A mnie nurtuje pytanie, czy Oni uczą się tylko na swoich błędach, czy też także na naszych błędach?
Niedawno pisałem o tym, że naszemu koledze udało się tylko dzięki nieudolności ITD, która nie dokonała ponownej Kontroli pojazdu na SKP po stwierdzeniu usterek – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/blisko-bylo/
Ale z poniższego tekstu wynika, że i Oni uczą się (czytają naszą stronkę?). Bo w czasie ostatnich styczniowych kontroli na terenie województwa kujawsko-pomorskiego już tego błędu nie popełnili i pojazdy ze stwierdzonymi usterkami odsyłano na SKP na ponowne BT.
I w tym kontekście mniej ważne jest pytanie:
o podstawę prawną wykonywania takich badań na OSKP (która pozycja cennika?),
czy podczas corocznej kontroli w tej OSKP należącej do ZSZ nadzorujący urzędnicy zauważą fakt pozaewidencyjnego wykonywania BT (?).
Bo najważniejsze dla nas jest pytanie, czy nauki ITD zatrzymały się tylko na tym pierwszym etapie, czy też będą uczyć się dalej?
Bo to „dalej” niesie ze sobą określone konsekwencje dla naszego środowiska. To „dalej”, to dociekanie, kto i dlaczego oraz na jakiej OSKP dopuścił dany pojazd do ruchu. I sam nie wiem, czy życzyć panom Inspektorom GITD większych sukcesów na tym polu, czy też życzyć naszym Kolegom, aby zmieniali pracę na takie OSKP, gdzie firma nie ma własnego taboru oraz gdzie nie wymuszają prowizyjnego systemu wynagrodzeń.
W Wy co o tym sądzicie, komu należą się nasze życzenia bardziej?
Pyta i pozdrawia weekendowo
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – –
„Kontrole przewozów regularnych osób na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
W dniu 15 stycznia inspektorzy ITD przeprowadzili po raz kolejny działania kontrolne ukierunkowane na stan technicznego autobusów realizujących przewozy drogowe osób, tym razem na terenie powiatu włocławskiego.
Dzięki bardzo dobrej współpracy Inspekcji Transportu Drogowego i Zespołu Szkół Samochodowych we Włocławku, wytypowane autobusy kierowane były do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów mieszczącej się przy warsztatach szkolnych ZSS. Inspektorzy ITD szczególną uwagę zwrócili na stan techniczny elementów konstrukcyjnych pojazdów, układów hamulcowych, kierowniczych, zawieszenia, ogumienia, oświetlenia oraz wyposażenia dodatkowego wymaganego dla autobusów.
Do Kontroli wytypowano 28 autobusów należących do pięciu różnych przewoźników drogowych realizujących przewozy regularne osób. W wyniku przeprowadzonych działań inspektorzy stwierdzili m.in.:
brak odpowiednich sił hamowania lub niedopuszczalne różnice sił hamowania kół tej samej osi (różnice do 92%, przy dopuszczalnych 30%),
samowolne niedozwolone zmiany konstrukcyjne w układzie hamulcowym,
nadmierne luzy w układach kierowniczych,
uszkodzone elementy układu zawieszenia,
nadmiernie zużyte opony lub opony o różnej rzeźbie bieżnika na kołach tej samej osi,
znaczną korozję elementów konstrukcji pojazdów,
wycieki płynów eksploatacyjnych do środowiska,
niezgodne z warunkami technicznymi pojazdów oświetlenie zewnętrzne,
zbyt małą liczbę wyjść awaryjnych dla pasażerów.
W wyniku stwierdzonego złego stanu technicznego pojazdów inspektorzy zatrzymali 14 dowodów rejestracyjnych i zakazali jazdy z pasażerami, zezwalając pojazdom wyłącznie na zjazd do warsztatów, a w trzech przypadkach – ze względu na usterki stwarzające bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym – wydali bezwzględny zakaz dalszej jazdy.
Tydzień temu podobne kontrole inspektorzy przeprowadzili w Bydgoszczy, Toruniu i Grudziądzu.
Wytypowane pojazdy, w celu szczegółowego sprawdzenia stanu technicznego, zostały skierowane na 5 Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów, mieszczących się na terenie w/w miast.
Ogółem, inspektorzy skontrolowali 58 autobusów. W wyniku uchybień w stanie technicznym pojazdów zatrzymano aż 31 dowodów rejestracyjnych.
Do katalogu najczęściej stwierdzanych usterek zaliczyć można było:
– niedostateczne siły hamowania poszczególnych kół,
– nadmierne luzy lub braki w układach zawieszenia i kierowniczych,
– korozję elementów konstrukcyjnych,
– uszkodzenie lub nadmierne zużycie opon,
– wycieki płynów eksploatacyjnych,
– usterki oświetlenia.
Kontrolujący, z uwagi na fatalny stan techniczny autobusów, w 8 przypadkach wydali zakaz dalszej jazdy.[1]
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 31 2015
ITD UCZY SIĘ
ITD uczy się, to pewne.
A mnie nurtuje pytanie, czy Oni uczą się tylko na swoich błędach, czy też także na naszych błędach?
Niedawno pisałem o tym, że naszemu koledze udało się tylko dzięki nieudolności ITD, która nie dokonała ponownej Kontroli pojazdu na SKP po stwierdzeniu usterek – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/blisko-bylo/
Ale z poniższego tekstu wynika, że i Oni uczą się (czytają naszą stronkę?). Bo w czasie ostatnich styczniowych kontroli na terenie województwa kujawsko-pomorskiego już tego błędu nie popełnili i pojazdy ze stwierdzonymi usterkami odsyłano na SKP na ponowne BT.
I w tym kontekście mniej ważne jest pytanie:
Bo najważniejsze dla nas jest pytanie, czy nauki ITD zatrzymały się tylko na tym pierwszym etapie, czy też będą uczyć się dalej?
Bo to „dalej” niesie ze sobą określone konsekwencje dla naszego środowiska. To „dalej”, to dociekanie, kto i dlaczego oraz na jakiej OSKP dopuścił dany pojazd do ruchu. I sam nie wiem, czy życzyć panom Inspektorom GITD większych sukcesów na tym polu, czy też życzyć naszym Kolegom, aby zmieniali pracę na takie OSKP, gdzie firma nie ma własnego taboru oraz gdzie nie wymuszają prowizyjnego systemu wynagrodzeń.
W Wy co o tym sądzicie, komu należą się nasze życzenia bardziej?
Pyta i pozdrawia weekendowo
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – –
„Kontrole przewozów regularnych osób na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
W dniu 15 stycznia inspektorzy ITD przeprowadzili po raz kolejny działania kontrolne ukierunkowane na stan technicznego autobusów realizujących przewozy drogowe osób, tym razem na terenie powiatu włocławskiego.
Dzięki bardzo dobrej współpracy Inspekcji Transportu Drogowego i Zespołu Szkół Samochodowych we Włocławku, wytypowane autobusy kierowane były do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów mieszczącej się przy warsztatach szkolnych ZSS. Inspektorzy ITD szczególną uwagę zwrócili na stan techniczny elementów konstrukcyjnych pojazdów, układów hamulcowych, kierowniczych, zawieszenia, ogumienia, oświetlenia oraz wyposażenia dodatkowego wymaganego dla autobusów.
Do Kontroli wytypowano 28 autobusów należących do pięciu różnych przewoźników drogowych realizujących przewozy regularne osób. W wyniku przeprowadzonych działań inspektorzy stwierdzili m.in.:
W wyniku stwierdzonego złego stanu technicznego pojazdów inspektorzy zatrzymali 14 dowodów rejestracyjnych i zakazali jazdy z pasażerami, zezwalając pojazdom wyłącznie na zjazd do warsztatów, a w trzech przypadkach – ze względu na usterki stwarzające bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym – wydali bezwzględny zakaz dalszej jazdy.
Tydzień temu podobne kontrole inspektorzy przeprowadzili w Bydgoszczy, Toruniu i Grudziądzu.
Wytypowane pojazdy, w celu szczegółowego sprawdzenia stanu technicznego, zostały skierowane na 5 Okręgowych Stacji Kontroli Pojazdów, mieszczących się na terenie w/w miast.
Ogółem, inspektorzy skontrolowali 58 autobusów. W wyniku uchybień w stanie technicznym pojazdów zatrzymano aż 31 dowodów rejestracyjnych.
Do katalogu najczęściej stwierdzanych usterek zaliczyć można było:
– niedostateczne siły hamowania poszczególnych kół,
– nadmierne luzy lub braki w układach zawieszenia i kierowniczych,
– korozję elementów konstrukcyjnych,
– uszkodzenie lub nadmierne zużycie opon,
– wycieki płynów eksploatacyjnych,
– usterki oświetlenia.
Kontrolujący, z uwagi na fatalny stan techniczny autobusów, w 8 przypadkach wydali zakaz dalszej jazdy.[1]
[1] Ze stron internetowych GITD
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, GITD, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), stan techniczny autobusów, wyrok sądu