Niewątpliwie jest prawdą, że w najbliższym 2015 r. czekają nas spore wyzwania. Dość radykalne zmiany PoRD, to nie tylko wynik unijnej i „rewolucyjnej” Dyrektywy. To także systematyczny rozwój nowych technologii powoduje pewne (?) przyśpieszenie.
Przed dwoma-trzema dniami oglądałem w programie informacyjnym tvp-3, jak młody człowiek podjechał z ekipą telewizyjną na jakąś SKP w Gorzowie Wlkp., aby zarejestrować moto-desko-rolkę, czyli deskorolkę z silniczkiem od kosiarki napędzającym tylną oś. Jak zapewne pamiętacie, to publikowałem już artykuł na ten temat[1]. Tego młodego człowieka czeka z tego tytułu sprawa w sądzie, więc chcąc zadość uczynić poleceniu Policji stawił się na SKP, ale z ekipą tv. Ci z nas, którzy oglądali ten telewizyjny program musieli zauważyć pewne zdziwienie i niepewność naszego Kolegi insp. UDS-a, który oglądając ten pojazd bąkał coś pod nosem do siebie, że ewentualnie może wystawić N-zaświadczenie, gdyż pojazd ten nie posiada hamulców, układu kierowniczego i jeszcze tam czegoś . . . . . .
I nie wiem sam, jak ja bym się zachował w tej dziwnej nieco sytuacji . . . .
Dopiero na zakończenie programu lektor poinformował, że pojazd ten należy do wolnobieżnych, więc jako taki nie podlega BT na SKP. No cóż, ale sprawa w sądzie p-ko temu młodemu człowiekowi i tak będzie, bo Policja nie godzi się na postęp techniczny i uważa, że może go powstrzymać procesami sądowymi i sprawami karnymi – niczym nowa techniczna inkwizycja (sic!).
Ten problem stanął także w na seminarium w Karpaczu[2], gdzie Dyrektor J. Król mówił o konieczności uregulowania problemu poruszania się i klasyfikacji pojazdu, który coraz częściej widziany jest na naszych ulicach, jakim jest niewątpliwie segway. Ale nie tylko o tym mówiliśmy, bo jest problem z rowerami zasilanymi silnikami elektrycznymi oraz z motorowerami na silnik elektryczny, już nie mówiąc o naszych uprawnieniach SEP. A tu wchodzą kolejne młodzieńcze wynalazki, jak np.: http://www.mototube.pl/film/7845/edward-electric-diwheel-with-active-rotation-damping—odjechany-pojazd/
Ja wiem, że jest problem z koniecznością zachowania porządku na naszych drogach oraz z właściwym zabezpieczeniem BRD. Ale na naszych drogach musi, Musi, MUSI się znaleźć dla nich właściwe miejsce poprzez uregulowania prawne naszego resortu, a nie przez restrykcje karne Policji, która takimi działaniami się ośmiesza, co widać było też w tym telewizyjnym materiale w tvp-3.
Nie można czekać i biernie patrzeć, jak zalewają nas te motoryzacyjne wynalazki, bo za chwilę, jak już nie będą mieli miejsca na chodnikach i rowerowych ścieżkach (których i tak jest zbyt mało), to wjadą nam na ulice.
Więc nie ośmieszajmy się i nie wleczmy się w ogonie postępu technicznego. Ale w tym celu trzeba działać/pracować, a nie tylko być biernym obserwatorem dziejących się zmian. Trzeba umieć sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, bo jest prawdą, że nie wszyscy to potrafią. Miejmy nadzieję, że nasz resort transportu potrafi sprostać i takim oczekiwaniom/wyzwaniom. Mam też osobistą nadzieję, że te nowe uregulowania prawne nie będą powieleniem błądów z quadami, które są niczym innym, jak tylko czterokołowymi motocyklami.
A poniżej wybrałem dla Was ciekawostki-błahostki oraz humorki z mojej ulubionej Angory (nr 51), bo ilustrują także te aktywne postawy, w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 19 2014
WYZWANIA
Wyzwania nie tylko motoryzacyjne.
Niewątpliwie jest prawdą, że w najbliższym 2015 r. czekają nas spore wyzwania. Dość radykalne zmiany PoRD, to nie tylko wynik unijnej i „rewolucyjnej” Dyrektywy. To także systematyczny rozwój nowych technologii powoduje pewne (?) przyśpieszenie.
Przed dwoma-trzema dniami oglądałem w programie informacyjnym tvp-3, jak młody człowiek podjechał z ekipą telewizyjną na jakąś SKP w Gorzowie Wlkp., aby zarejestrować moto-desko-rolkę, czyli deskorolkę z silniczkiem od kosiarki napędzającym tylną oś. Jak zapewne pamiętacie, to publikowałem już artykuł na ten temat[1]. Tego młodego człowieka czeka z tego tytułu sprawa w sądzie, więc chcąc zadość uczynić poleceniu Policji stawił się na SKP, ale z ekipą tv. Ci z nas, którzy oglądali ten telewizyjny program musieli zauważyć pewne zdziwienie i niepewność naszego Kolegi insp. UDS-a, który oglądając ten pojazd bąkał coś pod nosem do siebie, że ewentualnie może wystawić N-zaświadczenie, gdyż pojazd ten nie posiada hamulców, układu kierowniczego i jeszcze tam czegoś . . . . . .
I nie wiem sam, jak ja bym się zachował w tej dziwnej nieco sytuacji . . . .
Dopiero na zakończenie programu lektor poinformował, że pojazd ten należy do wolnobieżnych, więc jako taki nie podlega BT na SKP. No cóż, ale sprawa w sądzie p-ko temu młodemu człowiekowi i tak będzie, bo Policja nie godzi się na postęp techniczny i uważa, że może go powstrzymać procesami sądowymi i sprawami karnymi – niczym nowa techniczna inkwizycja (sic!).
Ten problem stanął także w na seminarium w Karpaczu[2], gdzie Dyrektor J. Król mówił o konieczności uregulowania problemu poruszania się i klasyfikacji pojazdu, który coraz częściej widziany jest na naszych ulicach, jakim jest niewątpliwie segway. Ale nie tylko o tym mówiliśmy, bo jest problem z rowerami zasilanymi silnikami elektrycznymi oraz z motorowerami na silnik elektryczny, już nie mówiąc o naszych uprawnieniach SEP. A tu wchodzą kolejne młodzieńcze wynalazki, jak np.: http://www.mototube.pl/film/7845/edward-electric-diwheel-with-active-rotation-damping—odjechany-pojazd/
Ja wiem, że jest problem z koniecznością zachowania porządku na naszych drogach oraz z właściwym zabezpieczeniem BRD. Ale na naszych drogach musi, Musi, MUSI się znaleźć dla nich właściwe miejsce poprzez uregulowania prawne naszego resortu, a nie przez restrykcje karne Policji, która takimi działaniami się ośmiesza, co widać było też w tym telewizyjnym materiale w tvp-3.
Nie można czekać i biernie patrzeć, jak zalewają nas te motoryzacyjne wynalazki, bo za chwilę, jak już nie będą mieli miejsca na chodnikach i rowerowych ścieżkach (których i tak jest zbyt mało), to wjadą nam na ulice.
Więc nie ośmieszajmy się i nie wleczmy się w ogonie postępu technicznego. Ale w tym celu trzeba działać/pracować, a nie tylko być biernym obserwatorem dziejących się zmian. Trzeba umieć sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, bo jest prawdą, że nie wszyscy to potrafią. Miejmy nadzieję, że nasz resort transportu potrafi sprostać i takim oczekiwaniom/wyzwaniom. Mam też osobistą nadzieję, że te nowe uregulowania prawne nie będą powieleniem błądów z quadami, które są niczym innym, jak tylko czterokołowymi motocyklami.
A poniżej wybrałem dla Was ciekawostki-błahostki oraz humorki z mojej ulubionej Angory (nr 51), bo ilustrują także te aktywne postawy, w bardzo szerokim tego słowa znaczeniu.
I pozdrawia Was
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
[1] Pisałem także o tym na: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/ciekawostki-branzowe/
[2] W dniach 13 i 14 grudnia 2014 r. – organizator SITK Wałbrzych.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu