Na stronach GITD ukazała się kolejna ciekawa notatka z dnia 13.06.2013 r.:
„(Nie)Bezpieczny autokar.
W dniu 12 czerwca w godzinach popołudniowych inspektorzy z kłodzkiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu w ramach akacji „Bezpieczny autokar” zatrzymali do kontroli autokar przewożący zorganizowaną grupę dzieci na trasie Kudowa Zdrój – Pszczyna.
Autokarem podróżowało 50 dzieci w ramach wycieczki szkolnej. Pojazd należał do przewoźnika z województwa śląskiego.
W trakcie szczegółowej kontroli dokumentów oraz stanu technicznego pojazdu stwierdzono liczne usterki, w tym m. in.:
wycieki płynów eksploatacyjnych w obrębie jednostki napędowej pojazdu,
luzy na końcówkach drążków kierowniczych,
ubytki powietrza w pneumatycznym układzie hamulcowym,
popękane tarcze hamulcowe,
brak obowiązkowego wyposażenia – młotków do szyb,
brak prawidłowej liczby oznaczeń wyjść awaryjnych.
Ostatni OBT[2] autokaru zostało wykonane w dniu 23.01.2012 r., a więc 18 miesięcy wcześniej.
Data kolejnego OBT została wyznaczona na lipiec 2013 r., zatem o 12 miesięcy później, niż wynika to z obowiązujących w tym zakresie przepisów PoRD[3], zgodnie z którymi autobus poddany kontroli powinien przechodzić okresowe badania techniczne nie rzadziej niż co 6 miesięcy.
Stwierdzone usterki układu hamulcowego należy uznać za szczególne niebezpieczne dla BRD[4], także w kontekście trasy jaką poruszał się autobus – górskiej drogi o dużym nachyleniu stoku oraz krętego odcinka drogi krajowej nr 8 (trasa przebiega w tym miejscu przez teren kotliny kłodzkiej).
W związku ze stwierdzonymi rażącymi nieprawidłowościami zatrzymano DR, a kierowcy zakazano używania pojazdu w ruchu drogowym.
Dodatkowo kierującego ukarano mandatem karnym oraz wszczęto czynności wyjaśniające mające na celu ustalenie osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie, która dopuściła feralny pojazd do ruchu drogowego, co zagrożone jest wysoką karą grzywny.
(…) ITD[5] od wielu lat prowadzi działania pod nazwą „Bezpieczny autokar”. Wyniki tych działań z roku na rok wskazują na znaczną poprawę w zakresie bezpieczeństwa transportu drogowego osób, jednakże jak wskazuje opisany powyżej przypadek, w dalszym ciągu konieczna jest jej aktywność, mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa wykonywanych przewozów.
Na zakończenie należy zwrócić się z apelem do przewoźników, organizatorów wycieczek oraz innych uczestników przewozu drogowego, aby przez planowanym wyjazdem sprawdzali szczegółowo stan techniczny pojazdów oraz zapisy w posiadanych dokumentach, co będzie skutkowało eliminacją czynników stresogennych zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Pamiętajmy, iż bezpieczeństwo naszych pociech jest najważniejsze.”
A ja dodatkowo apeluję do niektórych naszych Kolegów:
Miejcie także i Wy na uwadze zdrowie i życie naszych dzieci. I sobie także nie przysparzajcie zbędnych stresów. To, co w tym wypadku zrobił (i czego nie zrobił!) jeden z naszych Kolegów zasługuje tylko na potępienie. I jak znam życie i metody pracy ITD, to ten Kolega już ma kłopoty . . . .!
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 15 2013
Niebezpieczny autobus
Niebezpieczny autokar.
Na stronach GITD ukazała się kolejna ciekawa notatka z dnia 13.06.2013 r.:
„(Nie)Bezpieczny autokar.
W dniu 12 czerwca w godzinach popołudniowych inspektorzy z kłodzkiego oddziału Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu w ramach akacji „Bezpieczny autokar” zatrzymali do kontroli autokar przewożący zorganizowaną grupę dzieci na trasie Kudowa Zdrój – Pszczyna.
Autokarem podróżowało 50 dzieci w ramach wycieczki szkolnej. Pojazd należał do przewoźnika z województwa śląskiego.
W trakcie szczegółowej kontroli dokumentów oraz stanu technicznego pojazdu stwierdzono liczne usterki, w tym m. in.:
Ponadto analiza zapisów DR[1] wykazała, iż:
Stwierdzone usterki układu hamulcowego należy uznać za szczególne niebezpieczne dla BRD[4], także w kontekście trasy jaką poruszał się autobus – górskiej drogi o dużym nachyleniu stoku oraz krętego odcinka drogi krajowej nr 8 (trasa przebiega w tym miejscu przez teren kotliny kłodzkiej).
W związku ze stwierdzonymi rażącymi nieprawidłowościami zatrzymano DR, a kierowcy zakazano używania pojazdu w ruchu drogowym.
Dodatkowo kierującego ukarano mandatem karnym oraz wszczęto czynności wyjaśniające mające na celu ustalenie osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie, która dopuściła feralny pojazd do ruchu drogowego, co zagrożone jest wysoką karą grzywny.
(…) ITD[5] od wielu lat prowadzi działania pod nazwą „Bezpieczny autokar”. Wyniki tych działań z roku na rok wskazują na znaczną poprawę w zakresie bezpieczeństwa transportu drogowego osób, jednakże jak wskazuje opisany powyżej przypadek, w dalszym ciągu konieczna jest jej aktywność, mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa wykonywanych przewozów.
Na zakończenie należy zwrócić się z apelem do przewoźników, organizatorów wycieczek oraz innych uczestników przewozu drogowego, aby przez planowanym wyjazdem sprawdzali szczegółowo stan techniczny pojazdów oraz zapisy w posiadanych dokumentach, co będzie skutkowało eliminacją czynników stresogennych zarówno dla kierowców, jak i pasażerów. Pamiętajmy, iż bezpieczeństwo naszych pociech jest najważniejsze.”
A ja dodatkowo apeluję do niektórych naszych Kolegów:
Miejcie także i Wy na uwadze zdrowie i życie naszych dzieci. I sobie także nie przysparzajcie zbędnych stresów. To, co w tym wypadku zrobił (i czego nie zrobił!) jeden z naszych Kolegów zasługuje tylko na potępienie. I jak znam życie i metody pracy ITD, to ten Kolega już ma kłopoty . . . .!
Dziadek Piotra
[1] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.
[2] OBT, to okresowe i obowiązkowe badanie techniczne pojazdu, najczęściej coroczne, a dla autobusów co pół roku.
[3] PoRD, to ustawa Prawo o Ruchu Drogowym
[4] BRD, to bezpieczeństwo ruchu drogowego.
[5] Inspekcja Transportu Drogowego.
—————————————————–
By dP • DIAGNOSTA od BRD 0