Własne OBT, na własnych SKP, gdy firmowy tabor jest większy od 10-ciu pojazdów to . . . . – zagrożenie dla BRD?
Pamiętam, nie pierwszy zresztą raz, jak niektórzy Koledzy się zdenerwowali, gdy niedawno po raz wtóry postulowałem odebranie prawa BT pojazdów własnych na swoich własnych SKP, dla firm transportowych typu PKS, MPK, itd., itp., et’cetera.
Pisałem o tym już przed wieloma miesiącami, w kontekście plagi palących się autobusów na ulicach Warszawy. Potem pisałem o tym także w kontekście kontroli autobusów na ulicach Wrocławia – o porażającym (?) skutku.
Ci denerwujący się tą prawdą nie chcą przyjąć do wiadomości, że naciski, jakim podlegają nasi Koledzy w tych firmach skutkują pogorszeniem BRD.
Moim pisaniem szczególnie denerwowali się właścicielami większych i mniejszych firm transportowych oraz ich pion kierowniczy (częściowo z naszymi uprawnieniami – niestety!).
Ich presja i naciski na pracujących u nich Kolegów spowodowała, że na jakiś czas dałem sobie z tym spokój. Bo pracujący w tych firmach transportowych nasi Koledzy, to właśnie mnie i moje pisanie (sic!) obwiniali za pogarszające się kontakty w swoich firmach, na linii właściciel – UDS na SKP.
Ale sytuacja na tym odcinku siię nie poprawia, więc jest pytanie, jak długo jeszcze można milczeć. . . .?
Bo na stronach GITD z dnia 24 kwietnia ukazał się kolejny, i do tego ciepły jeszcze komunikat o kontroli z okresu 22-23 kwietnia, gdzie inspektorzy z Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego podjęli działania mające na celu weryfikacje stanu technicznego pojazdów poruszających się po Toruniu. A szczególnie szczegółową kontrolą objęte zostały autobusy realizujące przewozy regularne osób na terenie miasta Torunia oraz z gmin i powiatów ościennych. Wytypowane do kontroli pojazdy były kierowane na O-SKP, gdzie przy pomocy specjalistycznego sprzętu wykonywano BT poszczególnych układów i elementów oraz wyposażenia kontrolowanych pojazdów.
W wyniku tych działań skontrolowano 41 pojazdów (!) i . . . . – tylko w 8 przypadkach inspektorzy dopuścili pojazdy do dalszego uczestnictwa w ruchu drogowym. Pozostałe stanowiły zagrożenie dla BRD!
I z tego wynika, że w okresie zaledwie dwóch dni, aż w 33 (!!!) kontrolowanych autobusach stwierdzono usterki.
Były to m.in. następujące uchybienia:
Niedostateczna siła hamowania lub niedopuszczalne różnice sił hamowania poszczególnych osi,
Korozja elementów podwozia/ramy,
Nadmierne luzy elementów układu kierowniczego i zawieszenia lub braki w tych układach,
Niedozwolone przeróbki układu hamulcowego,
Wycieki płynów eksploatacyjnych z jednostki napędowej i skrzyni biegów.
W trzech przypadkach – z uwagi na korozje elementów nośnych! – wydano zakaz eksploatacji, natomiast w pozostałe pojazdy unieruchomiono. Warto też pamiętać, że zaplanowano kolejne kontrole przewozu osób.
A do tego, gdy niedawno wracałem do domu, to musiałem jechać przez znaczny kawałek miasta za autobusem, o którym wiem, że należy do firmy, która ma własną SKP. Powiem tylko, że to, co wydobywało się z rury wydechowej tego autobusu (i w jakich ilościach), to . . . – brak słów!
Więc, czy to nie jest wystarczający powód, aby o tym nadal pisać? A ile jest takich miast w Polsce, jak Toruń? I ile w tym mieście i w podobnych powiatach jest SKP, będących własnością firm transportowych? A w naszych rozważaniach pomijamy Wrocław, bo tu jest już dużo, dużo lepiej.
Więc nie bójmy się stawiać pytań: czy zasadnym jest powierzanie firmom transportowym (np. od 10-ciu pojazdów wzwyż) możliwości prowadzenia własnych SKP, gdy gołym okiem widać . . .
Więc myślę, że z punktu widzenia BRD warto rozważyć rzecz następującą:
do czasu, jak wraz z likwidacją art. 84 ust. 3 PoRD nie zostanie przywrócona współodpowiedzialność właścicieli SKP za jakość pracy UDS-a, i tym samym za stan posiadanego taboru – należy wprowadzić zakaz możliwości BT własnych pojazdów na własnych SKP.
Co Wy na to?
pyta
Dziadek Piotra
=======================
P.S.
I nadal taka cisza w sprawie urynkowienia naszych cen . . .
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 30 2013
Własne OBT na własnych SKP.
Własne OBT, na własnych SKP, gdy firmowy tabor jest większy od 10-ciu pojazdów to . . . . – zagrożenie dla BRD?
Pamiętam, nie pierwszy zresztą raz, jak niektórzy Koledzy się zdenerwowali, gdy niedawno po raz wtóry postulowałem odebranie prawa BT pojazdów własnych na swoich własnych SKP, dla firm transportowych typu PKS, MPK, itd., itp., et’cetera.
Pisałem o tym już przed wieloma miesiącami, w kontekście plagi palących się autobusów na ulicach Warszawy. Potem pisałem o tym także w kontekście kontroli autobusów na ulicach Wrocławia – o porażającym (?) skutku.
Ci denerwujący się tą prawdą nie chcą przyjąć do wiadomości, że naciski, jakim podlegają nasi Koledzy w tych firmach skutkują pogorszeniem BRD.
Moim pisaniem szczególnie denerwowali się właścicielami większych i mniejszych firm transportowych oraz ich pion kierowniczy (częściowo z naszymi uprawnieniami – niestety!).
Ich presja i naciski na pracujących u nich Kolegów spowodowała, że na jakiś czas dałem sobie z tym spokój. Bo pracujący w tych firmach transportowych nasi Koledzy, to właśnie mnie i moje pisanie (sic!) obwiniali za pogarszające się kontakty w swoich firmach, na linii właściciel – UDS na SKP.
Ale sytuacja na tym odcinku siię nie poprawia, więc jest pytanie, jak długo jeszcze można milczeć. . . .?
Bo na stronach GITD z dnia 24 kwietnia ukazał się kolejny, i do tego ciepły jeszcze komunikat o kontroli z okresu 22-23 kwietnia, gdzie inspektorzy z Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego podjęli działania mające na celu weryfikacje stanu technicznego pojazdów poruszających się po Toruniu. A szczególnie szczegółową kontrolą objęte zostały autobusy realizujące przewozy regularne osób na terenie miasta Torunia oraz z gmin i powiatów ościennych. Wytypowane do kontroli pojazdy były kierowane na O-SKP, gdzie przy pomocy specjalistycznego sprzętu wykonywano BT poszczególnych układów i elementów oraz wyposażenia kontrolowanych pojazdów.
W wyniku tych działań skontrolowano 41 pojazdów (!) i . . . . – tylko w 8 przypadkach inspektorzy dopuścili pojazdy do dalszego uczestnictwa w ruchu drogowym. Pozostałe stanowiły zagrożenie dla BRD!
I z tego wynika, że w okresie zaledwie dwóch dni, aż w 33 (!!!) kontrolowanych autobusach stwierdzono usterki.
Były to m.in. następujące uchybienia:
W trzech przypadkach – z uwagi na korozje elementów nośnych! – wydano zakaz eksploatacji, natomiast w pozostałe pojazdy unieruchomiono. Warto też pamiętać, że zaplanowano kolejne kontrole przewozu osób.
A do tego, gdy niedawno wracałem do domu, to musiałem jechać przez znaczny kawałek miasta za autobusem, o którym wiem, że należy do firmy, która ma własną SKP. Powiem tylko, że to, co wydobywało się z rury wydechowej tego autobusu (i w jakich ilościach), to . . . – brak słów!
Więc, czy to nie jest wystarczający powód, aby o tym nadal pisać? A ile jest takich miast w Polsce, jak Toruń? I ile w tym mieście i w podobnych powiatach jest SKP, będących własnością firm transportowych? A w naszych rozważaniach pomijamy Wrocław, bo tu jest już dużo, dużo lepiej.
Więc nie bójmy się stawiać pytań: czy zasadnym jest powierzanie firmom transportowym (np. od 10-ciu pojazdów wzwyż) możliwości prowadzenia własnych SKP, gdy gołym okiem widać . . .
Więc myślę, że z punktu widzenia BRD warto rozważyć rzecz następującą:
do czasu, jak wraz z likwidacją art. 84 ust. 3 PoRD nie zostanie przywrócona współodpowiedzialność właścicieli SKP za jakość pracy UDS-a, i tym samym za stan posiadanego taboru – należy wprowadzić zakaz możliwości BT własnych pojazdów na własnych SKP.
Co Wy na to?
pyta
Dziadek Piotra
=======================
P.S.
I nadal taka cisza w sprawie urynkowienia naszych cen . . .
Wszyscy się ze strachu pochowali i milczą?
————————————————–
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0