maj 27 2015
KONTROLA GUM
Kontrola GUM, czyli Głównego Urzędu Miar.
Więc mamy kolejny już urzędniczy podmiot, który chce się pożywić na kontroli naszej pracy i naszych SKP. Nie wystarczy już WK (starostwo), TDT, ITD, Policja. Do pomocy wezwano jeszcze GUM. Piszę o tym, bo nasza Redakcja otrzymała poniższy list z załączonym pismem.
A ja się zastanawiam nad ewentualnymi prawnymi konsekwencjami takich kontroli i nad tym, kto jeszcze i kiedy zechce kontrolować naszą pracę.
Zapewne wielu z nas będzie zdziwionych tą problematyką, więc żeby rozwiać wszelkie wątpliwości, to sami poczytajcie.
I pozdrawiam
dP
– – – – – – – – – – – – –
Witam
Zawracam się do Pana z zapytaniem odnośnie kontroli w SKP.
Pracuję w zawodzie już kilka lat i nigdy nie miałem do czynienia z taką sytuacją
A mianowicie dzisiaj mieliśmy kontrolę z GUM – panowie mierzyli nam „pas drogowy” – do pomiarów przy kalibracji tachografów i wręczyli nam pismo (załącznik)
Twierdzą, że jeżdżą po okręgowych stacjach z zawiadomieniem o kontroli (dziwne że tylko po okręgowych)
Czytam Pana artykuły na forum i wiem że ma Pan rozeznanie w różnych sytuacjach jakie mają miejsce w naszej branży. Może spotkał się Pan już z taką kontrolą na SKP.
Przecież przyrządy pomiarowe kontroluje TDT (Starosta) podczas corocznych kontroli.
Jak ma Pan wiedzę to proszę o informację jak taka kontrola przebiega, czego można się spodziewać, jak się do niej przygotować ?
Pozdrawiam
Piotr Rycerz
Natasza
27 maja 2015 @ 16:11
Istotnie prawdą jest, że GUM również może zawitać z kontrolą na SKP. Mają umocowania prawne do sprawdzania (patrząc pod kątem SKP) analizatorów spalin oraz przyrządów do pomiaru i regulacji ciśnienia powietrza w ogumieniu pojazdu. W przypadku przedsiębiorcy , który oprócz prowadzenia SKP zajmuje się naprawą i legalizacją tachografów (tak jak w niniejszym przypadku) dochodzi jeszcze dodatkowa kontrola w tymże zakresie. Cóż … Tak jak to opisał Pan Piotr w krótkim czasie przedsiębiorca taki może „zaliczyć” dwie GUM-owskie kontrole.
biker100
28 maja 2015 @ 09:33
„…czego można się spodziewać, jak się do niej przygotować ?” Panie Piotrze na pewno nie będą to 2 dywizje pancerne także spokojnie.
Oprócz tego co kolega Natasza Panu nakreślił polecam również odwiedzenie strony:
https://www.gum.gov.pl/pl/strona-glowna/inne/prawna-kontrola-metrologiczna/
Pozdrawiam
biker100
dziadek Piotra
4 czerwca 2015 @ 06:09
W tej sprawie otrzymałem następującego e-maila:
– – – – – – – – – – – – – – – –
Szanowni Państwo .
PRAWNEJ kontroli Głównego Urzędu Miar / w tym przypadku Obwodowego Urzędu Miar podlegają TYLKO I WYŁĄCZNIE na stacjach kontroli pojazdów przyrządy podlegające PRAWNEJ KONTROLI METROLOGICZNEJ /Prawo o miarach-przyrządy podlegające prawnej kontroli metrologicznej/ – analizator spalin, przyrząd do pomiaru ciśnienia w oponach.
Jeżeli podmiot posiada zezwolenie do sprawdzań okresowych tachografów analogowych /rozporządzenie ministra/ lub kalibracji tachografów cyfrowych / ustawa/, to do powiadomienia o ZAMIARZE wszczęcia powinno brzmieć jednoznacznie – czego dotyczy.
Wtym przypadku podlega sprawdzeniu ,,baza drogowa do wyznaczania współczynnika charakterystycznego,, W,, , która podlega WZORCOWANIU.
Nie ma pojęcia ,,pas drogowy,,.
Panom urzędnikom pomyliły się pojęcia.
W razie pytań z chęcią odpowiem.
[email protected]
Piotrek
17 czerwca 2015 @ 11:11
Witam
Jestem właśnie po kontroli.
Państwo z GUM chcieli sprawdzić tylko i wyłącznie urządzenia pomiarowe na SKP (tylko manometr i analizator) – nic więcej ich nie interesowało.
Informacja dla innych kolegów: kontrola GUM nic strasznego – sprawdzenie nr seryjnych na dwóch urządzeniach i kontrola protokołów z legalizacji ponownej urządzeń – 1 godz z pisaniem protokołu.
Dziękuję wszystkim,którzy zaangażowali się w temat.