Na prośbę jednego z naszych Kolegów oraz powodowany osobistym interesem (nie mogę iść na urlop, bo Kolega, który ma mnie zamienić na SKP też czeka na egzamin w TDT) pozwoliłem sobie zadzwonić do TDT pytając, kiedy wreszcie ruszą egzaminy.
Na początku zadzwoniłem do komórki, która zajmuje się organizowaniem egzaminów, ale tam nic nie wiedzieli poza tym, aby czekać, czekać i czekać . . .
Więc pozwoliłem sobie zadzwonić w inne jeszcze miejsce szukając tej odpowiedzi, i nieco zdziwiony usłyszałem, że rozmawiać ze mną/z nami w tej sprawie będzie sam pan Dyrektor Andrzej Kolasa.
Nie pozostało mi nic innego, jak w miłej pogawędce wysłuchać racji TDT w tej bulwersującej nieco sprawie.
Pan Dyrektor był uprzejmy poinformować mnie, że także czeka na stosowne rozporządzenie pod roboczym tytułem „w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów”, które cały czas (?) przygotowuje nasz (?) Departament Transportu Drogowego. A z chwilą opublikowania tego rozporządzenia wszystkie siły TDT będą rzucone w teren, aby szybko zniwelować powstałe z winy resortu transportu opóźnienie.
Ponadto zrozumiałem, że to z inicjatywy TDT w omawianym rozporządzeniu umieszczony będzie dodatkowy okres 3 miesięcy (dotychczasowe 6 m-cy + dodatkowe 3 m-ce = 9 m-cy) dla tych wszystkich, którym z różnych powodów pozostał do zakończenia kolejny etap egzaminów.
Tak więc już wiemy, to nasz resort transportu odpowiedzialny jest za ten bałagan (i była minister Bieńkowska, która także dała już plamę przesłuchiwana na salonach UE. Bo zuchwała mina, to za mało i tamtejszym urzędnikom jakby . . . – nie wystarczało).
Drążąc dalej ten egzaminacyjny temat zadzwoniłem do Dep. TD, ale tam nie chcieli w tej sprawie rozmawiać, więc wysłałem im stosowne pytania. Ciekawe, kiedy i co odpowiedzą . . .
Poczekacie ze mną na odpowiedź?
Ale jedno jest pewne, gdyby nabór do naszego zawodu należał do naszego samorządu zawodowego, to podobna sytuacja nigdy by się nie wydarzyła – Nigdy!
II. Odpowiedź z Braniewa.
Także na prośbę innego z naszych Kolegów pozwoliłem sobie wysłać pod koniec sierpnia nasze standardowe pytania[1] do Braniewa.
Nie mogąc doczekać się odpowiedzi zadzwoniłem i dziś otrzymaliśmy taką oto odpowiedź:
„Witam.
W nawiązaniu do Pańskiego maila ws roli nadzoru stacjami kontroli pojazdów
informuję co następuje:
Ad 1. Na administrowanym terenie zarejestrownych jest 6 stacji kontroli
pojazów.
Ad 2. Nie było uwag co do działaności SKP
Ad 3. Nie dotyczy – patrz ad 2.
Ad 4. Nie
Ad 5. Nie
Ad 6. Nie
Z poważaniem
Piotr Gajowniczek
Główny Specjalista
Wydział Komunikacji i Transportu
Starostwo Powiatowe
w Braniewie (…)”
III. Odpowiedź z Polkowic, skąd pochodzi Prezes Związku Powiatów Polskich (ZPP) p. Marek Tramś, będący jednocześnie Starostą Polkowickim. To zapewne te dwie ważne funkcje powodują ten brak czasu i brak inicjatywy ZPP w zakresie uporządkowania nadzoru nad naszymi SKP. Ale poczytajcie sami, bo jest w tej odpowiedzi także jeden ciekawy akapit:
„Odpowiadając na Pana zapytanie z dnia 29-09-2014 r. dotyczące spraw związanych z nadzorem nad SKP – Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Polkowicach uprzejmie informuje, że:
1. Na terenie powiatu polkowickiego znajduje się 5 stacji kontroli pojazdów, w tym 3 stacje okręgowe i 2 stacje podstawowe.
2. W tym roku skierowano jedno wystąpienie pokontrolne do właściciela SKP.
3. Wystąpienie dotyczyło nieprawidłowości wykonywania i dokumentowania badania technicznego pojazdu.
4. W tym roku nie cofnięto uprawnień żadnemu diagnoście.
5. W tym roku nie skreślono żadnego przedsiębiorcy prowadzącego SKP z rejestru działalności regulowanej.
6. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Polkowicach organizuje spotkania dla przedstawicieli SKP. Ostatnie spotkanie miało miejsce w dniu 16-05-2014 r.
W zał. wykaz SKP z terenu powiatu polkowickiego. Powyższe informacje są zgodne na dzień 30-09-2014 r.
Niniejsza korespondencja zarejestrowana została pod numerem:
KD.RP.5421.39.2014
Z poważaniem
Inspektor Michał Kroczak
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Polkowicach
Dział Rejestracji Pojazdów
59-100 Polkowice”
I tradycyjnie pozdrawiam oraz do spotkania w Opolu namawiam!
1. – Ile jest stacji kontroli pojazdów na terenie podległym Waszemu WK (Wydział Komunikacji),
2. – Ile (od początku roku do chwili obecnej) skierowano wystąpień pokontrolnych do właścicieli SKP,
3. – Co stanowi główny przedmiot zarzutów w tych wystąpieniach pokontrolnych (proszę o min. 5 najczęściej powtarzających się zarzutów),
4. – Czy w tym roku pozbawiono już uprawnień diagnostów, jeśli tak, to ilu.
5. – Czy w tym roku zamknięto już jakąś SKP, jeśli tak, to ile.
6. – Czy Wasz WK organizuje spotkania z właścicielami lub pracownikami kontrolowanych SKP, których tematem jest omówieniem wyników kontroli. Jeśli tak, to jak często i kiedy odbyło się ostatnie takie spotkanie?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 7 2014
ODPOWIEDŹ TDT, BRANIEWA, POLKOWIC.
Odpowiedź TDT, Braniewa, Polkowic
(pisane we wtorek, na podwieczorek).
I. Odpowiedź z TDT.
Na prośbę jednego z naszych Kolegów oraz powodowany osobistym interesem (nie mogę iść na urlop, bo Kolega, który ma mnie zamienić na SKP też czeka na egzamin w TDT) pozwoliłem sobie zadzwonić do TDT pytając, kiedy wreszcie ruszą egzaminy.
Na początku zadzwoniłem do komórki, która zajmuje się organizowaniem egzaminów, ale tam nic nie wiedzieli poza tym, aby czekać, czekać i czekać . . .
Więc pozwoliłem sobie zadzwonić w inne jeszcze miejsce szukając tej odpowiedzi, i nieco zdziwiony usłyszałem, że rozmawiać ze mną/z nami w tej sprawie będzie sam pan Dyrektor Andrzej Kolasa.
Nie pozostało mi nic innego, jak w miłej pogawędce wysłuchać racji TDT w tej bulwersującej nieco sprawie.
Jak zrozumiałem, to problem rozpoczął się w dniu 10 sierpnia br., gdy weszły w życie nowe zasady naboru do naszego zawodu insp. UDS-a –http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/nowe-zasady-naboru-inspektora-uds/
Pan Dyrektor był uprzejmy poinformować mnie, że także czeka na stosowne rozporządzenie pod roboczym tytułem „w sprawie szkolenia i egzaminowania diagnostów”, które cały czas (?) przygotowuje nasz (?) Departament Transportu Drogowego. A z chwilą opublikowania tego rozporządzenia wszystkie siły TDT będą rzucone w teren, aby szybko zniwelować powstałe z winy resortu transportu opóźnienie.
Ponadto zrozumiałem, że to z inicjatywy TDT w omawianym rozporządzeniu umieszczony będzie dodatkowy okres 3 miesięcy (dotychczasowe 6 m-cy + dodatkowe 3 m-ce = 9 m-cy) dla tych wszystkich, którym z różnych powodów pozostał do zakończenia kolejny etap egzaminów.
Tak więc już wiemy, to nasz resort transportu odpowiedzialny jest za ten bałagan (i była minister Bieńkowska, która także dała już plamę przesłuchiwana na salonach UE. Bo zuchwała mina, to za mało i tamtejszym urzędnikom jakby . . . – nie wystarczało).
Drążąc dalej ten egzaminacyjny temat zadzwoniłem do Dep. TD, ale tam nie chcieli w tej sprawie rozmawiać, więc wysłałem im stosowne pytania. Ciekawe, kiedy i co odpowiedzą . . .
Poczekacie ze mną na odpowiedź?
Ale jedno jest pewne, gdyby nabór do naszego zawodu należał do naszego samorządu zawodowego, to podobna sytuacja nigdy by się nie wydarzyła – Nigdy!
II. Odpowiedź z Braniewa.
Także na prośbę innego z naszych Kolegów pozwoliłem sobie wysłać pod koniec sierpnia nasze standardowe pytania[1] do Braniewa.
Nie mogąc doczekać się odpowiedzi zadzwoniłem i dziś otrzymaliśmy taką oto odpowiedź:
„Witam.
W nawiązaniu do Pańskiego maila ws roli nadzoru stacjami kontroli pojazdów
informuję co następuje:
Ad 1. Na administrowanym terenie zarejestrownych jest 6 stacji kontroli
pojazów.
Ad 2. Nie było uwag co do działaności SKP
Ad 3. Nie dotyczy – patrz ad 2.
Ad 4. Nie
Ad 5. Nie
Ad 6. Nie
Z poważaniem
Piotr Gajowniczek
Główny Specjalista
Wydział Komunikacji i Transportu
Starostwo Powiatowe
w Braniewie (…)”
III. Odpowiedź z Polkowic, skąd pochodzi Prezes Związku Powiatów Polskich (ZPP) p. Marek Tramś, będący jednocześnie Starostą Polkowickim. To zapewne te dwie ważne funkcje powodują ten brak czasu i brak inicjatywy ZPP w zakresie uporządkowania nadzoru nad naszymi SKP. Ale poczytajcie sami, bo jest w tej odpowiedzi także jeden ciekawy akapit:
„Odpowiadając na Pana zapytanie z dnia 29-09-2014 r. dotyczące spraw związanych z nadzorem nad SKP – Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Polkowicach uprzejmie informuje, że:
1. Na terenie powiatu polkowickiego znajduje się 5 stacji kontroli pojazdów, w tym 3 stacje okręgowe i 2 stacje podstawowe.
2. W tym roku skierowano jedno wystąpienie pokontrolne do właściciela SKP.
3. Wystąpienie dotyczyło nieprawidłowości wykonywania i dokumentowania badania technicznego pojazdu.
4. W tym roku nie cofnięto uprawnień żadnemu diagnoście.
5. W tym roku nie skreślono żadnego przedsiębiorcy prowadzącego SKP z rejestru działalności regulowanej.
6. Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Polkowicach organizuje spotkania dla przedstawicieli SKP. Ostatnie spotkanie miało miejsce w dniu 16-05-2014 r.
W zał. wykaz SKP z terenu powiatu polkowickiego. Powyższe informacje są zgodne na dzień 30-09-2014 r.
Niniejsza korespondencja zarejestrowana została pod numerem:
KD.RP.5421.39.2014
Z poważaniem
Inspektor Michał Kroczak
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Polkowicach
Dział Rejestracji Pojazdów
59-100 Polkowice”
I tradycyjnie pozdrawiam oraz do spotkania w Opolu namawiam!
Piszący we wtorek na (późny) podwieczorek
Dziadek Piotra
[1]
1. – Ile jest stacji kontroli pojazdów na terenie podległym Waszemu WK (Wydział Komunikacji),
2. – Ile (od początku roku do chwili obecnej) skierowano wystąpień pokontrolnych do właścicieli SKP,
3. – Co stanowi główny przedmiot zarzutów w tych wystąpieniach pokontrolnych (proszę o min. 5 najczęściej powtarzających się zarzutów),
4. – Czy w tym roku pozbawiono już uprawnień diagnostów, jeśli tak, to ilu.
5. – Czy w tym roku zamknięto już jakąś SKP, jeśli tak, to ile.
6. – Czy Wasz WK organizuje spotkania z właścicielami lub pracownikami kontrolowanych SKP, których tematem jest omówieniem wyników kontroli. Jeśli tak, to jak często i kiedy odbyło się ostatnie takie spotkanie?
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), resort transportu, rola starostwa, rola TDT, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)