Było super! Wróciłem do domu w niedzielę, i do tego, jak wszyscy uczestnicy tego seminarium, byłem bardzo zadowolony. Czuję się przygotowany merytorycznie do zmian w przepisach, które wejdą na początku Nowego Roku oraz do dużych zmian, które wejdą w drugim rzucie w okresie nieco późniejszym (m.in. tezy tzw. „grupy roboczej”).
To SITK Wałbrzych, już po raz kolejny, zorganizował to świetne seminarium, przy aktywnym wsparciu oddziałów SITK Świdnica i SITK „Zagłębia Miedziowego” w Legnicy. To zjednoczenie sił dało ten wspaniały efekt i ciekawą prognozę na przyszłość!
Prelegent był na miarę naszych marzeń i oczekiwań, czyli p. Jerzy Krół z naszego resortu transportu.
Uczestnicy tak wypełnili tak szczelnie wszystkie miejsca na sali sali, że przysłowiowa szpilka się już by nie weszła. Uczestnikami były także Panie, które nie tylko ozdababiały urodą to nasze gremium, ale także były aktywne w dyskusji merytorycznej.
Ta duża frekwencja spowodowała, że wielu uczestników miało zakwaterowanie w sąsiednim hotelu, w odległości 50 m w linii prostej (drogą nieco dalej i akurat na fajny spacer).
Wszystko było super, otoczenie (choć śnieg na stoku tylko sztuczny), atrakcyjny i nietypowy wystrój hotelu, wyśmienite i obfite posiłki (nie przejadłem), przyjazna atmosfera, merytoryczna zajęcia i dyskusja oraz późniejsze „spotkania panelowe” prowadzone do późnych godzin wieczornych przy restauracyjnych stolikach i jeszcze dalej w pokojach hotelowych.
Więc już tak w dużym skrócie, bo do tych tematów będziemy wracać wielokrotnie:
I. Egzaminy w TDT.
Prawdopodobną datą reaktywacji egzaminów w TDT dla kandydatów do naszego zawodu insp. UDS-a będzie przełom stycznia i lutego 2015 r. (planowane ogłoszenie Dz.U. w dniu 29 grudnia br. + 7 dni + kolejne 30 dni dla TDT). A do tego czasu ewentualni uczestnicy egzaminów muszą się jeszcze zapoznać z nowymi przepisami, które właśnie wchodzą, a które były przedmiotem tego seminarium. W związku z tym, w tym właśnie terminie ruszą prawdopodobnie pierwsze kursy szkoleniowe, gdyż nowe programy szkolenia powinny obejmować czekające nas zmiany.
I sam nie wiem, czy jest tym rzeczywistym udogodnieniem dla kandydatów ta nowa możliwość przystąpienie do egzaminu przed ukończeniem kursu lub nawet bez żadnego kursu – zobaczymy. Niewątpliwie jednak, zwiększy to ilość przystępujących do egzaminów, a tym samym TDT na egzaminach więcej zarobi nie tylko na wzroście opłaty do 270 zł (z 210 zł).
II. Dyrektywy.
Z dniem 1 listopada uchyleniu podlegały aż 49 dyrektywy unijne, co samo w sobie ilustruje skalę nadchodzących zmian. Nasza nowa unijna „rewolucyjna” Dyrektywa, o której już parę razy wcześniej pisałem, traktowana jest w resorcie transportu, jako „rama do czekających nas zmian”. Miejmy tylko nadzieję, że nie będzie tu oportunistów (jak w np. w przypadku „anglików” innych kategorii niż M1), co ucywilizuje nasz zaścianek.
III. „Angliki”.
Powołanie się na Konwencję Wiedeńską stanowi podstawę do implementacji przez nas unijnego prawa w zakresie „anglików”. Aż 25 krajów było przeciwnych naszemu dotychczasowemu traktowaniu tych pojazdów. Wszystkie te kraje zgodnie argumentowały, że u nich nie stwierdzono wzrostu poziomu wypadków z tytułu przyzolenia na pojazdy z kierownicą dla ruchu lewostronnego (sic!). W tym kontekście dziwić musi postawa naszych resortowych urzędników, którzy przygotowali zmiany wyłącznie w odniesieniu do pojazdów kat. M1 (asekuranctwo?). To zdziwienie jest tym bardziej uzasadnione, że w w ministerialnym uzasadnieniu do wprowadzanych zmian brak już wcześniejszego koronnego argumentu o rzekomych zagrożeniach dla BRD – co zapewne zauważyliście sami, uważnie czytając to uzasadnienie.
A ponadto – na 100 %! – przegramy kolejny pozew, który może być w każdej chwili złożony przez właściciela pojazdu innego niż M1.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 15 2014
SITK DLA ŚRODOWISKA
SITK dla naszego całego branżowego środowiska.
Było super! Wróciłem do domu w niedzielę, i do tego, jak wszyscy uczestnicy tego seminarium, byłem bardzo zadowolony. Czuję się przygotowany merytorycznie do zmian w przepisach, które wejdą na początku Nowego Roku oraz do dużych zmian, które wejdą w drugim rzucie w okresie nieco późniejszym (m.in. tezy tzw. „grupy roboczej”).
To SITK Wałbrzych, już po raz kolejny, zorganizował to świetne seminarium, przy aktywnym wsparciu oddziałów SITK Świdnica i SITK „Zagłębia Miedziowego” w Legnicy. To zjednoczenie sił dało ten wspaniały efekt i ciekawą prognozę na przyszłość!
Prelegent był na miarę naszych marzeń i oczekiwań, czyli p. Jerzy Krół z naszego resortu transportu.
Uczestnicy tak wypełnili tak szczelnie wszystkie miejsca na sali sali, że przysłowiowa szpilka się już by nie weszła. Uczestnikami były także Panie, które nie tylko ozdababiały urodą to nasze gremium, ale także były aktywne w dyskusji merytorycznej.
Ta duża frekwencja spowodowała, że wielu uczestników miało zakwaterowanie w sąsiednim hotelu, w odległości 50 m w linii prostej (drogą nieco dalej i akurat na fajny spacer).
Wszystko było super, otoczenie (choć śnieg na stoku tylko sztuczny), atrakcyjny i nietypowy wystrój hotelu, wyśmienite i obfite posiłki (nie przejadłem), przyjazna atmosfera, merytoryczna zajęcia i dyskusja oraz późniejsze „spotkania panelowe” prowadzone do późnych godzin wieczornych przy restauracyjnych stolikach i jeszcze dalej w pokojach hotelowych.
Więc już tak w dużym skrócie, bo do tych tematów będziemy wracać wielokrotnie:
I. Egzaminy w TDT.
Prawdopodobną datą reaktywacji egzaminów w TDT dla kandydatów do naszego zawodu insp. UDS-a będzie przełom stycznia i lutego 2015 r. (planowane ogłoszenie Dz.U. w dniu 29 grudnia br. + 7 dni + kolejne 30 dni dla TDT). A do tego czasu ewentualni uczestnicy egzaminów muszą się jeszcze zapoznać z nowymi przepisami, które właśnie wchodzą, a które były przedmiotem tego seminarium. W związku z tym, w tym właśnie terminie ruszą prawdopodobnie pierwsze kursy szkoleniowe, gdyż nowe programy szkolenia powinny obejmować czekające nas zmiany.
I sam nie wiem, czy jest tym rzeczywistym udogodnieniem dla kandydatów ta nowa możliwość przystąpienie do egzaminu przed ukończeniem kursu lub nawet bez żadnego kursu – zobaczymy. Niewątpliwie jednak, zwiększy to ilość przystępujących do egzaminów, a tym samym TDT na egzaminach więcej zarobi nie tylko na wzroście opłaty do 270 zł (z 210 zł).
II. Dyrektywy.
Z dniem 1 listopada uchyleniu podlegały aż 49 dyrektywy unijne, co samo w sobie ilustruje skalę nadchodzących zmian. Nasza nowa unijna „rewolucyjna” Dyrektywa, o której już parę razy wcześniej pisałem, traktowana jest w resorcie transportu, jako „rama do czekających nas zmian”. Miejmy tylko nadzieję, że nie będzie tu oportunistów (jak w np. w przypadku „anglików” innych kategorii niż M1), co ucywilizuje nasz zaścianek.
III. „Angliki”.
Powołanie się na Konwencję Wiedeńską stanowi podstawę do implementacji przez nas unijnego prawa w zakresie „anglików”. Aż 25 krajów było przeciwnych naszemu dotychczasowemu traktowaniu tych pojazdów. Wszystkie te kraje zgodnie argumentowały, że u nich nie stwierdzono wzrostu poziomu wypadków z tytułu przyzolenia na pojazdy z kierownicą dla ruchu lewostronnego (sic!). W tym kontekście dziwić musi postawa naszych resortowych urzędników, którzy przygotowali zmiany wyłącznie w odniesieniu do pojazdów kat. M1 (asekuranctwo?). To zdziwienie jest tym bardziej uzasadnione, że w w ministerialnym uzasadnieniu do wprowadzanych zmian brak już wcześniejszego koronnego argumentu o rzekomych zagrożeniach dla BRD – co zapewne zauważyliście sami, uważnie czytając to uzasadnienie.
A ponadto – na 100 %! – przegramy kolejny pozew, który może być w każdej chwili złożony przez właściciela pojazdu innego niż M1.
A o reszcie (+ fotki) następnym razem
I pozdrawiam
dziadek Piotra
By dP • DIAGNOSTA od PoRD • Tags: branżowe organizacje, konferencje branżowe, konsultacje Ministerstwa Transportu, resort transportu, SITK, szkolenia