Czy pamiętasz może jeszcze tę poniższą sprawę? Może pamiętasz jakąś podobną?
Jeśli nie, to przypominam, bo musimy o tym wszyscy pamiętać!
I.
Bo było to w 2009 r. Ale warto pamiętać o tym, jak do tego doszło. Bo pięcioosobowa rodzina wybierała się na wypoczynek. Ładą samarą jechał:
bełchatowianin jako kierujący (trzeźwy, pojazd sprawny),
36-letnia kobieta,
11-letni Adam i
10-letnia Weronika.
17-letnia Natalia z Pabianic (krewna).
Z przeciwka nadjechało ciężarowe Iveco z przyczepą. Nagle straszliwy huk i widok przyczepy stojącej w poprzek drogi i wbity w nią samochód osobowy. Cała rodzina zginęła na miejscu, jeszcze przed przyjazdem lekarzy.
Przesłuchano wielu świadków, sporządzono szereg ekspertyz. Oskarżono UDS-a Mirosława W. z pabianickiej firmy, o to, że przyczynił się do zaistnienia wypadku, bo wykonując OBT przyczepy w czerwcu 2008 roku, dopuścił ją do ruchu pomimo:
wad konstrukcyjnych.
braku możliwości identyfikacji pojazdu (prokuratura ustaliła, że na ramie dyszla przyczepy brakowało wybitych na stałe numerów identyfikacyjnych).
UDS w trakcie OBT nie wpisał w DR przeglądu z 20 czerwca 2008 r., tymczasem z wydruku rejestru badań wynikało, że takie OBT było robione.
Jak stwierdzono, w następstwie wad doszło do pęknięcia dyszla i oderwania się przyczepy od Iveco. Biegli znaleźli ślady przeróbek konstrukcyjnych ramy przyczepy.
Eksperci zauważyli też, że przyczepa w części dyszlowej jest całkowicie różna od fabrycznej.
UDS-a Mirosława W. skazano . . .
II.
Także UDS-a objął akt oskarżenia w sprawie wypadku drogowego w Przybędzy na Ślasku niedaleko Żywca, w którym zginęło osiem osób, a 10 zostało rannych.
Jednym z oskarżonych był kierowca ciężarówki, która zderzyła się z busem, którym wracali do domu górnicy. Kierujący tym zestawem Janusz S. umyślnie naruszył zasady BRD, gdyż zestaw, który prowadził, był w złym stanie technicznym, a dodatkowo naczepa została źle połączona z ciągnikiem. Kierowca jechał także zbyt szybko, przez co naczepa straciła stabilność toru ruchu, zjechała na przeciwległy pas i zderzyła się z prawidłowo jadącym busem przewożącym pasażerów.
Akt oskarżenia objął również UDS-a jednej z SKP – Romana S, który na 5 m-cy przed wypadkiem dopuścił do ruchu tę przyczepę z następującymi usterkami:
wadliwie wykonane spawania pęknięć ramy,
zużyte opony,
niesprawny układ hamulcowy,
brak świateł obrysowych.
Do wypadku doszło 28 marca 2012 roku. Busem wracali do domów po pracy górnicy z kopalni „Mysłowice-Wesoła”. Na miejscu zginęło sześciu z nich oraz kierowca. Ósma osoba zmarła w szpitalu. 10 osób zostało rannych.
dP
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
A ja się zastanawiam, czy Rodziny Tragicznie Zmarłych wybaczą nam? Czy wybaczą naszemu całemu środowisku związanemu z SKP? No zastanówmy się chwilkę na tym, co każdy z nas – osobiście! – zrobił w tej sprawie.
I jeszcze pomyślmy . . ., spokojnie . . ., o Rodzinach Tragicznie Zmarłych (naszych ofiarach?):
Co członkowie tych Rodzin myślą, gdy każdego roku przyjeżdżają na OBT i widzą sposób, w jaki przeprowadzane są niektóre BT lub czytają o efektach kolejnych kontroli ITD? Wybaczą nam?
Co członkowie tych Rodzin pomyślą, gdy usłyszą/przeczytają o tym, co przez tyle ostatnich miesięcy zrobiły nasze branżowe organizacje (np. PISKP, OSDS) dla poprawy BRD? Wybaczą nam?
Skóra mi cierpnie na myśl o tym, do czego jeszcze może dojść, gdy czytam o stanie technicznym autobusów przewożących nasze, Nasze, NASZE (!!!) dzieci. Czy ktoś chce doprowadzic do zbrodni?
Jak myślicie, czy Rodziny Tragicznie Zmarłych Dzieci i Górników kiedykolwiek wybaczą nam?
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 5 2013
Wybaczą nam?
Wybaczą nam, jak myślicie?
Czy pamiętasz może jeszcze tę poniższą sprawę? Może pamiętasz jakąś podobną?
Jeśli nie, to przypominam, bo musimy o tym wszyscy pamiętać!
I.
Bo było to w 2009 r. Ale warto pamiętać o tym, jak do tego doszło. Bo pięcioosobowa rodzina wybierała się na wypoczynek. Ładą samarą jechał:
Z przeciwka nadjechało ciężarowe Iveco z przyczepą. Nagle straszliwy huk i widok przyczepy stojącej w poprzek drogi i wbity w nią samochód osobowy. Cała rodzina zginęła na miejscu, jeszcze przed przyjazdem lekarzy.
Przesłuchano wielu świadków, sporządzono szereg ekspertyz. Oskarżono UDS-a Mirosława W. z pabianickiej firmy, o to, że przyczynił się do zaistnienia wypadku, bo wykonując OBT przyczepy w czerwcu 2008 roku, dopuścił ją do ruchu pomimo:
Jak stwierdzono, w następstwie wad doszło do pęknięcia dyszla i oderwania się przyczepy od Iveco. Biegli znaleźli ślady przeróbek konstrukcyjnych ramy przyczepy.
Eksperci zauważyli też, że przyczepa w części dyszlowej jest całkowicie różna od fabrycznej.
UDS-a Mirosława W. skazano . . .
II.
Także UDS-a objął akt oskarżenia w sprawie wypadku drogowego w Przybędzy na Ślasku niedaleko Żywca, w którym zginęło osiem osób, a 10 zostało rannych.
Jednym z oskarżonych był kierowca ciężarówki, która zderzyła się z busem, którym wracali do domu górnicy. Kierujący tym zestawem Janusz S. umyślnie naruszył zasady BRD, gdyż zestaw, który prowadził, był w złym stanie technicznym, a dodatkowo naczepa została źle połączona z ciągnikiem. Kierowca jechał także zbyt szybko, przez co naczepa straciła stabilność toru ruchu, zjechała na przeciwległy pas i zderzyła się z prawidłowo jadącym busem przewożącym pasażerów.
Akt oskarżenia objął również UDS-a jednej z SKP – Romana S, który na 5 m-cy przed wypadkiem dopuścił do ruchu tę przyczepę z następującymi usterkami:
Do wypadku doszło 28 marca 2012 roku. Busem wracali do domów po pracy górnicy z kopalni „Mysłowice-Wesoła”. Na miejscu zginęło sześciu z nich oraz kierowca. Ósma osoba zmarła w szpitalu. 10 osób zostało rannych.
dP
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
A ja się zastanawiam, czy Rodziny Tragicznie Zmarłych wybaczą nam? Czy wybaczą naszemu całemu środowisku związanemu z SKP? No zastanówmy się chwilkę na tym, co każdy z nas – osobiście! – zrobił w tej sprawie.
I jeszcze pomyślmy . . ., spokojnie . . ., o Rodzinach Tragicznie Zmarłych (naszych ofiarach?):
Jak myślicie, czy Rodziny Tragicznie Zmarłych Dzieci i Górników kiedykolwiek wybaczą nam?
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, diagnosta samochodowy, GITD, motoryzacja, PISKP, praca na SKP, rola Zarządu OSDS, SKP, stan techniczny autobusów, wyrok sądu