Są pytania, są i odpowiedzi, czyli o nadzorze nad SKP na pewnym przykładzie – nie dla gawiedzi.
Jeszcze trwa proces skorumpowanych diagnostów. A już przed wieloma miesiącami padały w tej sprawie interesujące pytania. Bo „urzędnicy kontrolowali, ale nic nie zauważyli? Za kontrolę stacji odpowiada magistrat, (…). Dlaczego nikt nie zauważył trwającego tak długo korupcyjnego procederu?”
Pytała o to w dniu 15 października 2013 autorka interesującego artykułu, Wioleta Kurzydem.[1]
„Według PoRD kontrolę nad SKP sprawuje starosta, a w przypadku miast na prawach powiatu – prezydent. Jest on zobowiązany do przeprowadzania kontroli stacji w zakresie prawidłowego wykonywania badań technicznych pojazdów czy prawidłowego prowadzenia dokumentacji.”
Tak też było i w tym przypadku, gdzie prezydent upoważnił stosownych pracowników do nadzoru nad tym zagadnieniem.
„Okazuje się, że nigdy jednak nie stwierdzono tak rażących nieprawidłowości, by Prezydent Miasta Żory miał podstawę prawną do wydania decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę SKP lub o cofnięciu diagnoście uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów.”
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
A w dniu wczorajszym otrzymaliśmy – także z Żor – wiążące się z tym tematem informacje. Ale poczytajcie sami i zastanówcie się nad wnioskami:
„(…) W bieżącym roku na każdej ze stacji dokonano po jednej kontroli.
Zgodnie z art. 83b ustawy – Prawo o ruchu drogowym kontrole dotyczyły zgodności stacji z wymaganiami art. 83 ust. 3 ustawy, prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów, oraz prawidłowości prowadzenia wymaganej dokumentacji.
Po przeprowadzeniu kontroli dla każdej stacji zostały wydane zalecenia pokontrolne i wyznaczono termin ich wykonania.
W momencie przekazywania pisemnych zaleceń pokontrolnych każdorazowo uchybienia w nich zawarte były omawiane z kierownictwem stacji kontroli pojazdów. Uchybienia były również omawiane z pracownikami stacji w trakcie kontroli.
W tym roku zalecenia te obejmowały głównie usunięcie nieprawidłowości w działaniu i eksploatacji poszczególnych przyrządów i urządzeń kontrolno-pomiarowych, nieprawidłowości działania wyposażenia technologicznego stanowisk kontrolnych, oraz drobne uchybienia dotyczące prowadzenia wymaganej dokumentacji.
Ponadto na nasz wniosek lub wniosek stacji kontroli pojazdów są organizowane spotkania w celu uzgodnienia bieżących problemów dotyczących przeprowadzania badań technicznych pojazdów.
W bieżącym roku odbyło się jedno takie spotkanie w miesiącu maju i mamy zamiar do końca roku zorganizować przynajmniej jeszcze jedno takie spotkanie.
W wyniku rozmów z właścicielami stacji kontroli pojazdów w dwóch stacjach wprowadzono monitoring stanowisk kontrolnych.
Jeśli chodzi o sytuację, która miała miejsce w ubiegłym roku w Okręgowej Stacji Kontroli pojazdów „KreG” Sp. z o.o., to w sprawie uprawnień diagnostów samochodowych organem władnym do ewentualnego cofnięcia uprawnień diagnosty jest Starosta powiatu wodzisławskiego, gdyż diagności z uwagi na miejsce zamieszkania (Wodzisław Śląski i okolice) mają wydane uprawnienia przez Starostę Powiatu Wodzisław Śląski i tylko ten organ może podjąć decyzję o ewentualnym cofnięciu im uprawnień.
W sprawie Stacji Kontroli Pojazdów „KreG” Sp. z o.o. i ewentualnego podjęcia decyzji o skreśleniu stacji kontroli pojazdów z rejestru działalności regulowanej to decyzja w tym zakresie zostanie podjęta po otrzymaniu prawomocnego wyroku sądu.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich
Ireneusz Krzemiński
„
= = = = = = = = = = =
Przeczytaliście? Czy to były odpowiedzi na Wasze wszystkie pytania, które chcielibyście zadać?
Teraz przyszedł czas na wnioski, ale o tym później, gdy wrócę z miasta do swojej wioski.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 29 2014
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Są pytania, są i odpowiedzi, czyli o nadzorze nad SKP na pewnym przykładzie – nie dla gawiedzi.
Jeszcze trwa proces skorumpowanych diagnostów. A już przed wieloma miesiącami padały w tej sprawie interesujące pytania. Bo „urzędnicy kontrolowali, ale nic nie zauważyli? Za kontrolę stacji odpowiada magistrat, (…). Dlaczego nikt nie zauważył trwającego tak długo korupcyjnego procederu?”
Pytała o to w dniu 15 października 2013 autorka interesującego artykułu, Wioleta Kurzydem.[1]
„Według PoRD kontrolę nad SKP sprawuje starosta, a w przypadku miast na prawach powiatu – prezydent. Jest on zobowiązany do przeprowadzania kontroli stacji w zakresie prawidłowego wykonywania badań technicznych pojazdów czy prawidłowego prowadzenia dokumentacji.”
Tak też było i w tym przypadku, gdzie prezydent upoważnił stosownych pracowników do nadzoru nad tym zagadnieniem.
„Okazuje się, że nigdy jednak nie stwierdzono tak rażących nieprawidłowości, by Prezydent Miasta Żory miał podstawę prawną do wydania decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę SKP lub o cofnięciu diagnoście uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów.”
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
A w dniu wczorajszym otrzymaliśmy – także z Żor – wiążące się z tym tematem informacje. Ale poczytajcie sami i zastanówcie się nad wnioskami:
„(…) W bieżącym roku na każdej ze stacji dokonano po jednej kontroli.
Zgodnie z art. 83b ustawy – Prawo o ruchu drogowym kontrole dotyczyły zgodności stacji z wymaganiami art. 83 ust. 3 ustawy, prawidłowości wykonywania badań technicznych pojazdów, oraz prawidłowości prowadzenia wymaganej dokumentacji.
Po przeprowadzeniu kontroli dla każdej stacji zostały wydane zalecenia pokontrolne i wyznaczono termin ich wykonania.
W momencie przekazywania pisemnych zaleceń pokontrolnych każdorazowo uchybienia w nich zawarte były omawiane z kierownictwem stacji kontroli pojazdów. Uchybienia były również omawiane z pracownikami stacji w trakcie kontroli.
W tym roku zalecenia te obejmowały głównie usunięcie nieprawidłowości w działaniu i eksploatacji poszczególnych przyrządów i urządzeń kontrolno-pomiarowych, nieprawidłowości działania wyposażenia technologicznego stanowisk kontrolnych, oraz drobne uchybienia dotyczące prowadzenia wymaganej dokumentacji.
Ponadto na nasz wniosek lub wniosek stacji kontroli pojazdów są organizowane spotkania w celu uzgodnienia bieżących problemów dotyczących przeprowadzania badań technicznych pojazdów.
W bieżącym roku odbyło się jedno takie spotkanie w miesiącu maju i mamy zamiar do końca roku zorganizować przynajmniej jeszcze jedno takie spotkanie.
W wyniku rozmów z właścicielami stacji kontroli pojazdów w dwóch stacjach wprowadzono monitoring stanowisk kontrolnych.
Jeśli chodzi o sytuację, która miała miejsce w ubiegłym roku w Okręgowej Stacji Kontroli pojazdów „KreG” Sp. z o.o., to w sprawie uprawnień diagnostów samochodowych organem władnym do ewentualnego cofnięcia uprawnień diagnosty jest Starosta powiatu wodzisławskiego, gdyż diagności z uwagi na miejsce zamieszkania (Wodzisław Śląski i okolice) mają wydane uprawnienia przez Starostę Powiatu Wodzisław Śląski i tylko ten organ może podjąć decyzję o ewentualnym cofnięciu im uprawnień.
W sprawie Stacji Kontroli Pojazdów „KreG” Sp. z o.o. i ewentualnego podjęcia decyzji o skreśleniu stacji kontroli pojazdów z rejestru działalności regulowanej to decyzja w tym zakresie zostanie podjęta po otrzymaniu prawomocnego wyroku sądu.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich
Ireneusz Krzemiński
„
= = = = = = = = = = =
Przeczytaliście? Czy to były odpowiedzi na Wasze wszystkie pytania, które chcielibyście zadać?
Teraz przyszedł czas na wnioski, ale o tym później, gdy wrócę z miasta do swojej wioski.
Dziadek Piotra
[1] http://www.tuzory.pl/wiadomosci,trwa-proces-skorumpowanych-diagnostow-urzednicy-kontrolowali-ale-nic-nie-zauwazyli-,wia5-3266-5659.html
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, kodeks karny, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, wyrok sądu