Grupa Robocza – reaktywacja dokonana przez Dep. Transportu Drogowego w MT (…).
To ważna sprawa (!), to naprawdę Ważna Sprawa dla naszego środowiska.
Żałować tylko należy, że w poniższym tekście nie ma żadnej wzmianki o tym, czy była to inicjatywa naszego OSDS-u. Ale niezależnie od tego, i z uwagi na wagę tej sprawy pozwalam sobie umieścić ten komunikat w całości. Bo ukazał się on na stronach internetowych PISKP, ale zobaczcie/poczytajcie sami:
„Grupa robocza wznawia pracę.
Dnia 17 września bieżącego roku z inicjatywy Pana Łukasza Twardowskiego Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyło się spotkanie grupy roboczej zajmującej się wypracowaniem tez dotyczących „Strategii działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych oraz poprawienia ich jakości”. Na spotkaniu, które odbyło się w Transportowym Dozorze Technicznym Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów reprezentował prezes Izby dr inż. Leszek Turek.
W trakcie spotkania podjęto decyzję o wznowieniu pracy grupy roboczej, której celem będzie opracowanie propozycji wdrożenia wypracowanych dotychczas tez, przegląd obowiązujących przepisów związanych z badaniami technicznymi pojazdów oraz ustalenie propozycji zapisów do ustawy – Prawo o ruchu drogowym, oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. W trakcie wczorajszych obrad zaakceptowano większość już wypracowanych tez.
Niezmiernie cieszy nas fakt, iż do prac grupy roboczej został zaproszony Instytut Transportu Samochodowego, gdyż oznacza to wzmocnienie reprezentowanego przez Izbę środowiska przedsiębiorców związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.
Mamy nadzieję, że wznowienie prac grupy roboczej jest pierwszym krokiem do szybkiego podjęcia działań związanych z poprawieniem systemu badań technicznych w Polsce.
Ostatnia aktualizacja: środa, 18 września 2013 10:17.”
———————————–
Sami przyznacie, że to ważna sprawa. Ważnym walorem tego komunikatu jest także powrót ITS-u do gry, o ile można użyć tu takiego porównania. Męczy mnie jednak uzasadnienie tego faktu przez PISKP, cyt. „to wzmocnienie reprezentowanego przez Izbę środowiska przedsiębiorców”, co by oznaczało, żeta znamienita instytucja stała się już tylko zakładnikiem właścicieli SKP (?).
Bo wzmocnienie właścicieli SKP, to automatycznie:
pomniejszenie naszej UDS-owej sytuacji w branży (!!!),
wzrost szarej sfery i dalszy brak jakiejkolwiek walki z patologiami na SKP,
spychanie BRD na dalszy plan i polityka prymatu obrotów ponad zdrowy rozsądek,
brak nadziei na przykrą konieczność dotykającą wielu naszych Kolegów, że muszą pracować na urządzeniach, które bardziej nadaja się do skansenu technicznego lub muzeum, niż na SKP.
A przedstawicielom naszego UDS-owego środowiska należy życzyć już tylko, aby trzymali głowy do góry, nie przysięgali i nauczeni wcześniejszym doświadczeniem zachowywali sie godnie przed urzednikami, bo ci urzędnicy nie są carem/królem/papieżem, więc klękać nie przystoi.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
wrz 19 2013
GRUPA ROBOCZA – REAKTYWACJA
Grupa Robocza – reaktywacja dokonana przez Dep. Transportu Drogowego w MT (…).
To ważna sprawa (!), to naprawdę Ważna Sprawa dla naszego środowiska.
Żałować tylko należy, że w poniższym tekście nie ma żadnej wzmianki o tym, czy była to inicjatywa naszego OSDS-u. Ale niezależnie od tego, i z uwagi na wagę tej sprawy pozwalam sobie umieścić ten komunikat w całości. Bo ukazał się on na stronach internetowych PISKP, ale zobaczcie/poczytajcie sami:
„Grupa robocza wznawia pracę.
Dnia 17 września bieżącego roku z inicjatywy Pana Łukasza Twardowskiego Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyło się spotkanie grupy roboczej zajmującej się wypracowaniem tez dotyczących „Strategii działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych oraz poprawienia ich jakości”. Na spotkaniu, które odbyło się w Transportowym Dozorze Technicznym Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów reprezentował prezes Izby dr inż. Leszek Turek.
W trakcie spotkania podjęto decyzję o wznowieniu pracy grupy roboczej, której celem będzie opracowanie propozycji wdrożenia wypracowanych dotychczas tez, przegląd obowiązujących przepisów związanych z badaniami technicznymi pojazdów oraz ustalenie propozycji zapisów do ustawy – Prawo o ruchu drogowym, oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. W trakcie wczorajszych obrad zaakceptowano większość już wypracowanych tez.
Niezmiernie cieszy nas fakt, iż do prac grupy roboczej został zaproszony Instytut Transportu Samochodowego, gdyż oznacza to wzmocnienie reprezentowanego przez Izbę środowiska przedsiębiorców związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.
Mamy nadzieję, że wznowienie prac grupy roboczej jest pierwszym krokiem do szybkiego podjęcia działań związanych z poprawieniem systemu badań technicznych w Polsce.
Ostatnia aktualizacja: środa, 18 września 2013 10:17.”
———————————–
Sami przyznacie, że to ważna sprawa. Ważnym walorem tego komunikatu jest także powrót ITS-u do gry, o ile można użyć tu takiego porównania. Męczy mnie jednak uzasadnienie tego faktu przez PISKP, cyt. „to wzmocnienie reprezentowanego przez Izbę środowiska przedsiębiorców”, co by oznaczało, że ta znamienita instytucja stała się już tylko zakładnikiem właścicieli SKP (?).
Bo wzmocnienie właścicieli SKP, to automatycznie:
A przedstawicielom naszego UDS-owego środowiska należy życzyć już tylko, aby trzymali głowy do góry, nie przysięgali i nauczeni wcześniejszym doświadczeniem zachowywali sie godnie przed urzednikami, bo ci urzędnicy nie są carem/królem/papieżem, więc klękać nie przystoi.
Pozdrawiam
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
P.S.
I dobrze, że zarząd naszego oSDS-u otrzymał reprymendę http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/porazka-osds/ , a potem kolejną w tym temacie http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/przegralismy/ , bo w ten sposób usiadł i napisał wreszcie pismo o powrót do grupy podmiotów ujętych przy ministerialnych konsultacjach.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: BRD, decyzje urzędnicze, diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, motoryzacja, PISKP, rola TDT, rola Zarządu OSDS, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)