W chwili obecnej na terenie samej Legnicy znajduje się 12 SKP. Zaś w powiecie jest jeszcze dodatkowo 7 SKP. Razem mamy 19 SKP, a możemy nawet śmiało przyjąć 20, gdyż jedna z dwóch budowanych na dniach uzyska stosowne pozwolenia.
A piszę o tym, gdyż w Gazecie Wrocławskiej nr 159 z dnia 10.07. br. ukazała się informacja o tym, że Legnica ma jeden z największych w kraju wskaźników motoryzacji, który wynosi 922 auta na 1.000 mieszkańców (scan poniżej). Tak więc, na jednego mieszkańca Legnicy przypada prawie jeden pojazd. Ta liczba przewyższa naszą średnią krajowa o połowę!
I tak się zastanawiam, jak to się ma do naszej branży.….
Pewien wpływ na tę wysoką statystykę ma zapewne dość duża ilość firm transportowych obsługujących KGHM (same przewozy pracownicze z sąsiednich jednostek administracyjnych).
Tym niemniej wiemy, że urzędowe statystyki zarejestrowanych pojazdów nie są zbyt aktualne. Właściciele wielu firm nie wyrejestrowują swoich starych pojazdów, które od bardzo wielu lat rdzewieją im, zalegając po kątach firmowych placów bez OBT[1], co stanowi przykrywkę dla generowania kosztów (faktury za paliwo, części, itp.). I najprawdopodobniej jest tak i w Legnicy, bo dlaczego ten region ma różnić się od innych pod względem takich naszych zwykłych, polskich patologii?
Biorąc pod uwagę fakt, że już wszyscy mamy świadomość fałszywego obrazu, który generują oficjalne statystyki WK, to jedynym wyjściem dla rzetelnej oceny branżowych możliwości stawiania nowych SKP jest oparcie się o przeliczniki ludnościowe, bo tu dane nie kłamią.
Ale, jak każda reguła, to i ta ma wyjątek. A takim wyjątkiem są informacje o tym, że sytuacja odbiega o przeciętnej, tak jak w przypadku nasycenia pojazdami w Legnicy.
W takim wypadku podejmowanie decyzji o budowie nowej SKP w oparciu o ilość zarejestrowanych pojazdów musi nastąpić z ewentualną korektą procentową. Ta korekta powinna uwzględniać ten powszechnie znany fakt, że oficjalne statystyki pojazdów są zawyżone. Dlatego oficjalne dane o ilości pojazdów należy obniżać każdorazowo o minimum 10 – 20% (pojazdy, których nie wycofano od wojny).
I. Przelicznik ludnościowy.
Tak więc, przy 100.000 ilości mieszkańców w Legnicy – przyjmując przelicznik 1 SKP (z jednym stanowiskiem kontrolnym!) na 10.000 mieszkańców – ta liczba SKP z jednym stanowiskiem kontrolnym nie powinna przekraczać 10 SKP, a jest już 12 (!).
A dla powiatu (starostwa) z liczbą 55.000 mieszkańców, ilość SKP nie powinna przekraczać 6 (a jest już 7).
Tu mamy jasność, ale co z tymi pojazdami, których ilość jest znacznie większa, niż średnia w całej Polsce?
II. Przelicznik „ilość pojazdów”.
Korygując ten ludnościowy wskaźnik o ilość pojazdów (ja przyjąłem aż minus 20%) uzyskujemy dla terenu Legnicy, czyli włącznie z powiatem, gdzie jest dodatkowo zarejestrowanych 50.000 pojazdów[2] – nieprzekraczalną ilość 24 SKP. Ta ilość wynika z przyjęcia, że jedna SKP z jednym stanowiskiem nie powinna/nie może obsłużyć 5.000 (+ – 1000) pojazdów rocznie, zakładając jedno stanowisko kontrolne i standardowy czas otwarcia SKP).
Z powyższego wynika, że teren Legnicy może być interesujący dla inwestycji w nowe SKP, co jest dobrą wiadomością także dla naszych Klientów, którzy w efekcie tego zmniejszą swój czas oczekiwania w kolejkach do BT[3].
Myślę też, że władze miasta i starostwa powinny przedsięwziąć stosowne działania umożliwiające podjęcie takich inwestycji, z systemem zachęt włącznie.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
A piszę o tym sam sobie się dziwiąc, bo z zasady jestem przeciwnikiem powstawania nowych SKP, aby zapobiegać widocznym i akceptowanym przez urzędników patologiom naszej branży. Ale ta ilość pojazdów na naszym terenie (miasta i powiatu Legnica) oraz dokładne przeczytanie poniższego artykułu z GWr.[4] wskazuje na te możliwości inwestycyjne.
[1] OBT, to Okresowe Badanie Techniczne pojazdu, najczęściej obowiązkowe i coroczne.
[2] Informacje z dnia 22.07.br, z WK Starostwa w Legnicy.
[3] BT, to badanie techniczne pojazdu, okresowe (najczęściej coroczne i obowiązkowe) lub dodatkowe.
[4] Systematyczny i dość znaczny przyrost ilości pojazdów, będący także ilustracją zamożności tutejszych mieszkańców.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lip 22 2013
Legnica i nowe SKP
Legnica, miasto dla inwestycji w SKP.
Szczęśliwa wiadomość dla ewentualnych inwestorów.
W chwili obecnej na terenie samej Legnicy znajduje się 12 SKP. Zaś w powiecie jest jeszcze dodatkowo 7 SKP. Razem mamy 19 SKP, a możemy nawet śmiało przyjąć 20, gdyż jedna z dwóch budowanych na dniach uzyska stosowne pozwolenia.
A piszę o tym, gdyż w Gazecie Wrocławskiej nr 159 z dnia 10.07. br. ukazała się informacja o tym, że Legnica ma jeden z największych w kraju wskaźników motoryzacji, który wynosi 922 auta na 1.000 mieszkańców (scan poniżej). Tak więc, na jednego mieszkańca Legnicy przypada prawie jeden pojazd. Ta liczba przewyższa naszą średnią krajowa o połowę!
I tak się zastanawiam, jak to się ma do naszej branży.….
Pewien wpływ na tę wysoką statystykę ma zapewne dość duża ilość firm transportowych obsługujących KGHM (same przewozy pracownicze z sąsiednich jednostek administracyjnych).
Tym niemniej wiemy, że urzędowe statystyki zarejestrowanych pojazdów nie są zbyt aktualne. Właściciele wielu firm nie wyrejestrowują swoich starych pojazdów, które od bardzo wielu lat rdzewieją im, zalegając po kątach firmowych placów bez OBT[1], co stanowi przykrywkę dla generowania kosztów (faktury za paliwo, części, itp.). I najprawdopodobniej jest tak i w Legnicy, bo dlaczego ten region ma różnić się od innych pod względem takich naszych zwykłych, polskich patologii?
Biorąc pod uwagę fakt, że już wszyscy mamy świadomość fałszywego obrazu, który generują oficjalne statystyki WK, to jedynym wyjściem dla rzetelnej oceny branżowych możliwości stawiania nowych SKP jest oparcie się o przeliczniki ludnościowe, bo tu dane nie kłamią.
Ale, jak każda reguła, to i ta ma wyjątek. A takim wyjątkiem są informacje o tym, że sytuacja odbiega o przeciętnej, tak jak w przypadku nasycenia pojazdami w Legnicy.
W takim wypadku podejmowanie decyzji o budowie nowej SKP w oparciu o ilość zarejestrowanych pojazdów musi nastąpić z ewentualną korektą procentową. Ta korekta powinna uwzględniać ten powszechnie znany fakt, że oficjalne statystyki pojazdów są zawyżone. Dlatego oficjalne dane o ilości pojazdów należy obniżać każdorazowo o minimum 10 – 20% (pojazdy, których nie wycofano od wojny).
I. Przelicznik ludnościowy.
Tak więc, przy 100.000 ilości mieszkańców w Legnicy – przyjmując przelicznik 1 SKP (z jednym stanowiskiem kontrolnym!) na 10.000 mieszkańców – ta liczba SKP z jednym stanowiskiem kontrolnym nie powinna przekraczać 10 SKP, a jest już 12 (!).
A dla powiatu (starostwa) z liczbą 55.000 mieszkańców, ilość SKP nie powinna przekraczać 6 (a jest już 7).
Tu mamy jasność, ale co z tymi pojazdami, których ilość jest znacznie większa, niż średnia w całej Polsce?
II. Przelicznik „ilość pojazdów”.
Korygując ten ludnościowy wskaźnik o ilość pojazdów (ja przyjąłem aż minus 20%) uzyskujemy dla terenu Legnicy, czyli włącznie z powiatem, gdzie jest dodatkowo zarejestrowanych 50.000 pojazdów[2] – nieprzekraczalną ilość 24 SKP. Ta ilość wynika z przyjęcia, że jedna SKP z jednym stanowiskiem nie powinna/nie może obsłużyć 5.000 (+ – 1000) pojazdów rocznie, zakładając jedno stanowisko kontrolne i standardowy czas otwarcia SKP).
Z powyższego wynika, że teren Legnicy może być interesujący dla inwestycji w nowe SKP, co jest dobrą wiadomością także dla naszych Klientów, którzy w efekcie tego zmniejszą swój czas oczekiwania w kolejkach do BT[3].
Myślę też, że władze miasta i starostwa powinny przedsięwziąć stosowne działania umożliwiające podjęcie takich inwestycji, z systemem zachęt włącznie.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
A piszę o tym sam sobie się dziwiąc, bo z zasady jestem przeciwnikiem powstawania nowych SKP, aby zapobiegać widocznym i akceptowanym przez urzędników patologiom naszej branży. Ale ta ilość pojazdów na naszym terenie (miasta i powiatu Legnica) oraz dokładne przeczytanie poniższego artykułu z GWr.[4] wskazuje na te możliwości inwestycyjne.
[1] OBT, to Okresowe Badanie Techniczne pojazdu, najczęściej obowiązkowe i coroczne.
[2] Informacje z dnia 22.07.br, z WK Starostwa w Legnicy.
[3] BT, to badanie techniczne pojazdu, okresowe (najczęściej coroczne i obowiązkowe) lub dodatkowe.
[4] Systematyczny i dość znaczny przyrost ilości pojazdów, będący także ilustracją zamożności tutejszych mieszkańców.
————————————————-
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy