Zima, jak to zima, więc co roku przychodzi. Mieliśmy już małą wichurę i mały śnieg. Dziś jest (u mnie) przepiękne słońce, błękitne niebo i rześkie powietrze na granicy mrozu – super. Włączyliśmy ogrzewan ie naszych SKP, co pociągnie za sobą tradycyjne koszty. Warto też przypomnieć, o czym już kiedyś pisałem http://www.diagnostasamochodowy.pl/2011/normalka-a-kiedy-jest-normalnie/
A, gdy komuś zależy na bardziej aktualnej informacji, to może także sięgnąć po „Niezbędnik diagnosty”1, gdzie pan Bogusław Maćkowski opracował zagadnienie pt. „Temperatura w pomieszczeniu stacji kontroli pojazdów”.
I tak, na naszych SKP temperatura nie może być niższa niż 14º C.
Zaś wszystkie nasze kanciapy, kantorki i biura muszą mieć temperaturę nie niższą niż 18º C.
W przypadku, gdy pracujemy w temperaturze poniżej 10º C (np. badanie na stanowisku zewnętrznym do pomiarów akustycznych), to pracodawca ma prawny obowiązek zapewnić ciepły posiłek profilaktyczny. Posiłek taki powinien być wydawany w czasie przerw w pracy danego dnia.
Warto też pamiętać, że dla zachowania wiarygodności i rzetelności pomiarów, w przypadku naszych niektórych urządzeń producent wymaga, aby temperatura pomiaru mieściła się w określonym zakresie (+, – ). I tak, dla niektórych naszych analizatorów spalin nie może ona spaść poniżej 5º C, o czym pan B. Maćkowski – w tej części – już nie napisał.
II. Prawda przyjdzie prędzej, czy później.
Prawda przebije się zawsze i jak oliwa na wierzch – zawsze! – wypływa. Bo na statystykę nie ma siły. I z tej statystyki wynika, że w Polsce ilość wypadków spowodowana złym stanem technicznym naszych pojazdów jest tak minimalna, że statystycznie nieistotna.
Nie jest to czywiście żaden powód do samozadowolenia, ale jest to istotny argument w przypadku każdych rozmów o pozytywnej roli naszego UDS2-owego środowiska dla zapewnienia BRD3.
A wszystko to było dla nas już jasne, gdy opracowaliśmy nasze pierwsze wystąpienie (przed rokiem) na posiedzenie tzw. „grupy roboczej”. Zaś z potwierdzeniem tego faktu spotykamy się każdego nieomal dnia.
Kiedyś już pisałem o unijnym programie DaKoTa4, który między innymi miał za zadanie wyjaśnić ewentualny związek wypadków i kolizji drogowych z rocznikiem danego pojazdu i jego ewentualnymi usterkami technicznymi. Postanowiłem więc uzupełnić dla Was informacje na ten temat. Gdy przed dwoma tygodniami nie mogłem się dodzwonić do ITS5, to prawie machąłem ręką. Potem udało mi się porozmawiać z rzecznikiem – panem Mikołajem Krupińskim i . . . . – taką oto uzyskałem odpowiedź, cyt.:
Szanowny Panie Błażeju,
Informacje jakie uzyskałem wskazują tylko, że ITS uczestniczył w projekcie DaCoTA WP1 Policy-making and Safety Management Processes (Zarządzanie Bezpieczeństwem Ruchu Drogowego) i WP3 Data Warehouse (Hurtownia Danych)oraz w badaniach pilotażowych WP2 Developing a Pan-European In-depth Accident Investigation Network – (Opracowanie założeń Ogólnoeuropejskiego Systemu Pogłębionych Badań Wypadków Drogowych). Wszystkie informacje i Raporty opracowane w ramach projektu sa ogólnodostępne na stronie: www.dacota-projeckt.eu, w języku angielskim. ITS nie publikował nigdzie indziej tych informacji.
Pozdrawiam
Mk – its
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jak wynika z powyższego, to kto chce wiedzieć, ten niech sobie sam przetłumaczy (sic!). Ale nie zrażony postanowiłem jeszcze raz spróbować i udało się. Bo dodzwoniłem się do jednej z dwóch współautorek polskiej części tego opracowania, a mianowicie do Pani Ilony Buttler, która nad tym zagadniem owocnie pracowała z Panią Anną Zielińską – ku poprawie BRD na wszystkich unijnych drogach! Pani Ilona Buttler wpółpracowała między innymi nad analizą poprawy BRD w Austrii, co jest niewątpliwym przyczynkiem do ciekawych porównań i spostrzeżeń.
Merytorycznie i w miłej atmosferze przegadaliśmy ponad pół godziny6. A liość uzyskanych informacji, za które bardzo serdecznie dziękuję kłaniając się nisko do ziemi (!!!), pozwoli mi odnieść się do tej problematyki jeszcze wiele razy.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
——————————————
1 Wyd. inż. Piotr Gębiś, SIMP Automex Centrum Motoryzacji, 2012 r., str. 528
2 UDS, to pracownik SKP, czyli uprawniony diagnosta samochodowy (po zdaniu państwowego egzaminu i wpisany na stosowną listę w starostwie).
3 BRD, to skrót słów „bezpieczeństwo ruchu drogowego”.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
gru 13 2013
PRZYSZŁO
Przyszło, co miało przyjść.
I. Przychodzi co roku i . . . – nie szkodzi.
Zima, jak to zima, więc co roku przychodzi. Mieliśmy już małą wichurę i mały śnieg. Dziś jest (u mnie) przepiękne słońce, błękitne niebo i rześkie powietrze na granicy mrozu – super. Włączyliśmy ogrzewan ie naszych SKP, co pociągnie za sobą tradycyjne koszty. Warto też przypomnieć, o czym już kiedyś pisałem http://www.diagnostasamochodowy.pl/2011/normalka-a-kiedy-jest-normalnie/
A, gdy komuś zależy na bardziej aktualnej informacji, to może także sięgnąć po „Niezbędnik diagnosty”1, gdzie pan Bogusław Maćkowski opracował zagadnienie pt. „Temperatura w pomieszczeniu stacji kontroli pojazdów”.
W przypadku, gdy pracujemy w temperaturze poniżej 10º C (np. badanie na stanowisku zewnętrznym do pomiarów akustycznych), to pracodawca ma prawny obowiązek zapewnić ciepły posiłek profilaktyczny. Posiłek taki powinien być wydawany w czasie przerw w pracy danego dnia.
Warto też pamiętać, że dla zachowania wiarygodności i rzetelności pomiarów, w przypadku naszych niektórych urządzeń producent wymaga, aby temperatura pomiaru mieściła się w określonym zakresie (+, – ). I tak, dla niektórych naszych analizatorów spalin nie może ona spaść poniżej 5º C, o czym pan B. Maćkowski – w tej części – już nie napisał.
II. Prawda przyjdzie prędzej, czy później.
Prawda przebije się zawsze i jak oliwa na wierzch – zawsze! – wypływa. Bo na statystykę nie ma siły. I z tej statystyki wynika, że w Polsce ilość wypadków spowodowana złym stanem technicznym naszych pojazdów jest tak minimalna, że statystycznie nieistotna.
Nie jest to czywiście żaden powód do samozadowolenia, ale jest to istotny argument w przypadku każdych rozmów o pozytywnej roli naszego UDS2-owego środowiska dla zapewnienia BRD3.
A wszystko to było dla nas już jasne, gdy opracowaliśmy nasze pierwsze wystąpienie (przed rokiem) na posiedzenie tzw. „grupy roboczej”. Zaś z potwierdzeniem tego faktu spotykamy się każdego nieomal dnia.
Kiedyś już pisałem o unijnym programie DaKoTa4, który między innymi miał za zadanie wyjaśnić ewentualny związek wypadków i kolizji drogowych z rocznikiem danego pojazdu i jego ewentualnymi usterkami technicznymi. Postanowiłem więc uzupełnić dla Was informacje na ten temat. Gdy przed dwoma tygodniami nie mogłem się dodzwonić do ITS5, to prawie machąłem ręką. Potem udało mi się porozmawiać z rzecznikiem – panem Mikołajem Krupińskim i . . . . – taką oto uzyskałem odpowiedź, cyt.:
Szanowny Panie Błażeju,
Informacje jakie uzyskałem wskazują tylko, że ITS uczestniczył w projekcie DaCoTA WP1 Policy-making and Safety Management Processes (Zarządzanie Bezpieczeństwem Ruchu Drogowego) i WP3 Data Warehouse (Hurtownia Danych)oraz w badaniach pilotażowych WP2 Developing a Pan-European In-depth Accident Investigation Network – (Opracowanie założeń Ogólnoeuropejskiego Systemu Pogłębionych Badań Wypadków Drogowych). Wszystkie informacje i Raporty opracowane w ramach projektu sa ogólnodostępne na stronie: www.dacota-projeckt.eu, w języku angielskim. ITS nie publikował nigdzie indziej tych informacji.
Pozdrawiam
Mk – its
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jak wynika z powyższego, to kto chce wiedzieć, ten niech sobie sam przetłumaczy (sic!). Ale nie zrażony postanowiłem jeszcze raz spróbować i udało się. Bo dodzwoniłem się do jednej z dwóch współautorek polskiej części tego opracowania, a mianowicie do Pani Ilony Buttler, która nad tym zagadniem owocnie pracowała z Panią Anną Zielińską – ku poprawie BRD na wszystkich unijnych drogach! Pani Ilona Buttler wpółpracowała między innymi nad analizą poprawy BRD w Austrii, co jest niewątpliwym przyczynkiem do ciekawych porównań i spostrzeżeń.
Merytorycznie i w miłej atmosferze przegadaliśmy ponad pół godziny6. A liość uzyskanych informacji, za które bardzo serdecznie dziękuję kłaniając się nisko do ziemi (!!!), pozwoli mi odnieść się do tej problematyki jeszcze wiele razy.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
——————————————
1 Wyd. inż. Piotr Gębiś, SIMP Automex Centrum Motoryzacji, 2012 r., str. 528
2 UDS, to pracownik SKP, czyli uprawniony diagnosta samochodowy (po zdaniu państwowego egzaminu i wpisany na stosowną listę w starostwie).
3 BRD, to skrót słów „bezpieczeństwo ruchu drogowego”.
4 http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/w-internecie-znalazlem/
5 Instytut Transportu Samochodowego.
6 A MKŻ, czyli Moja Kochana Żonka powyrywa mi resztę włosów z głowy za telefoniczny rachunek.
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy • Tags: BRD, diagnosta samochodowy, praca diagnosty, rola Zarządu OSDS, Stacja Kontroli Pojazdów (SKP)