Światła, ITS dla BRD i miła rozmowa o darmowych inicjatywach dla naszego środowiska UDS-owego.
Jest prawdą, że niektórzy widzą i wiedzą, jak bardzo potrzebne jest podnoszenie praktycznej wiedzy w naszym UDS-owym środowisku. Na ten przykład, jeden z naszych Kolegów przysłał mi link do interesującej strony pisząc co następuje, cyt.:
„widzisz niektórzy szkolą bez pieniędzy, bo widzą, że jest to potrzebne, hej”,
Tak więc, już nie tylko SDS organizował nieodpłatne szkolenia dla UDS-ów, nie tylko PZM-ot Opole kontynuuje tę naszą tradycję, ale podjął ją w tym roku także Instytut Transportu Drogowego – VIVAT i brawo!
Poradzili sobie ze znalezieniem właściwego sponsora i są dobrej myśli, jeśli chodzi o podobne zamierzenia na przyszłość. To bardzo dobry prognostyk!
A wiem to wszystko od dr inż. Tomasza Targosińskiego z ITS-u, z którym udało mi się telefonicznie porozmawiać. Temat jest atrakcyjny i bardzo potrzebny. Dobitnie o tym świadczy przypadek z ubiegłego roku, gdzie po leżącym na jezdni Człowieku przejechało 5 samochodów, a kierujący tłumaczyli, że . . . .
– „nic nie widzieli!” (rozrzucając przy tym szczątki na przestrzeni kilku . . .) . . . .
Nikomu z nas nie trzeba tłumaczyć, jak ważne jest zagadnienie właściwego oświetlenia, gdy zapada zmierzch, czyli jakie to ma znaczenie dla BRD. Możliwość przeszkolenia nas w praktycznym zakresie jest o tyle pożądana , że w naszych przepisach nie określono procedury tej czynności na SKP.
Praktyczne przyczyny złego ustawienia świateł, źle dobrane żarówki, wady reflektorów, wszelkie niuanse związane z praktyczną regulacją świateł w pojeździe – na te wszystkie zagadnienia można było usłyszeć merytoryczną odpowiedź ze strony fachowców. Dr inż. T. Targosiński prowadził to szkolenie wraz z przedstawicielem firmy Hella.
Jak na pierwsze tego typu nieodpłatne szkolenie, to obecność insp. 20 UDS-ów nie zwala z nóg (podobnie było na darmowym szkoleniu PZM w Opolu, gdzie liczba uczestników także nie zwalała z nóg). Więc, jak tu dziwić się niskiej frekwencji na różnych odpłatnych (!!!) szkoleniach, które do tego prowadzone są przez pseudo fachowców lub amatorów?
Ale to „dobre” już się zaczęło i nie przestanie się kręcić.
Już wiadomo, jak poprawić marketing takich inicjatyw, aby zyskać na liczbie uczestników. Już wiadomo na 100%, że kolejna edycja ekologicznych spotkań w Opolu, także w zakresie panelu dla insp. UDS-ów, będzie jeszcze ciekawsza i bardziej interesująca oraz zaowocuje o wiele większą frekwencją uczestników. Podobnie będzie w przypadku kolejnej edycji nieodpłatnego szkolenia dla diagnostów w zakresie problematyki świateł w pojazdach. Bo wszyscy uczymy się, a apetyt rośnie w miarę jedzenia, a branżowe firmy są coraz bardziej zainteresowane współpracą z naszym środowiskiem (sic!), co należy wykorzystać.
Tak więc, to zaledwie początek tej zbożnej akcji, która z jednej strony wspiera BRD, a z drugiej strony podnosi praktyczną wiedzę w całym naszym środowisku – same „plusy dodatnie” i bez żadnych „minusów ujemnych”!
To miło, że coraz więcej przedstawicieli różnych firm i instytucji widzi potrzebę podnoszenie wiedzy w naszym środowisku. Nie widzą tylko tej potrzeby nasi ministerialni urzędnicy w resorcie transportu, którzy w tym zakresie nygusują i od wielu lat głusi są na wszelkie inicjatywy obowiązkowych szkoleń. Na szczęście ten nasz zaścianek urzędniczo-prawny poprawia UE, które w swojej rewolucyjnej Dyrektywie (pkt 33) nakazuje, Nakazuje, NAKAZUJE, cyt.:
„ wysokie standardy badań (…) wymagają wysokiego poziomu kwalifikacji i kompetencji personelu diagnostycznego.
Należy ustanowić system szkoleń obejmujący szkolenie wstępne i okresowe szkolenie przypominające lub odpowiedni egzamin.”
Więc już tylko czekamy. Tylko, czy nasz OSDS jest już przygotowany?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 16 2014
ŚWIATŁA, ITS DLA BRD
Światła, ITS dla BRD i miła rozmowa o darmowych inicjatywach dla naszego środowiska UDS-owego.
Jest prawdą, że niektórzy widzą i wiedzą, jak bardzo potrzebne jest podnoszenie praktycznej wiedzy w naszym UDS-owym środowisku. Na ten przykład, jeden z naszych Kolegów przysłał mi link do interesującej strony pisząc co następuje, cyt.:
„widzisz niektórzy szkolą bez pieniędzy, bo widzą, że jest to potrzebne, hej”,
przysyłając stosowny link http://www.its.waw.pl/Badanie_i_ocena_reflektorow_oraz_zasieg_oswietlania_drogi_swiatlami_mijania,0,3663,1.html
Tak więc, już nie tylko SDS organizował nieodpłatne szkolenia dla UDS-ów, nie tylko PZM-ot Opole kontynuuje tę naszą tradycję, ale podjął ją w tym roku także Instytut Transportu Drogowego – VIVAT i brawo!
Poradzili sobie ze znalezieniem właściwego sponsora i są dobrej myśli, jeśli chodzi o podobne zamierzenia na przyszłość. To bardzo dobry prognostyk!
A wiem to wszystko od dr inż. Tomasza Targosińskiego z ITS-u, z którym udało mi się telefonicznie porozmawiać. Temat jest atrakcyjny i bardzo potrzebny. Dobitnie o tym świadczy przypadek z ubiegłego roku, gdzie po leżącym na jezdni Człowieku przejechało 5 samochodów, a kierujący tłumaczyli, że . . . .
– „nic nie widzieli!” (rozrzucając przy tym szczątki na przestrzeni kilku . . .) . . . .
Nikomu z nas nie trzeba tłumaczyć, jak ważne jest zagadnienie właściwego oświetlenia, gdy zapada zmierzch, czyli jakie to ma znaczenie dla BRD. Możliwość przeszkolenia nas w praktycznym zakresie jest o tyle pożądana , że w naszych przepisach nie określono procedury tej czynności na SKP.
Praktyczne przyczyny złego ustawienia świateł, źle dobrane żarówki, wady reflektorów, wszelkie niuanse związane z praktyczną regulacją świateł w pojeździe – na te wszystkie zagadnienia można było usłyszeć merytoryczną odpowiedź ze strony fachowców. Dr inż. T. Targosiński prowadził to szkolenie wraz z przedstawicielem firmy Hella.
Jak na pierwsze tego typu nieodpłatne szkolenie, to obecność insp. 20 UDS-ów nie zwala z nóg (podobnie było na darmowym szkoleniu PZM w Opolu, gdzie liczba uczestników także nie zwalała z nóg). Więc, jak tu dziwić się niskiej frekwencji na różnych odpłatnych (!!!) szkoleniach, które do tego prowadzone są przez pseudo fachowców lub amatorów?
Ale to „dobre” już się zaczęło i nie przestanie się kręcić.
Już wiadomo, jak poprawić marketing takich inicjatyw, aby zyskać na liczbie uczestników. Już wiadomo na 100%, że kolejna edycja ekologicznych spotkań w Opolu, także w zakresie panelu dla insp. UDS-ów, będzie jeszcze ciekawsza i bardziej interesująca oraz zaowocuje o wiele większą frekwencją uczestników. Podobnie będzie w przypadku kolejnej edycji nieodpłatnego szkolenia dla diagnostów w zakresie problematyki świateł w pojazdach. Bo wszyscy uczymy się, a apetyt rośnie w miarę jedzenia, a branżowe firmy są coraz bardziej zainteresowane współpracą z naszym środowiskiem (sic!), co należy wykorzystać.
Tak więc, to zaledwie początek tej zbożnej akcji, która z jednej strony wspiera BRD, a z drugiej strony podnosi praktyczną wiedzę w całym naszym środowisku – same „plusy dodatnie” i bez żadnych „minusów ujemnych”!
To miło, że coraz więcej przedstawicieli różnych firm i instytucji widzi potrzebę podnoszenie wiedzy w naszym środowisku. Nie widzą tylko tej potrzeby nasi ministerialni urzędnicy w resorcie transportu, którzy w tym zakresie nygusują i od wielu lat głusi są na wszelkie inicjatywy obowiązkowych szkoleń. Na szczęście ten nasz zaścianek urzędniczo-prawny poprawia UE, które w swojej rewolucyjnej Dyrektywie (pkt 33) nakazuje, Nakazuje, NAKAZUJE, cyt.:
„ wysokie standardy badań (…) wymagają wysokiego poziomu kwalifikacji i kompetencji personelu diagnostycznego.
Należy ustanowić system szkoleń obejmujący szkolenie wstępne i okresowe szkolenie przypominające lub odpowiedni egzamin.”
Więc już tylko czekamy. Tylko, czy nasz OSDS jest już przygotowany?
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
= = = = = = = =
P.S.
A o tych problemach na stronie ITS-u osobiście polecam: http://www.swiatla.its.waw.pl/bbb,3172.html
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: branżowe organizacje, BRD, motoryzacja, praca na SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola ITS, stan techniczny autobusów, stan techniczny ciężarówek