Obiecałem Wam wówczas, że nie zapomnę o poinformowaniu o tym, jak te sprawy wyglądają po jakimś czasie. Więc przedzwoniłem po prokuraturach prowadzących poniższe sprawy, prowadząc ciekawe rozmowy o granicach, po przekroczeniu których organ nadzoru może/powinien wystąpić o zamknięcie danej SKP. A wszystkie te poniższe sprawy łączy jeden jedyny element. Tym elementem jest specyficzna rola właściciela danej SKP, który zapomniał o BRD.
I. To nie laurka, gdy mówimy o 3-ech kolegach z okolic Turka.
Miedzy innymi udało mi się porozmawiać z właściwym przedstawicielem Prokuratury w Koninie, która prowadzi postępowanie w sprawie nieprawidłowości, do których doszło na Podstawowej Stacji Kontroli w okolicy Turka. Okazało się, że postępowanie jest jeszcze prowadzone, a skierowanie aktu oskarżenia do sądu nastąpi najprawdopodobniej pod koniec roku. W chwili obecnej zarzuty przedstawiono już trzem UDS-om w wieku ok. 35 – 55 lat z kilkuletnim doświadczeniem w naszej branży.
Na obecnym etapie wyłania się oto taki obraz tej sprawy, że to sami klienci tej PSKP zgłosili (z zazdrości?) właściwym organom, że niektóre OBT[1] są tam wykonywane tylko „wirtualnie” (takie modne i nowoczesne słowo). Ale też okazuje się, że to ci sami klienci (tamtejsze chłopstwo?)[2] byli inicjatorami popełnionych na tej PSKP przestępstw, w tym poświadczenia nieprawdy oraz wręczania i przyjmowania korzyści majątkowych. Jak zapewne się sami domyślacie, to przedmiotem tego prokuratorskiego postępowania są głównie te OBT, które dotyczyły ciągników rolniczych.
W ten sposób nie pierwsi (i nie ostatni?) nasi koledzy w powyższy sposób „przewieźli się (?)” na traktorach . . . .
A na kolejną rozmowę umówiliśmy się z p. prokuratorem na przełom lipca i sierpnia br.
II. Sprawa prosta, jak u dziecka, to Rawa Mazowiecka.
Podobnie miłą i kolejną już rozmowę udało mi się przeprowadzić z p. Prokuratorem w Łodzi w sprawie przypadków fałszowania wyników pierwszego technicznego badania przy sprzedaży samochodów sprowadzanych z USA.
Może jeszcze pamiętacie sprawę z początku lutego, gdzie zarzut oszustwa na kwotę ok. 1,5 mln zł przy sprzedaży samochodów importowanych z USA usłyszeli: 60-letni właściciel firmy z Rawy Mazowieckiej prowadzącej komis samochodowy, OSKP i serwis oraz 39-letnia kobieta, pełniąca funkcję prezesa spółki.
W związku z tą sprawą zatrzymano jeszcze trzy osoby, którymi są nasi koledzy w wieku: 34, 60 i 71 lat. Usłyszeli oni zarzuty poświadczenia nieprawdy m.in. co do stanu technicznego pojazdów. Po przesłuchaniu wobec tych podejrzanych, prokurator zastosował poręczenia majątkowe i zakaz opuszczania kraju. Tylko jeden z nich, 34 – letni UDS poddany został dozorowi policji. Wszystkim podejrzanym grożą kary do 8 lat pozbawienia wolności.
Jak wynikało z ustaleń, to rawskie przedsiębiorstwo w latach 2004-2010 zajmowało się sprowadzaniem z USA samochodów w bardzo złym stanie technicznym, z licznymi uszkodzeniami powypadkowymi i niejednokrotnie, na terenie USA, przeznaczonych do kasacji. W Polsce po dokonaniu napraw, były sprzedawane jako samochody w pełni wartościowe, sprawne i bezwypadkowe (?)[3], co stanowi kwalifikowaną formę oszustwa.
A, gdy wyraziłem wolę uczestnictwa w sądowym procesie, jako przedstawiciel wolnych mediów, to pan Prokurator poinformował mnie (podobnie, jak wyżej), że najprawdopodobniej epilog tej sprawy na Sali sądowej będzie nie wcześniej, jak na jesieni tego roku. I w tym terminie umówiliśmy się na kolejną rozmowę.
III. Czy ta Rawa Mazowiecka, to przestępczości niecka?
Zadaję sobie to pytanie, bo przypomniałem sobie o tamtejszej aferze z początku 2013 r., gdzie 43-letni przedsiębiorca Piotra M., będący właścicielem naszej SKP był jednocześnie przedsiębiorcą branży mięsnej, i właścicielem samochodu ciężarowego typu chłodnia, w którym zmagazynowano około 18 ton drobnego mięsa wołowego i podrobów wołowych wywiezionego z zakładu masarskiego, co stanowiło podstawę do przedstawienia mu zarzutów.
Przyznaję się, zapomniałem zapytać o tę sprawę i zapomniałem ustalić, czy to SKP jeszcze istnieje. A może mi pomożecie, bo może coś wiecie?
Pyta
dziadek Piotra
[1] OBT, to okresowe i obowiązkowe badanie techniczne pojazdu wykonywane przez UDS-a na SKP.
[2] A nasze organizacje popierają dla nich dwuletnie okresy OBT.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 30 2014
AFERY
Afery . . ., i co dalej (do cholery?)?
Pamiętacie może jeszcze, jak pisałem http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/afera-goni-afere/
Obiecałem Wam wówczas, że nie zapomnę o poinformowaniu o tym, jak te sprawy wyglądają po jakimś czasie. Więc przedzwoniłem po prokuraturach prowadzących poniższe sprawy, prowadząc ciekawe rozmowy o granicach, po przekroczeniu których organ nadzoru może/powinien wystąpić o zamknięcie danej SKP. A wszystkie te poniższe sprawy łączy jeden jedyny element. Tym elementem jest specyficzna rola właściciela danej SKP, który zapomniał o BRD.
I. To nie laurka, gdy mówimy o 3-ech kolegach z okolic Turka.
Miedzy innymi udało mi się porozmawiać z właściwym przedstawicielem Prokuratury w Koninie, która prowadzi postępowanie w sprawie nieprawidłowości, do których doszło na Podstawowej Stacji Kontroli w okolicy Turka. Okazało się, że postępowanie jest jeszcze prowadzone, a skierowanie aktu oskarżenia do sądu nastąpi najprawdopodobniej pod koniec roku. W chwili obecnej zarzuty przedstawiono już trzem UDS-om w wieku ok. 35 – 55 lat z kilkuletnim doświadczeniem w naszej branży.
Na obecnym etapie wyłania się oto taki obraz tej sprawy, że to sami klienci tej PSKP zgłosili (z zazdrości?) właściwym organom, że niektóre OBT[1] są tam wykonywane tylko „wirtualnie” (takie modne i nowoczesne słowo). Ale też okazuje się, że to ci sami klienci (tamtejsze chłopstwo?)[2] byli inicjatorami popełnionych na tej PSKP przestępstw, w tym poświadczenia nieprawdy oraz wręczania i przyjmowania korzyści majątkowych. Jak zapewne się sami domyślacie, to przedmiotem tego prokuratorskiego postępowania są głównie te OBT, które dotyczyły ciągników rolniczych.
W ten sposób nie pierwsi (i nie ostatni?) nasi koledzy w powyższy sposób „przewieźli się (?)” na traktorach . . . .
A na kolejną rozmowę umówiliśmy się z p. prokuratorem na przełom lipca i sierpnia br.
II. Sprawa prosta, jak u dziecka, to Rawa Mazowiecka.
Podobnie miłą i kolejną już rozmowę udało mi się przeprowadzić z p. Prokuratorem w Łodzi w sprawie przypadków fałszowania wyników pierwszego technicznego badania przy sprzedaży samochodów sprowadzanych z USA.
Może jeszcze pamiętacie sprawę z początku lutego, gdzie zarzut oszustwa na kwotę ok. 1,5 mln zł przy sprzedaży samochodów importowanych z USA usłyszeli: 60-letni właściciel firmy z Rawy Mazowieckiej prowadzącej komis samochodowy, OSKP i serwis oraz 39-letnia kobieta, pełniąca funkcję prezesa spółki.
W związku z tą sprawą zatrzymano jeszcze trzy osoby, którymi są nasi koledzy w wieku: 34, 60 i 71 lat. Usłyszeli oni zarzuty poświadczenia nieprawdy m.in. co do stanu technicznego pojazdów. Po przesłuchaniu wobec tych podejrzanych, prokurator zastosował poręczenia majątkowe i zakaz opuszczania kraju. Tylko jeden z nich, 34 – letni UDS poddany został dozorowi policji. Wszystkim podejrzanym grożą kary do 8 lat pozbawienia wolności.
Jak wynikało z ustaleń, to rawskie przedsiębiorstwo w latach 2004-2010 zajmowało się sprowadzaniem z USA samochodów w bardzo złym stanie technicznym, z licznymi uszkodzeniami powypadkowymi i niejednokrotnie, na terenie USA, przeznaczonych do kasacji. W Polsce po dokonaniu napraw, były sprzedawane jako samochody w pełni wartościowe, sprawne i bezwypadkowe (?)[3], co stanowi kwalifikowaną formę oszustwa.
A, gdy wyraziłem wolę uczestnictwa w sądowym procesie, jako przedstawiciel wolnych mediów, to pan Prokurator poinformował mnie (podobnie, jak wyżej), że najprawdopodobniej epilog tej sprawy na Sali sądowej będzie nie wcześniej, jak na jesieni tego roku. I w tym terminie umówiliśmy się na kolejną rozmowę.
III. Czy ta Rawa Mazowiecka, to przestępczości niecka?
Zadaję sobie to pytanie, bo przypomniałem sobie o tamtejszej aferze z początku 2013 r., gdzie 43-letni przedsiębiorca Piotra M., będący właścicielem naszej SKP był jednocześnie przedsiębiorcą branży mięsnej, i właścicielem samochodu ciężarowego typu chłodnia, w którym zmagazynowano około 18 ton drobnego mięsa wołowego i podrobów wołowych wywiezionego z zakładu masarskiego, co stanowiło podstawę do przedstawienia mu zarzutów.
Przyznaję się, zapomniałem zapytać o tę sprawę i zapomniałem ustalić, czy to SKP jeszcze istnieje. A może mi pomożecie, bo może coś wiecie?
Pyta
dziadek Piotra
[1] OBT, to okresowe i obowiązkowe badanie techniczne pojazdu wykonywane przez UDS-a na SKP.
[2] A nasze organizacje popierają dla nich dwuletnie okresy OBT.
[3] http://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-w-usa-byly-do-kasacji-w-polsce-trafialy-do-komisow,nId,1398082
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, kodeks karny, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rola policji, wyrok sądu