powyżej 2 litrów – akcyza to 18,6 proc. wartości samochodu. Wozy nie były wyposażone w jakiekolwiek rozwiązania konstrukcyjne wskazujące na deklarowane przeznaczenie – dodał.
Akt oskarżenia objął trzech diagnostów, trzy osoby korzystające z takich uprawnień oraz jedną, która pomagała w załatwieniu dokumentów. Ponieważ wszystkie osoby pochodzą z jednego powiatu, akt oskarżenia trafił do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu – wyjaśnił rzecznik. CBA prowadziło sprawę od 2012 r. – zaznaczył.
Jak powiedziała rzecznik Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu Anna Zimoląg, skierowany do sądu akt oskarżenia nie kończy śledztwa w tej sprawie. „Do tego aktu oskarżenia prokurator wyłączył fragment szerszego postępowania, które obejmuje więcej osób, w tym kilku kolejnych diagnostów. Chodzi też o więcej samochodów sprowadzonych i zarejestrowanych w ten sposób” – dodała rzecznik.
Prokurator zaznaczyła, że na tym etapie ze względu na dobro śledztwa nie poda szczegółów. Za poświadczenie nieprawdy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej grozi od pół roku do 8 lat więzienia, a za posługiwanie się sfałszowanymi dokumentami do 3 lat.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 5 2015
LUKSUSOWA POMOC
Luksusowa „pomoc drogowa” i pierwsze oskarżenia, także dla UDS-a.
A ja dziękuję za taką „luksusową pomoc?”!
Niedawno o tym pisałem w kontekście Zgorzelca, gdzie prokuratorskie zarzuty usłyszało 26 osób, które trudniły się procederem polegającym na rejestrowaniu aut przykładowych marek, jak Ferrari, Porsche czy Jaguary, jako „pomocy drogowej”: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/zgorzelec-luksusowe-limuzyny/
A wszystko dlatego, że tamtejszy UDS też uznawał luksusowe limuzyny Porsche Panamera i BMW 730D za…(?) – samochody pomocy drogowej. Dzięki temu osoby sprowadzające auta zza granicy do Polski, nie musiały płacić podatku akcyzowego od importu luksusowych samochodów, za co teraz UDS-owi Andrzjowi G. grozi kara do 8 lat pozbawienia wolności.
Ta sprawa oraz ta opisana poniżej, to jeden z wątków śledztwa prowadzonego przez Centralne Biuro Antykorupcyjne i Prok. Apelacyjną we Wrocławiu, która wyspecjalizowała się w podobnych sprawach. W wyniku takich przestępczych działań branżowych szkodników, nasz Skarb Państwa traci rocznie setki tysięcy złotych.
I zauważcie, że co kwartał dotyka naszą branżę podobna afera, której biernie przyglądają się liderzy naszego środowiska. Sami nie mając własnego pomysłu na przeciwstawienie się takim i podobnym sytuacjom, nie chcą wysłuchać mądrzejszych od siebie – szkoda (branżowe szkodniki?).
Więc szkoda już stawiać pytania, co zrobił i co robił w tej sprawie:
wydaje się już nie na miejscu……?
A poniżej kolejne aferowe i hiobowe wieści – w oczekiwaniu na kolejny kwartał . . . .
I pozdrawiam
dP
– – – – – – – – – –
Poniedziałek, 2 lutego (14:27)
Siedem osób z powiatu inowrocławskiego odpowie za oszustwa przy sprowadzaniu z zagranicy aut wysokiej klasy – poinformował rzecznik prasowy CBA Jacek Dobrzyński. Sprawę prowadziło CBA pod nadzorem Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu.
Jako pomoc drogową do Polski sprowadzono m.in. Bentleya Continental GT, czyli luksusowa pomoc drogowa bez akcyzy.
Polak potrafi, każdy to wie. Nowe zjawisko tylko potwierdza obiegową opinię o sprycie rodaków. Po kratach, bankowozach, przyszła kolej na pomoc drogową.
Zamiast płacić normalną stawkę podatku akcyzowego rejestrowali pojazdy jako samochody specjalne – pomocy drogowej, na które podatek nie obowiązuje. Fikcyjne zaświadczenia wystawiane przez diagnostów potwierdzały, że sprowadzane samochody spełniają w Polsce wymagania samochodu specjalnego – pomocy drogowej.
Dobrzyński wyjaśnił, że sprowadzane samochody – wyższej klasy lub luksusowe modele Audi, BMW czy Mercedesa – w rzeczywistości nie pełniły takiej funkcji. Jeździły jako zwykłe samochody osobowe, a za takie auta – o pojemności powyżej 2 litrów – akcyza to 18,6 proc. wartości samochodu. Wozy nie były wyposażone w jakiekolwiek rozwiązania konstrukcyjne wskazujące na deklarowane przeznaczenie – dodał.
Akt oskarżenia objął trzech diagnostów, trzy osoby korzystające z takich uprawnień oraz jedną, która pomagała w załatwieniu dokumentów. Ponieważ wszystkie osoby pochodzą z jednego powiatu, akt oskarżenia trafił do Sądu Rejonowego w Inowrocławiu – wyjaśnił rzecznik. CBA prowadziło sprawę od 2012 r. – zaznaczył.
Jak powiedziała rzecznik Prokuratury Apelacyjnej we Wrocławiu Anna Zimoląg, skierowany do sądu akt oskarżenia nie kończy śledztwa w tej sprawie. „Do tego aktu oskarżenia prokurator wyłączył fragment szerszego postępowania, które obejmuje więcej osób, w tym kilku kolejnych diagnostów. Chodzi też o więcej samochodów sprowadzonych i zarejestrowanych w ten sposób” – dodała rzecznik.
Prokurator zaznaczyła, że na tym etapie ze względu na dobro śledztwa nie poda szczegółów. Za poświadczenie nieprawdy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej grozi od pół roku do 8 lat więzienia, a za posługiwanie się sfałszowanymi dokumentami do 3 lat.
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-pierwsze-oskarzenia-za-luksusowe-pomoce-drogowe,nId,1600735?dl=bezpieczenstwo-na-drogach
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, kodeks karny, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola policji, rola starostwa, wyrok sądu