I. Odpowiedź z Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
” Szanowny Panie Redaktorze,
W nawiązaniu do przesłanych przez Pana pytań dotyczących funkcjonowania stacji kontroli pojazdów, przesyłam odpowiedź przygotowaną wspólnie z Biurem Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy.
1. – Ile jest stacji kontroli pojazdów na terenie podległym waszemu WK (Wydział Komunikacji),
Na terenie m.st. Warszawy działają obecnie 93 stacje kontroli pojazdów.
2. – Ile (od początku roku do chwili obecnej) skierowano wystąpień pokontrolnych do właścicieli SKP[1],
Prezydent m.st. Warszawy wydał 9 zaleceń pokontrolnych.
3. – Co stanowi główny przedmiot zarzutów w tych wystąpieniach pokontrolnych (proszę o min. 5 najczęściej powtarzających się zarzutów),
Zalecenia pokontrolne dotyczyły:
– przeprowadzania kontroli eksploatacyjnych urządzeń stanowiących wyposażenie skp;
– prowadzenia rejestru badań technicznych pojazdów;
– wyposażenia stanowiska kontrolno–pomiarowego.
4. – Czy w tym roku pozbawiono już uprawnień diagnostów, jeśli tak, to ilu.
W 2014r. nie cofnięto uprawnienia diagnosty.
5. – Czy w tym roku zamknięto już jakąś SKP, jeśli tak, to ile.
W 2014 r. z rejestru działalności regulowanej wykreślono 5 przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
W razie jakichkolwiek wątpliwości bardzo proszę o kontakt.
Łącząc wyrazy szacunku,
Tomasz Demiańczuk
II. Na stronie GITD[2] w Warszawie ukazał się kolejny branżowy komunikat pt. „Złom” woził pasażerów!
Małopolscy inspektorzy transportu drogowego zatrzymali w Chrzanowie autobus wykonujący regularne przewozy osób. Był on w fatalnym stanie technicznym, zagrażającym bezpieczeństwu przewożonych osób, jak i innych uczestników ruchu drogowego.
W pojeździe stwierdzono:
niesprawny układ kierowniczy,
niesprawny układ hamulcowy,
niedziałające oświetlenie,
nadmierną i bardzo głęboką korozję elementów konstrukcji nośnej pojazdu,
nadmierną i bardzo głęboką korozję elementów zawieszenia,
brak wymaganego wyposażenia,
wycieki płynów eksploatacyjnych
oraz wiele jeszcze innych usterek.
Kierowca nie okazał do kontroli dokumentu potwierdzającego dopuszczenie pojazdu do ruchu, czyli DR. Przybyły na miejsce kontroli właściciel pojazdu również nie był w stanie wskazać, gdzie znajduje się dowód rejestracyjny tegoż pojazdu, sugerując iż „gdzieś się zapodział…”.
Po rozmowie z oficerem dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Chrzanowie inspektorzy ITD[3] ustalili, iż ten DR został już wcześniej zatrzymany przez funkcjonariuszy Policji, a OBT[i] utraciły ważność . . . . . – w październiku 2013 r. (sic!!!).
W związku ze stwarzaniem zagrożenia w ruchu drogowym oraz brakiem DR[ii] pojazd ten został usunięty na parking strzeżony.
Kierującego ukarano mandatem karnym w wysokości 400 zł za naruszenia przepisów prawa o ruchu drogowym.
Względem przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone nałożeniem kary w kwocie 5 800 zł za naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym.[4]
[1] SKP, to miejsce pracy inspektora UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów
[2] GITD, to instytucja podlegająca resortowi transportu, czyli Główna Inspekcja Transportu Drogowego w Warszawie.
[3] ITD., to Inspektorzy Transportu Drogowego w oddziałach wojewódzkich GITD.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 5 2014
WARSZAWA POINFORMOWAŁA
Warszawa poinformowała.
I. Odpowiedź z Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
” Szanowny Panie Redaktorze,
W nawiązaniu do przesłanych przez Pana pytań dotyczących funkcjonowania stacji kontroli pojazdów, przesyłam odpowiedź przygotowaną wspólnie z Biurem Administracji i Spraw Obywatelskich Urzędu m.st. Warszawy.
1. – Ile jest stacji kontroli pojazdów na terenie podległym waszemu WK (Wydział Komunikacji),
Na terenie m.st. Warszawy działają obecnie 93 stacje kontroli pojazdów.
2. – Ile (od początku roku do chwili obecnej) skierowano wystąpień pokontrolnych do właścicieli SKP[1],
Prezydent m.st. Warszawy wydał 9 zaleceń pokontrolnych.
3. – Co stanowi główny przedmiot zarzutów w tych wystąpieniach pokontrolnych (proszę o min. 5 najczęściej powtarzających się zarzutów),
Zalecenia pokontrolne dotyczyły:
– przeprowadzania kontroli eksploatacyjnych urządzeń stanowiących wyposażenie skp;
– prowadzenia rejestru badań technicznych pojazdów;
– wyposażenia stanowiska kontrolno–pomiarowego.
4. – Czy w tym roku pozbawiono już uprawnień diagnostów, jeśli tak, to ilu.
W 2014r. nie cofnięto uprawnienia diagnosty.
5. – Czy w tym roku zamknięto już jakąś SKP, jeśli tak, to ile.
W 2014 r. z rejestru działalności regulowanej wykreślono 5 przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów.
W razie jakichkolwiek wątpliwości bardzo proszę o kontakt.
Łącząc wyrazy szacunku,
Tomasz Demiańczuk
II. Na stronie GITD[2] w Warszawie ukazał się kolejny branżowy komunikat pt. „Złom” woził pasażerów!
Małopolscy inspektorzy transportu drogowego zatrzymali w Chrzanowie autobus wykonujący regularne przewozy osób. Był on w fatalnym stanie technicznym, zagrażającym bezpieczeństwu przewożonych osób, jak i innych uczestników ruchu drogowego.
W pojeździe stwierdzono:
Kierowca nie okazał do kontroli dokumentu potwierdzającego dopuszczenie pojazdu do ruchu, czyli DR. Przybyły na miejsce kontroli właściciel pojazdu również nie był w stanie wskazać, gdzie znajduje się dowód rejestracyjny tegoż pojazdu, sugerując iż „gdzieś się zapodział…”.
Po rozmowie z oficerem dyżurnym Komendy Powiatowej Policji w Chrzanowie inspektorzy ITD[3] ustalili, iż ten DR został już wcześniej zatrzymany przez funkcjonariuszy Policji, a OBT[i] utraciły ważność . . . . . – w październiku 2013 r. (sic!!!).
W związku ze stwarzaniem zagrożenia w ruchu drogowym oraz brakiem DR[ii] pojazd ten został usunięty na parking strzeżony.
Kierującego ukarano mandatem karnym w wysokości 400 zł za naruszenia przepisów prawa o ruchu drogowym.
Względem przedsiębiorcy wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone nałożeniem kary w kwocie 5 800 zł za naruszenia przepisów ustawy o transporcie drogowym.[4]
[1] SKP, to miejsce pracy inspektora UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów
[2] GITD, to instytucja podlegająca resortowi transportu, czyli Główna Inspekcja Transportu Drogowego w Warszawie.
[3] ITD., to Inspektorzy Transportu Drogowego w oddziałach wojewódzkich GITD.
[4] Ze strony internetowej GITD
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa