Czyli, co z naszymi Kolegami i co jeszcze przed nami.
Jeden z naszych Kolegów (z Sokołowa Podlaskiego?) zwrócił się do mnie z prośbą o uzupełnienie informacji dotyczącej tamtejszego środowiska insp. UDS-ów. Sprawa ma także dość mocny związek z BRD, co wielu Kolegom z naszych branżowych organizacji – zapatrzonym tylko we własne interesy i interesiki – jakże często umyka.
Ale poczytajcie sami i pomyślcie nad wnioskami:
„Długo by można było wyliczać niesprawności, jakie miał samochód ciężarowy przystosowany do przewozu mleka. Policjanci zatrzymali DR, zmuszając w ten sposób do naprawy usterek. Jak się okazało, ten samochód „przeszedł” OBT miesiąc wcześniej.
W dniu 02.06.2014 r. około godz. 7.30 w Sokołowie Podlaskim na ul. Siedleckiej (droga krajowa nr 63) policjanci sokołowskiej drogówki zauważyli jadący od strony Siedlec samochód ciężarowy marki Steyr, przystosowany do przewozu mleka. Samochód jechał tak, że zachodził tyłem w prawą stronę, co mogło świadczyć o uszkodzeniu lewego resora. Taki stan techniczny pojazdu, mógł stwarzać zagrożenie BRD zarówno dla kierowcy, jak i innych uczestników ruchu drogowego.
W trakcie kontroli policjanci byli przerażeni takim stanem technicznym pojazdu. Praktycznie w każdym miejscu wykrywali drastyczne usterki techniczne. Wśród licznych stwierdzonych usterek można wymienić chociażby:
nieszczelność siłownika hamulca,
liczne wycieki oleju z pomp, silnika i piasty, gdzie wyciek zalewał bęben i tarcze hamulcowe,
zwarcie w lampach tylnych powodujące „choinkę”,
niesprawne światła kierunkowskazów,
uszkodzony wspornik zmiany biegów i mocowany do skrzyni biegów za pomocą drutu,
Okazało się, że samochód jest świeżo po corocznym OBT, który przeszedł w połowie kwietnia. W DR takiej informacji jednak nie było, a jedynie na wydanym przez insp. UDS-a zaświadczeniu. Przyczyną był fakt, że od 2008 roku, brak jest miejsca na takowe wpisy w dokumencie. Przez sześć lat właściciel nie miał czasu wymienić DR w stosownym urzędzie.
Za taki karygodny stan techniczny, właściciel pojazdu odpowie przed Sądem.
Policjanci przyjrzą się również uważnie poprawności wykonywanych zadań przez insp. UDS-a, który dopuścił taki pojazd do ruchu.”[1]
A z wnioskami poczekajcie nieco. Trudno przewidzieć, czy sprawa ta pójdzie w kierunku kodeksu karnego, czy też tylko (?) w kierunku art. 84 ust. 3 PoRD. Na pierwszym etapie to wszystko zależy od wiedzy prawnej policjantów. …
A ja jestem przekonany, że wszyscy jesteśmy zainteresowani tym, na jakim etapie jest ta sprawa lub czy się już skończyła. Więc pozwolę sobie na początku tygodnia poszperać nieco w tamtejszych urzędach.
Tego typu podobnych spraw toczy się aktualnie na terenie kraju kilkanaście, a najwięcej na Dolnym Śląsku. Nie jestem w stanie – z uwagi na brak czasu – interweniować w każdej z nich. Dlatego z moją ewentualną interwencją ograniczam się tylko do tych, gdzie jest Wasze zainteresowanie w formie telefonicznej lub e-mailowej.
Ale przy wszystkich tego typu sprawach należy mieć na uwadze także ten nieco jeszcze inny aspekt każdej takiej sprawy. Bo rzecz nie dotyczy tylko naszych Kolegów, którym ktoś chce odebrać uprawnienia.
Takie wszystkie sprawy rzucają światło na jakość nadzoru właścicielskiego lub brak jakiegokolwiek nadzoru nad pracą podległych pracowników. Z podobnymi sprawami wiąże się szkodnictwo wielu właścicieli SKP, którzy odmawiają lub nawet zakazują swoim pracownikom uczestnictwa w okresowych szkoleniach podnoszących kwalifikacje prowadzonych przez takie lub inne ośrodki (firmy szkoleniowe).
Wszystkie takie sprawy rzucają światło na jakość ustawowego nadzoru sprawowanego przez starostwo, które często niedomagając, prosi o wsparcie TDT.
Wszystkie te sprawy rzucają światło na jakość kadry, którą dostarcza nam TDT od tak wielu już lat.
Jestem przekonany, że dla dobra BRD przyszedł już czas, aby mocno pochylić się nad tym zagadnieniem i dokonać jego właściwej oceny.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sie 23 2014
MLECZARKA Z WYCIEKAMI
Mleczarka z wyciekami i takie inne….
Czyli, co z naszymi Kolegami i co jeszcze przed nami.
Jeden z naszych Kolegów (z Sokołowa Podlaskiego?) zwrócił się do mnie z prośbą o uzupełnienie informacji dotyczącej tamtejszego środowiska insp. UDS-ów. Sprawa ma także dość mocny związek z BRD, co wielu Kolegom z naszych branżowych organizacji – zapatrzonym tylko we własne interesy i interesiki – jakże często umyka.
Ale poczytajcie sami i pomyślcie nad wnioskami:
„Długo by można było wyliczać niesprawności, jakie miał samochód ciężarowy przystosowany do przewozu mleka. Policjanci zatrzymali DR, zmuszając w ten sposób do naprawy usterek. Jak się okazało, ten samochód „przeszedł” OBT miesiąc wcześniej.
W dniu 02.06.2014 r. około godz. 7.30 w Sokołowie Podlaskim na ul. Siedleckiej (droga krajowa nr 63) policjanci sokołowskiej drogówki zauważyli jadący od strony Siedlec samochód ciężarowy marki Steyr, przystosowany do przewozu mleka. Samochód jechał tak, że zachodził tyłem w prawą stronę, co mogło świadczyć o uszkodzeniu lewego resora. Taki stan techniczny pojazdu, mógł stwarzać zagrożenie BRD zarówno dla kierowcy, jak i innych uczestników ruchu drogowego.
W trakcie kontroli policjanci byli przerażeni takim stanem technicznym pojazdu. Praktycznie w każdym miejscu wykrywali drastyczne usterki techniczne. Wśród licznych stwierdzonych usterek można wymienić chociażby:
Okazało się, że samochód jest świeżo po corocznym OBT, który przeszedł w połowie kwietnia. W DR takiej informacji jednak nie było, a jedynie na wydanym przez insp. UDS-a zaświadczeniu. Przyczyną był fakt, że od 2008 roku, brak jest miejsca na takowe wpisy w dokumencie. Przez sześć lat właściciel nie miał czasu wymienić DR w stosownym urzędzie.
Za taki karygodny stan techniczny, właściciel pojazdu odpowie przed Sądem.
Policjanci przyjrzą się również uważnie poprawności wykonywanych zadań przez insp. UDS-a, który dopuścił taki pojazd do ruchu.”[1]
A z wnioskami poczekajcie nieco. Trudno przewidzieć, czy sprawa ta pójdzie w kierunku kodeksu karnego, czy też tylko (?) w kierunku art. 84 ust. 3 PoRD. Na pierwszym etapie to wszystko zależy od wiedzy prawnej policjantów. …
A ja jestem przekonany, że wszyscy jesteśmy zainteresowani tym, na jakim etapie jest ta sprawa lub czy się już skończyła. Więc pozwolę sobie na początku tygodnia poszperać nieco w tamtejszych urzędach.
Tego typu podobnych spraw toczy się aktualnie na terenie kraju kilkanaście, a najwięcej na Dolnym Śląsku. Nie jestem w stanie – z uwagi na brak czasu – interweniować w każdej z nich. Dlatego z moją ewentualną interwencją ograniczam się tylko do tych, gdzie jest Wasze zainteresowanie w formie telefonicznej lub e-mailowej.
Ale przy wszystkich tego typu sprawach należy mieć na uwadze także ten nieco jeszcze inny aspekt każdej takiej sprawy. Bo rzecz nie dotyczy tylko naszych Kolegów, którym ktoś chce odebrać uprawnienia.
Takie wszystkie sprawy rzucają światło na jakość nadzoru właścicielskiego lub brak jakiegokolwiek nadzoru nad pracą podległych pracowników. Z podobnymi sprawami wiąże się szkodnictwo wielu właścicieli SKP, którzy odmawiają lub nawet zakazują swoim pracownikom uczestnictwa w okresowych szkoleniach podnoszących kwalifikacje prowadzonych przez takie lub inne ośrodki (firmy szkoleniowe).
Wszystkie takie sprawy rzucają światło na jakość ustawowego nadzoru sprawowanego przez starostwo, które często niedomagając, prosi o wsparcie TDT.
Wszystkie te sprawy rzucają światło na jakość kadry, którą dostarcza nam TDT od tak wielu już lat.
Jestem przekonany, że dla dobra BRD przyszedł już czas, aby mocno pochylić się nad tym zagadnieniem i dokonać jego właściwej oceny.
Weekendowo pozdrawiam
Dziadek Piotra
[1] 03/06/2014 – asp. szt. Sławomir Tomaszewski – http://nwg.pl/2014/06/03/mleczarka-z-wyciekami/
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, kodeks karny, praca na SKP, rola policji, rola starostwa, rola TDT, wyrok sądu