Najpierw zadzwoniłem na tamtejszą Policję, ale młodziutka rzecznik nie potrafiła uzasadnić odmowy udzielenia informacji o tym, jak zakończyło się postępowanie w tej sprawie . . . .
Tłumaczyła się tym, że zwierzchnicy jej zakazali . . .
No cóż, ściana wschodnia . . . Oni tam wiedzą, że wprowadzono jakieś prawo (prasowe?), ale u nich się to prawo nie przyjęło . . .
Na szczęście rzecznik prasowy tamtejszej Prokuratury, która nadzorowała to postępowanie wyjaśnił mi, że umorzono je pod koniec grudnia 2013 r. A prawdziwą podstawą umorzenia było dostarczone/załączone do sprawy pismo z resortu transportu, w którym zawarto ocenę zagrożenia wynikającego z tej sytuacji (plastikowe TR pojazdu z Niemiec i pozytywny wynik tzw. „pierwszego BT”). Z tego pisma wynikało, że w przypadku braku TR nie należy określać wyniku BT na „N”-egatyw, gdyż nie powoduje to naruszenia zasad BRD.
W ten sposób nasz Kolega wyszedł obronną ręka z tej sprawy karnej. A osobie, która podpisała to ministerialne pismo załączone do tej sprawy należą się podziękowania od całego naszego UDS-owego środowiska – Bardzo Dziękujemy!
A bardzo miła Pani prokurator była uprzejma poinformować mnie, że ta sprawa jeszcze się toczy w formie postępowania przygotowawczego/prokuratorskiego i na obecnym etapie nic się nie zmieniło. Nadal są zarzuty związane z przyjęciem korzyści majątkowej. Zakończenie tej sprawy przewidywane jest w połowie lipca i wówczas zapadnie decyzja o wysłaniu stosownego pisma do starostwa, co ona musi uczynić z uwagi na naruszenie BRD (a z czym się to wiąże, to sami rozumiecie – sic!). Ale w tym piśmie nie będzie wnosiła o zamknięcie tej SKP, choć ma świadomość, że doszło do bezprawnego przysporzenia przychodu za dwa OBT na rzecz szkoły prowadzącej tą SKP.
Tak więc dopiero w lipcu będę mógł się dowiedzieć kiedy odbędzie się ta sprawa w sądzie, abym mógł w niej uczestniczyć w charakterze Waszego obserwatora . . .
III. Bydło a pasażerowie.
Przysyłający mi ten link Kolega sugeruje, że w Polsce bydło wozi się pojazdami w lepszym stanie technicznym, czyli w warunkach zapewniających większe BRD, niż dzieje się to w przypadku przewożenia ludzi.
Po kontroli ITD w Łodzi autobus odjechał na lawecie
Dodano: 16/06/14
W dniu 13 czerwca w Łodzi na ul. Pabianickiej, został zatrzymany do kontroli drogowej autobus marki mercedes, który wykonywał krajowy przewóz drogowy osób na linii regularnej Łódź-Pabianice.
Podczas oględzin pojazdu stwierdzono, że stan techniczny pojazdu zagraża bezpieczeństwu przewożonych pasażerów. Kierowca nie posiadał przy sobie DR. Wezwany na miejsce patrol policji ustalił, iż pojazd od 2012 roku nie posiada BT, a DR znajduje się w depozycie w starostwie.
Mając na uwadze powyższe ustalenia na kierowcę został nałożony mandat karny, pasażerowie autobusu, którzy nim podróżowali musieli opuścić pojazd, który następnie na koszt właściciela został usunięty z drogi.[1]
A oglądając zamieszczone na stronie GITD zdjęcia to sam zastanawiam się, czy Kolega informujący mnie o tej sprawie nie miał racji . . .
Ale z drugiej strony, pojazdami w podobnym stanie technicznym jeździ jeszcze tak wielu naszych Rodaków, że sam nie wiem . . . . .
Ale pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
1. A jeśli i kogoś z Was interesuje obecny stan sprawy przeciwko naszym Kolegom, to napiszcie do mnie na adres e-mail: [email protected]
2. ŹRÓDŁEM INFORMACJI DLA OBYWATELI NIE MOŻE BYĆ TYLKO WŁADZA, ZARZĄDY FIRM, SPÓŁEK LUB STOWARZYSZEŃ.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 18 2014
BRANŻOWO, CHOĆ NIECO AFEROWO
Branżowo, choć nieco aferowo, czyli tradycyjne – to i owo.
I. Fałszywe TR (tablice rejestracyjne).
Jak może pamiętacie, to jeden z Kolegów prosił o info w sprawie naszego Kolegi z południowo-wschodniej części Polski http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/wyroku-wyroku/
Najpierw zadzwoniłem na tamtejszą Policję, ale młodziutka rzecznik nie potrafiła uzasadnić odmowy udzielenia informacji o tym, jak zakończyło się postępowanie w tej sprawie . . . .
Tłumaczyła się tym, że zwierzchnicy jej zakazali . . .
No cóż, ściana wschodnia . . . Oni tam wiedzą, że wprowadzono jakieś prawo (prasowe?), ale u nich się to prawo nie przyjęło . . .
Na szczęście rzecznik prasowy tamtejszej Prokuratury, która nadzorowała to postępowanie wyjaśnił mi, że umorzono je pod koniec grudnia 2013 r. A prawdziwą podstawą umorzenia było dostarczone/załączone do sprawy pismo z resortu transportu, w którym zawarto ocenę zagrożenia wynikającego z tej sytuacji (plastikowe TR pojazdu z Niemiec i pozytywny wynik tzw. „pierwszego BT”). Z tego pisma wynikało, że w przypadku braku TR nie należy określać wyniku BT na „N”-egatyw, gdyż nie powoduje to naruszenia zasad BRD.
W ten sposób nasz Kolega wyszedł obronną ręka z tej sprawy karnej. A osobie, która podpisała to ministerialne pismo załączone do tej sprawy należą się podziękowania od całego naszego UDS-owego środowiska – Bardzo Dziękujemy!
II. Lwówek Ślaski.
Zaś Kolega z sąsiedniej SKP prosił mnie o info, co się dalej dzieje ze sprawą opisaną na http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/lewe-obt-w-lwowku/
A bardzo miła Pani prokurator była uprzejma poinformować mnie, że ta sprawa jeszcze się toczy w formie postępowania przygotowawczego/prokuratorskiego i na obecnym etapie nic się nie zmieniło. Nadal są zarzuty związane z przyjęciem korzyści majątkowej. Zakończenie tej sprawy przewidywane jest w połowie lipca i wówczas zapadnie decyzja o wysłaniu stosownego pisma do starostwa, co ona musi uczynić z uwagi na naruszenie BRD (a z czym się to wiąże, to sami rozumiecie – sic!). Ale w tym piśmie nie będzie wnosiła o zamknięcie tej SKP, choć ma świadomość, że doszło do bezprawnego przysporzenia przychodu za dwa OBT na rzecz szkoły prowadzącej tą SKP.
Tak więc dopiero w lipcu będę mógł się dowiedzieć kiedy odbędzie się ta sprawa w sądzie, abym mógł w niej uczestniczyć w charakterze Waszego obserwatora . . .
III. Bydło a pasażerowie.
Przysyłający mi ten link Kolega sugeruje, że w Polsce bydło wozi się pojazdami w lepszym stanie technicznym, czyli w warunkach zapewniających większe BRD, niż dzieje się to w przypadku przewożenia ludzi.
Po kontroli ITD w Łodzi autobus odjechał na lawecie
Dodano: 16/06/14
W dniu 13 czerwca w Łodzi na ul. Pabianickiej, został zatrzymany do kontroli drogowej autobus marki mercedes, który wykonywał krajowy przewóz drogowy osób na linii regularnej Łódź-Pabianice.
Podczas oględzin pojazdu stwierdzono, że stan techniczny pojazdu zagraża bezpieczeństwu przewożonych pasażerów. Kierowca nie posiadał przy sobie DR. Wezwany na miejsce patrol policji ustalił, iż pojazd od 2012 roku nie posiada BT, a DR znajduje się w depozycie w starostwie.
Mając na uwadze powyższe ustalenia na kierowcę został nałożony mandat karny, pasażerowie autobusu, którzy nim podróżowali musieli opuścić pojazd, który następnie na koszt właściciela został usunięty z drogi.[1]
A oglądając zamieszczone na stronie GITD zdjęcia to sam zastanawiam się, czy Kolega informujący mnie o tej sprawie nie miał racji . . .
Ale z drugiej strony, pojazdami w podobnym stanie technicznym jeździ jeszcze tak wielu naszych Rodaków, że sam nie wiem . . . . .
Ale pozdrawiam
dziadek Piotra
[1] http://www.gitd.gov.pl/content/po-kontroli-itd-w-lodzi-autobus-odjechal-na-lawecie
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, GITD, kodeks karny, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola policji, rola starostwa, stan techniczny autobusów, wyrok sądu