To i owo weekendowo i BUS-owo, czyli nie bujam wcele, bo to są nasze kolejne urzędnicze skandale.
I. Egzaminy a praktyka.
Na drogach giną ludzie. Nasz restrykcyjny system egzaminacyjny na prawo jazdy oczywiście sam nie zdaje egzaminu. Bo w te mienione święta na naszych drogach znów zginęło więcej ludzi niż w roku ubiegłym.
W swoim założeniu, system egzaminacyjny ma nie dopuścić na nasze drogi tych osób, które nie będą w stanie poznać systemu bezpiecznego poruszania się po drogach. I oczywiście ten system tej funkcji nie spełnia. A powodem tego przykrego faktu jest nasza przykra rzeczywistość, że nikt za ten fatalny stan nie odpowiada. Nie ma tych osób (chowają się po kątach!), które odpowiadają tak za ten system egzaminacyjny, jak i za stan bezpieczeństwa na drogach.
Równie dobrze problem egzaminowania na prawo jazdy możemy powierzyć pierwszemu lepszemu sołtysowi, a stan BRD będzie taki sam, lub może nawet lepszy!
Ani Premierowi Tuskowi, ani Ministrowi od spraw wewnętrznych, ani Komendantowi Głównemu Policji nie zależy na zmniejszeniu ilości zabitych na drodze. Im wystarczy, że raz po raz Rzecznik Policji pomstuje na pijaków . . . – i to załatwia im sprawę. A nam?
Czy nam to odpowiada, ze na drogach giną nasi znajomi, członkowie naszych Rodzin, nasi sąsiedzi?
Podobnie z naszymi egzaminami w TDT. Ich restrykcyjność nie przekłada się na oczekiwaną efektywność (patrz poniższa informacja GITD + kolejne przypadki pozbawienia uprawnień).
Brak zapisanej odpowiedzialności dla kierownictwa TDT za efekty swoich działań (i zaniechań!) to jedna przyczyn obecnego i nieco przykrego stanu rzeczy. Równie dobrze egzaminy do naszego zawodu możemy powierzyć pierwszemu lepszemu sołtysowi, a stan będzie taki sam lub nawet nieco lepszy.
A wystarczy włożyć w zakres obowiązków odpowiedzialność za efekty swojej pracy.
II. Akcja „Bus”.
Ze stron internetowych GITD dowiedzieliśmy się o akcji „BUS” w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie w dniu 24 kwietnia inspektorzy z Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego kontrole „busów” i autobusów komunikacji miejskiej.
Inspektorzy sprawdzili łącznie 35 pojazdów, które przewoziły pasażerów na liniach regularnych zarówno miejskich, jak i podmiejskich.
Z powodu złego stanu technicznego zatrzymano aż 12 DR. Do momentu usunięcia stwierdzonych usterek pojazdy te zostały wycofane z ruchu. Najpoważniejsze z nich to:
wycieki płynów eksploatacyjnych z silnika,
zbyt zużyty bieżnik opon,
usterki w oświetleniu,
usterki w zawieszeniu,
braki w wyposażeniu.
Na powyższą okoliczność skierowaliśmy w Waszym imieniu prośbę na ręce pani rzecznik GITD – Aleksandry Kabylskiej o uzupełnienie informacji z przedmiotowej kontroli w Piotrkowie Trybunalskim w zakresie tych 12-tu przewoźników, którym zatrzymano DR:
Czy któryś z nich posiada własne SKP?
W jakim czasie od przedmiotowego zatrzymania DR wykonane były ostatnie OBT tych 12 busów, którym zatrzymano DR.
Czy w przypadku tych stwierdzonych nieprawidłowości wystąpicie do starostwa w trybie art. 83 b o zamknięcie tych SKP, na których nierzetelnie wykonano ostatnie OBT?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 26 2014
TO I OWO WEEKENDOWO
To i owo weekendowo i BUS-owo, czyli nie bujam wcele, bo to są nasze kolejne urzędnicze skandale.
I. Egzaminy a praktyka.
Na drogach giną ludzie. Nasz restrykcyjny system egzaminacyjny na prawo jazdy oczywiście sam nie zdaje egzaminu. Bo w te mienione święta na naszych drogach znów zginęło więcej ludzi niż w roku ubiegłym.
W swoim założeniu, system egzaminacyjny ma nie dopuścić na nasze drogi tych osób, które nie będą w stanie poznać systemu bezpiecznego poruszania się po drogach. I oczywiście ten system tej funkcji nie spełnia. A powodem tego przykrego faktu jest nasza przykra rzeczywistość, że nikt za ten fatalny stan nie odpowiada. Nie ma tych osób (chowają się po kątach!), które odpowiadają tak za ten system egzaminacyjny, jak i za stan bezpieczeństwa na drogach.
Równie dobrze problem egzaminowania na prawo jazdy możemy powierzyć pierwszemu lepszemu sołtysowi, a stan BRD będzie taki sam, lub może nawet lepszy!
Ani Premierowi Tuskowi, ani Ministrowi od spraw wewnętrznych, ani Komendantowi Głównemu Policji nie zależy na zmniejszeniu ilości zabitych na drodze. Im wystarczy, że raz po raz Rzecznik Policji pomstuje na pijaków . . . – i to załatwia im sprawę. A nam?
Czy nam to odpowiada, ze na drogach giną nasi znajomi, członkowie naszych Rodzin, nasi sąsiedzi?
Podobnie z naszymi egzaminami w TDT. Ich restrykcyjność nie przekłada się na oczekiwaną efektywność (patrz poniższa informacja GITD + kolejne przypadki pozbawienia uprawnień).
Brak zapisanej odpowiedzialności dla kierownictwa TDT za efekty swoich działań (i zaniechań!) to jedna przyczyn obecnego i nieco przykrego stanu rzeczy. Równie dobrze egzaminy do naszego zawodu możemy powierzyć pierwszemu lepszemu sołtysowi, a stan będzie taki sam lub nawet nieco lepszy.
A wystarczy włożyć w zakres obowiązków odpowiedzialność za efekty swojej pracy.
II. Akcja „Bus”.
Ze stron internetowych GITD dowiedzieliśmy się o akcji „BUS” w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie w dniu 24 kwietnia inspektorzy z Łódzkiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili na terenie miasta Piotrkowa Trybunalskiego kontrole „busów” i autobusów komunikacji miejskiej.
Inspektorzy sprawdzili łącznie 35 pojazdów, które przewoziły pasażerów na liniach regularnych zarówno miejskich, jak i podmiejskich.
Z powodu złego stanu technicznego zatrzymano aż 12 DR. Do momentu usunięcia stwierdzonych usterek pojazdy te zostały wycofane z ruchu. Najpoważniejsze z nich to:
Na powyższą okoliczność skierowaliśmy w Waszym imieniu prośbę na ręce pani rzecznik GITD – Aleksandry Kabylskiej o uzupełnienie informacji z przedmiotowej kontroli w Piotrkowie Trybunalskim w zakresie tych 12-tu przewoźników, którym zatrzymano DR:
A teraz tradycyjnie (i z ciekawością!) czekamy.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, GITD, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola TDT, stan techniczny autobusów