A może wesołe (w liczbie mnogiej), bo kolejne niesprawne autobusy?
Na stronach GITD ukazał się kolejny komunikat o tym, że w dniach 22 – 23 lipca inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu kontrolowali autobusy wykorzystywane do zarobkowego przewozu osób na linii regularnej prowadzącej z Wałbrzycha do jednej z sąsiednich gmin.
A ja, czytając to zastanawiam się, czy to może ten „wesoły autobus” (?) z piosenki, czy też może wesołe SKP?
Bo kierowca jednego ze skontrolowanych pojazdów nie okazał DR, ponieważ ten dokument został wcześniej zatrzymany przez Policję z powodu usterek technicznych (sic!). Kontrola tego autobusu także wykazała, iż posiada on usterki, które zagrażają BRD oraz środowisku naturalnemu.
I pal licho, że ten autobus nie spełniał wymogów dla przewozu osób, więc usunięto go z drogi publicznej na parking strzeżony, do czasu usunięcia nieprawidłowości. Bo problemem ważniejszym jest ta widoczna gołym okiem praktyka szefów firm transportowych, którzy dla swoich grosików gotowi są poświęcić życie i zdrowie ludzi. Więc, jak można im do tego dać jeszcze SKP? Patrząc na to wszystko od dawna, z dnia na dzień utwierdzam się w przekonaniu, że tylko szwedzki model funkcjonowania SKP nam pomoże. Bo, jak długo może to trwać? Zobaczcie sami, od kiedy o tym piszemy i sygnalizujemy, a nasze władze nic (!) – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/przedsiebiorcy-transportowi/
Jak długo można tolerować unikanie BT przez przewoźników, którzy ryzykuja w ten sposób życiem i zdrowiem wielu niewinnych Ludzi? I zastanawiam się, czy w tym miejscy nie będzie zasadne nawiązanie do znanego przysłowia: dać małpie brzytwę?
Ale na tym się nie oczywiście skończyło. Bo tego dnia kolejny skontrolowany autobus i kolejny przypadek, gdy kierowca nie okazał DR, ponieważ dokument został poprzedniego dnia zatrzymany przez Policję. Jak się zapewne domyślacie, to przyczyny tego zatrzymania były podobne, jak we wszystkich wcześniejszych przypadkach, czyli usterki techniczne.
A tu jest najciekawsze, bo jeszcze tego samego dnia jedna, z wałbrzyskich SKP wystawiła pozytywne zaświadczenie, czyli że niby ten właśnie pojazd jest . . . ., no . . . – sprawny….(?!?).
Jednak szczegółowa kontrola stanu technicznego tego autobusu wykazała, iż posiada on liczne usterki, stanowiące zagrożenie dla BRD oraz dla środowiska naturalnego.
Stwierdzono m. in.:
niesprawne oświetlenie,
rozbite lewe lusterko zewnętrzne,
niesprawny spryskiwacz szyby czołowej,
niesprawny sygnał dźwiękowy,
skorodowany i oberwany próg wejściowy do kabiny pasażerskiej,
wycieki płynów eksploatacyjnych w obrębie jednostki napędowej,
niesprawny układ ABS oraz układ hamulcowy,
brak możliwości odczytania numeru VIN (skorodowane pole numerowe).
Z uwagi na uzasadnione podejrzenie, że BT tego autobusu nie zostało przeprowadzone zbyt rzetelnie, to o sprawie został powiadomiony:
Starosta sprawujący nadzór nad tą SKP,
Policja.
I pal licho, że inspektorzy WITD wydali dyspozycję usunięcia autobusu na parking strzeżony wyznaczony przez Starostę. Pal licho, że kierowca tego autobusu został ukarany mandatem. Bo ja się pytam kolegów z tamtejszej Stacji Kontroli Pojazdów, czy było warto . . . .?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 26 2014
WESOŁY AUTOBUS PRZEWOŹNIKA
Wesoły autobus kolejnego przewoźnika?
A może wesołe (w liczbie mnogiej), bo kolejne niesprawne autobusy?
Na stronach GITD ukazał się kolejny komunikat o tym, że w dniach 22 – 23 lipca inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu kontrolowali autobusy wykorzystywane do zarobkowego przewozu osób na linii regularnej prowadzącej z Wałbrzycha do jednej z sąsiednich gmin.
A ja, czytając to zastanawiam się, czy to może ten „wesoły autobus” (?) z piosenki, czy też może wesołe SKP?
Bo kierowca jednego ze skontrolowanych pojazdów nie okazał DR, ponieważ ten dokument został wcześniej zatrzymany przez Policję z powodu usterek technicznych (sic!). Kontrola tego autobusu także wykazała, iż posiada on usterki, które zagrażają BRD oraz środowisku naturalnemu.
I pal licho, że ten autobus nie spełniał wymogów dla przewozu osób, więc usunięto go z drogi publicznej na parking strzeżony, do czasu usunięcia nieprawidłowości. Bo problemem ważniejszym jest ta widoczna gołym okiem praktyka szefów firm transportowych, którzy dla swoich grosików gotowi są poświęcić życie i zdrowie ludzi. Więc, jak można im do tego dać jeszcze SKP? Patrząc na to wszystko od dawna, z dnia na dzień utwierdzam się w przekonaniu, że tylko szwedzki model funkcjonowania SKP nam pomoże. Bo, jak długo może to trwać? Zobaczcie sami, od kiedy o tym piszemy i sygnalizujemy, a nasze władze nic (!) – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/przedsiebiorcy-transportowi/
Jak długo można tolerować unikanie BT przez przewoźników, którzy ryzykuja w ten sposób życiem i zdrowiem wielu niewinnych Ludzi? I zastanawiam się, czy w tym miejscy nie będzie zasadne nawiązanie do znanego przysłowia: dać małpie brzytwę?
Ale na tym się nie oczywiście skończyło. Bo tego dnia kolejny skontrolowany autobus i kolejny przypadek, gdy kierowca nie okazał DR, ponieważ dokument został poprzedniego dnia zatrzymany przez Policję. Jak się zapewne domyślacie, to przyczyny tego zatrzymania były podobne, jak we wszystkich wcześniejszych przypadkach, czyli usterki techniczne.
A tu jest najciekawsze, bo jeszcze tego samego dnia jedna, z wałbrzyskich SKP wystawiła pozytywne zaświadczenie, czyli że niby ten właśnie pojazd jest . . . ., no . . . – sprawny….(?!?).
Jednak szczegółowa kontrola stanu technicznego tego autobusu wykazała, iż posiada on liczne usterki, stanowiące zagrożenie dla BRD oraz dla środowiska naturalnego.
Stwierdzono m. in.:
Z uwagi na uzasadnione podejrzenie, że BT tego autobusu nie zostało przeprowadzone zbyt rzetelnie, to o sprawie został powiadomiony:
I pal licho, że inspektorzy WITD wydali dyspozycję usunięcia autobusu na parking strzeżony wyznaczony przez Starostę. Pal licho, że kierowca tego autobusu został ukarany mandatem. Bo ja się pytam kolegów z tamtejszej Stacji Kontroli Pojazdów, czy było warto . . . .?
Dziadek Piotra
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), stan techniczny autobusów, wyrok sądu