Konferencja w Legnicy, czyli to i owo konferencyjnie i weekendowo.
Konferencja zorganizowana przez SITK RP – Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy obfitowała nie tylko w oficjalne wystąpienia. Nie mniej ważne były dyskusje w kuluarach lub nieoficjalne, ale mocne oświadczenia i wzajemne uzgodnienia w czasie naszej piątkowej Uroczystej Kolacji.
Z ciekawszych wątków warto zasygnalizować ideę, do której mocno przekonywał jeden z posiadaczy naszych uprawnień, aby zbliżyć się (przełamać się?) do środowisk naszych branżowych producentów. Producenci ci, nieraz mniej, a nieraz bardziej wiarygodnie przekonują, że pojazdy starsze są rzekomo zagrożeniem dla BRD, np. piątek w radiowej Jedynce i wystąpienie p. Prezesa PZPM Jakuba Farysia.
I pomijając tu kwestię braku jakichkolwiek dowodów na to zagrożenie, to chodzi generalnie o nasze, Nasze wsparcie dla branżowych producentów. Efektem tego wsparcia może być systematyczna eliminacja z rynku pojazdów starszych niż (….?).
Możemy się przecież umówić co do zasady, że na początku będzie to rocznik starszy niż 2000.
Kolega, który przekonuje do tej idei uważa, że nasze środowisko Inspektorów UDS-ów tylko na tym zyska, i to na 100% (sic!).
Systematyczna eliminacja z ruchu takich pojazdów spowoduje, że skończą się wreszcie wątpliwości co do ewentualnego dopuszczenia ich do ruchu, i tym samym skończy się stres i nasza niepewność co do tego, czy postąpiliśmy właściwie oraz czy efektem takiego naszego działania nie będzie pozbawienie nas uprawnień (bo zbliża się moment, że i na naszą SKP może zawitać „tajemniczy klient” – sic!).
Bo prawda jest też taka, że BT pojazdów nowych nie stanowi dla nas takiego zagrożenia, jak BT pojazdów z rocznika starszego niż 2000. Ponadto, BT pojazdów nowych nie wymaga od nas aż takiego zaangażowania, wiedzy, umiejętności i uwagi.
Ciekawe, czy środowisko producentów będzie skłonne wesprzeć tą organizację, która jako pierwsza poprze tę ideę w formie uchwały?
Kolejna idea, to zwiększenie zamkniętego katalogu urządzeń kontrolnych będących na wyposażeniu naszych SKP. Chodzi o otwarcie tego katalogu, co przyczyni się do zwiększenia naszych możliwości w zakresie rzetelnego sprawdzenia każdego pojazdu. Jestem przekonany, że ideę tę wesprą producenci naszych urządzeń.
Dotychczasowe działania wielu SKP w tzw. szarej strefie usług „kontrolno-sprawdzających” nie mogą nas satysfakcjonować. Przecież chodzi nam wszystkim o ujednolicenie, ucywilizowanie i unormowanie naszych procedur. Jeżeli w czasie corocznej kontroli TDT i WK w jednym powiecie tolerują dodatkowe usługi sprawdzania pojazdów, a w drugim obok kierują wystąpienia pokontrolne, które mogą stanowić podstawę do zamykania SKP i odbierania nam uprawnień, to sytuacja ta jest patologiczna i wymaga natychmiastowego uregulowania.
Ten brak konsekwencji naszych (?) organów kontrolnych jest porażający! To tak wygląda, jakby oni nie mogli mieć jednolitego kierownictwa, a każdy ich oddział musi robić inaczej, niż sąsiedni (celowo sieją zamęt w Kraju!?).
Ponadto w czasie tej naszej Konferencji p. Prezes Rafał Sosnowski ciekawie opowiadał o efektach pracy w tzw. „grupie roboczej”. Ja także jestem zdania, że należy zachować równowagę we właściwym oddziaływaniu na użytkowników pojazdów i na właścicieli SKP. Naklejki, termin następnego OBT liczony od daty I rejestracji, problematyka możliwego wyegzekwowania rzetelnych BT (dokumentacja, archiwizacja), rola CEPIK – to wszystko jest do zaakceptowania.
Ale nie mogę zaakceptować rozmów o dodatkowych, Dodatkowych sankcjach dla Inspektora UDS-a, bo Kodeks Karny i Kodeks Wykroczeń już nas obowiązuje! I w tych dwóch ustawach karnych są już opisane wszystkie czyny, których do chwili obecnej dopuścili się wszyscy nasi koledzy ukarani z art. 84 ust. 3 PoRD – bez żadnego wyjątku!
Na naszą uwagę zasługuje także wystąpienie p. Prezesa Jacka Mandosika z firmy Diagnopol. Wszyscy słuchali z wielkim zainteresowaniem o dokumentowaniu BT, o możliwym elektronicznym systemie współpracy WK i SKP, o „wrocławskiej sytuacja”, o nowym (?) problemie z VAT oraz pytań zadawanych z sali i merytorycznych odpowiedzi na te pytania. Profesjonalna wiedza i doświadczenie płynące z wcześniejszej praktyki w branży stanowi niewątpliwy atut na naszym rynku. Pozostaje mieć tylko już nadzieję, że dalsza współpraca z naszym SITK w Legnicy będzie równie owocna.
I to tyle na tę chwilę.
Pozdrawia dziadek Piotra życząc miłego – i mniej deszczowego! – weekendu.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 14 2014
KONFERENCJA W LEGNICY
Konferencja w Legnicy, czyli to i owo konferencyjnie i weekendowo.
Konferencja zorganizowana przez SITK RP – Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy obfitowała nie tylko w oficjalne wystąpienia. Nie mniej ważne były dyskusje w kuluarach lub nieoficjalne, ale mocne oświadczenia i wzajemne uzgodnienia w czasie naszej piątkowej Uroczystej Kolacji.
Z ciekawszych wątków warto zasygnalizować ideę, do której mocno przekonywał jeden z posiadaczy naszych uprawnień, aby zbliżyć się (przełamać się?) do środowisk naszych branżowych producentów. Producenci ci, nieraz mniej, a nieraz bardziej wiarygodnie przekonują, że pojazdy starsze są rzekomo zagrożeniem dla BRD, np. piątek w radiowej Jedynce i wystąpienie p. Prezesa PZPM Jakuba Farysia.
I pomijając tu kwestię braku jakichkolwiek dowodów na to zagrożenie, to chodzi generalnie o nasze, Nasze wsparcie dla branżowych producentów. Efektem tego wsparcia może być systematyczna eliminacja z rynku pojazdów starszych niż (….?).
Możemy się przecież umówić co do zasady, że na początku będzie to rocznik starszy niż 2000.
Kolega, który przekonuje do tej idei uważa, że nasze środowisko Inspektorów UDS-ów tylko na tym zyska, i to na 100% (sic!).
Systematyczna eliminacja z ruchu takich pojazdów spowoduje, że skończą się wreszcie wątpliwości co do ewentualnego dopuszczenia ich do ruchu, i tym samym skończy się stres i nasza niepewność co do tego, czy postąpiliśmy właściwie oraz czy efektem takiego naszego działania nie będzie pozbawienie nas uprawnień (bo zbliża się moment, że i na naszą SKP może zawitać „tajemniczy klient” – sic!).
Bo prawda jest też taka, że BT pojazdów nowych nie stanowi dla nas takiego zagrożenia, jak BT pojazdów z rocznika starszego niż 2000. Ponadto, BT pojazdów nowych nie wymaga od nas aż takiego zaangażowania, wiedzy, umiejętności i uwagi.
Ciekawe, czy środowisko producentów będzie skłonne wesprzeć tą organizację, która jako pierwsza poprze tę ideę w formie uchwały?
Kolejna idea, to zwiększenie zamkniętego katalogu urządzeń kontrolnych będących na wyposażeniu naszych SKP. Chodzi o otwarcie tego katalogu, co przyczyni się do zwiększenia naszych możliwości w zakresie rzetelnego sprawdzenia każdego pojazdu. Jestem przekonany, że ideę tę wesprą producenci naszych urządzeń.
Dotychczasowe działania wielu SKP w tzw. szarej strefie usług „kontrolno-sprawdzających” nie mogą nas satysfakcjonować. Przecież chodzi nam wszystkim o ujednolicenie, ucywilizowanie i unormowanie naszych procedur. Jeżeli w czasie corocznej kontroli TDT i WK w jednym powiecie tolerują dodatkowe usługi sprawdzania pojazdów, a w drugim obok kierują wystąpienia pokontrolne, które mogą stanowić podstawę do zamykania SKP i odbierania nam uprawnień, to sytuacja ta jest patologiczna i wymaga natychmiastowego uregulowania.
Ten brak konsekwencji naszych (?) organów kontrolnych jest porażający! To tak wygląda, jakby oni nie mogli mieć jednolitego kierownictwa, a każdy ich oddział musi robić inaczej, niż sąsiedni (celowo sieją zamęt w Kraju!?).
Ponadto w czasie tej naszej Konferencji p. Prezes Rafał Sosnowski ciekawie opowiadał o efektach pracy w tzw. „grupie roboczej”. Ja także jestem zdania, że należy zachować równowagę we właściwym oddziaływaniu na użytkowników pojazdów i na właścicieli SKP. Naklejki, termin następnego OBT liczony od daty I rejestracji, problematyka możliwego wyegzekwowania rzetelnych BT (dokumentacja, archiwizacja), rola CEPIK – to wszystko jest do zaakceptowania.
Ale nie mogę zaakceptować rozmów o dodatkowych, Dodatkowych sankcjach dla Inspektora UDS-a, bo Kodeks Karny i Kodeks Wykroczeń już nas obowiązuje! I w tych dwóch ustawach karnych są już opisane wszystkie czyny, których do chwili obecnej dopuścili się wszyscy nasi koledzy ukarani z art. 84 ust. 3 PoRD – bez żadnego wyjątku!
Na naszą uwagę zasługuje także wystąpienie p. Prezesa Jacka Mandosika z firmy Diagnopol. Wszyscy słuchali z wielkim zainteresowaniem o dokumentowaniu BT, o możliwym elektronicznym systemie współpracy WK i SKP, o „wrocławskiej sytuacja”, o nowym (?) problemie z VAT oraz pytań zadawanych z sali i merytorycznych odpowiedzi na te pytania. Profesjonalna wiedza i doświadczenie płynące z wcześniejszej praktyki w branży stanowi niewątpliwy atut na naszym rynku. Pozostaje mieć tylko już nadzieję, że dalsza współpraca z naszym SITK w Legnicy będzie równie owocna.
I to tyle na tę chwilę.
Pozdrawia dziadek Piotra życząc miłego – i mniej deszczowego! – weekendu.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, branżowe organizacje, BRD, coroczna kontrola SKP, decyzje urzędnicze, kodeks karny, konferencje branżowe, praca na SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola starostwa, rola TDT, SITK, STM