Odpowiedź z Lidzbarka Warmińskiego, to swoisty rekord świata drogi Kolego.
Bo na 4 funkcjonujące SKP:
Wydano 4 pisma z uwagami po corocznej kontroli – wskaźnik 100%.
Wydano 3 decyzje o cofnięciu uprawnień insp. UDS-a – wskaźnik obliczcie sobie sami, bo choć to nie będzie 100 %, to i tak jest to nasz rekord świata (może pamiętacie jeszcze: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/przejechali-sie-ornecie/).
Wyobrażacie sobie podobne wskaźniki w Waszych miastach/starostwach (?) lub np. Warszawie, w Łodzi, w Krakowie, w Poznaniu, we Wrocławiu, itp., itd., et’cetera?
Piszę o tym przymierzając się do szerszego spojrzenia na problematykę nadzoru nad naszymi SKP ze strony starostwa (WK). Jestem przekonany, podobnie jak nasz Kolega TOM, że nie zawsze chodzi tu o podział na Polskę „A” i „B”. Nie zawsze chodzi tu też o specyficzne regionalizmy lub o funkcjonujące regionalnie odmienne interpretacje ustawy PoRD (z całym jej „dobrodziejstwem” nieudolnie napisanym i rozrzuconym po różnych rozporządzeniach).
Bo tu chodzi tylko i wyłącznie o jakość, celowość i rolę nadzoru nad naszymi SKP!
Od sławetnego raportu NIK, krytycznie opisującego kwestię nadzoru nad naszymi SKP na przełomie lat 2008/09, przyszedł już chyba czas na rzetelne podsumowanie tego okresu.
Minęło przecież 5 długich lat niezbędnych zmian w tym zakresie . . . . – prawda (?).
A tylko w ostatnim okresie 12 miesięcy mamy głośną sprawę, gdzie przedstawiono ponad 200 prokuratorskich zarzutów całej obsadzie tej śląskie OSKP lub skierowanie do sądu z aktem oskarżenia kolejnej już sprawy przeciwko naszemu koledze za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym w Zabrzu, afera w Rawie Mazowieckiej na OSKP, i temu podobne w wielu innych miastach.
Do widocznych już prawidłowości należy konstatacja/stwierdzenie, że chociaż kierowane są licznie wystąpienia pokontrolne, które nie dotyczą naszych Kolegów, to nie obserwujemy już takiego „zapału” ze strony WK do zamykania SKP (sic!). Zapewne wynika to z faktu, że łatwiej jest bić słabszego.
Zaś jedyny podmiot, który(nie tylko) moim zdaniem ma wszelkie atuty, aby coś pozytywnego zrobić w tym zakresie, czyli ZPP . . . . – nie robi nic, bojąc się tej problematyki niczym diabeł święconej wody! Myślę, że nawet Pani Kaniewska, która będąc szefową poznańskiego Stowarzyszenia Kierwników i Szefów Wydziału Komunikacji wspaniałomyślnie przekazała im onegdaj kompetencje do pracy w tzw. „grupie roboczej” jest zawiedziona tym faktem. Ta orgnizacja nie zasłużyła wówczas na zaufanie, którym ją obdarzono. A dziś . . . ?
Także do Kolegi Darka kieruję tą odpowiedź z Warmińskiego Lidzbarka.
Bo na naszych forach zawzięcie dyskutują, komu tu się zaprzedać, czyli oddać się (?) pod opiekę. Czy to ma być TDT, czy też GITD (ITD), starosta lub wojewoda. A ja podpowiadam: nie oddawajmy sie nikomu, zostańmy w swoim domu. Jeśli wśród naszych środowiskowych liderów nie widzicie łapówkarzy, to dobrze. Bo jest to materiał na te osoby, które mogą pełnić rolę nadzoru w naszym własnym środowisku. A do tego właściwie potrafią ocenić ewentualne zasługi (?) właściciela takiej SKP, wobec której napisano stos pokontrolnych uwag . . . – i nic.
Zastanawiając się nad tą problematyką publikuję odpowiedzi z poszczególnych miast/starostw, co może pomóc w we właściwej ocenie tego zagadnienia.
A jeśli interesują Was losy tych trzech kolegów, którym odebrano nasze uprawnienia, to dajcie znać, może uda mi się czegoś dowiedzieć.
dP
A teraz poczytaj już sam – drogi Kolego – ciekawą odpowiedź z Lidzbarka Warmińskiego:
= = = = = = = = = = = = = =
„
Pan Błażej Kowalski.
Odpowiadając na pytania zawarte we wniosku z dnia 28.08.2014 r. uprzejmie informuję, że:
Na terenie Powiatu Lidzbarskiego działają cztery stacje kontroli pojazdów.
W bieżącym roku przeprowadzono cztery kontrole stacji kontroli pojazdów, przy tym w dwóch przypadkach wydano zalecenia pokontrolne, a w pozostałych dwóch – tylko wystąpienia pokontrolne.
Zalecenia pokontrolne dotyczyły: nieprzedstawienia podczas kontroli dokumentów potwierdzających spełnianie przez członków organu osoby prawnej wymogu z art. 83 ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niewystąpienia w określonym terminie do Transportowego Dozoru Technicznego o wydanie kolejnego poświadczenia zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami.
W bieżącym roku Starosta Lidzbarski wydał trzy decyzje wobec trzech diagnostów w sprawie cofnięcia im uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów. Decyzje te zostały wykonane.
W bieżącym roku Starosta Lidzbarski nie wydał żadnej decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów.
Wyniki kontroli są omawiane z przedstawicielami stacji kontroli pojazdów bezpośrednio po zakończeniu kontroli. Odrębne spotkania nie są organizowane.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 3 2014
ODPOWIEDŹ Z LIDZBARKA
Odpowiedź z Lidzbarka Warmińskiego, to swoisty rekord świata drogi Kolego.
Bo na 4 funkcjonujące SKP:
Wyobrażacie sobie podobne wskaźniki w Waszych miastach/starostwach (?) lub np. Warszawie, w Łodzi, w Krakowie, w Poznaniu, we Wrocławiu, itp., itd., et’cetera?
Piszę o tym przymierzając się do szerszego spojrzenia na problematykę nadzoru nad naszymi SKP ze strony starostwa (WK). Jestem przekonany, podobnie jak nasz Kolega TOM, że nie zawsze chodzi tu o podział na Polskę „A” i „B”. Nie zawsze chodzi tu też o specyficzne regionalizmy lub o funkcjonujące regionalnie odmienne interpretacje ustawy PoRD (z całym jej „dobrodziejstwem” nieudolnie napisanym i rozrzuconym po różnych rozporządzeniach).
Bo tu chodzi tylko i wyłącznie o jakość, celowość i rolę nadzoru nad naszymi SKP!
Od sławetnego raportu NIK, krytycznie opisującego kwestię nadzoru nad naszymi SKP na przełomie lat 2008/09, przyszedł już chyba czas na rzetelne podsumowanie tego okresu.
Minęło przecież 5 długich lat niezbędnych zmian w tym zakresie . . . . – prawda (?).
A tylko w ostatnim okresie 12 miesięcy mamy głośną sprawę, gdzie przedstawiono ponad 200 prokuratorskich zarzutów całej obsadzie tej śląskie OSKP lub skierowanie do sądu z aktem oskarżenia kolejnej już sprawy przeciwko naszemu koledze za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym w Zabrzu, afera w Rawie Mazowieckiej na OSKP, i temu podobne w wielu innych miastach.
Do widocznych już prawidłowości należy konstatacja/stwierdzenie, że chociaż kierowane są licznie wystąpienia pokontrolne, które nie dotyczą naszych Kolegów, to nie obserwujemy już takiego „zapału” ze strony WK do zamykania SKP (sic!). Zapewne wynika to z faktu, że łatwiej jest bić słabszego.
Zaś jedyny podmiot, który(nie tylko) moim zdaniem ma wszelkie atuty, aby coś pozytywnego zrobić w tym zakresie, czyli ZPP . . . . – nie robi nic, bojąc się tej problematyki niczym diabeł święconej wody! Myślę, że nawet Pani Kaniewska, która będąc szefową poznańskiego Stowarzyszenia Kierwników i Szefów Wydziału Komunikacji wspaniałomyślnie przekazała im onegdaj kompetencje do pracy w tzw. „grupie roboczej” jest zawiedziona tym faktem. Ta orgnizacja nie zasłużyła wówczas na zaufanie, którym ją obdarzono. A dziś . . . ?
Także do Kolegi Darka kieruję tą odpowiedź z Warmińskiego Lidzbarka.
Bo na naszych forach zawzięcie dyskutują, komu tu się zaprzedać, czyli oddać się (?) pod opiekę. Czy to ma być TDT, czy też GITD (ITD), starosta lub wojewoda. A ja podpowiadam: nie oddawajmy sie nikomu, zostańmy w swoim domu. Jeśli wśród naszych środowiskowych liderów nie widzicie łapówkarzy, to dobrze. Bo jest to materiał na te osoby, które mogą pełnić rolę nadzoru w naszym własnym środowisku. A do tego właściwie potrafią ocenić ewentualne zasługi (?) właściciela takiej SKP, wobec której napisano stos pokontrolnych uwag . . . – i nic.
Zastanawiając się nad tą problematyką publikuję odpowiedzi z poszczególnych miast/starostw, co może pomóc w we właściwej ocenie tego zagadnienia.
A jeśli interesują Was losy tych trzech kolegów, którym odebrano nasze uprawnienia, to dajcie znać, może uda mi się czegoś dowiedzieć.
dP
A teraz poczytaj już sam – drogi Kolego – ciekawą odpowiedź z Lidzbarka Warmińskiego:
= = = = = = = = = = = = = =
„
Pan Błażej Kowalski.
Odpowiadając na pytania zawarte we wniosku z dnia 28.08.2014 r. uprzejmie informuję, że:
Na terenie Powiatu Lidzbarskiego działają cztery stacje kontroli pojazdów.
W bieżącym roku przeprowadzono cztery kontrole stacji kontroli pojazdów, przy tym w dwóch przypadkach wydano zalecenia pokontrolne, a w pozostałych dwóch – tylko wystąpienia pokontrolne.
Zalecenia pokontrolne dotyczyły: nieprzedstawienia podczas kontroli dokumentów potwierdzających spełnianie przez członków organu osoby prawnej wymogu z art. 83 ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niewystąpienia w określonym terminie do Transportowego Dozoru Technicznego o wydanie kolejnego poświadczenia zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami.
W bieżącym roku Starosta Lidzbarski wydał trzy decyzje wobec trzech diagnostów w sprawie cofnięcia im uprawnień do wykonywania badań technicznych pojazdów. Decyzje te zostały wykonane.
W bieżącym roku Starosta Lidzbarski nie wydał żadnej decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów.
Wyniki kontroli są omawiane z przedstawicielami stacji kontroli pojazdów bezpośrednio po zakończeniu kontroli. Odrębne spotkania nie są organizowane.
Z poważaniem
Halina Jaworska
Naczelnik Wydziału
Komunikacji i Transportu”
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, rola starostwa, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP), Zwiazek Powiatów Polskich (ZPP)