Więc, choć nie minęło dużo czasu, to wypada opowiedzieć Wam, cóż jeszcze za treści otrzymamy przy jego zakupie.
Otóż kolejny, i nieco standardowy temat dla każdego UDS[1]-a, to nasz cennik, czyli „Opłaty za badania techniczne”. Potem problematyka badania pojazdów zabytkowych, które nie podlegają OBT[2], z wyłączeniem wykorzystywania ich do zarobkowego transportu. Dalej omówiona jest kwestia dopuszczenia jednostkowego i dopuszczenia indywidualnego oraz dość szeroko i w sposób wyczerpujący omówiona została problematyka świateł w pojazdach w świetle obowiązujących przepisów wraz z ciekawymi przykładami.
A kolejne części tego podręcznika zasługują na naszą szczególna uwagę, albowiem dostępne na naszym rynku pozycje nie zawierają tak nowatorskiego podejścia do interesującej nas problematyki BT[3] na SKP[4]! Otrzymaliśmy bowiem „Wykaz przykładów (wzorców) przeprowadzania badań technicznych pojazdów”, który składa się z 33 zróżnicowanych zagadnień, gdzie w dalszej kolejności omówione są właściwe czynności UDS-a dla każdego z tych 33 przykładów – super!
Te nasze czynności (niczym prowadzenie za rękę!) uszeregowane są w następującej kolejności:
jaka SKP może wykonać dane BT,
rodzaj BT,
zakres BT,
wynik BT,
jaki ma być wpis „następny termin badania”,
jakie dokumenty ma prawo zażądać UDS,
jakie dokumenty wystawia UDS,
jaka pobierana jest opłata,
co wpisujemy w rubrykę „Uwagi”,
lub też inne i dodatkowe w zależności od rodzaju badania, np. którą pozycję na zaświadczeniu należy wykreślić.
Dalej mamy nie mniej interesujące „Przykłady wzorców przeprowadzania badań technicznych pojazdów ADR”, których jest łącznie 27. Podobnie jak wyżej, także w tym przypadku mamy opisaną systematykę i wskazany właściwy tok naszego postępowania w przypadku pojazdu ADR. Te opisane przykłady są także niczym innym, jak prowadzeniem nas za rękę poprzez W. Szan. Autorów, za co wyrazy szacunku od całego naszego środowiska.
Dalej mamy omówione klasy lusterek w pojazdach oraz problematykę tachografów i ograniczników prędkości.
Kolejnym, bardzo nam przydatnym, bo praktycznym tematem jest „Badanie samochodu ciężarowego lub ciągnika siodłowego FL” wraz z ilustracjami pojazdów ADR i wzorami wystawianych dokumentów.
Końcowa część tego podręcznika, to aktualnie obowiązujące naszą branżę przepisy prawne, od PoRD do podstawowych rozporzadzeń.
Jestem przekonany, że ta pozycja jest nie tylko dla kandydatów do naszego zawodu. Ten ciekawy „Przewodnik po przepisach prawnych” jest tego typu podręcznikiem, który powinien być na każdej SKP i dostępny dla każdego UDS-a w Kraju. Przemawia za tym ciekawie rozwinięty zamysł Autorów, aby służyć nam pomocą każdego dnia, prowadząc nas nieomal za rękę podczas naszej pracy na SKP.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] UDS, to pracownik SKP wykonujący BT, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[2] OBT, to obowiązkowe i najczęściej coroczne badanie techniczne pojazdu, wykonywane przez UDS-a na SKP.
[3] BT, to badanie techniczne pojazdu wykonywane przez UDS-a na SKP, które może być okresowe (OBT) lub dodatkowe (DBT).
[4] SKP, to miejsce pracy UDS-a, gdzie wykonywane są BT.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 7 2014
PRZEWODNIK PO PRZEPISACH PRAWNYCH – cd.
Przewodnik po przepisach prawnych – ciąg dalszy.
Jak zapewne pamiętacie, to całkiem niedawno skończyliśmy omawianie pierwszej części tego tego interesującego podręcznika https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/przewodnik-po-przepisach-prawnych/
Więc, choć nie minęło dużo czasu, to wypada opowiedzieć Wam, cóż jeszcze za treści otrzymamy przy jego zakupie.
Otóż kolejny, i nieco standardowy temat dla każdego UDS[1]-a, to nasz cennik, czyli „Opłaty za badania techniczne”. Potem problematyka badania pojazdów zabytkowych, które nie podlegają OBT[2], z wyłączeniem wykorzystywania ich do zarobkowego transportu. Dalej omówiona jest kwestia dopuszczenia jednostkowego i dopuszczenia indywidualnego oraz dość szeroko i w sposób wyczerpujący omówiona została problematyka świateł w pojazdach w świetle obowiązujących przepisów wraz z ciekawymi przykładami.
A kolejne części tego podręcznika zasługują na naszą szczególna uwagę, albowiem dostępne na naszym rynku pozycje nie zawierają tak nowatorskiego podejścia do interesującej nas problematyki BT[3] na SKP[4]! Otrzymaliśmy bowiem „Wykaz przykładów (wzorców) przeprowadzania badań technicznych pojazdów”, który składa się z 33 zróżnicowanych zagadnień, gdzie w dalszej kolejności omówione są właściwe czynności UDS-a dla każdego z tych 33 przykładów – super!
Te nasze czynności (niczym prowadzenie za rękę!) uszeregowane są w następującej kolejności:
Dalej mamy nie mniej interesujące „Przykłady wzorców przeprowadzania badań technicznych pojazdów ADR”, których jest łącznie 27. Podobnie jak wyżej, także w tym przypadku mamy opisaną systematykę i wskazany właściwy tok naszego postępowania w przypadku pojazdu ADR. Te opisane przykłady są także niczym innym, jak prowadzeniem nas za rękę poprzez W. Szan. Autorów, za co wyrazy szacunku od całego naszego środowiska.
Dalej mamy omówione klasy lusterek w pojazdach oraz problematykę tachografów i ograniczników prędkości.
Kolejnym, bardzo nam przydatnym, bo praktycznym tematem jest „Badanie samochodu ciężarowego lub ciągnika siodłowego FL” wraz z ilustracjami pojazdów ADR i wzorami wystawianych dokumentów.
Końcowa część tego podręcznika, to aktualnie obowiązujące naszą branżę przepisy prawne, od PoRD do podstawowych rozporzadzeń.
Jestem przekonany, że ta pozycja jest nie tylko dla kandydatów do naszego zawodu. Ten ciekawy „Przewodnik po przepisach prawnych” jest tego typu podręcznikiem, który powinien być na każdej SKP i dostępny dla każdego UDS-a w Kraju. Przemawia za tym ciekawie rozwinięty zamysł Autorów, aby służyć nam pomocą każdego dnia, prowadząc nas nieomal za rękę podczas naszej pracy na SKP.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] UDS, to pracownik SKP wykonujący BT, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
[2] OBT, to obowiązkowe i najczęściej coroczne badanie techniczne pojazdu, wykonywane przez UDS-a na SKP.
[3] BT, to badanie techniczne pojazdu wykonywane przez UDS-a na SKP, które może być okresowe (OBT) lub dodatkowe (DBT).
[4] SKP, to miejsce pracy UDS-a, gdzie wykonywane są BT.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: branżowe wydawnictwa, diagnosta samochodowy, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)